Auteur |
Bericht |
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
Re: Het grote motorfiets topic
Even oud als een 993.. Ligt dus vooral aan het referentiekader. Voor die leeftijd zeker nog een leuke fiets.
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
19 mei 2014 19:23 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
1995, net iets ouder dan de 993.
_________________________________________ GREEN IS GOOD
|
20 mei 2014 9:58 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Kan ik niet met je eens zijn , toen ik begin jaren80 nog in Apeldoorn naar school ging had ik een Triumph Trident T150V. 2 jaar door weer en wind mee gereden en nooit wat mee gehad. Alleen maakte de 3 in 1 pijp zoveel lawaai dat je me van verre al aan hoorde komen
_________________________________________ Black Cars Look Better In The Shade
|
31 mei 2014 10:02 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Prachtig ding Wat de reputatie van oude Triumphs betreft; ze zijn niet voor nix weggevaagd door de Japanners. Uiteraard waren de modellen zwaar verouderd, maar ook de bouwkwaliteit was dramatisch, mede dankzij de Engelse vakbonden, die staken belangrijker vonden dan werken... Desondanks prachtige dingen. Heb zelf een Rickman 650 gehad, waanzinnig mooi ding. Ooit verkocht om de Speed Triple te kunnen betalen.
|
31 mei 2014 12:11 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Dit is de reden waarom ik toen een T150v moest hebben: http://en.wikipedia.org/wiki/Slippery_Sam
|
01 jun 2014 10:18 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Slippery Sam, dat waren super dingen Nog een keer helemaal zoek gereden op zon ding (replica)op de Laverda van mn broer. Gewoon op de openbare weg, kon toen nog...
|
01 jun 2014 23:28 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Ik ben geen expert maar ik vermoed dat de achterband van mijn Honda aan vervanging toe is...hij begint onder het rubber een nieuwe laag profiel te ontwikkelen . Daarnaast loopt hij nog leeg ook
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
02 jun 2014 22:07 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Nee hoor, nog zat profiel, op de zijkanten.....
|
02 jun 2014 23:49 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
1ste Pinksterdag rijdt Scuderia Cazzo Vecchio weer mee in de 3 uur van Oss. 2 teams dit maal. Na 2 jaar op n rij uitgevallen te zijn met mechanische pech, is de oude Laverda (1971) nu helemaal opnieuw opgebouwd en omdat we toch bezig waren, opgeboord van 750 naar 1000cc Setje Carillos erin, krukas dynamisch gebalanceerd, nieuwe 40mm Dell Orto's, Kop dichtgelast en verbrandingskamers opnieuw CNC-gefreesd, grote kleppen erin etc etc... Van een pakaatje of 50 naar 83 aan het achterwiel. Loopt als een speer, nu nog hopen dattie heel blijft. O ja, andere team met een Kawa z1000, ook niet helemaal origineel meer...
|
03 jun 2014 0:03 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
En dan te bedenken dat er in de advertentie stond dat er "goede banden" onder zaten en ik er volgens de eigenaar dit seizoen nog wel op kon rijden . Voorband is overigens ook een Michelin Pilot Power en die heeft inderdaad nog heel veel profiel (maar komt uit 2005 en heeft droogtescheurtjes). Waarschijnlijk komt vandaag m'n gloednieuwe setje Pilot Power's binnen en kan ik de Honda weer eens uitlaten . Italiaans hè . Zo'n oldskool Zed is ook errug lekker
_________________________________________ Current: Fiets... Exxes: - 986 3.2S - 986 - 968 Coupe - 964 Carrera 4 - 968 Club Sport
|
03 jun 2014 7:27 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Banden van 2005; levensgevaarlijk als je het mij vraagt.
Wat de Laverda betreft, is een oude BOTT-racer, door mijn broer n jaar of 10 geleden gekocht. Vrijwel nix aan gedaan, dus werd wel tijd voor wat groot onderhoud...
|
03 jun 2014 9:38 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
Pinksteren is ook een optocht van oude gp machines in Tubbergen: http://www.motorracetubbergen.nl/classic-gp-parade
|
03 jun 2014 13:49 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
KAWA Z1000 lijkt me geen BOTT racer. Of het moet een dubbele twin zijn De ultieme bott racer:
|
03 jun 2014 14:01 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Krijg net een whatsappje dat m'n nieuwe sloffen binnen zijn dus misschien vanavond even ophalen en monteren . Hoewel ik de motor mogelijk ga verkopen (aantal andere hobby's opgepakt waardoor tijd schaars wordt ) laat ik ze gewoon beiden vervangen want ik vind een uitgedroogde 2005 voorband met prima profieldiepte ook niet verantwoord om te verkopen . Had geloof ik nog geen plaatje van m'n Honda gepost dus bij deze . Iedereen roept altijd dat Honda oooh zo degelijk, betrouwbaar en fijn is maar toen ik voor het eerst op deze stapte voelde ik me gelijk thuis en de motor heel vertrouwd aan. Vroeg me vrijwel direct af waarom ik nooit eerder een Honda had geprobeerd . Het is overigens een CBR 600F Sport (F4i FS) uit 2001 en dus met injectie en i.p.v. het normale model niet dat "suffe" lange bananenzadel maar een wat sportiever kontje, naar mijn optiek mooiere kleurstelling, een zwart i.p.v. zilver frame en ik geloof dat er nog een paar verschillen zijn met de normale CBR 600F uit dat jaar. PS: Even een noob vraag "Wat is BOTT ?"
|
03 jun 2014 15:25 |
|
|
Master Ken
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 TargaGemert, N-Brabant
|
Dat had ik ook destijds bij mijn fireblade. Alleen is dat wel een valkuil, omdat je al snel denkt de fiets onder controle te hebben.
|
03 jun 2014 16:49 |
|
|
Targa Floriaan
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2Leiden
|
ff goegele! heeft deze NOOB ook gedaan Battle Of The Twins en met twins bedoelt men geen tweelingen, maar een 2-cylinder motorfiets
_________________________________________ Het is zoals het is - en niet anders...
|
03 jun 2014 18:38 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
foto is de LAVERDA... Jappen post ik hier niet Britten is inderdaad allesoverstijgend
|
03 jun 2014 19:54 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
o Ja, en Honda, das het toyote van de motor-wereld. Zal best wel goed zijn maar saaaaaaaaaaaaaaaaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii........
|
03 jun 2014 19:58 |
|
|
thedutchguy
ex 993 Targa
|
|
03 jun 2014 20:07 |
|
|
Flyingdutch
997 4S MK1 2008Steinmaur, Zwitserland
|
Leuke topic...heb naast de Porsche twee BMW's....een GSA 1200 en een HP2 1200 enduro + twee 125 CC vespaatjes voor het rijden in Zurich stad.
|
03 jun 2014 20:16 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
ja, ook Toyota maakt af en toe per ongeluk wel iets leuks, maar daarmee is het nog steeds een middle-of-the -road-ouwe-jippie-merk
|
03 jun 2014 20:18 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Je weet dat momenteel mijn enige auto een Toyota IQ is hè ? Vanavond even mijn nieuwe banden opgehaald en laten monteren + balanceren. Een stukje veiligheid voor de toekomstige eigenaar en nu kan ik er zelf ook weer even veilig en verantwoord op rondrijden zonder me druk te hoeven maken over de staat van die 2 stukjes rubber .
|
04 jun 2014 0:44 |
|
|
Cazzo Super Veloce
993 4S
|
Ach je Honda gaat eruit, das een stap in de goede richting Pilot Powers schijnen super banden te zijn, goede keuze. Zou er wel minimaal de helft van t profiel afrijden voordat ik de motor verkocht. Doe n circuitdagje of 2.
|
04 jun 2014 9:57 |
|
|
THE MUD
Forumcrashtestdummy
|
Dergelijke verhalen hoorde ik destijd ook veel over mijn Oerblade (SC28) die ik heel kort heb gehad. Deze zou ook door de stijfheid van het frame heel verraderlijk uit de hoek kunnen komen en ervaren rijders verrassen (en ik ben zeker geen ervaren motorrijder). Ik reed er in die korte tijd dan ook met wat ontzag/angst voor het apparaat op rond (al heb ik zelf nooit de grenzen qua stuurwerk opgezocht van dat ding). De Toyota heb ik gisteren verkocht dus one down one to go . Ik zal me nu tijdelijk even met alleen de Honda en een trapfiets moeten redden en bijv boodschappen doen wordt al een probleem . Op het circuit heb ik niks te zoeken (zeker niet met de motor). Ik ben nog niet zo'n bochtenridder . Iemand een mooie Honda op nieuw rubber adopteren ? http://www.motor-forum.nl/motorshopper/ ... ieuwe.html
|
07 jun 2014 10:31 |
|
|
Ronaldo
964 c2Den Haag
|
_________________________________________ 'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best] 'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]
|
07 jun 2014 23:02 |
|
|