Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 nov 2024 10:48

Antwoord op onderwerp  [ 3 berichten ] 
De rdw weegschaal 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
PB
Bericht De rdw weegschaal
Omdat hier zoveel auto kenners zijn wou ik dit toch even kwijt misschien dat jullie er wat meer van weten.

Ik heb een maand geleden een audi a2 met panoramadak uit duitsland gehaald. De auto is voor de keuring geweest en alles is rond. Nu zie ik in een keer een rekening voor de wegenbelasting en blijkt de auto 200kg te zwaar gewogen te zijn dan een soortgelijke a2. Ik een brief gestuurd naar de rdw en als reactie krijg ik een lijst met keuringsstations en daar moet ik maar naar toegaan. Gisteren langs gereden en hier willen ze het niet aanpassen zonder cvo verklaring en opnieuw de keuring te laten betalen.

Ze gaven me ook nog een andere oplossing "u kunt ook een andere auto kopen" Daar zakt je broek toch van af. Iemand anders hiermee ook ervaring dat het weeggewicht afwijkt van het gewicht op een cvo verklaring.

Laatst bijgewerkt door FW op 20 dec 2006 12:25, in totaal 1 keer bewerkt.

20 dec 2006 12:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Volle tank en lijk in de koffer :?: :wink:

Laatste update 22/10/2013

20 dec 2006 12:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
De weging bij de RDW geeft het daadwerkelijke gewicht van de auto aan.

De fabriek heeft die weging (voor het cvo) natuurlijk ook laten uitvoeren, maar bij die weging wordt toch wel enigszins afgeweken van een weging die achteraf plaatsvindt bij de RDW.

Die gewichtsverschillen komen inderdaad vaker voor en opvallend is dat een auto als deze bij de RDW gewogen wordt altijd zwaarder is dan de fabrieksopgave. Het verschil kan wel tot 300 kg oplopen :shock:

Een vriend van me importeerde onlangs een Renault Clio V6 24v Turbo Cup en die bleek bij de RDW maarliefst 250 kg zwaarder te zijn dan op de Carte Grise stond... :?

20 dec 2006 12:38
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 3 berichten ]