Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 10:28

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Verzekerings vraagje 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht Verzekerings vraagje
Vanavond heeft mijn vrouw een aanrijding gehad gelukkig had ze alleen wat blikschade, het gebeurde op een kruising en ze kwam van rechts en had dus geen schuld. Gelijk de politie gebeld, nadat deze ter plaatse was bleek dat de bestuurster van de tegenpartij geen rijbewijs had en de auto van haar vriend was die bij haar in de auto zat.

Wat ik me nu afvraag is het volgende, betaald de verzekering van de tegenpartij aan ons uit en verhaald het vervolgens op de bestuurster of moet wij onze centen rechtstreeks van de bestuurster zien te krijgen?
Hoop niet, maar vrees van wel, dat het laatste het geval is want van een kale kip valt natuurlijk niet veel te plukken.

Misschien dat iemand op het forum weet hoe zoiets in zijn werk gaat.

30 maart 2007 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik zou het je niet met zekerheid kunnen beantwoorden maar ik wil je wel even succes wensen met de afwikkeling.

30 maart 2007 23:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Joost, hoe is de auto van je vrouw verzekerd? WA, Beperkt Casco of Casco? Dat maakt wel verschil nl.

31 maart 2007 0:00
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Bericht 
Als de auto van de tegenpartij verzekerd is, dan zal die doorgaans uitkeren zodra vaststaat dat die partij schuld heeft.

Als vervolgens blijkt dat de bestuurder van die auto onder invloed was of geen rijbewijs heeft (of anderszins niet bevoegd was te rijden) dan zal de maatschappij van de tegenpartij dat vervolgens weer verhalen.

31 maart 2007 0:14
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 nachtblau '92
Bericht 
In nederland is de auto verzerkerd, dus je krijgt je schade vergoed van de verzekeraar die de auto in dekking heeft. In engeland is bijvoorbeeld de auto in combinatie met de bestuurder verzekerd, daar rij je dus onverzekerd rond in andermans auto als je niet bijverzekerd wordt op die auto door de eigenaar. In nederland heb je dus geen enkel probleem, er vanuit gaande dat de aanrijding met een nederlandse auto was. :D

"Racing is life, everything else is just waiting" Steve Mcqueen

http://www.wgbracing.nl
http://www.vrijrijdendagen.nl

31 maart 2007 0:51
Profiel WWW
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Voor zover ik weet geven Lindemans en Nynke hierboven het juiste antwoord. Succes met de afwikkeling.

31 maart 2007 1:07
Profiel
vianen
Bericht Re: Verzekerings vraagje
Joost Houben schreef:
Vanavond heeft mijn vrouw een aanrijding gehad gelukkig had ze alleen wat blikschade, het gebeurde op een kruising en ze kwam van rechts en had dus geen schuld. Gelijk de politie gebeld, nadat deze ter plaatse was bleek dat de bestuurster van de tegenpartij geen rijbewijs had en de auto van haar vriend was die bij haar in de auto zat.

Wat ik me nu afvraag is het volgende, betaald de verzekering van de tegenpartij aan ons uit en verhaald het vervolgens op de bestuurster of moet wij onze centen rechtstreeks van de bestuurster zien te krijgen?

Als de bestuurster geen rijbewijs had is deze volledig aansprakelijk, echter gaat dit over op de eigenaar van de auto, HIJ heeft tenslotte toestemming gegeven voor het besturen van ZIJN voertuig, ik hoop dat je een rechtsbijstands verzekering hebt, want voor deze mannen is dit appeltje eitje, en moet je ten allen tijden je poen krijgen, maar je verzekerings maatschappij weet daar ook wel raad mee hoor, dus no worries :lol: :wink:

31 maart 2007 1:41
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
zo te lezen komt het dus goed, succes ermee :!:

31 maart 2007 15:38
Profiel
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Bedankt voor de info, ben weer een beetje gerustgesteld. Maandag gelijk maar ff de rechtsbijstand inschakelen.

01 apr 2007 0:10
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]