Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Wanneer zal een overheid ingrijpen?
Daar moet ik steeds aan denken wanneer Porsche (of een ander merk) met weer een nog sterkere en nog meer pk 's versie komt
De eerste 911 waar ik in reed van een kennis had 150 pk , wat een beest vond ik het
De eerste Golf gti met iets meer als 100 pk, nou nou wat ging dat vooruit
Moet je nu eens zien de GT2 met 520 pk en wat te denken met de wedloop van Mercedes tegen BMW
Hoeveel pk zou de snelste Golf al niet bezitten
Dat loopt werkelijk de spuitgaten uit, ben bang dat zij vandaag of morgen in gaan grijpen
Delen jullie deze mening , of zit ik er helemaal naast
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 aug 2007 0:23 |
|
|
yohanv
911 3.2 Cabrio 1986Het hoge noorden
|
De tijd zal het leren zeg ik altijd maar...
Maar ik kan wel in je gedachten wisseling komen. Het worden steeds meer moor machines tegenwoordig. Gelukkig is het niet voor Jan en alleman aan te schaffen deus de wegen zullen er niet verzadigd mee worden.
_________________________________________ Ex: 944 Targa(x2)-->968(Nep)-->911 SC Targa+968 targa-->911 3.2 Cabrio-->993 Cabrio-->997S Coupe
|
11 aug 2007 0:32 |
|
|
Marcel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616Uden
|
hoezo, vroeger was 100 pk al heel wat. Tegenwoordig is een gechipte pimp bak met 300 pk voor een ieder bereikbaar....
_________________________________________ Yesterday is history, Tomorrow a mystery,Today is a present
|
11 aug 2007 0:42 |
|
|
Jurgen
Westervoort
|
Is overal Hans... ; "vroeger" had je met 63 cm een grote TV...een pc-scherm was 15"...het gemm. herenhorloge was 38mm...17" waren écht grote wielen... en mensen hadden hooguit één auto bij huis staan...
Tis allemaal marketing...we worden wijsgemaakt dat we dat allemaal willen of nodig hebben...(en willen mensen ook niet vaak "gewoon" weer eens wat anders...?)
Doen we hier trouwens zelf ook niet aan mee? Wat zou er gebeuren als de nieuwste Turbo niet harder zou lopen dan 290 km/h ? Terwijl we daar toch eigenlijk bijna nooit overheen gaan...
|
11 aug 2007 0:59 |
|
|
ingo
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369amsterdam
|
Liefst heb ik twee of meer huizen bij m'n auto staan...
nee geintje, ik huur nog. echtwaar...
_________________________________________ http://www.ingomettes.nl
|
11 aug 2007 5:48 |
|
|
Harry 911
964 C2 1991
|
Je moet maar denken, hoe meer vermogen hoe minder CO2 uitstoot per pk !
|
11 aug 2007 8:12 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Ik denk dat we een omslag gaan krijgen naar de "Lotus-houding". Te weten: auto's sneller maken door ze lichter te maken. Was Porsche vroeger ook een ster in.
Denk eens aan de Ariel Atom, de Caparo T1... Dit zijn de extreme voorbeelden natuurlijk, maar het is m.i. een voorbode van wat er gaat komen. Ook HT&K auto's zullen lichter gaan worden.
En wat mij betreft is dat een goede zaak. Zo'n Atom of T1 zou ik liever hebben dan een Veyron. Ik kom ook minder geld tekort voor zo'n T1 overigens...
|
11 aug 2007 9:19 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Wanneer zal een overheid ingrijpen?
Niet
Zoals Jurgen al aangeeft - is het grotendeels commercie - en de overheid zal eerder meer belasting over snellere (lees: milleu onvriendelijkere) auto's gaan heffen
Bedenk ook maar eens dat Koos en Co 'n hoop centjes (extra) binnen halen door auto's die 'gemakkelijk' harder rijden
De nederlandse regering lacht zich (nog) suf ... vette hap BPM betalen en half Nederland is (al) omgetoverd tot 80 km zone
|
11 aug 2007 10:04 |
|
|
944 guy
Dr. Ir. werktuigbouw86 944, 83 928S
|
Re: Wanneer zal een overheid ingrijpen?
Misschien moet jij eens flitsservice.nl vereren met een bezoekje olaf?
|
11 aug 2007 10:24 |
|
|
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Kan de stelling van Jurgen wel volgen, maar grote tv's en horloge's zijn niet echt gevaarlijk
Maar die grote kanonnen wel, ze willen ook al paal en perk stellen aan de snelle busjes
Zo heel langzaam komt dit onze kant op, een kennis heeft hier wel eens iets over geschreven in het clubblad van de NPC
Voorlopig maar gewoon genieten van onze speeltjes
PS
De eerdere/oudere Porsche's waren wel lekker handelbaar en snel met hun nog geen 1000 kg
De dikke 993 heeft bijna 300 pk, maar weegt ook behoorlijk zwaar
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
11 aug 2007 13:47 |
|
|
ver boven de 200
a.k.a. Jurgen,
ex-996 carrera coupe 3.6
ex-986 boxster 2.7 S
ex-944 Type I en IIAmsterdam
|
Let ook eens op de enorme gewichtsverschillen. De 911 met 150 pk woog waarschijnlijk nog geen 1000 kg. Een 78-er VW golf GTI woog 815 kg, nu weegt een GTI gewoon ergens 1400-1500 kg. Komt door alle wettelijke verplichte veiligheidsvoorzieningen en de vele extra's. Erg goed maar ook wel erg overdreven af en toe.
Wat gewicht betreft heb ik nog steeds ontzag voor lotus, maar ook de boxster en de 911 GT3 zijn niet al te zwaar.
Ik zie in gewichtbesparing veel meer in de toekomst. Meer verlijmde kunststoffen, gelijk ook goed voor verbruik, uitstoot en dergelijk. Zijn we die discussie ook weer kwijt!
_________________________________________ En nu bijna 300!! Geniet nooit met mate !
|
11 aug 2007 14:27 |
|
|
dicer
997 4s MK2, ex. Boxster 986 /PF #2444Noord-Holland
|
Het wordt inderdaad allemaal minder zwaar...PK versus gewicht zal in de toekomst een steeds belangrijkere rol spelen. Vooral bij de sportmerken, want een groot gedeelte uit de racesport komt in de "gewone" auto voor de openbare weg
Daarbij de steeds strengere milieu eisen opgeteld gaat er echt voor zorgen dat er een keer een grens komt aan het aantal PK's
Voorlopig nog maar even genieten en wie weet hebben we over een aantal jaar een echte "benzine" klassieker
_________________________________________ Porsche driving is a state of happiness
|
11 aug 2007 16:11 |
|
|
911-lover
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS
Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924Hasselt/België
|
Ook daaraan moest ik dadelijk denkne toen ik het topic aan het lezen was.
Alle veiligheidsvoorzieningen wegen al een hoop (ABS, servo , airbags, deurverstevigingen , PSM , ESP , .... ). Daarbovenop moeten ze allemaal alarm, navigatie , airco , leder , alles liefst electrisch , bekerhoudertjes etc hebben.
Die dingen wegen een massa
Als je van een moderne wagen in een wagen van 20 jaar en ouder terugstapt merk je pas wat een luxe we gewoon zijn
_________________________________________ www.porsche968cs.be
Laatste update 22/10/2013
|
13 aug 2007 12:12 |
|
|
maurice
Turbo S - 542pkFriesland
|
Re: Wanneer zal een overheid ingrijpen?
Sterker nog, steeds meer buitenwegen worden tot 60 km/u gebied verklaard.
_________________________________________ Factory original Porsche Special build Turbo S
|
13 aug 2007 14:42 |
|
|
jeroenoop
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
|
Gemballa doet niet aan gewichtsbesparing , maar doet er nog een schepje bovenop.
_________________________________________ porsche is een virus,maar je voelt je beter.
|
13 aug 2007 17:13 |
|
|
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Re: Wanneer zal een overheid ingrijpen?
En voor de rest overal 30...
Waarom nog 6 versenlling??
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
16 aug 2007 14:04 |
|
|