Auteur |
Bericht |
964HP
|
 Re: Butsmuts bij skiën of niet?
Trouwens over sneeuw gesproken, hoe wordt er hier gedacht over het nut van winterbanden??? 
|
17 sep 2015 22:39 |
|
 |
geertsabine
|
Niet nodig, als je maar een helm opzet On: ik rij in de winter inderdaad op winterbanden (leasebak dus makkelijk). Een duidelijk verschil met de 'gewone' banden en ik VOEL me er lig een stuk fijner bij.
|
17 sep 2015 22:43 |
|
 |
horn
PF #57
|
not again 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
18 sep 2015 6:20 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Niet nodig als je een helm draagt in de auto Tenzij... Je bouwmarktolie gebruikt, RON285 tankt (minstens) en je schuifdak hebt dichtgelast. Is allemaal heel belangrijk en kan je niet los van elkaar zien.
|
19 sep 2015 5:05 |
|
 |
964HP
|
Toch wel een aantal mooie bijkomende voordelen met een helm zo te lezen! Ben gelijk even gaan google-len en aangelopen tegen een wel erg fraai exemplaar, de originele HEAD KEEPER:  Als mensen geinteresseerd zijn in een group buy dan zet ik die met plezier op. Let op, dit is de originele HEAD KEEPER en niet een inferieur replicaat!
|
20 sep 2015 14:31 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
En wat zou er zo bijzonder zijn aan die helm?
|
21 sep 2015 17:52 |
|
 |
964HP
|
Uuuhhhmmm, dat het een echte HEAD KEEPER is......zie PAD KEEPER vs. PAT KIEPER discussie. I'll get me coat 
|
21 sep 2015 19:35 |
|
 |
barolo
3.2S010
|
Over een paar weken naar Gerlos. Ik heb ook maar zo'n onding gekocht.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
20 jan 2016 17:19 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Joh, je valt op als je er niet eentje draagt. Ze wegen tegenwoordig niets meer en je hoeft ook geen muts op 
|
20 jan 2016 21:44 |
|
 |
Ivo 3.6
Cayman S MKII Speedgelb
Cayenne 957 3.6 Crystal Silber Met.
Stromer ST1 Platinum
|
The darkside. 
_________________________________________ http://www.speedgelb.nl Speedgelb Meeting uitgesteld life is too short to drive boring colors
|
21 jan 2016 8:12 |
|
 |
Driver4S
992.1 GT3
964 C2
930
Macan Turbo
ex 991.2 GT3
ex 997 GTS
ex 997 S
ex 996 4SRotterdam
|
Zou persoonlijk altijd de helm dragen en het ook adviseren en ze staan best stoer en je blijft lekker warm. Maar als je het uit overtuiging niet wilt. Prima ik ben er een voorstander van dat iedereen zijn eigen verantwoordelijkheid neemt en ook de consequenties daarvan draagt. Dus dan niet achteraf bij een ongeluk een beroep doen op de sociale voorzieningen. Die dan ook zelf betalen of had je je maar goed moeten verzekeren. Eigen schuld dikke bult.
|
21 jan 2016 12:24 |
|
 |
Pacoloco
|
Ben het helemaal met je eens op dit zinnetje na: Dit wordt een grijs gebied, wat mag dan wel en wat niet. (in extremen: auto rijden, roken, vet eten, slechte genen etc.) Het was in het begin gewoon cool om een helm op te hebben. Alle ''echte'' dudes hadden er 1. 
_________________________________________ footers zuigen! :D
|
21 jan 2016 13:23 |
|
 |
Enguess
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; 997.2 GT3; Taycan 4S CT
|
Ja de werkelijkheid laat zich zelden vangen in one-liners....
|
21 jan 2016 13:49 |
|
 |
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
In Gerlos draag je hem niet alleen wegens je eigen skill, maar vooral om te beschermen tegen impact van deze lui: http://www.dumpert.nl/mediabase/6704803 ... raket.htmlDaarom draag ik ook rugbeschermer bij snowboarden: je zit toch vaak met rug naar boven. En buiten de schoolvakanties om uiteraard.
|
21 jan 2016 13:55 |
|
 |
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
Daarom ga ik weer lekker naar Zwitserland. Rustige pistes in verband met de dure franc en gemiddeld een wat hoger niveau skiërs op de piste.
|
21 jan 2016 16:01 |
|
 |
jeff_911
Voorlopig op de motor :).
ex: Cayman S - 987Den Haag
|
Ik ga paar keer buiten de vakanties om naar Zillertal en dat is goed te doen; rustige pistes en liften. Vorig jaar 1x per ongeluk midden in een vakantie geboekt, was niet te doen! Chaos op pistes, a-relaxed gedrag in de rijen bij lift. En ik ben zelf nog 1x geraakt door een malloot die enorme drankkegel had..
Maar lage kosten van Oostenrijk bevallen me goed. Zit altijd vrij goedkoop daar, en daardoor is het niet een deuk in je budget als je ~4 week gaat.
|
21 jan 2016 19:34 |
|
 |
steef
Porsche 911 2003Waterland
|
Butsmuts of niet, hier een waanzinnig mooie documentaire over Der Streiff! http://www.streif-movie.com/eng/homeHad iemand deze al gezien? Overeenkomsten met de autosport (zowel coureurs als skiërs blinken vaak in beide sporten uit), prachtige beelden, en in mijn ogen de sterkste topsporters ter wereld. Teleurstellingen en overwinningen, training, preparatie, alles komt aan bod.
_________________________________________ Racing is about technique, no electrique....!
|
15 maart 2016 21:46 |
|
|