Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 15:03

Antwoord op onderwerp  [ 12 berichten ] 
Les Flics 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Les Flics
Vorige week tussen Orleans en Limoges flink aan het doorrijden, blijft er een 306-je hinderlijk plakken dus wat gas bijgegeven... Ja hoor, blauw zwaailicht aan op dashboard, hartslag 200+, dag rijbewijs, hallo boete.
Komt naast me rijden, steekt duim op, ik zwaai schaapachtig terug.
Maakt verder geen aanstalten me aan de kant te zetten, ik blijf keurig 130 rijden, hij loopt iets uit en dan FLITSER langs de kant van de weg.

Aardig he? Heeft me gewoon gewaarschuwd.

ps: die flitsers in F. zijn net konijnen.

[/img]

03 sep 2006 21:09
Profiel
Moderator
PF # 136
Bericht 
We sturen Spee op werkvakantie naar Frankrijk!

Maar inderdaad erg tof hoor!

03 sep 2006 21:12
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Bericht 
Tsssssssssssss :!: :D :lol: :thumleft: :thumright:

Zo lang je in F. maar niet meer dan +50 rijdt op de snelweg, is er toch heel weinig aan de hand: € 90 bij 180 :shock: :P :lol:

03 sep 2006 21:15
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
in FR zeggen ze wel "les gendarmes" hoor :D - wel erg euh "chique" van ze hoor

de solidariteit van Franse tegenliggers om tijdig snelheidscontroles aan te geven is trouwens legendarisch, een gewoonte die hier in België dus nauwellijks tot niet meer bestaat :cry:

03 sep 2006 21:18
Profiel
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
...ik heb me in Frankrijk vorige maand ook best uitgeleefd!! Beter dan in Duitsland want daar heb je om de vijf voet Baustelle!!! In Frankrijk kan je lekker gassen en als er camera's staan, zijn er waarschuwingsborden...aardige jongens die Fransen...La vie en rose 8)

03 sep 2006 21:38
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Klopt, vorige week even retourtje Friedrichshafen, op vrijdagmiddag terug, man wat een ellende, heel het scherm van mijn Navi rood van de files en dan zijn ze ook nog eens dik 10 km! Veel binnendoor, alternatieve routes. Tot 22.00 stond het nog vast in het Ruhrgebied. Opschieten in Duitsland? Forget it! Als je 100 gemiddeld haalt moet je al heel blij zijn!

Frankrijk gaat inderdaad veel beter, vaak naar Auxerre, altijd over Reims (voor de wijnkelder.. :wink: ) , hardly ever problems.

03 sep 2006 23:11
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Bericht 
Jeroen C3.0 schreef:

Frankrijk gaat inderdaad veel beter, vaak naar Auxerre, altijd over Reims (voor de wijnkelder.. :wink: ) , hardly ever problems.

misschien de moeite om dan even door te steken tot in Beaune als uitvalsbasis voor de betere Bourgogne-wijn ?

2.2VTEC (gelukkige eigenaar van een 180-tal flessen Meursault, Pommard, Morey St Denis, Chassagne-Montrachet, Chambolle-Musigny, Gevrey-Chambertin etc.)

03 sep 2006 23:42
Profiel
Forum Admin
Cayenne
Bericht Re: Les Flics
wolf schreef:
Komt naast me rijden, steekt duim op, ik zwaai schaapachtig terug.
Maakt verder geen aanstalten me aan de kant te zetten, ik blijf keurig 130 rijden, hij loopt iets uit en dan FLITSER langs de kant van de weg.

Aardig he? Heeft me gewoon gewaarschuwd. [/img]

wrom lees ik het anders..............die Gendarme is er 1 van het rotste soort.......lekker jouw opjagen, duimpie omhoog wetende dat je zodra op de kiek gaat...........

Zou zomaar een Koos Spee achtige rotstreek kunnen zijn, zie ik dat mispunt ook hier voor aan.

Lekker opjagen als een vos zo in de handen van de luie jagers...

04 sep 2006 10:07
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik las het eigenlijk ook zo als John.
Aanporren om zeker je snelheid te behouden of op te jagen om dan geflitst te worden.

Laatste update 22/10/2013

04 sep 2006 10:47
Profiel WWW Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
Dan had hij me toch wel voorbij de flitser gejaagd of staande gehouden?
Stel misantropen :wink:

04 sep 2006 13:44
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
wolf schreef:
Dan had hij me toch wel voorbij de flitser gejaagd of staande gehouden?
Stel misantropen :wink:

Enne, een blauw zwaailicht in je binnenspiegel is toch ook minimaal voetje van het gas. :wink:

04 sep 2006 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC 1981
Eindhoven
Bericht opletten
Hm... leuk verhaal, maar zou toch maar opletten in Frankrijk..... ben ooit (in 1995 alweer) goed weggekomen toen ik met 180+ blijkbaar gemeten was en naast de vangrail een agent razendsnel in zijn Peugeot 405 turbo zag stappen...
Ik ben zsm tussen 2 vrachtwagens gaan rijden en wachtte af tot ie er aan kwam. Was heuvelachtig (thv Langres) en ik bedacht nog of ik me misschien op goede moment even via de vluchtstrook kon laten "verdwijnen" achter die vrachtwagen. Toen ik in mijn buitenspiegel het zwaailicht aan zag komen was het daarvoor al te laat. De Peugeot kwam loeihard langs en ik verwachtte dat ie meteen zou afremmen om me aan te houden...... Tot mijn verbazing verdween ie uit zicht en 2 km verder had ie een Duitser met een Volvo te pakken.....
Ik vermoed dat die kort voor mij gereden heeft.... en dus de klos was! :twisted:

04 sep 2006 16:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 12 berichten ]