Auteur |
Bericht |
horn
PF #57
|
Paypal (en Ebay)
Gejat van een ander forum: Is Paypal veilig?
Tja veilig ????? Heb een 10 tal dagen geleden een betaling binnen gekregen van een koper op Ebay (65.00 €) en wat blijkt.... ze hebben weer een nieuwe markt ontdekt....de dieven natuurlijk. Nu hebben ze dit bedrag geblokkeerd op mijn Paypalaccount want het is een "frauduleuze" betaling. De Cardcompany moest hun geld terug hebben natuurlijk en nu ben ik mijn spullen + geld kwijt. Nog beter.... gisteren een betaling binnen van een andere koper . . . . je raad het al . . . . geld geblokkeerd . . .frauduleuze betaling. Dit keer wel bijna 500.00 € asjeblief ! Nu een ezel stoot zich normaal geen twee keer . . en ik had het pakje nog niet verstuurd. Oefffffff Ongeloofelijk maar waar een uurtje geleden. . . .pats boem . . .nieuwe koper 400.00€ . . . .geblokkeerd. Dus beste vrienden P A S O P !!!! Want Paypal laat je in de steek ondanks dat zij beloven van kopersbescherming enz maar het probleem zit erin dat als je wat geld op jouw Paypalaccount hebt, het allemaal gebeurd op jouw Paypalrekening en je kan dan zelfs niet aankloppen bij je Creditcardcompany omdat het niet op je afschrift staat !
Nogmaals ........ WATCH OUT !!!!!!!!!!!
They are watching !!!!!!!
Een gewaarschuwd mens...
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
16 nov 2006 7:40 |
|
|
porschehenk
996 Carrera 4S MK2
Ex 964 Carrera 2 en 993 Targa
|
Horn,
De tekst is in zwart wat vriendelijker voor je ogen en makkelijker te lezen
Grt
_________________________________________ Life is nice, driving 300 in a Porsche even nicer
Laatst bijgewerkt door porschehenk op 16 nov 2006 10:19, in totaal 1 keer bewerkt.
|
16 nov 2006 10:18 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
16 nov 2006 12:49 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Jij behoort dus tot de 5% die het Forum onder FI Subice bekijken
.... de andere 95% kijkt FI Blue 3D
Horn was mij ook bekend .....
in navolging van adverteerders die wegens dubieuse handelingen van E-bay worden verwijderd - toevallig net nadat je het hoogste bod hebt uitgebracht
|
16 nov 2006 12:58 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
ja, daar heb ik ook ervaring mee!
Dacht je net iets voor een leuke prijs op de kop getikt te hebben, is de advertentie opeens spoorloos verdwenen.
Als je vervolgens contact opneemt met de service-desk van ebay, word je met een kluitje het riet ingestuurd.
Maar owee, owee als jíj uiteindelijk het 'gewonnen object' tóch niet wilt afnemen! Dat kan niet en voor je 't weet heb je een waarschuwing aan je broek...
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
16 nov 2006 13:13 |
|
|
horn
PF #57
|
ik ook geen slechte ervaringen en inmiddels 100+ transacties.
maar ik ging er ook altijd van uit dat Paypal foutloos en risicoloos was.
Vandaar.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
17 nov 2006 9:31 |
|
|
Jan A. (997 4S)
997 4S Cabrio
ex. 993 4S,
ex. 964 C4,
ex. 968Nederland
|
Voor mij ook een eye opener hoor. Gelukkig koop ik alleen via e-bay en hoef dus alleen maar met Paypal te betalen. ik vind trouwens de koperbescherming van Paypal prima. Tot nu toe twee keer nodig gehad en allebei de keren prima opgelost!
_________________________________________ Fietste ik maar net zo hard als mijn Porsche!!! https://manfredmilatoertocht.nl
|
17 nov 2006 18:13 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Ik koop en verkoop via E-bay ... als men echt niet anders wil mag het via Pay-pal
... maar over het algemeen wissel ik adres en (internationale) bankgegevens uit
|
17 nov 2006 18:24 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Dito hier, doch enkele ervaringen via Paypal gehad (inclusief via de donatiebutton hier) en dat is allemaal perfect gelopen
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
17 nov 2006 21:27 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
100+ transacties via Ebay; bijna allemaal inkoop.
Een paar keer niet alles OK; dreigen met een claim via Ebay of PayPal hielp dan vaak. Maar niet altijd.
Recentelijk nog een zending gehad die niet bevatte wat er geadverteerd was maar daar doet PayPal niets mee.
Belachelijk: stel er staat een 964RS geadverteerd en men stuurt een 964, dan valt dat buiten PayPal's voorwaarden
Citaat uit het mailtje van PayPal:
Ons onderzoek naar uw claim is afgerond. Zoals vermeld in onze gebruikersovereenkomst is de claimprocedure alleen van toepassing op de
verzending van goederen. Het beleid is niet van toepassing op de eigenschappen of de kwaliteit van de ontvangen goederen. We kunnen deze transactie daarom helaas niet terugboeken of een terugbetaling doen.
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
18 nov 2006 17:34 |
|
|
horn
PF #57
|
dan moet je m.i. ook bij Ebay zijn en niet bij Paypal...
Inhoudelijk bemoeit Paypal zich niet met de veiling.
|
18 nov 2006 17:43 |
|
|
Roel 964 C2
PF #87Heesch
|
Ik wilde wat extra druk op de ketel zetten dus op 2 fronten actie...
Inhoudelijk LIJKT Paypal zich wel met de veiling te bemoeien want als je bij PayPal een Geschil opent krijg je de tekst:
Geschil over een object: ik heb een object gekocht maar niet ontvangen of het ontvangen object wijkt sterk af van de objectbeschrijving van de verkoper.
Maar tig mailtjes later krijg je dan ineens de tekst
Ons onderzoek naar uw claim is afgerond. Zoals vermeld in onze gebruikersovereenkomst is de claimprocedure alleen van toepassing op de
verzending van goederen. Het beleid is niet van toepassing op de eigenschappen of de kwaliteit van de ontvangen goederen. We kunnen deze transactie daarom helaas niet terugboeken of een terugbetaling doen.
Is in tegenspraak met de tekst die je krijgt bij opening van een Geschil, maar heb wel wat beters te doen dan dit aan te vechten ...
_________________________________________ Voortaan op pad met de camper of met de Honda VFR750
|
18 nov 2006 18:11 |
|
|