Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
 Door het oog van de naald!
Onze (jongste) chauffeur komt vanaf noord de Coentunnel inrijden met de max. vracht van 50 ton totaalgewicht, auto met aanhanger
In één keer een grote klap, zijn stoel zakt naar beneden doordat de luchtdruk wegvalt en de stroom valt ook uit en alle bellen gaan rinkelen
Hij blijft gelukkig rustig en gaat niet remmen en rijd onderin ruim 100 km
Met de uiterste inspanning (stuurbekrachtiging werkte ook niet meer) komt hij net de tunnel uit en de olie spoot er uit
De gehele aandrijfas was er onderuit gevallen en 3 auto's reden daar weer overheen, stukkende wielen/banden en één zijn carter stuk maar gelukkig niemand gewond
De aandrijfas had alles meegenomen, stroomdraden olie en luchtleidingen en wonder boven wonder sloegen de remmen niet vast ondanks dat de luchtleidingen stuk waren.
Direct Politie en Rijkswaterstaat erbij om alles te regelen en natuurlijk weg te slepen en alles schoon te maken
Vrachtwagen naar de dealer even verderop gesleept en direct gekeken wat het was, kruisstuk was eruit gevallen en alles stuk tot aan de bak aan toe
De auto was net 2 weken uit de garage en de (fikse) rekening was net betaald
En wat denken jullie wat er onder andere was vernieuwd  , het kruisstuk
Zij hadden het al gezien op de computer en waren zéér sportief en gaven het direct toe dat dit (waarschijnlijk) een foutje van hun is
Ga nu direct een aantal schadeformuliereninvullen en de verzekering in kennis stellen
Maar denk wel dat wij flink geluk hebben gehad, want dit had net zo goed verkeerd kunnen aflopen.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
18 jul 2007 18:17 |
|
 |
rufie
996 3.6 - 2002Gent - België
|
Pfieeuw, wat een verhaal.
Gelukkig is de chauffeur er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.
_________________________________________ Air or water, Porsches are COOL.
Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt : http://www.RUFIE.be
|
18 jul 2007 19:27 |
|
 |
Speedy1980
964 TL Limited Edition
|
Je zal er met je porsche (of wat voor auto dan ook eigenlijk, maar klinkt leuker zo) maar achter rijden, die stukken kan je niet ontwijken en je rijd je hele porsche plat. Daar kom je dan met je limited edition porsche die niet meer te vervangen is.
Maar gelukkig alles goed met iedereen afgelopen op blikschade na dan.
|
18 jul 2007 19:29 |
|
 |
BJ964
Porsche 964 C2 1991
|
Tsjeezus, wat een verhaal. Je schrikt je de pestpleuris als chauffeur  Succes met de afwikkeling van dit kleine drama 
_________________________________________ Porsche 964C2 Nachtblauw
|
18 jul 2007 19:44 |
|
 |
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
teering jantje gelukkig alleen maar materiele schade en geen persoonlijk letsel.
|
18 jul 2007 19:51 |
|
 |
2.2VTEC
Sint-Niklaas (B)
|
je zal er met je motorfiets maar achter rijden
wel respect voor de koelbloedige reactie van de chauffeur, heeft allicht erger voorkomen
_________________________________________ MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster Honda VFR800FI
|
18 jul 2007 20:14 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
18 jul 2007 20:20 |
|
 |
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Dit soort situaties zijn DE nachtmerrie voor een chauffeur .Helaas spreek ik uit ervaring . Suc6 met de papierwinkel die er bij komt kijken.
P.S. Het feit dat het zo goed is afgelopen is mede te danken aan de opleiding.
Als je zoon de 13e geslaagt was , had hij het kunnen zijn .
Dus is Vrijdag de 13e achteraf mischien wel jullie geluksdag. 
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
18 jul 2007 20:36 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Daar dacht ik ook aan  , maar hij mocht dan alleen maar met de voorwagen rijden.
Voor een aanhanger moet je weer een examen doen.
PS
De chauffeur is ook nog maar pas 23.
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
18 jul 2007 21:15 |
|
 |
993_4S
993_4S
|
Wie stuurt er zijn mensen met van die oostblokvrachtwagens dan ook de coentunnel in?
Geintje, goed dat het zo is afgelopen.
|
18 jul 2007 22:31 |
|
 |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Gelukkig is alles goed afgelopen..
Ik heb zoiets mee gemaakt met een stempel van een kraanwagen (om het gewicht te verdelen). Deze was kennelijk verloren door een kraanwagen (wat ook juist bleek later). Ding is zeker een KG of 10 maar er reed een vrachtwagen over die dat ding zeker paar meter de lucht inslingerde alvorens een hydralic olie tank te raken aan de onderzijde.. (reet met een maat van me, we waren gestopt in de berm om die stempel op te rapen).
Gelukkig bleef ook daar de schade beperkt en politie was snel ter plaatse omdat het nogal een relatief klote plek was (voor de kenners schoenaker richting beuningen).
|
18 jul 2007 22:51 |
|
 |
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Heftig verhaal en ik denk dat de chauffeur een pluim verdient door zo koelbloedig te blijven. Het kan met 50 ton heel anders aflopen.
En die vrachtwagen is één maar het achteropkomend verkeer is op dit soort geintjes ook niet berekend. Ook al kun je er helemaal niks aan doen, het zou knap l*llig zijn als je op die manier in het ziekenhuis beland of erger.
En ach, die materiele schade is naar maar het blijft allemaal maar materie.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
19 jul 2007 0:13 |
|
 |
Auke231
996 GT3 Mk1Het Oosten
|
Goeie chauffeur hebben jullie  .. wees er zuinig op, ze worden schaars. Gelukkig is alles goed afgelopen, dat is goed nieuws. Je houdt soms je hart vast met al die ellende op de weg tegenwoordig  .
Ik heb vorige week ook een kruisstuk vernieuwd van mijn oude Peterbilt... hm.. ik zal hem nog eens extra controleren.
|
19 jul 2007 7:47 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Goede actie van die chauffeur, petje af!
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
19 jul 2007 8:01 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Auke231 schreef,
oude Peterbilt... hm
Foto's 
|
19 jul 2007 8:25 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Heftig verhaal. Gelukkig is alles relatief goed afgelopen.
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
19 jul 2007 9:29 |
|
 |
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Maak het maar mee of zit er maar net achter
Super actie van de chauffeur alsook van de garage die de fout toch zelf toegeeft.
Ik ken het anders 
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
19 jul 2007 10:41 |
|
|