Hier wil ik toch wel even op reageren....
Hoe raar het ook klinkt, wij als forum-team besteden (aardig wat van onze) vrije tijd in het leuk en gezellig houden van dit forum. Als iemand dan 'over de schreef gaat' is dit doorgaans voor nagenoeg alle bezoekers van dit forum wel duidelijk. Een van ons team spreekt die persoon er dan meestal via een PB op aan, waarna er vanaf twee kanten het verhaal wordt bekeken en besproken. Meestal is dit na 1-2 PB's wel duidelijk voor beide partijen, en zal zo'n persoon zich weer 'gedragen' op een manier die een ieder acceptabel vindt.
Soms is het zo dat er 'wat meer' PB's heen en weer gaan, of komt het herhaaldelijk voor dat we zo'n PB-wisseling moeten hebben. En op den duur is dan de maat vol.
Ik vind persoonlijk echt niet dat we dan telefoon gesprekken moeten gaan voeren. Laten we wel wezen, we zijn allemaal volwassen, en kunnen allemaal na een paar berichtjes elkaar wel begrijpen. Het is niet zo dat wij (als team) op moeten gaan treden als mediator. En wellicht kunnen we het nogmaals stellen, dit is een forum, dat forum wordt beheerd door een team, en dat team overlegt een dergelijke serieuze actie (een ban) echt wel. En gezien het feit dat dit veel minder dan 1x per jaar (*) voor komt, geeft wel aan dat we dit echt niet vaak toepassen, omdat het dus ook niet vaak nodig is!
(*) = Een setje 'trolls' daargelaten, maar dat moge duidelijk zijn.