Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 3:33

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2503 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 101  Volgende
Goeie smorgens....... het zoveelste MAUK café +1 
Auteur Bericht
Bericht Re: Goeie smorgens....... het zoveelste MAUK café +1
Moguhh allen, hier grijs en nog wel droog.
Eerst maar eentje uit de Jura tappen voor we ontbijten. :wink:
Vandaag veel gesprekken te voeren, dus zal maar al wat Palm in de koelkast zetten voor vanavond. 8)

16 sep 2009 7:56
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Ook goede morge Maukers,

He het wil niet lopen zoals ik het wil :(
Gisteren nog wat aan het sporten geweest en kwam niet zo soepel uit bed :oops:
Weer ziet er hier goed uit zelfs al een vals zonnetje wat door wil komen :shock:
Zoon zit in het laatste jaar autotechniek en het gaat hem makkelijk af, super cijfers en nu wil hij stoppen :cry:
Wat moet je daar nu mee :?: , lange zak krijg je ervan :bang:
Ook zit hij dan met een flinke studieschuld van rond de € 5000,-- als je niet verder gaat :twisted:
De school vind hij wel leuk, maar dat stage lopen bij een dealer (manusje van alles) staat hem enorm tegen.
Nog iemand suggesties aan deze vader hoe te handelen :?:

16 sep 2009 8:58
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
'm duidelijk maken dat dit even doorbijten is en dat er straks leuker werk ligt te wachten? Zo heb ik mezelf ook door mijn opleiding (en afschuwelijke stage) gesleept... en nu ben ik wel blij met kennis uit elk onderdeel van mijn vak.

16 sep 2009 9:00
Profiel
Selamat pagi, Mannen! :P

Het was weer een drukte hier. Vanmorgen eerst de jongste Duits overhoord. De oudste heeft vandaag twe tentamens. Eén ervan geschiedenis. Gaat over Indonesië. Ze was zó verontwaardigd toen ze het gisteren leerde. Komen die (ja, dié) Nederlanders in Indonesië, dwingen ze een handelsmonopolie af, stichten Batavia, voeren het cultuurstelsel in en pakken alles af. En dan maken ze ook nog een slaaf van je.
Eh, ja ... dat klopt ...

Gisteren de docu over Sosabowski niet gezien. Wél een geweldige finale waarin de 20 jarige del Potro, Roger Federer versloeg in een vijfsetter!

Ik wens jullie een mooie woensdag!

Laatst bijgewerkt door Lydia op 16 sep 2009 9:20, in totaal 1 keer bewerkt.

16 sep 2009 9:09
@ Hans: kinderen motiveren om een studie of school af te maken is altijd moeilijk. Mijn oudste heeft er de laatste twee jaar helemaal geen zin meer in gehad, dreigde zelfs vorig jaar van school te moeten gaan vanwege twee keer blijven zitten in de zelfde klas. Maar ze heeft het gered en is zelfs met een goed rapport overgegaan. Nu zit ze in haar examenjaar en liep vanmorgen fluitend de garage in om haar tentames te gaan doen vandaag. Ze gaat hierna zelfs nog twee jaar HAVO doen! :shock: :cheers:

Ik heb haar eens een dagje mee genomen en haar allerlei banen laten zien die ze kan krijgen zónder opleiding. Daar werd ze niet vrolijk van. Ze werkt op zondag bij de AH (vakken vullen) en heb haar in de zomervakantie gewoon een hele week elke dag een paar uur daar laten werken. Zo, had zij het gehad. En dan werkte ze niet eens 8 uur op een dag (want dant mag natuurlijk nog niet).
Mevrouw was snel om, heeft in de vakantie voor uit gewerkt, want ze liep natuurlijk achter. Zelfs al een boek voor de boekenlijst gelezen en een research gadaan voor een werkstuk.
En ja, ik ben superdesuper trots op haar!

16 sep 2009 9:16
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
:D Goedemorgen alle!

Zo, een kop koffie en wat ervaring delen!

Hier ook een zoon, die werkelijk met twee vingers in zijn neus vwo deed. Autopilot :shock: noemden zijn leraren het.
Hij werkte precies genoeg om net een voldoende te halen.
Besloot hij in de vijfde om tandheelkunde te gaan doen. Maarrrrr...dat is een lotingsstudie.
En doordat hij in de vierde twee vakken met een mager zesje (was toch voldoende :roll: ) afsloot, bleek ineens, dat ie toch moest loten.
:evil: Zijn gemiddelde werd door die twee zessen onder de lotingsgrens gedrukt.

Hij heeft zich toen gerealiseerd, dat je beter wat harder kunt werken.

@Hans Vaak zijn de stagebedrijven best bereid om na te denken over een zinvolle invulling van de stage tijd.
:idea: Maar zoon moet zelf WEL het initiatief nemen om zijn probleem aan te kaarten.

@Lydia Top hoor! :thumleft:

16 sep 2009 9:33
Profiel WWW
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Goedemorgen.

Ben zelf ook van het type liever lui dan moe, maar heb wel ervaren dat door soms even door te bijten en harder je best te doen je net wat leukere werkzaamheden kunt krijgen. De manier waarop Lydia dat heeft gedaan is top, even laten merken wat het resultaat kan zijn zodat de motivatie weer wordt opgekrikt.

Fijne dag allemaal.

16 sep 2009 9:44
Profiel
Haarlem e/o
Beste Forummers,

Wat is dit moeilijk zeg, een groot probleem.
Hij denkt erover om te switsen naar Economie of de Pabo, en zit nu al thuis :scratch:

16 sep 2009 9:54
Profiel
Zou ik toch liever de Pabo doen, leer je de economie vanzelf. :mrgreen:

http://www.pabo.nl/?kategorie=21644&svAffiliate=122

Is hier trouwens bij ons op de hoek gevestigd. :wink:

16 sep 2009 10:15
Het probleem ligt denk ik niet zo zeer in het feit dat hij een andere studie wil volgen, maar meer daarin dat hij dat in zijn laatste studiejaar doet.

Ik heb mijn dochter duidelijk gemaakt dat het hier géén hotel is. School niet af? Dan maar werken, want hier moet het licht ook branden. De avond MAVO betaal je dan maar zelf.

Ik zou toch stimuleren dat hij het laatste jaar af maakt, het is maar een paar maanden tot het examen. Indien niet, hem uitleggen dat hij de PABO of whatever hij wil gaan doen, maar zélf moet betalen. Gaat hij ´s avonds maar wc´s schoonmaken om het te bekostigen. Ook even zo´n flutbaantje op het internet voor hem zoeken. Ik zou nu maar eens uit gaan zoeken hoeveel die opleiding kost,daar de 5000 studieschuld optellen en berekenen hoeveel hij moet werken om dat allemaal te bekostigen. Daar tegenover zetten dat hij dit jaar examen doet en zorgt dat hij slaagt en je er dan wel samen uit komt hoe en wat met een andere opleiding. Over de ontevredenheid bij de stageplaats moet te praten zijn. Op het bedrijf, op school ...
Bij ons geldt: waar je aan begint, maak je af.

16 sep 2009 10:29
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Ik weet nog wel dat het destijds extreem moeilijk was om mezelf te motiveren om door te gaan... maar ik vond het destijds vooral zonde om de tijd en moeite die ik in mijn opleiding had gestopt weg te gooien. En ik hield me maar voor dat ik het vak erg leuk vond en dat de rest aan de opleiding lag.

PABO? Da's toch zo'n catalogus in een 'discrete' envelop? :mrgreen:

16 sep 2009 10:38
Profiel
Haarlem e/o
Tom80 schreef:
PABO? Da's toch zo'n catalogus in een 'discrete' envelop? :mrgreen:

Ben ik toch naief zeg, alleen maar met Porsche's bezig :wink:
Weet ik veel :bang:

16 sep 2009 10:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S. Ex 911 3.2
goede morgen, kleine kinderen kleine problemen
grote kinderen grote problemen.
we hebben nog jonge kinderen van die problemen van
drink nou je melk op,eet je broodje nu op :D

16 sep 2009 11:25
Profiel
Lydia schreef:
De 996 is voor mensen die voelen dat de jaren gaan tellen ... :wink: :mrgreen:

Ja, kom maar, mannen ...

las ik net in het 996 prijzen topic :mrgreen:

16 sep 2009 20:28
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Ken je dat? Zie je een leuk cafe, maar ga je toch niet naar binnen. En ik ben er nu toch al een paar keer langs gelopen...

Toch maar eens een biertje pakken. Is de tap al open :?:

16 sep 2009 21:03
Profiel
Porsche Targa SC 3l. 1980
Middelburg (B)
Citaat:
Heel soms ben ik blij dat mijn meisje pas 7 is. Hopenlijk duren dat soort problemen nog even.

Ze zullen groot worden, heb eentje van 17 en eentje van 14. Meer problemen mee gehad dan met de Porsche, maar bij mijn meisjes gaat het over en bij de Porsche niet :D

Positief blijven Groeten JM

16 sep 2009 21:21
Profiel
Dat hoop je dan maar. :mrgreen: :wink:

Doe mij maar een Palmke, de sauna gangen zitter er weer op, dus kan verloren vocht weer aanvullen. :ba:

16 sep 2009 22:06
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
:!:
mick1512 schreef:
Toch maar eens een biertje pakken. Is de tap al open :?:

:roll: Toch niet verlegen? Meest gezellige lieden hiero :mrgreen:
Wim, die halve Belg :wink: heeft al een Palm voor ons klaarstaan.

Dusssss welkom en proost

16 sep 2009 22:28
Profiel WWW
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Vond het al wat stil hier vanavond... Maarreh, nu er wat mensen binnenkomen nemm ik er nog een :mrgreen:

16 sep 2009 22:30
Profiel
Daar zit tenminste nog een smaak aan, pils sorry hoor jongens/mannen, maar wat de paarden zeiken drink ik niet. :mrgreen:

16 sep 2009 22:31
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Goedenavond; doe mij maar een Chardonnay

There are no old Porsches, only new owners.

16 sep 2009 22:34
Profiel
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Net nog even een oude Top Gear gekeken. Leuk, met een 944, een Nissan ZX en een oude Capri. Da's een hoop lol voor 1500 pond per auto 8)

Deed mij denken aan mijn oude volvo 480. Voor 1000 euri gekocht, twee jaar probleemloos mee gereden en daarna weggegeven. Ding rijdt nog steeds rond :shock:

16 sep 2009 22:41
Profiel
RenDo schreef:
halve Belg :wink:

Laatst deed ik een dag vrijwilligerswerk ter kennismaking. Voor de lol en omdat ik het werkonderwerp wel zo aardig vind. Je bent er ook eens tussenuit en wie weet zitten er nog aardige mensen tussen het gemeleerde gezelschap. Een balletje kan alle kanten uit gaan rollen.

Ter compensatie en omdat een mens toch moet eten was een lunchpakket toegezegd. Het lunchpakket bestond uit een mooi doosje met daar in twee kleffe witte bolletjes verpakt in cellofaan. Verder een overrijpe banaan, een candybar, en een blikje frisdrank. En een doekje om je handen mee schoon te vegen. Ik had honger en heb het dus opgegeten en opgedronken.

Bij de eerste blik op de inhoud van het fraaie doosje had ik echter al gegeten en gedronken. Ik wil best werken (voor nop), maar ik wil wel goed eten en drinken. Ik besloot daarom ter plekke en zonder enige aarzeling 'ik kom hier niet terug'. Zo gezegd, zo gedaan.

Waarom moet het in Nederland zo goedkoop mogelijk? Bij onze zuider buren ben ik regelmatig te gast en daar is het eten altijd een stuk beter. Allee, je kunt niet altijd een 5-sterrenrestaurant verwachten, doch het slechtste van het slechtste zul je in België nimmer aantreffen. Wie God en Zijn schepping waardeert voedt zichzelf -en zijn gasten- met behoorlijke spijzen. Dan is een lunchpakket maar een euro duurder. Of er wordt een echte kok in de keuken aan het werk gezet. Dat heb ik in België ook regelmatig meegemaakt.

De overige vrijwilligers? Zij kauwden ongeïnteresseerd verder.

Ik voelde me er niet bij horen, en bedacht me dat als er een eretitel 'Halve Belg' zou zijn deze wel aan mij uitgereikt mag worden. Ik houd me dus aanbevolen, vrinden uit het zuiden.

16 sep 2009 22:43
neuf onze français
Landelijk Amsterdam
Citaat:
Waarom moet het in Nederland zo goedkoop mogelijk?

Heb je die ontbijtjes hier wel eens gezien :?: Of is dat de uitzondering die de regel bevestigt...

Ben het wel met je eens. Ik heb regelmatig Fransen over de vloer op het werk. Die weten ook niet wat ze meemaken als ze bij ons twee bolletjes en een glas melk krijgen :lol: Maar op vrijdag hebben ze de kans een kroket te scoren... 8)

16 sep 2009 22:52
Profiel
911 3.2 Targa 1987
Oosterhout (NB)
cabrio wim schreef:
Ik voelde me er niet bij horen, en bedacht me dat als er een eretitel 'Halve Belg' zou zijn deze wel aan mij uitgereikt mag worden. Ik houd me dus aanbevolen, vrinden uit het zuiden.

:res: Pracht verhaal Wim, en hoe typerend voor de armzalige Nederlandse mentaliteit....

16 sep 2009 22:59
Profiel WWW
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2503 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36 ... 101  Volgende