| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Onderhoud Ferrari 355 http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=11472 |
Pagina 1 van 1 |
Auteur: | Godspeed [ 11 dec 2006 15:34 ] |
Berichttitel: | Onderhoud Ferrari 355 |
Owkey compleet het verkeerde forum, ik weet het! Maar omdat ik niet direct een goed ferrari forum vind en ken kom ik hier maar eens met mijn vraag. Heeft iemand van jullie ooit een Ferrari 355 gehad? Wij vinden het namelijk na de 993 de knapste wagen ter wereld enja het geluid is ook bloedstollend maar nu wou ik toch eens weten of een 355 onderhouden werkelijk zoveel duurder is dan een 911? BTW hier nog wat foto's (die ik aan de Ring genoemen heb van een dergelijk beest: http://www.exoticcarsite.com/gallery/main.php?g2_itemId=50275 http://www.exoticcarsite.com/gallery/main.php?g2_itemId=50272 |
Auteur: | wolf [ 11 dec 2006 15:56 ] |
Berichttitel: | |
Is wel duurder ja. ziehier http://www.ferrarichat.com/forum/ |
Auteur: | MichM3 [ 11 dec 2006 16:05 ] |
Berichttitel: | |
kennis van ons heeft een 355...groot onderhoud kost om en bij de 10.000 euro... => ja het verschil in onderhoudskosten met een Porsche is groot...zelfs een Turbo kost een peulschil in vergelijking met een Ferrari |
Auteur: | Godspeed [ 11 dec 2006 16:08 ] |
Berichttitel: | |
ja maar van Porsche hoorde ik ook eerst de meest verschrikkelijke verhalen, en nu na 4 jaar 993 kan ik zelfs zeggen dat het onderhoud niet duurder is dan bij Toyota! |
Auteur: | MichM3 [ 11 dec 2006 16:13 ] |
Berichttitel: | |
....neem toch maar aan dat Ferrari onderhoud verschrikkelijk duur is hoor... die vgl met Toyota gaat voor het steigerende paard niet op |
Auteur: | Godspeed [ 11 dec 2006 16:24 ] |
Berichttitel: | |
dit hier op times online gevonden: "No Ferrari, including the 355, is cheap to run. Regardless of how many miles you cover it will require an annual check-up to change oils and fluids, which will cost £700. A “proper” service, due every 12,500 miles, will cost about £1,200. You will also need to change the cam belts every three years, regardless of mileage, and that costs an extra £1,200. That’s not all. Exhaust catalysts (and there are two) cost about £1,000 each and the two exhaust manifolds can be prone to cracks, which will cost £2,000 per side. You will also need a new set of tyres every 6,000 miles at £1,000 a set and that lovely Italian leather upholstery could do with being spruced up every 12 months at a cost of about £200. None of this I mentioned to my wife. But then owning a Ferrari is not merely about buying a car — it is about becoming custodian of a motoring masterpiece. Long after the large service bills, heavy fuel consumption and hefty insurance premiums have faded, the memory of the 355’s surging power, intoxicating engine note and breathtaking beauty will remain. " http://driving.timesonline.co.uk/article/0,,12930-2023502,00.html En dit klinkt toch al minder onheilspellend... |
Auteur: | Flyer.. [ 11 dec 2006 16:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
dat steigerende paard uit italië bedoel je.. |
Auteur: | 911-lover [ 11 dec 2006 16:38 ] |
Berichttitel: | |
Die van Stuttgart was toch een knol volgens sommigen hier |
Auteur: | MichM3 [ 11 dec 2006 17:10 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Il Cavallino Rampante...inderdaad, ik bedoelde de Italiaanse versie @Godspeed: De Ferrari's zijn niet enkel een stuk duurder in onderhoud dan een Porsche...ze zijn ook wat minder betrouwbaar...reken dus maar op een pak meer kosten. Desalniettemin blijven het fantastische auto's...en ik hoop er ook ooit eentje te kunnen/mogen bezitten |
Auteur: | ppp 356 [ 11 dec 2006 17:15 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Voor de prijs van die BMW en die RS, had je volgens mij al in een Ferrari kunnen rijden En nee, tot op heden, heb ik niet het gevoel ooit een Ferrari te moeten bezitten. Dat heb ik wel met een A-M, maar tot op heden, altijd op het laatste beslist om het niet te doen. Denk dikwijls om eens iets anders dan een P te kopen, maar uiteindelijk, toch altijd terug die P |
Auteur: | KEV-911 [ 11 dec 2006 17:18 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
bij mij hetzelfde eigenlijk |
Auteur: | Peter R. [ 11 dec 2006 17:32 ] |
Berichttitel: | |
Het duurt altijd zolang voor je met zo'n italiaan ter bestemming bent. Met de P : deur opnmaken, instappen, starten, wegwezen Met de F : deur openmaken, luke niet , nog eens proberen, verdomme, manueel openen, alarm resetten, sluiten, openen, instappen, starten, verdomme, nog eens proberen, wegenwacht bellen, kunnen nix doen, wachten op de vrachtwagen om af te slepen, wachten op de vervangwagen, en dan met een 1400 dieseltje van de wegenwacht onderweg, en je was al te laat. Je moet WEL karakter hebben om met zo'n Ita te rijden, hoor. Setje om groot onderhoud te doen, filters, riemen, dichtinkjes etc voor een 355 : 2.500 Euro, en dan moet je daar nog olie bijtellen en zélf werken. Alle 30K ten laatste distributie, óf jaarlijks. nounou... Peter R. |
Auteur: | MichM3 [ 11 dec 2006 17:47 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
100% gelijk...zo gaat het en het is een zeer verstandige keuze!...ik zou graag es een Ferrari hebben, het gevoel, de sensatie, maar ik zou ze ook weer snel verkopen. De Ferrari is een folie, de Porsche een vaste waarde ...de AM is listiger denk ik...die kan als folie beginnen en vaste waarde worden.. (naast de Porsche dan) |
Auteur: | Double G [ 11 dec 2006 21:12 ] |
Berichttitel: | |
Een Porsche koop je met je gevoel en meestal met je verstand(sommige topics lezende niet altijd ) Een Ferrari koop je met gevoel en emotie en nooit met je verstand Mocht ik die €20 miljoen winnen heb ik denk ik plotseling een momentje van verstandsverbijstering |
Auteur: | Jort [ 11 dec 2006 21:16 ] |
Berichttitel: | |
Ach, gezien de monsterrit met 2 599GTB's waarbij ook Autovisie even het stuur ter hand heeft genomen, zit het met de huidige Ferrari's ook voor de "verstandigen" onder ons wel snor. |
Auteur: | Double G [ 11 dec 2006 21:20 ] |
Berichttitel: | |
Ik meende dat ze vanaf de 360 Modena de goede weg waren ingeslagen |
Auteur: | Der Ferry [ 11 dec 2006 21:23 ] |
Berichttitel: | |
Ik weet wel een adres waar je met italiaanse sportwagens terecht kan en waar je niet kaalgeplukt wordt . Is in Nieuwkerken-waas ( Belgie) zou naar het schijnt heel bekend zijn , doet zelfs onderhoud voor de allerlaatste modellen : Garage High Performance Gijzelstraat 64 Nieuwkerken-waas specialist : Ferrari , Maserati en Lamborghini ps : met wat daar soms op de oprit staat kan je heel de straat opkopen |
Auteur: | Nicolò [ 11 dec 2006 21:24 ] |
Berichttitel: | |
Als ik mij niet vergis, moet voor het verwisselen van die distributieriemen elke keer de motor er uit. Hoezo duur onderhoud? |
Auteur: | Double G [ 11 dec 2006 21:27 ] |
Berichttitel: | |
Als die motor er dan net zo snel uit is als bij een 911 is dat toch geen probleem? Werkt nog makkelijker en sneller ook |
Auteur: | Nicolò [ 11 dec 2006 22:01 ] |
Berichttitel: | |
Alleen hebben we het dan bij een 911'je nog steeds over riemen i.p.v. kettingen. Gaan net wat langer mee. |
Auteur: | ppp 356 [ 11 dec 2006 22:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Breek me de bek niet open |
Auteur: | Jort [ 11 dec 2006 23:18 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Gewoon ff wachten tot de 360 betaalbaar is. Veel betrouwbaarder en de motor hoeft er niet uit als de timing belt vervangen wordt. Alhoewel ik persoonlijk de F355 ook mooier vind... Gemballa(!) F355 |
Auteur: | Epicurus [ 12 dec 2006 0:11 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Zal waarschijnlijk net zoals bij je 993 zijn; als hij goed bereden en onderhouden is, zal hij m.i. in onderhoud niet beduidend veel duurder zijn dan de 993. Waar je natuurlijk de mist mee ingaat is met de reparaties. Zoals Peter R. al zei; Ferrari heeft natuurlijk wel een beetje de naam niet écht degelijk te zijn..... (Persoonlijk zou ook ik trouwens even doorsparen voor de 360 Modena) |
Auteur: | leander [ 13 dec 2006 13:51 ] |
Berichttitel: | |
Mijn oom heeft ook een Ferrari. Hij vertelde me dat simpel olie verwisselen al $500,= kost, geen leuke prijzen dus. Hij heeft een redelijk nieuwe dus in zijn geval is het wel deur open doen, starten, even op laten warmen, rijden en racen. Ik kan me goed voorstellen dat het bij de wat oudere modellen het een stuk moeilijk kan gaan. In feite is dat toch ook met Porsches ofniet? Groet, Leander ( a.k.a. Rockstar ) |
Auteur: | ppp 356 [ 13 dec 2006 13:54 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Mijn oudje start zonder problemen, € 500 voor een oliewissel heb ik tot op heden nog niet betaald en opwarmen doe ik tijdens het rijden |
Pagina 1 van 1 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |