Auteur |
Bericht |
Jort
Groningen
|
Home Theatre setups
Afsplitsing van hier
Wie niet Mod is moet slim zijn
--------------------------------------------------------------------------------------- | | | | mhoeneveld schreef: Ach als je het wilt weten het is geen geheim en ik ben er nog steeds zeer content mee... En het hoort eigenlijk niet op dit forum thuis maar ik zie het maar als een Porsche onder de HT's Pioneer DV-737 dvd-speler Denon AVC-A10 SE surround versterker die ik alleen voor achter en center kanaal inzet Accuphase E 405 als eindtrap voor de voor kanalen Audiolab Donia luidspreker voor de voor kanalen Audiolab Thesis luidspreker voor de achter kanalen Audiolab Thesis center luidspreker voor het centerkanaal REL Q200 actieve subwoofer Barco 808 CRT projector (helaas niet te plaatsen op dit moment) Loewe Aconda 9381 ZW tv Alles is in component video gekoppeld om de beste beeldkwaliteit boven te halen. Gratis Tip: Als je de optimale geluids beleving uit je HT wil halen is het heel erg belangrijk dat je de instellingen van de kanalen met een dB meter doet en daarna binnen kleine limieten bij stelt. | | | | |
------------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------------- --------------------------------------------------------------------------------------
---------------------------------------------------------------------------------------
Zoiets dacht ik al eerder gelezen te hebben... High End heeft mij altijd mateloos geïnteresseerd. Met name de oneindige mogelijkheden die je daarin lijkt te hebben en het effect van "tunings-" onderdelen.
Bekabeling is daar één van. Zelf gebruik ik bijvoorbeeld Van Den Hul CS122 bekabeling voor mijn speakers en heb het idee dat met name de basweergave dieper en strakker is geworden sinds deze "upgrade". Vaak ook hoor je de meest uiteenlopende berichten over (spannings)netfilters. Wat zijn jouw ervaringen in deze? Wat voor kabels gebruik je en maak je ook gebruik van netfilters? Zoja waarom?
Die (zeldzame) Audiolab speakers die je gebruikt, zijn die custom built?
_________________________________________ Tjolk.
|
28 sep 2006 17:55 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Sony ES set (sorry ken de type nummers niet uit mijn hoofd, maar geloof DVD speler 7700 (kostte 7 jaar geleden een vermogen! Geloof iets van NLG 2700 en Receiver DA-50-ES ?)
Speakers allemaal JM Lab
Front speakers rechter model op het plaatje.
Sub woofer van Yamaha, hoewel niet echt nodig met zulke front speakers... Had alleen een uitgang over! (eigenlijk twee, kunt twee subs aansluiten op de versterker voor nog meer diepte....)
Best tevreden met het setje, vooral lekker met muziek DVD's.
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 sep 2006 18:17 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
In de woonkamer (stringente eisen van de medebewoonster hier) Denon set, Sony Bravia 26" LCD. Ook aangesloten een Pinnacle Show Center om MP3's van de pc boven af te spelen. Het klinkt allemaal prima.
Boven op mijn werkkamer;, Quad 33 voorversterker, Quad 303 eindversterker en Quad FM3 radio. Icm B&W Ovales. Niks Dolby Surround, gewoon strak, puur en prachtig mooi stereo. Voor mij nog steeds onovertroffen.
|
28 sep 2006 18:24 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Eens, stereo is erg mooi, hoewel 5.1 DTS opgenomen muziek DVD's toch ook niet verkeerd klinken, mits een set goede speakers die het aankunnen, dus niet twee goede front speakers en crepe papier als centre en achterspeakers...
_________________________________________ The difference between men and boys...
The size of their toys!
|
28 sep 2006 18:28 |
|
|
Jort
Groningen
|
Dan toch liever een 5.1 SACD of DVD-A (mits mooi opgenomen..). Maar daarvoor is dan weer een SACD/DVD-A speler vereist en het aantal titels op deze 2 media formaten is wat beperkt .
Maar bij muziek heb ik meestal ook een voorkeur voor 2.0 weergave. Ik zit dan ook nog steeds te dubben over een complete set die dedicated is voor muziek.
Wat betreft die JM Labs die je hebt staan, wellicht kun je die door de reciever (en de reciever zelf) laten ontlasten en de diepste bassen direct laten doorsturen naar de sub. Kan de weergave van het overige geluid door de JM Labs ten goede komen, omdat de sub ook z'n eigen versterker heeft. Volgens mij kan dat bij de Sony ES reciever door de speakers in te stellen op "small". Trial and error en je weet of het iets oplevert.
Laatst bijgewerkt door Jort op 28 sep 2006 18:42, in totaal 1 keer bewerkt.
|
28 sep 2006 18:34 |
|
|
Jeroen C3.0
carrera 3.0 1977Asperen
|
Dat kan, maar zie het nut er niet zo van in, zouden die speakers toch makkelijk aan moeten kunnen? Die lage bassen zouden toch niet echt een probleem voor deze speakers mogen zijn? Wordt het geluid er echt beter van denk je?
Draai de muziek eigenlijk ook nooit loei hard. Verder kan ik de speakers ook nog via bi-wire aansliuiten, maar daar is mijn receiver weer niet geschikt voor....
Ach, zoals ik al zei, klinkt zoals het nu is niet verkeerd.
The size of their toys!
|
28 sep 2006 18:42 |
|
|
Jort
Groningen
|
Of het iets oplevert verschilt per set. Ik heb ook 2 van die grote jongens als frontspeakers, maar de sub kan toch beter overweg met echt lage frequenties (onder de 40hz). De meest vloerstaande speakers gaan niet zo diep als de gemiddelde sub. Die moeten immers een compromis vormen tussen alle overige frequenties en het kunnen weergeven van diepe bassen kan dan ten koste gaan van de strakheid van de bas of de zuiverheid en diepte van het overige geluidsbeeld. Daarvoor hoef je echt niet altijd de volumeknop open te draaien om dat verschil te merken. Maar Maurice kan hier ongetwijfeld meer zinnigs over zeggen.
Ik zeg maar zo, het kan nu mooi klinken maar als het gratis nog beter kan...
|
28 sep 2006 18:45 |
|
|
horn
PF #57
|
pioneer vsx versterker met surround setje.
middle of the road, goed genoeg voor mij. geen verstand van, hoor iig de helicopters van links naar rechts door het huis schieten.
in het nieuwe huis ga ik er wel wat meer aandacht aan schenken daar daar een speciale tv-kamer komt met een beamer en een grote flatscreen (voor als de beamer te groot is). tegen die tijd pb ik jullie kenners wel weer eens
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
28 sep 2006 18:49 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Zelf heb ik een NAD 752 staan met rondom zuilspeakers van B&W (603?) en bijpassende center plus een JBL sub (niet zo belangrijk m.i.). DVD speler is de onvolprezen 963 van Philips. T.v. is een oude Matchline breedbeeld.
Ik wil er nog een beamer bij, maar wacht even tot de 1920x1080 beamers een normale prijs/kwaliteit gaan leveren.
|
28 sep 2006 18:52 |
|
|
Jort
Groningen
|
Ik hoorde dat die nogal eens defect gingen, maar wel een mooi apparaat en elke euro waard (als ie het doet.) Heb je ook wat SACD titels?
|
28 sep 2006 18:55 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Klopt, het eerste exemplaar is omgeruild. Huidige exemplaar werkt wel naar tevredenheid.
Ik heb meerdere SACD titels (moeilijk verkrijgbaar, meestal via Correct). Mijn favoriet is toch wel Dire Straits Brothers in Arms. De nummers zijn net wat anders dan op de CD en een zeer goede kwaliteit. Moet ook wel want het was de zoveelste titel op SACD die met veel tam-tam is gebracht.
Vooral bij SACD profiteer ik van zuilspeakers rondom...
|
28 sep 2006 19:19 |
|
|
Jort
Groningen
|
Zelf vind ik als multikanaals SACD The Dark Side Of The Moon van Pink Floyd erg geslaagd. Maar ook die is anders gemixt dan de cd versie. De SACD van de Dire Straits ben ik nog niet tegen het lijf gelopen.
|
28 sep 2006 19:32 |
|
|
Devils son
|
Klopt. Heb ik ook liggen.
Het is een aanrader iig.
|
28 sep 2006 20:34 |
|
|
Strada
TT 3.2 V6 quattro DSG 2004Deventer
|
Leuk onderwerp, ben er ook al jaren mee bezig!
Ik hou het bewust ook bij 2.0, muziek vind ik toch belangrijk dan DVD's en ik blijf surround een beetje vreemd vinden, tenslotte is het beeld ook niet in 3D....
Ik speel sinds kort met Totem Mani2's echt een super speaker. Als je zoekt naar strak, vol, maar toch gecontroleerd laag dan is dit een aanrader. Ze vragen wel een versterker die het aankan, maar dan heb je ook echt geen sub meer nodig (al heb ik nog wel een REL strata III staan voor bij de film). De afbeelding en detaillering is ook perfect. Ze staan dan ook op massief hardstenen zuilen van 80 kg stuk...
Verder Ayre AX7 versterker, Ayre CX7 CD speler met Siltech balanced interlink, QED biwire bekabeling en Siltech netbekabeling op een aparte eindgroep.
|
29 sep 2006 9:36 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Speakers hebben maar ten dele iets te vertellen over het laag. Het belangrijkste is de motor van de installatie en dat is de versterker. Als je een goede versterker hebt, en die mag best overbemeten zijn ten opzichte van de speakers, dan kan je wel degelijk een mooi gecontroleerd laag uit een speaker halen. Vergelijk het met onze autos. Een auto met een flinke motor accellereert gewoon beter dan eenzelfde model met een klein motortje. De techniek hierachter is als volgt; De speaker zet namenlijk niet alleen electrische stroom om in een beweging maar diezelfde beweging van de speakerconus zorgt ook dat er net als bij een dynamo stroom wordt opgewekt in de speaker. Die stroom wordt terug de kabel ingestuurd en komt bij de versterker terecht die daar iets mee moet, namenlijk ' kortsluiten'. Op die manier wordt de speaker gecontroleerd tot stilstand gebracht. Die 'kortsluiting' van signalen noemt men de dempingsfactor en hoe beter die is hoe beter de versterker de speakers onder controle kan houden. Bi-wirering is precies om hetzelfde probleem op te lossen. Vooral de basunits sturen redelijk wat stroom terug de kabel in en om nu te zorgen dat dat niet intefereert met de kwetsbare signalen uit het hoog kun je dus aparte kabels voor hoog en laag naar de versterker gebruiken. Als de speaker er geschikt voor is kun je dat met elke versterker doen. Aan de versterkerkant knoop je namenlijk de draden bij elkaar. Het klinkt misschien heel zweverig maar op een beetje gemiddelde installatie met redelijke kabels is dat heel goed waarneembaar als je er voor gaat zitten. Bengt mij op;
Ik gebruik ook veel Van Den Hul en het is inderdaad goed waarneembaar. Verder heb ik ook nog wat Siltech kabels en experimenteer ik nog wel eens met andere merken.
Goede netfilters geven overigens een hoorbare verbetereing maar ga er wel van uit dat je redelijk in de buidel moet tasten. Goede netfilters zijn duur om te maken en koop je niet bij de bouwmarkt.
Overigens is Audiolab niet zo zeldzaam hoor. Is een merk dat zich al een fiks aantal jaren op de markt heeft bewezen en in de betere audio specialzaak te vinden is.
Audiolab
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
29 sep 2006 11:35 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 sep 2006 12:06 |
|
|
Devils son
|
Vasthouden aan stereo is net zoiets als denken dat 2wd beter is dan 4wd...
|
29 sep 2006 14:01 |
|
|
Rob986
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.Utrechtse Heuvelrug
|
Of nog erger, blijven schakelen terwijl je ook een tip hebt
|
29 sep 2006 14:22 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Inderdaad ..... vergelijkbaar met de gewenste toepassing.
Ik geef niets om beelden en heb de audio dan ook uitsluitend om naar muziek te luisteren.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
29 sep 2006 14:43 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Consumentengids van deze maand:
Homecinema-sets De goedkoopste homecinema-set is de beste koop
De Philips HTS3100 voor 190 Euro
|
29 sep 2006 14:43 |
|
|
Peter 3.2
911 3.2 Carrera model 1989Den Haag
|
Mooi he....las het ook net
Peter-die het met Harman Cardon en JBL doet-3.2
_________________________________________ ""It's just pure Porsche-ografie"
Jeremy Clarkson
|
29 sep 2006 14:49 |
|
|
Jort
Groningen
|
Bewijst wederom het nut van de consumentengids. Dat soort tests vind ik al jaren een aanfluiting. Beste koop omdat ie 2 plusjes had voor een duidelijke handleiding en 2 plusjes voor minimaal stroomverbruik gedurende standby zeker...
|
29 sep 2006 15:19 |
|
|
Devils son
|
Wil je je privéleven voor je houden...
|
29 sep 2006 15:19 |
|
|
Devils son
|
Je vergeet de twee plusjes omdat er minder schadelijke stoffen zijn verwerkt in de behuizing!
|
29 sep 2006 15:20 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
HAP !
|
29 sep 2006 15:51 |
|
|