Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 7:34



Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Belgen op perslucht... 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Middelburg
Bericht Belgen op perslucht...
Nu.nl

:scratch:

Meer...

Filmpje


Laatst bijgewerkt door Shark op 29 jun 2007 17:07, in totaal 1 keer bewerkt.



29 jun 2007 16:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Gebakken lucht. :wink:
_________________________________________
Verba volant, scripta manent.


29 jun 2007 17:07
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
Bericht 
hoezo, wordt België onder water gezet dan :twisted: :!: :wink:
_________________________________________
911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl


29 jun 2007 18:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Lach er maar mee, maar ik vind het een fantastische uitvinding.
Ik vraag me alleen af hoe dat het komt dat de oliemagnaten zo ver laten gaan ?
Dit zou nog voor een revolutie kunnen zorgen...
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


30 jun 2007 12:04
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1:43
IJmuiden
Bericht 
Ha, die Porschisten;

Schijnoplossing. Of zou het drogen, comprimeren en opslaan van die lucht geen energie vreten? Of de aanpassing van de infrastructuur? Zelf thuis lucht pompen? Op stroom van het lichtnet met al die mooie nieuwe kolencentrales? Nee, dat geeft lekker weinig uitstoot.... :roll:
_________________________________________
Luft natürlich; weil es weder kocht oder friert!


30 jun 2007 12:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex 911 [930] turbo, ex 356 speedster replika
Reuver
Bericht 
Ik kijk eigenlijk meer naar de kosten per km. En dan word het vergeleken met z'n brandsofslurpende broeders, wel interessant.
_________________________________________
911 turbo, the boosted beast.

mhaschreurs.hyves.nl


30 jun 2007 15:28
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
944
Grave
Bericht 
Ik heb daar eens over nagedacht.

Stel dat ik dat geintje uithaal met een motor van een oude Suzuki Swift.Een 1 liter 3 cilinder-motor.De compressie slag en de arbeidslag zijn overbodig volgens het filmpje.
De inlaatslag is tevens arbeidslag geworden.Dus is er maar 1 kruk-asomwentelling nodig voor een cyclus.In die ene omwenteling gebruikt de motor dus 1 liter lucht.
Als ik met 50 km/h in de 4e versnelling bij 2000 RPM (alles volgens het nieuwe rijden) rijdt,dan gebruikt de motor dus 2000 liter lucht per minuut........

De carbon-fiber tanks liggen in een sandwich tussen de bodemplaat en de passagiersruimte.Ik pak voor deze tanks 2x50 liter inhoud,dus 100 liter.
De lucht is onder een druk van 300 bar opgeslagen in de tanks.
Ik heb dus 100 liter X 300 bar is 30.000 liter lucht.

Dat houd dus in dat ik 2000 liter per minuut moet delen op 30.000 liter,en dat ik dan een 15 minuten kan rijden.En dat ik een actie-radius heb van 12,5 km........
Oh ja,tanken duurt hooguit 3 minuten volgens het filmpje.
Of je steekt de stekker van de compressor,die in de auto zit,thuis in het stopcontact.Dan duurt het ongeveer 4 uurtjes..........

En dan nogwat over die tanks.Zij zijn van carbonfiber vanwege het gewicht en de veiligheid.Het gewicht,daar kan ik inkomen.Maar veiligheid ?
Stalen tanks zouden exploderen bij een aanrijding.Een carbonfibertank scheurt open,en de lucht ontsnapt.
Ja,maar wel bij 300 bar ! Wordt ik dan ook als een raket gelanceert ?
Een vrachtwagenband is ook gevuld met lucht,maar dan bij 8-9 bar.Reken maar dat een klapband flinke schade kan aanrichten.
En hoe gaat dat dan met zo'n tank bij 300 bar ?

Ik weet het niet.Ik denk maar hardop...........
_________________________________________
Waar een wil is........
.....is een weg.
En voor wie niet wil.......
......die heeft pech !!


03 jul 2007 22:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Leuke ontwikkeling. moet nog wel uitkristalliseren tot een echt bruikbaar verhaal. Zal nog wel enkele jaren duren voordat het goed en veilig is. Wellicht zitten enkele van ons dan al in het bejaardenhuis :wink:


04 jul 2007 9:42
Profiel
Bericht 
motoren die op lucht lopen zijn niks nieuws
maar gecomprimeerde lucht dan weer wel

carbon fiber tanks zijn overigens perfect veilig, idd ze scheuren en de lucht onstnapt ipv ontploffing met scherven

uiteraard zal die tank niet in de cabine zitten, omdat je anders probleemjes met je trommelvlies zou hebben bij tank failure

het verhaal van de suzuki swift motor lijkt me nogal vaag
kdenk dat er nog wel wat meer berekeningen bij komen te kijken dan cylinder inhoud x rpm om het verbruik te berekenen

als je niet optrekt, en gewoon loopt te cruisen in 4e verbruik je namelijk niet maximaal

de ontwerper is ex F1 ingenieur... en ie is er al heel lang mee bezig, ik herinner me een documentaire van 5 jaar geleden waar ie al werkende modellen had..

http://www.theaircar.com/tests.html


04 jul 2007 21:24
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.