Auteur |
Bericht |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
23 maart 2007 17:03 |
|
 |
Carrera4s
997SBelgische kust
|
Hier in Gent even in een etalage geloerd bij een 20tal IWC's : zag de prijskaartjes van 13600, 19200 en 23300 en ben dan maar rustig verder gestapt... Ben plots wel geïnteresseerd in aandelen van IWC
Hoe gek kan het worden 
|
30 maart 2007 15:54 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
dat gaat iemand ons nu vertellen
horloges van10000, 50000, 100000 euros  , let the bidding begin (ben benieuwd)
mijn inzet: omega seamaster van 2500 euros, voor mij is dat genoeg.
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
30 maart 2007 17:41 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
30 maart 2007 17:42 |
|
 |
horn
PF #57
|
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 maart 2007 20:53 |
|
 |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Waarom raakt iedereen zo opgewonden van een IWC ? vanwege de prijs ?
Ik had ook de keuze, maar heb gekozen voor een zenith el primero grand open, erg tevreden, alles wordt ook in eigen huis vervaardigd (incluis uurwerk) en heeft daarom voor mij een toegevoegde waarde.
Kan meneer breitling of rolex nog een voorbeeld aan nemen.
|
30 maart 2007 23:00 |
|
 |
horn
PF #57
|
Waarom raakt iedereen zo opgewonden van een Porsche ? vanwege de prijs ? 
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
30 maart 2007 23:13 |
|
 |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
Nee, vanwege de techniek en de tijdloze uitstraling, zeker niet van de prijs
Maar uuuuhhh jij hebt zeker een IWC 
|
30 maart 2007 23:18 |
|
 |
MS964
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
|
Mooi draadje dit, zit 's een paar pagina's te lezen. Allemaal klokkies-liefhebbers, maar wat een prijzen zeg!  Ikzelf draag al sinds ik kind-af ben geen horloge meer. Geen behoefte aan, de tijd is overal waar ik kijk (mobiele telefoon, dvd-recorder, computer, auto, you name it). Ik draag trouwens ook geen ringen (zelfs geen trouwring), kettingen, tattoo's of ander opsmuk. Maar ik moet zeggen dat ik het design en de klasse van sommige horloges wel kan waarderen. Doet me soms denken aan de 911. 
|
30 maart 2007 23:48 |
|
 |
horn
PF #57
|
ja, zeker niet vanwege de prijs. Dan had ik wel een bling bling cartier ofzo genomen...
En als ik deze twee naast elkaar zie, ben ik toch blij met mijn keuze. Net als jij erg tevreden bent over de jouwe. Blijkt maar weer eens: Ieder z'n meuk.

|
30 maart 2007 23:57 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Dan begrijp jij iets niet helemaal,
Rolex heeft ook zijn eigen uurwerken.
En Zenith isoverigens een prima keuze,
ben zelf aan het twijfelen tussen de
Grande Class Open, de Chronomaster Open Retrograde en de Open Sun Dial in 18K rose goud.
Voorkeur gaat uit naar de Sun Dial
|
31 maart 2007 0:24 |
|
 |
horn
PF #57
|
vind ik nou niet precies een horloge voor jou Humph...
Ken Zenith niet zo goed, zat er net doorheen te bladeren. Vind dit wel een stoer klokkie, tot ik zag dat hij 15K kostte.
Toen vond ik het een beetje over the top....

|
31 maart 2007 7:33 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
ja, gewoon gekozen welke ik het mooiste vond
kende Vacheron Constantin eigenlijk alleen van naam, heb me er een beetje in verdiept en het is een heel bijzonder merk gebleken
|
31 maart 2007 7:54 |
|
 |
horn
PF #57
|
vreemd uitgangspunt  . Moest je daar zolang over nadenken dan?
welke van de twee gekozen? chique klok hoor 
|
31 maart 2007 8:02 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
|
de geelgouden met de bruine band
over Vacheron Constantin
|
31 maart 2007 8:09 |
|
 |
TD (zonder I)
Utrechtse Heuvelrug
|
@Horn, de twee foto's die je plaatst van de zenith en IWC, dan zou op basis van alleen de foto's mijn voorkeur ook uit gaan naar de IWC.
Zenith is redelijk onbekend en daarom vind ik het leuk, techniek spreekt me aan, vooral van zo'n open uurwerk kan ik enorm van genieten en dan even luisteren naar het uurwerk, loopt zo mooi, net zoals een flat six.  Het uurwerk is het meest nauwkeurige uurwerk wat er in de "betaalbare" klasse te krijgen is.
@RS-R, weet ook dat Rolex eigen uurwerken maakt, maar grotendeels worden de uurwerken van derden betrokken en dat maakt het voor mij het totaalplaatje minder exclusief.
|
31 maart 2007 8:15 |
|
 |
horn
PF #57
|
I heb alleen gegoogled op 'zenith el primero grand open' omdat ik het betreffende horloge niet kende.
Laat het vooral geen discussie worden van 'de mijne is beter'. Dat heb ik met niks overigens. Lekker leven en laten leven. Als iemand alle horloges boven de 15 euro onzin vindt, z'n goed recht. Zit ik niet mee. Als iemand liever Rolex, Breitling of Breguet draagt dan een IWC, mooi. Doe vooral wat je gelukkig maakt. Ik vind inderdaad het verhaal en de historie (ook) interessant van een rattrapante en ben blij dat ik er eentje heb. Meer niet. Ben ook nog steeds erg blij met m'n 49'er Breitling Chrono. Alleen draag ik die nooit meer... 
|
31 maart 2007 9:36 |
|
 |
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Deze Harald.

Sun Dial - Class Open - Retrograde
Laatst bijgewerkt door RS-R op 31 maart 2007 10:26, in totaal 1 keer bewerkt.
|
31 maart 2007 9:51 |
|
 |
horn
PF #57
|
Aha. Dat verandert de zaak. Die vind ik wel weer bij je passen.
|
31 maart 2007 9:57 |
|
 |
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
wel mooi natuurlijk al die horloge freaks hier (hoor ik ook wel een beetje bij, maar kan het grote geld er niet aan uitgeven), maar uiteindelijk hebben alle horloges hezelfde doel, zo nauwkeurig mogelijk die wijzers in een bepaalde richting te laten draaien met zo weinig mogelijk afwijking...
dan vind ik die verhalen over gecompliceerde handgemaakte uurwerken prachtig, maar dat draagt natuurlijk niks bij aan het hierboven gestelde doel...Puur functioneel bezien is een goedkoop quartz horloge natuurlijk vele malen nauwkeuriger dan welk mechanisch horloge dan ook...
Zeker op een Porscheforum, waar iedereen altijd de mond vol heeft van wegligging, bochtgedrag, stuureigenschappen, dus kenmerken waar het bij een auto omgaat (en nu niet met slap gel.l aankomen over A naar B functionaliteit)....blijkt ineens niet het wat ie presteert (bochtgedrag, wegligging, preciesie bij een horloge) maar waarmee dit wordt gepresteerd (mechanisch uurwerk ipv quartz) heel belangrijk te zijn...
Met bovenstaand gezwam heb ik het uiteraard niet over estethische overwegingen, want daar hebben Porsche en mooie klokkies natuurlijk wel een raakvlak.
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
31 maart 2007 10:04 |
|
 |
horn
PF #57
|
heeft gewoon te maken met je persoonlijke smaak. Jij smijt je geld liever stuk op een M5 (ook begerenswaardig). Als je een gewone 5 had gekocht, had je er van het wisselgeld gemakkelijk een IWC Portugieser Rattrapante bij kunnen kopen. Als je je Porsche en je Harley eruit doet, kan je bijna elk klokje kopen dat je zou willen. Maar jij betaalt, dus jij bepaalt.
Jij vindt de beleving van die M5 (met het verhaal, de techniek en de prestaties) top, terwijl iemand anders dat weer heeft met 4 wijzers op één asje die een stopwatch en tussentijd en de gewone tijd tegelijkertijd kunnen laten zien (al gebruik je het nooit) in combinatie met een verhaal 'erachter'. Jouw Porsche kan 290 - hoe vaak rij je het? Zelden, maar daar heb je hem ook niet voor.
Het gaat om HET GEVOEL. Je dromen kunnen najagen en kunnen genieten van iets waarvan je tijden hebt gedroomd. Of het nou een horloge is, een auto, een nieuwe caravan of je state-of-the-art vliegvishengel. HET GEVOEL is vergelijkbaar. Wat mij betreft.
|
31 maart 2007 10:12 |
|
 |
horn
PF #57
|
oja, je wil met jouw verhaal toch niet zeggen dat een Porsche de ultieme auto is hè? Qua HET GEVOEL voor velen hier wel, maar qua wegligging, bochtgedrag, stuurgedrag zijn er volgens mij wel betere te vinden (Lotus Elise , Donkervoort etc). Toch?
|
31 maart 2007 10:18 |
|
 |
Sjonnie
|
Op onderdelen zijn er zeker betere auto's, maar in combinatie denk ik dat ik in mijn situatie geen betere auto had kunnen kopen.
..........maar we dwalen af, wie heeft het hier nou over Porsche? 
|
31 maart 2007 10:25 |
|
 |
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Tja  , in dat geval
..... en sluit ik me voor de rest geheel bij horn aan. 
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
31 maart 2007 10:26 |
|
 |
horn
PF #57
|
Zeker, gezien je doel. Maar als je vaak 3 kinderen mee had willen nemen, was het weer niet de optimale keuze geweest. Ik wil maar zeggen dat je dergelijke keuzes (als er niet alleen functionele maar ook emotionele aspecten aan kleven) nooit rationeel volledig kan verklaren. Voor ieder argument voor een Porsche is er ook eentje tegen... Gelukkig maar. 
|
31 maart 2007 10:42 |
|
|