| www.porscheforum.nl |
http://85.214.53.153/

GT4 Challenge IV - 3 circuits - tot 25-02-07 Winnaar bekend!
http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=11680
Pagina 1 van 10

Auteur:  EvR [ 28 dec 2006 0:42 ]
Berichttitel:  GT4 Challenge IV - 3 circuits - tot 25-02-07 Winnaar bekend!

GRAN TURISMO 4 - CHALLENGE IV zit er weer op :D

In het vorige draadje is er weer op zéér democratische wijze gekozen voor onderstaande circuits, spelmode's en auto('s)

Bij deze bedank ik alle coureurs voor hun deelname :drive:

De winnaar is degene die nu bovenaan staat in het algemeen klassement :!:

                                                                              GRAN TURISMO 4 - CHALLENGE IV
                                                                                                spel: GT4 (voor de Playstation2)
                                             ‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗

                                                                                                            TUSSENSTAND:

                                                                                                  * Algemeen Klassement *
                                                                                                  1.   cabrio wim - 590,934 :ba:
                                                                                                  2.   RvR - 594,315
                                                                                                  3.   BJ964 - 616,475
                                                                                                  4.   EvR - 619,509
                                                                                                  5.   martijn koot - 621,530
                                                                                                  6.   DeniS2 - 621,663
                                                                                                  7.   Leander - 625,196
                                                                                                  8.   racebeus - 627,757
                                                                                                  9.   Patrick911 - 628,671
                                                                                                  10. 924 - 630,000
                                                                                                  10. Melvin19 - 630,000
                                                                                                  10. Wilma - 630,000
                                             ‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗‗

mode: ARCADE TIME TRIAL
auto: Ruf RGT '00

HUIDIGE SNELSTE TIJD OP:

       * Apricot Hill *
   1.   cabrio wim - 1'21.133 - punten: 100,000
   2.   Leander - 1'23.368 - punten: 102,754
   3.   RvR - 1'23.477 - punten: 102,889
   4.   BJ964 - 1'24.955 - punten: 104,710
   5.   racebeus - 1'25.056 - punten: 104,835
   6.   DeniS2 - 1'25.875 - punten: 105,000
   7.   EvR - 1'26.201 - punten: 105,000
   8.   Patrick911 - 1'26.565 - punten: 105,000
   9.   martijn koot - 1'26.939 - punten: 105,000
   10. Wilma - 1'27.035 - punten: 105,000
   11. 924 - 1'27.531 - punten: 105,000
   12. Melvin19 - 1'31.564 - punten: 105,000

       * Opera Paris *
   1.   cabrio wim - 1'22.780 - punten: 100,000
   2.   RvR - 1'23.847 - punten: 101,288
   3.   Leander - 1'24.801 - punten: 102,441
   4.   DeniS2 - 1'26.006 - punten: 103,897
   5.   BJ964 - 1'26.763 - punten: 104,811
   6.   Patrick911 - 1'27.253 - punten: 105,000
   7.   EvR - 1'29.155 - punten: 105,000
   8.   martijn koot - 1'31.563 - punten: 105,000
   9.   Melvin19 - 1'38.356 - punten: 105,000
   10. 924 - DNF - punten: 105,000
   10. racebeus - DNF - punten: 105,000
   10. Wilma - DNF - punten: 105,000

       * Nürnburgring Nordschleife *
   1.   RvR - 6'56.905 - punten: 100,000
   2.   cabrio wim - 6'57.012 - punten: 100,025
   3.   BJ964 - 7'11.055 - punten: 103,394
   4.   Patrick911 - 7'12.210 - punten: 103,671
   5.   martijn koot - 7'16.449 - punten: 104,687
   6.   DeniS2 - 7'24.154 - punten: 105,000
   7.   EvR - 8'11.541 - punten: 105,000
   8.   924 - DNF - punten: 105,000
   8.   Leander - DNF - punten: 105,000
   8.   Melvin19 - DNF - punten: 105,000
   8.   racebeus - DNF - punten: 105,000
   8.   Wilma - DNF - punten: 105,000

mode: ARCADE TIME TRIAL
auto: eigen keuze, echter: PK limiet van 800PK(!)

HUIDIGE SNELSTE TIJD OP:

       * Apricot Hill *
   1.   cabrio wim - 0'57.814 met een Formula Grand Tourisme '04 793 PK - punten: 100,000
   2.   RvR - 0'57.893 met een Formula Grand Tourisme '04 793 PK - punten: 100,136
   3.   racebeus - 0'59.503 met een Formula Grand Tourisme '04 793 PK - punten: 102,921
   4.   DeniS2 - 0'59.848 met een Formula Grand Tourisme '04 793 PK - punten: 103,518
   5.   EvR - 1'00.421 met een Formula Grand Tourisme '04 793 PK - punten: 104,509
   6.   BJ964 - 1'01.480 met een Mazda 787B race car '91 799 PK - punten: 105,000
   7.   martijn koot - 1'02.815 met een Audi R8 Race Car '01 798 pk - punten: 105,000
   8.   Patrick911 - 1'04.655 met een Bentley Speed 8 Race Car 796PK - punten: 105,000
   9.   924 - 1'08.229 met een Mercedes Clk-gtr race car '98 79?pk - punten: 105,000
   10. Melvin19 - 1'19.475 met een Nissan colsonic skyline gt-r race car '93 649 pk - punten: 105,000
   11. Leander - DNF - punten: 105,000
   11. Wilma - DNF - punten: 105,000

       * Opera Paris *
   1.   RvR - 1'01.785 met een Chapparal 2J race car '70 799 PK - punten: 100,000
   2.   cabrio wim - 1'01.998 met een Formula Grand Tourisme '04 793 PK - punten: 100,344
   3.   EvR - 1'06.378 met een Chapparal 2J race car '70 799 PK - punten: 105,000
   4.   DeniS2 - 1'07.704 met een Mercedes C9 race car '89 799 PK - punten: 105,000
   5.   BJ964 - 1'07.808 met een Mazda 787B race car '91 799 PK - punten: 105,000
   6.   martijn koot - 1'09.818 met een Audi R8 Race Car '01 798 pk - punten: 105,000
   7.   924 - 1'10.192 met een Mercedes Clk-gtr race car '98 79?pk - punten: 105,000
   8.   Melvin19 - 1'19.456 met een Lister strom v12 race car '99 712 pk - punten: 105,000
   9.   Leander - DNF - punten: 105,000
   9.   Patrick911 - DNF - punten: 105,000
   9.   racebeus - DNF - punten: 105,000
   9.   Wilma - DNF - punten: 105,000

       * Nürnburgring Nordschleife *
   1.   RvR - 5'11.691 met een Formula Grand Tourisme '04 793 PK - punten: 100,000
   2.   cabrio wim - 5'13.447 met een Mazda 787B race car '91 793 PK - punten: 100,563
   3.   BJ964 - 5'22.783 met een Mazda 787B race car '91 799 PK - punten: 103,558
   4.   martijn koot - 5'29.296 met een Audi R8 Race Car '01 798 pk - punten: 105,000
   5.   DeniS2 - 5'34.874 met een Mercedes C9 race car '89 799 PK - punten: 105,000
   6.   racebeus - 5'38.994 met een Audi R8 Race Car '01 798 pk - punten: 105,000
   7.   EvR - 6'37.532 met een Mazda 787B race car '91 799 PK - punten: 105,000
   8.   924 - DNF - punten: 105,000
   8.   Leander - DNF - punten: 105,000
   8.   Melvin19 - DNF - punten: 105,000
   8.   Patrick911 - DNF - punten: 105,000
   8.   Wilma - DNF - punten: 105,000

B O N U S

HUIDIGE SNELSTE TIJD OP:

mode: ARCADE TIME TRIAL
auto: Ruf RGT '00
       * La Sarthe 1 (Bonus) *
   1.   cabrio wim - 3'48.641 - bonuspunten: -5,000
   2.   RvR - 3'49.234 - bonuspunten: -5,000
   3.   EvR - 3'59.218 - bonuspunten: -5,000
   4.   BJ964 - 3'59.371 - bonuspunten: -5,000
   5.   martijn koot - 4'04.046 - bonuspunten: -3,157
   6.   DeniS2 - 4'08.012 - bonuspunten: -1,584
   7.   Patrick911 - 4'12.004 - bonuspunten: Geen
   8.   924 - DNF - bonuspunten: Geen
   8.   Leander - DNF - bonuspunten: Geen
   8.   Melvin19 - DNF - bonuspunten: Geen
   8.   racebeus - DNF - bonuspunten: Geen
   8.   Wilma - DNF - bonuspunten: Geen

mode: ARCADE TIME TRIAL
auto: eigen keuze, echter: PK limiet van 800PK(!)
       * La Sarthe 1 (Bonus) *
   1.   cabrio wim - 2'59.945 met een Mazda 787B race car '91 793 PK - bonuspunten: -5,000
   2.   RvR - 3'01.493 met een Formula Grand Tourisme '04 793 PK - bonuspunten: -5,000
   3.   BJ964 - 3'01.712 met een Mazda 787B race car '91 799 PK - bonuspunten: -5,000
   4.   EvR - 3'03.395 met een Formula Grand Tourisme '04 793 PK - bonuspunten: -5,000
   5.   martijn koot - 3'03.733 met een Audi R8 Race Car '01 798 pk - bonuspunten: -5,000
   6.   DeniS2 - 3'06.251 met een Formula Grand Tourisme '04 793 PK - bonuspunten: -4,167
   7.   Patrick911 - 3'14.351 met een Bentley Speed 8 Race Car 796PK - bonuspunten: Geen
   8.   924 - DNF - bonuspunten: Geen
   8.   Leander - DNF - bonuspunten: Geen
   8.   Melvin19 - DNF - bonuspunten: Geen
   8.   racebeus - DNF - bonuspunten: Geen
   8.   Wilma - DNF - bonuspunten: Geen



Let the Challenge continue! :drive:
Gentlemen turn off your engines! :wink:

Auteur:  EvR [ 28 dec 2006 0:42 ]
Berichttitel: 

Ten behoeve van het algemeen Klassement:
De snelste tijd per circuit levert 100 procent-punten op.De andere tijden worden uitgedrukt in een percentage van deze eerste tijd Indien je op een circuit (nog) geen tijd hebt gereden, krijg je de tijd van de op dat moment laatste op het(de) desbetreffende circuit(s)+ 2%. (met een maximum van +5% ten opzichte van de snelste)

Omdat Sarthe 1 een bonuscircuit is doen we het hier andersom; de tijd die je sneller bent dan de op dat moment laatste wordt uitgedrukt in procent-punten van de laatste tijd en deze worden afgetrokken van je totaalpunten gehaald op de circuits (6). (met een maximum van 5 punten)

Degene met het minste puntentotaal staat dus bovenaan.
Bovenstaande klinkt wellicht ingewikkeld, maar is het niet. :roll: :wink:
Voordeel hierbij is dat een tijdsverbetering op een bepaald circuit zonder dat je er op dat circuit in de stand wat mee opschiet wel van invloed is/kan zijn op de overall-stand.

Auteur:  EvR [ 28 dec 2006 0:43 ]
Berichttitel: 

Tips & Trucs

Hier kunnen we de tips, trucs en de zgn. "Lieuwe"-technieken 8) :wink: plaatsen zodat we de challenge zo leuk en competitief mogelijk kunnen houden :!:

:idea: Je kunt een circuit ook reverse rijden……. Volgens mij niet sneller bij deze circuits :roll: :roll:

:idea: Tunen mag (moet!) banden, gewicht, PK's, topsnelheid :!: (Tip Melvin19)

:idea: Zet via de B - director mode een snelle tijd neer,
dan heb je in A mode al een redelijke ghost om je aan te spiegelen (Tip DeniS2)

:idea: Heb je last van onderstuur zet tcs uit (Tip DeniS2) Met de RUF zowieso alle hulpmiddelen uit; dit is sneller!


:idea: (cabrio wim)
:arrow: Apricot Hill

Snelle tussentijden van Cabrio Wim om te zien waar "je" het laat liggen:
0.12,666
0.27,459
0.56,144
1.21,925
+ Kort commentaar:
De tijdwinst bij Apricot is de eerste bocht na de start, binnenkant half door gras, gas los en kont komt naar buiten, uitlaten glijden en je perfect met hoge snelheid door de bocht gaat , dan de chicane op het eind vlam ik gewoon recht door en kom zo met ruim 140 erdoor

&

Na de eerste bocht na de start, krijg je de S curves, als je daar uitkomt moet de snelheid minimaal 150 km zijn, daarna de grootte bocht links, neem ik met gem. 155km en kom ik met 185 eruit. Ik denk dat het belangrijkste is op om de opvolgende bocht naar rechts goed aanremmen is en prima langs de curpstones gaan om zo mooi recht uit te komen voor de twee volgende, krijg je een mooie snelheid en kun je met 175 door de zandbak denderen, kom je met 130 uit, en laatste bocht in 4 nemem, kom je dan met ruim 175 uit, haalop het rechte stuk dan ong. 260km.
ik rij met de auto in het zicht, dus ik kan zo perfect scherp rijden

:idea: :arrow: Opera Paris, is gelijk na de start zorgen dat je de perfecte lijn hebt, en zorg dat je niet gaat stuiteren, dan de chicane langzaam erin en volgas eruit, zorg dat je hekken niet raakt, idem dito bij de oblisc, niet rechts maar links nemen, kun je dan met 100 p.u.naar keerpunt, en na rechte stuk voor opdraai Champs Elyssee niet links maar rechts remmen, anders stuiter je door.

:idea: :arrow: (EvR) La Sarthe 1: Na start komt er een flauwe bocht na rechts dan rechtdoor door het zand. Beide chicanes rechtdoor het zand net langs de "banden". Net voor finish ook weer de kortste route door het gras/zand nemen met uiteraard zo hoog mogelijke snelheid.


:idea: ......


:idea: ......


Aanvullingen / correcties / etc. zijn natuurlijk van harte welkom :idea:

Auteur:  DeniS2 [ 28 dec 2006 11:41 ]
Berichttitel: 

vraagje
mag je vervolgens de ruf ook helemaal tunen
of moet deze standaard blijven ?
of kun je binnen arcade niet tunen?
eigenlijk nog nooit in arcade gereden :?

Auteur:  Melvin19 [ 28 dec 2006 11:49 ]
Berichttitel: 

het kan wel door naar Quick-tune dat is een icoontje dat lijkt op een gereedschapskist je kan hem meer pk geven en lichter maken
bj race auto's zo als de madza 6 race car kan je ook de topsnelheid verhogen
dit is echt een super tip

Auteur:  leander [ 28 dec 2006 11:53 ]
Berichttitel: 

Melvin19 schreef:
het kan wel door naar Quick-tune dat is een icoontje dat lijkt op een gereedschapskist je kan hem meer pk geven en lichter maken
bj race auto's zo als de madza 6 race car kan je ook de topsnelheid verhogen
dit is echt een super tip


Oke.. maar maak je van die mazda 6 niet de versnellingen langer waardoor je inderdaad harden kunt of hoe doe je dat dan?
Ligt puur aan het circuit waar je op racet. Met veel bochten zou ik het bijvoorbeeld niet doen.
Leander

Auteur:  Melvin19 [ 28 dec 2006 12:20 ]
Berichttitel: 

volgens mij niet dat ligt aan de instellingen van de auto

Auteur:  DeniS2 [ 28 dec 2006 12:25 ]
Berichttitel: 

ah net even mijn eerste rondes in parijs gedaan
mmm snap het tunen nu
jammer ik had in gt mode al speciaal qualify banden van 47.000 gekocht
heb ik dus geen piep aan

en wat een onderstuurde piep auto is die ruf
nog even aan wennen

Auteur:  924 [ 28 dec 2006 12:29 ]
Berichttitel: 

Nog een tip, bij een parcour met veel bochten en weinig rechte stukken, ff je instellingen van de versnellingsbak anders instellen zodat je snel aan je top zit en snel door de versnellingen heen kan trekken.

Voor de drifters onder ons kunnen we onder- en overstuur aanpassen en de TCS afzetten. Bij het spel kan je wel sneller door de bochten dan, maar dit afstellen is niet op 1,2 ,3 gedaan.


Succes iedereen! 8)


P.S. Kan je ook niet de gewichstverdeling aanpassen? handig is dan wat extra gewicht zetten op de achteras(als de auto achteraangedreven is)

Auteur:  DeniS2 [ 28 dec 2006 12:32 ]
Berichttitel: 

924 schreef:
Nog een tip, bij een parcour met veel bochten en weinig rechte stukken, ff je instellingen van de versnellingsbak anders instellen zodat je snel aan je top zit en snel door de versnellingen heen kan trekken.

Voor de drifters onder ons kunnen we onder- en overstuur aanpassen en de TCS afzetten. Bij het spel kan je wel sneller door de bochten dan, maar dit afstellen is niet op 1,2 ,3 gedaan.


Succes iedereen! 8)


P.S. Kan je ook niet de gewichstverdeling aanpassen? handig is dan wat extra gewicht zetten op de achteras(als de auto achteraangedreven is)


eeuh dit lijkt meer op de GT mode wat je hier allemaal zegt
en wij rijden in arcade. Ik heb inderdaad in arcade al wel tcs afgezet
scheelt inderdaad in onderstuur en de auto trekt beter op

Auteur:  EvR [ 28 dec 2006 12:32 ]
Berichttitel: 

924 schreef:
Nog een tip, bij een parcour met veel bochten en weinig rechte stukken, ff je instellingen van de versnellingsbak anders instellen zodat je snel aan je top zit en snel door de versnellingen heen kan trekken.

P.S. Kan je ook niet de gewichstverdeling aanpassen? handig is dan wat extra gewicht zetten op de achteras(als de auto achteraangedreven is)


Volgens mij kan dit alleen in de GT mode en niet in de Arcade mode

Suc6!

Auteur:  EvR [ 28 dec 2006 12:34 ]
Berichttitel: 

Kijk DeniS2 is nu al sneller :sick: :wink:

Auteur:  924 [ 28 dec 2006 12:34 ]
Berichttitel: 

Ok, slippertje dan van mij :lol:

Auteur:  cabrio wim [ 28 dec 2006 13:33 ]
Berichttitel: 

Ik dacht dat we aan de pk's niks mochten veranderen, heb met de toyota gereden en heb in de arcade de motor op min 13 gezet om zo 799 pk te hebben.
Als we wat ze hier schrijven lijkt het me of er anderen zijn die niet in de arcade settings rijden. :(

Auteur:  BJ964 [ 28 dec 2006 13:38 ]
Berichttitel: 

Alleen in de PK limiet moet je inderdaad vaak de-tunen. In de Ruf is het vermogen op maximaal (+20%) en gewicht naar beneden (-10%). ik zie dat La Sarthe er nu als bonus bij is in de Ruf (mag er ook in de PK limiet klasse bij wat mij betreft :wink: )

Auteur:  EvR [ 28 dec 2006 13:39 ]
Berichttitel: 

Er was wat onduidelijkheid over :arrow: We rijden in de Arcade mode :!:

Jij hebt het juist gedaan Wim, ook gedacht aan gewicht en banden?

En Bas (BJ964) is maar een minuut sneller dan ons beiden op de N'ring in de 800pk mode

Auteur:  EvR [ 28 dec 2006 13:40 ]
Berichttitel: 

BJ964 schreef:
ik zie dat La Sarthe er nu als bonus bij is in de Ruf (mag er ook in de PK limiet klasse bij wat mij betreft :wink: )


Doen we die ook :!: Bij deze dus :!:

Auteur:  cabrio wim [ 28 dec 2006 13:49 ]
Berichttitel: 

EvR schreef:
Jij hebt het juist gedaan Wim, ook gedacht aan gewicht en banden?


Yep, heb ik gedaan :salut:

Auteur:  DeniS2 [ 28 dec 2006 13:53 ]
Berichttitel: 

hoe wordt de bonus dan in het klassement meegenomen?

Auteur:  DeniS2 [ 28 dec 2006 13:55 ]
Berichttitel: 

tip:
zoals eerder al aangegeven heb je last van onderstuur zet tcs uit

andere tip zet via de B - director mode een snelle tijd neer,
dan heb je in A mode al een redelijke ghost om je aan te spiegelen

Auteur:  EvR [ 28 dec 2006 13:56 ]
Berichttitel: 

DeniS2 schreef:
hoe wordt de bonus dan in het klassement meegenomen?


Zie hier!

Auteur:  Marco [ 28 dec 2006 14:46 ]
Berichttitel: 

wanneer komen de eerste tijden?
heb nu ook het spel 8)

Auteur:  EvR [ 28 dec 2006 14:55 ]
Berichttitel: 

:thumright:

Tijden komen als ik op elk circuit een tijd binnen heb :!:

Alvast wat richttijden :arrow:
auto: Ruf RGT

- Apricot Hill 1'25.829
- Opera Paris 1'30.415
- Nurnburgring Nordschleife 7'09.197
- La Sarthe 1 (bonus!) --------

auto: eigen keuze, echter: PK limiet van 800PK(!)

- Apricot Hill 1'02.628
- Opera Paris 1'11.285
- Nurnburgring Nordschleife 5'30.587
- La Sarthe 1 (bonus!) --------


Zet 'm op :!: :drive:

Auteur:  Marco [ 28 dec 2006 16:58 ]
Berichttitel: 

EvR schreef:
:thumright:

Tijden komen als ik op elk circuit een tijd binnen heb :!:

Alvast wat richttijden :arrow:
- Nurnburgring Nordschleife 7'09.197

Zet 'm op :!: :drive:

kben druk aan het oefenen :shock:

Auteur:  EvR [ 28 dec 2006 17:52 ]
Berichttitel: 

Marco schreef:
kben druk aan het oefenen :shock:


WoW :shock: :shock: :shock: Wat is dat toch een machtig gezicht :!:

Hou het voorlopig nog maar even bij m'n PS2

en Marco.... flink oefenen ik heb net wat tijden binnen van cabrio wim :shock: en wat 'begintijden' van RvR

Pagina 1 van 10 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/