| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Dreigend-faillissement-voor-Ford http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=12334 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Roi [ 14 feb 2007 11:58 ] |
Berichttitel: | Dreigend-faillissement-voor-Ford |
Lijkt erop dat de spoeling steeds dunner wordt: Link: http://www.hetnet.nl/web/show/id=184504 ... -Ford.html "Dreigend faillissement voor Ford Ford is op sterven na dood. De Amerikaanse autofabrikant boekte vorig jaar een recordverlies. Fabrieken worden gesloten en banen worden geschrapt. Alleen een nieuw succesvol model zou het tij kunnen keren, maar dat lijkt voorlopig niet van de band te rollen. Is Ford nog wel te redden? In 2005 werd nog 1,4 miljard dollar winst gemaakt. Maar Ford boekte over 2006 een verlies van 12,7 miljard dollar. De omzet daalde van 176,9 naar 160,1 miljard dollar. In het laatste kwartaal van dat jaar werd daarom de Amerikaanse productie beperkt met 22 procent. De omzet daalde daarop met 8 procent. Het probleem ligt vooral bij de fabrieken in Noord-Amerika. Nu sluit Ford vóór 2008 minstens zestien fabrieken, waardoor 45.000 mensen hun baan verliezen. Voor de afvloeiingsregelingen van dit personeel heeft het autoconcern 486 miljoen dollar opzij moeten leggen. De 'oprotpremie' voor één persoon kan oplopen tot 140.000 dollar. Oorzaken Hoe komt het, dat het moederconcern van merken als Landrover, Jaguar, Volvo en Mazda zich ineens gevaarlijk dicht bij de afgrond bevindt? Ten eerste doen de concurrerende - met name Japanse - autofabrikanten steeds betere zaken. Pick-ups en terreinwagens waren de laatste jaren de grote troef van Ford. Deze voertuigen waren jaarlijks goed voor 62 procent van de totale verkoop in de Verenigde Staten. Maar Amerikanen zijn onderhand uitgekeken op de grote, gulzig drinkende SUV. De olieprijzen zijn fors gestegen en daarmee ook de brandstofprijzen, en dus kiest de automobilist tegenwoordig vaak liever voor een zuiniger wagen. De vraag is, waarom de marketeers van Ford deze verschuiving niet hebben opgemerkt. Of waarom de bobo's de veranderende smaak van de klant willens en wetens hebben genegeerd. Volgens Ford zijn de verliezen voornamelijk te wijten aan herstructureringskosten. Er moet namelijk 'ineens' fors gereorganiseerd worden. Heeft Ford liggen slapen en is te laat wakker geworden? Ook als het lekker gaat met een bedrijf is het verstandig om vernieuwingen en maatregelen door te voeren om efficiënter te werken. Fabrikanten in Europa en Azië hebben hierdoor de laatste jaren een inhaalslag kunnen maken. Er is bovendien teveel gewed op één paard. De autobouwer, die ruim honderd jaar geleden groot werd met de lancering van de T-Ford, teerde daarna op het succes van eenlingen zoals de Customline (1949), de Mustang (1964), de Taurus (1985) en de Explorer (1990). Het is jammer dat er niet meer ijzers in het vuur lagen. Redding Kan de in september 2006 aangetreden Alan Mulally nog redding bieden? De topmanager, die Boeing op de rails wist te houden, verwacht dat Ford vanaf 2009 weer winstgevend zal zijn. Dat mag Ford hopen, want anders is het echt gedaan met het autoconcern. Er is 23 miljard euro geleend voor de herstructurering. Meer lenen zit er niet in. Mulally heeft gezegd, dat tot 2009 nog 17 miljard euro verloren zal gaan. Dan blijft er weinig over voor eventuele rode cijfers in 2009. Alleen een nieuw succes in de showrooms kan Ford nu nog redden. De Edge en de Fairlane staan in de startblokken, maar deze wagens zijn weinig vernieuwend en werden lauw ontvangen door de autopers. Naar de tekentafels dan maar? Dat is te laat. Een model dat vanaf 2009 zou kunnen schitteren zou vorig jaar al ontworpen moeten zijn. Misschien krijgen we binnenkort de eerste spyshots te zien van de ultieme Ford? De kans is groter dat er een samenwerking komt tussen Ford en Toyota. Naar verluidt zijn de besprekingen in de achterkamertjes al in volle gang. " Roi |
Auteur: | Lambiek [ 14 feb 2007 12:11 ] |
Berichttitel: | |
Er fuhr FORD (vort) und kam nie wieder |
Auteur: | patrick911 [ 14 feb 2007 12:17 ] |
Berichttitel: | |
Tja, lui geweest omdat hun F-150 truck jarenlang de best verkochte pickup was... Maar hoe buig je in hemelsnaam een-komma-iets miljard winst om in 12 miljard verlies Daar ligt een behoorlijke uitdaging voor de CEO/CFO |
Auteur: | FROST [ 14 feb 2007 12:29 ] |
Berichttitel: | |
45.000 mensen verliezen hun baan?? Goh! En het ging nog wel zo goed met de economie!! ..maar ik had eigenlijk niet verwacht dat één van de oudste automerken misschien binnenkort wel met de grond gelijk gemaakt zou kunnen worden. Triest verhaal. Ik hoop dat de nieuwe Mondeo de cijvertjes een beetje kan opkrikken |
Auteur: | 911-lover [ 14 feb 2007 12:43 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Daar gaan we weer |
Auteur: | cabrio wim [ 14 feb 2007 12:46 ] |
Berichttitel: | |
Pffffffffffffffffffffffffffff |
Auteur: | Jort [ 14 feb 2007 13:13 ] |
Berichttitel: | |
Als er te weinig vertrouwen zou zijn in het voortbestaan van Ford zoals dat er nu is, dan hadden merken als Jaguar, Volvo en Landrover denk ik ook al te koop gestaan. Ze zitten wel in heel zwaar weer... |
Auteur: | FROST [ 14 feb 2007 13:47 ] |
Berichttitel: | |
AARGHH!!! Alweer...!! *snel veranderen* Jaguar was toch ook zo goed als dood of zijn die weer herrezen uit de as?? |
Auteur: | Jort [ 14 feb 2007 14:08 ] |
Berichttitel: | |
Dochter Jaguar vertegenwoordigt nog steeds een waarde. Alleen de naam al. Kort geleden tekende Ford nog voor de ontwikkelingskosten van de nieuwe S type. |
Auteur: | patrick911 [ 14 feb 2007 14:37 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Hmmmm
Deze nieuwe mondeo moet het nu trouwens voor Ford gaan doen: Hoop voor ze dat het lukt. Hij ziet er beter uit dan de vorige. |
Auteur: | Henk [ 14 feb 2007 14:46 ] |
Berichttitel: | |
Zoals jullie kunnen lezen, betreft het hier Ford USA... In Europa ziet het er allemaal gelukkig een heel stuk rooskleuriger uit. |
Auteur: | Jort [ 14 feb 2007 14:48 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | ||||||||||||||||||||||||||||
Sinds (en inclusief) de aankoop in '89 schijnt Ford al zo'n 10 miljard dollar in Jaguar te hebben gestoken. Blijkbaar willen ze dat verlies (nog?) niet nemen. Binnen 18 maanden moet Jaguar laten zien dat al dat geld vruchten afwerpt. |
Auteur: | Black Betty [ 14 feb 2007 14:56 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | ||||||||||||||||||||||||||||
De koplampen van deze nieuwe Ford doen wel heel erg denken aan de nieuwe Jag... |
Auteur: | Rob Herfst [ 14 feb 2007 15:24 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hij is er nog/weer! Je moet er wel een Ford topic voor openen, maar dan komt de (verloren) baldie (zoon) toch weer boven water! De nieuwe Mondeo ziet er overigens niet echt verkeerd uit, zo op het plaatje! Met de S-Max wordt dacht ik toch ook aardig gescoord en niet te vergeten de Focus (ST )! @Henk: 4 maart heb jij toch wel in jullie agenda staan? |
Auteur: | wolf [ 14 feb 2007 17:45 ] |
Berichttitel: | |
Ook Daimler/Chrysler moeizaam. http://www.nytimes.com/2007/02/15/busin ... r=homepage |
Auteur: | Henk [ 14 feb 2007 17:52 ] |
Berichttitel: | |
4 Maart jazeker Rob, de koffie is ook al ingeslagen En inderdaad zijn alle nieuwe modellen behoorlijk succesvol, zelfs de Ka die al 10 jaar op de markt is, heeft het jaar afgesloten als marktleider in zijn/haar segment! Wanneer Ford USA de Europesche strategie gaat /blijft volgen en wellicht daarna een technisch samenwerkingsverband met Toyota aangaat voor de hybride-techniek, heb ik het idee dat het goed moet komen! |
Auteur: | FROST [ 14 feb 2007 19:19 ] |
Berichttitel: | |
Verdorie, dat je het zegt: De koplampen van deze nieuwe Ford doen wel heel erg denken aan de nieuwe Jag... http://www.supercars.net/cars/3696.html Zet ze eens naast elkaar? sorry maar ik vond deze nieuwe Concept toch erg ON-Jaguars overkomen. Nu weet ik waarom... Ik vond deze een heel stuk mooier: http://www.supercars.net/cars/854.html |
Auteur: | maurice [ 16 feb 2007 0:32 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Niet zo raar als je weet dat er aan Jaguar dezelfde organisatie sleutelt als aan een Ford |
Auteur: | Jort [ 16 feb 2007 0:42 ] |
Berichttitel: | |
Hoe langer ik naar die C-XF kijk, hoe mooier ik 'm vind. Mijn eerste reactie was ook... Maar nu vind ik 'm gewoon lekker, zeker als je bedenkt dat het een 5-deurs auto is. In het interieur ook allerlei leuke details, zoals het materiaal ("verkoold" hout) en de verdwijnende transmissieknop etc. Het gros zal waarschijnlijk nooit in een productiewagen te vinden zijn, maar toch.. Radicaal nieuwe weg, maar wel een aantal bekende elementen behouden (typische Jaguar C-stijl bijv.) Jaguar moet een andere weg inslaan. Het klassieke design verkoopt niet voldoende om de verliezen weg te werken. Het merk toegankelijker maken (X-type) was ook geen succesvolle stap. |
Auteur: | bert964c4 [ 16 feb 2007 0:57 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Die auto is nog erger dan een Vecrta GTS Frost!!!!!!!!!!!!!, dus dat zal wel niks worden!!! |
Auteur: | Olaf [ 16 feb 2007 0:59 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
.... volgens mij zit er een automatische RESET op |
Auteur: | 911-lover [ 16 feb 2007 2:47 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Daarom dat ze nu met de naamPorsche reclame maken voor de S-Max. Dan hopen ze net als Porsche in de positieve cijfers te komen
|
Auteur: | horn [ 16 feb 2007 6:41 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
|
Auteur: | FROST [ 16 feb 2007 11:23 ] |
Berichttitel: | |
“Im S-MAX steckt ein Stück Porsche” Misschien ben ik een dom blondje maar waar heb jij dat gehoord??gelezen?? en wat zou er dan van Porsche in moeten zitten? |
Auteur: | Jort [ 16 feb 2007 12:02 ] |
Berichttitel: | |
Gokje: hulp bij onderstelafstemming. Net als bij de Hyundai Coupé en nog vele.. vele.. vele.. andere auto's. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |