Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:40

Antwoord op onderwerp  [ 18 berichten ] 
Laser TV 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht Laser TV
Ik ben toe aan een nieuwe TV.
Nu lees ik van alles over laser TV.

Artikel:

'Laser TV' moet plasma en lcd doen vergeten

Gepubliceerd op woensdag 11 oktober 2006

(P7) Laserprojectie is scherper, helderder, kleurrijker, energiezuiniger én goedkoper dan courante platte schermtechnologieën. Rond kerst 2007 in de winkel?
ITWire besteedt uitgebreid aandacht aan de nieuwe schermrevolutie die in Sydney het Australisch-Amerikaanse techbedrijf Arasor heeft uitgeroepen.

Het heeft een technologie ontwikkeld om met lasers bewegende beelden op een scherm te kunnen projecteren. Dat kunnen platte tv-joekels zijn, of zelfs bioscoopschermen, maar ook minischermpjes van de pda of mobiel.

Heel anders
Laserprojectie werkt radicaal anders dan het elektronenkanon van de ouderwetse crt-buizen, de vloeibare siliciumkristallen van lcd of de gefosforesceerde 'pixelbubbels' van plasma tv.

Het is wel enigszins te vergelijken met DLP projectie, dat werkt door lichtweerkaatsing van duizenden beweegbare microspiegeltjes op een kleine chip. Alleen DLP werkt met een 'kleurenwiel' en een 'ouderwetse' projectielamp van wit licht in plaats van laserlicht. Laserstralen projecteren via elk spiegeltje één heldere, reeds gekleurde pixel op het scherm.

Mooie beloften
Het zo verkregen beeld is scherper, helderder en veel kleurrijker dan plasma of LCD, zo belooft Arasor.

Een laser tv kan bovendien ongeveer even ondiep zijn als de huidige generatie platte schermen, het weegt minder, is tweemaal energiezuiniger én ook nog goedkoper.

Naar verwachting zal de laser tv eind 2007 in de winkels staan. De prijs voor een 130 cm diagonale laser tv moet onder de duizend euro uitkomen.

Met Mitsubishi
Arasor heeft er samen met de laserfabrikant Novalux de afgelopen twee jaar aan gewerkt. Arasor is verantwoordelijk voor de 'opto-elektronische chip', Novalux voor de laserprojectie.

Alhoewel gisteren in Australië de officiële 'coming out' was van de technologie, heeft het laserprojectduo al enige tijd een overeenkomst met Mitsubishi, die het daadwerkelijk tv-apparaat moet gaan produceren. De New York Times maakte hier afgelopen voorjaar al gewag van, al bleef toen onduidelijk dat het voornamelijk om 'externe innovaties' van Arasor en Novalux ging.

Ondertussen hebben zeven andere elektronicaconcerns, waaronder Samsung, ook toegehapt. In januari 2008 zullen allen hun prototypen laser tv's presenteren op de elektronicabeurs CES in Las Vegas, zo beloofden Arasor en Novalux in Sydney.

Iemand nuttige info/ervaringen :?:

26 sep 2007 19:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Laser TV
Boxy&Boraman schreef:
Een laser tv kan bovendien ongeveer even ondiep zijn als de huidige generatie platte schermen, het weegt minder, is tweemaal energiezuiniger én ook nog goedkoper.

Naar verwachting zal de laser tv eind 2007 in de winkels staan. De prijs voor een 130 cm diagonale laser tv moet onder de duizend euro uitkomen.

Dát zou nogal wat goedkoper zijn. Bijna ongeloofwaardig.

26 sep 2007 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
964.c4
assendelft
Bericht 
ik begreep dat de eerste modellen van mitsubishi aan het begin van het jaar ongeveer 26 cm diep waren.

wie weet is dat inmiddels niet meer zo.

dan zouy ik wachten zeker voor die prijs :shock:

ik heb een pioneer 50" ben ik zeer tevreden over maar als ik die prijs hoor zou je bijna spijt krijgen.

robert

26 sep 2007 20:09
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
ik ben reuze nieuwsgierig als tv/filmfreak :?:

http://www.coherent.com/flash/Laser_TV_KRON/

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

26 sep 2007 20:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Bericht 
rob964.c4 schreef:
ik heb een pioneer 50" ben ik zeer tevreden over maar als ik die prijs hoor zou je bijna spijt krijgen.

Mijn planning is om nog dit jaar een 50" Panasonic te kopen, inderdaad héél wat duurder dan €1000. Toch maar wachten? :roll:

26 sep 2007 20:57
Profiel
Bericht 
63 inch ull hd,s kosten tegenwoordig nog geen 5000 euro :shock:

das wel ff anders dan een jaar geleden en waren ze nog niet eens full hd.

26 sep 2007 21:00
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
als ze echt zo goedkooop worden neem je er toch twee :idea:

26 sep 2007 21:47
Profiel WWW Facebook 
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
drknauf schreef:
als ze echt zo goedkooop worden neem je er toch twee :idea:

Woonkamer, slaapkamer, keuken, toilet...... :wink:

On topic:
Klinkt wel interessant, die prijs kan ik mij niet voorstellen, maar we zullen zien.

27 sep 2007 9:33
Profiel
Maritim 968CS , Subaru WRX , Seat Ibiza TDI , Triumph 955i Sprint RS Ex911CarreraTarga , Ex951Martini , ex924S , ex944Type2 (2x) , ex924
Hasselt/België
Bericht 
Ik wilde als ik mijn nieuwe woning heb (1/1/08 ) een plasma gaan halen , maar het is dus duidelijk dat ik nog even moet wachten.
Thx voor de tip

Laatste update 22/10/2013

27 sep 2007 11:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
PF# 1732
Bericht 
graag gedaan
ik zal eens kijken of we Forumkorting kunnen krijgen :wink:

27 sep 2007 11:59
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Boxy&Boraman schreef:
graag gedaan
ik zal eens kijken of we Forumkorting kunnen krijgen :wink:
:thumright:

27 sep 2007 15:58
Profiel WWW
Bericht 
Citaat:
Boxy&Boraman schreef:
graag gedaan
ik zal eens kijken of we Forumkorting kunnen krijgen

groepskorting en de jouwe gratis zeker :shock: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :wink:

27 sep 2007 17:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
PF# 1732
Bericht 
Tja, als dat zou kunnen :twisted: :D :D

27 sep 2007 17:51
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
drknauf schreef:
63 inch ull hd,s kosten tegenwoordig nog geen 5000 euro :shock:

das wel ff anders dan een jaar geleden en waren ze nog niet eens full hd.

Er is wel een groot verschil tussen de verschillende Full HD modellen. Ik werk in de zaak van m'n ouders waar we o.a. tv's verkopen en dan zie je toch dat een duurdere tv vaak meerwaarde heeft t.o.v. de goedkopere Full HD schermen.

Full HD geeft namelijk alleen aan dat een tv een beeld weer kan geven dat bestaat uit 1920x1080 lijnen (4-5x scherper dan het huidige kabelsignaal) Belangrijke eigenschappen als contrast, helderheid en responssnelheid kunnen dus sterk verschillen tussen 2 Full HD modellen. Daarnaast wordt bij goedkope Full HD tv's ook nogal eens bespaard op de tuner, dit is het onderdeel dat het kabelsignaal omzet in beeld. Het resultaat is een slecht beeld als je kijkt via de kabel. Gezien het feit dat men nogsteeds het meest via de gewone kabel kijkt is het dus zeker belangrijk de tv's qua beeld ook op dit signaal met elkaar te vergelijken.

Tot slot nog ff iets bijzonders van Philips dat vanaf morgen te zien is in de winkels: Philips Aurea

27 sep 2007 19:45
Profiel
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht 
http://www.3dtv.nl/

27 sep 2007 21:44
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
Jaja, die aurea heb ik al eerder gezien. Erg goed van Philips! Maareh... is dat wel een goeie full-hd-TV dan? Wil tzt (als in 'binnen een jaar') een goede HD-TV hebben... En dat ambilight is wel leuk, maar is de TV ok goed??

28 sep 2007 3:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
911 turbo
Bericht 
Tegen dat die Laser TV op de markt is zou jullie baard wel al serieus lang kunnen zijn en de TV die je vandaag zou kopen al weer aan vervanging toe zijn.
Ik heb al bijna 2 jaar geleden de eerste keer van Laser TV gehoord en dacht ook "wachten" , ik heb ondertussen een FULL HD 42" Philips gekocht voor een mooie prijs en ben zeer tevreden.

De tekst hierboven gequote is van 2006 en sindsdien heb ik er weinig meer van gehoord. Van die grote voorstelling heb ik ook niets gehoord en gezien.

Ik zou het ook wel graag zien komen als het echt zo bijzonder zou zijn maar ben ondertussen gaan geloven dat het of kul is of nog wel even zal weg blijven.

28 sep 2007 21:49
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 18 berichten ]