Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 10:37

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Nieuwe campagne tegen onbeschoft verkeersgedrag 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht Nieuwe campagne tegen onbeschoft verkeersgedrag
DEN HAAG - Een nieuwe campagne, gedoopt 'Rij met je hart', tegen onbeschoft verkeersgedrag gaat volgende week van start. Minister Karla Peijs (Verkeer) geeft hiermee een vervolg aan de campagne 'I love goed verkeersgedrag', die zij een jaar geleden lanceerde tegen hufterigheid op de (openbare) weg.

Automobilisten maar ook voetgangers worden gewezen op hun verantwoordelijkheid en mogelijkheden om irritatie en agressie in het verkeer te verminderen. Maar de politie zal „extra scherp zijn” op snelheidsgedrag op 30- en 50 kilometerwegen, oversteekgedrag en door rood rijden, liet het ministerie van Verkeeren Waterstaat donderdag weten. Op snelwegen geldt dat voor bumperkleven en onnodig links rijden.

Centraal in de campagne staat het rode hart om „op sympathieke manier aandacht te vragen voor meer verdraagzaamheid en respect“ tussen verkeersdeelnemers.

Opnieuw komen er, naast ander materiaal, spotjes en stickers, plus een campagnesite. Op die site, die op 11 september de lucht ingaat, kan 'iedereen' zijn veilig verkeerboodschap kwijt.

Voor de I love-campagne (met slogans als I love afstandhouden) kreeg minister Peijs deze zomer de Sofprijs der Nederlandse taal. Zij weigerde deze prijs tegen de „anglowaan” van de Stichting Nederlands. Gezien de bekendheid ervan vond de CDA-bewindsvrouw de titel „ergste taalprutser' niet terecht, liet zij de stichting weten. In de nieuwe campagne zit geen woord Engels.

Bron: Telegraaf

...wordt vast heel successvol... net als de
Afbeelding
campagne. :wink:
Hier nog meer stickers.

02 sep 2006 17:54
Profiel WWW
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Nieuwe campagne tegen onbeschoft verkeersgedrag
Postbus 51 schreef:
[(...) Op snelwegen geldt dat voor bumperkleven en onnodig links rijden.

Centraal in de campagne staat het rode hart om „op sympathieke manier aandacht te vragen voor meer verdraagzaamheid en respect“ tussen verkeersdeelnemers.

Tja, blijft de vraag wat onbeschoft is..

Als ik voor de zoveelste keer achter een linksplakkert zit en ik begin na 3 minuten op z'n bumper te zitten (omdat hij/zij het nog niet begrijpt) dan wordt dat als onbeschoft gezien.
Als ik vanaf afstand vast met m'n lichten knipper (wat ik tegenwoordig doe, omdat ik dat duidelijker vind en het me minder steenslag oplevert) dan vinden de meesten dat ook onbeschoft.

Als ik zo'n muts m/v echter rechts inhaal, is dat niet alleen onbeleefd, maar kost het me ook nog een hoop als het door Spee en consorten gezien wordt.

Nu weet ik wat ik moet doen. Gewoon rustig er achter blijven zitten, tot duizend tellen en eens diep zuchten.... :bang:

02 sep 2006 20:19
Profiel WWW
Groningen
patrick911 schreef:

Als ik voor de zoveelste keer achter een linksplakkert zit en ik begin na 3 minuten op z'n bumper te zitten (omdat hij/zij het nog niet begrijpt) dan wordt dat als onbeschoft gezien.
Eerder vertrekken :zwbl: Afbeelding :wink:

Citaat:
Nu weet ik wat ik moet doen. Gewoon rustig er achter blijven zitten, tot duizend tellen en eens diep zuchten.... :bang:

Ha, de campagne werkt nu al! :lol: :wink:

02 sep 2006 20:30
Profiel
Melbourne
Bericht 
:lol: :lol:

02 sep 2006 20:32
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
patrick911 schreef:
Als ik vanaf afstand vast met m'n lichten knipper (wat ik tegenwoordig doe, omdat ik dat duidelijker vind en het me minder steenslag oplevert) dan vinden de meesten dat ook onbeschoft.

Als ik zo'n muts m/v echter rechts inhaal, is dat niet alleen onbeleefd, maar kost het me ook nog een hoop als het door Spee en consorten gezien wordt.

Goh, mag dat niet dan :?: :uh: :roll: :mrgreen:

02 sep 2006 20:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Just because THEY drive like an asshole doesnt mean YOU should

:wink:

Dat probeer ik me tenminste 5 minuten lang voor te houden totdat ik er ook rechts langs ga 8)

Laatst bijgewerkt door Gerco op 02 sep 2006 22:11, in totaal 1 keer bewerkt.

02 sep 2006 21:45
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
patrick911 schreef:

Ik vind dat eerlijk gezegd dom. Ik heb geen drie minuten nodig om er dan maar rechts langs te gaan.

02 sep 2006 21:45
Profiel
Melbourne
Bericht 
Nu ik het teruglees denk ik idd ook niet dat ik dat 3 minuten volhoud :wink:

02 sep 2006 21:58
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Hoeksche Waard
Bericht 
Even tot 10 tellen..........................................

En dan er langs :twisted:

02 sep 2006 22:39
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ja hoor, hier nog zo een! :D

02 sep 2006 22:53
Profiel
PorscheForum Rakker
992.1 GT3 964 C2 930 Macan Turbo ex 991.2 GT3 ex 997 GTS ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht 
Voordeel van porsche rijden is dat je zelf ook minder klevers op je bumper krijgt.
Als ik in een andere auto rijd, krijg ik direct van die nare klevers achter me
in de P. veel minder. Van mij mogen ze er langs hoor, ga altijd rustig naar
rechts en dan wat gas bij :twisted: :D :drive:

02 sep 2006 23:29
Profiel
Bericht 
Idem dito. En dan roepen mijn dochters altijd: zeker een vróúw achter het stuur...!!! :D

03 sep 2006 0:16
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]