| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Sportieve auto, welk merk? http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=15353 |
Pagina 1 van 3 |
Auteur: | molen934 [ 18 sep 2007 8:27 ] |
Berichttitel: | Sportieve auto, welk merk? |
Mijn zoon heeft een jaar zijn rijbewijs en heeft het Golfje van zijn moeder ter beschikking Maar wil zelf iets sportiefs kopen om er aan te sleutelen en af en toe mee op Zandvoort te rijden Hield het lang tegen maar dat lukt niet meer, hij keek naar diverse Renault's 5 turbo's Nou is dat niet mijn favoriete merk en heb hem nu al zover om naar een VW Polo met G lader te kijken Is dit wat , wat zou een leuk alternatief zijn Weet wel dat een 944 ook wel betaalbaar is, maar die krijgt hij weer moeilijk in de verzekering Gaarne jullie advies en mening |
Auteur: | Maarten [ 18 sep 2007 8:43 ] |
Berichttitel: | |
Een 924? Is in Engeland een eigen raceklasse voor en is niet duur. Voor een paar mille heb je dan denk ik een echt leuke starters racer |
Auteur: | cabrio wim [ 18 sep 2007 9:03 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Sportieve auto, welk merk? | |||||||||
Onze zoon rijdt nu 1,5 jaar in Clio Williams, mooi spotief autotje (lees bom) en is probleemloos ten opzichte van de 5 Turbotjes en sneller. Lees het maar eens na op het RTC Forum. Daarbij heeft onze zoon verschillende vrienden met VW's en G-laders, (lees rioleringssysteem) je wilt niet weten wat een ellende ze daarmee hebben, krengen gaan om de haverklap kapot. Geef hem daarom een gewone motor met PK's kan alles er omheen ook niet kapot gaan. Alternatief is een VW Gti ook zo in de verzekering, maar ook wat betreft kosten is renault iets aantrekkelijker als VW. Klein bijkomend voordeel is bij De Clio's is afschrijving bijna nihil, zijn erg gewilt. En als laatste, als hij zo iets snels koopt, gelijk met dat ding op een anti-slipcursus met zijn eigen bakkie, gaat hij nog raar opkijken met zoveel vermogen op de voorwielen. Succes verder, maar denk dat je in hetzelfde parket zit als wij indertijd. Je houd het even tegen, maar denk eens terug in de tijd. |
Auteur: | molen934 [ 18 sep 2007 9:05 ] |
Berichttitel: | |
Dank je Wim Daar heb ik wat aan |
Auteur: | red devil [ 18 sep 2007 9:11 ] |
Berichttitel: | |
Golf vr6 of een oude gti. |
Auteur: | cabrio wim [ 18 sep 2007 9:15 ] |
Berichttitel: | |
Toch een leuk karretje voor een jonge gast met alles erop en eraan. @Red devil, mijn zoon kon een VR6 Kopen van een vriend van ons, maar verzekeren ho maar. Krijg je er echt niet in. |
Auteur: | molen934 [ 18 sep 2007 9:21 ] |
Berichttitel: | |
Een kennis heeft zo'n Renault Heeft hem nieuw gekocht rond 1995, de man is nu rond de 70 jaar en wil hem niet verkopen Auto is echt nieuw en weinig gereden |
Auteur: | patrick911 [ 18 sep 2007 9:25 ] |
Berichttitel: | |
Mijn 206gti komt heel binnenkort vrij..... |
Auteur: | Marco [ 18 sep 2007 9:55 ] |
Berichttitel: | |
lotus elise? |
Auteur: | RS-R [ 18 sep 2007 9:59 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Gewone 16V. |
Auteur: | 2000 gtv [ 18 sep 2007 10:04 ] |
Berichttitel: | |
Als hij wat aparts wil. GTV6..... |
Auteur: | 911-lover [ 18 sep 2007 10:51 ] |
Berichttitel: | |
Een Renault 5 is inderdaad een super wagentje. Je staat verstomt wat zo'n 1.4 Turbo aankan. Helaas zijn velen op zoek naar deze wagens waardoor de prijzen de laatste jaren verviervoudigd zijn en meer voor een goed exemplaar. Een Clio Williams is ook zeer leuk ommee te rijden doch het Turbogevoel zit er niet in en in de verzekering en de wegentaks (tenminste hier) doet die 2 liter de prijzen wel omhoog gaan . Is je zoon op zoek naar een Turbo ? Vroeger waren er veel constructeurs die in kleine wagens turbo's aanboden (ik denk aan Colt Turbo, Cherie Turbo , Charade Turbo , Fiesta , Turbo , R5 turbo ,Uno turbo ) doch allen op Fiat na zijn ervanaf gegaan vanwege de krachtige Turbo op de voorwielen en de gepaarde ongevallen. Velen (zo niet de mesten) zijn uit de bocht gegaan door vochtige wegen en het plots aanspringen van de Turbo. Dat is oa de reden dat ik in de Corsa geen turbo heb gelegd maar een zware atmosferische. Zoals iemand anders hier gemeld heeft zijn de G-Laders van Volkswagen een fiasco . Door het snel draaien van de poulis zou deze dus 3xmeer toeren maken dan de rest van het blok en dus 3xsneller verslijten . ER worden idd gerevisseerde en nieuwe G-laders aangeboden doch die kosten kapitalen en hpiden het ook maar 40 tot 60.000km uit. Volkswagen is niet voor niets hiermee zeer snel gestopt. Als ik iets sportiefs zocht en iets om aan te sleutelen en waar vrij makkelijk aan te sleutelen valt zou ik gaan voor bvb een Kadett 16V (met Coscastkop) of een Golf GTI 16V voor de kleinere wagens. Kleine betaalbare zeer vlotte wagens waar nog zelf aan gesleuteld kan worden en de onderdelen veel en interessant te vinden zijn om er nog meer uit te halen. Natuurlijk zijn er Franse wagens zoals een 205 GTI 1.9 , Clio 16V , Civic V-Tech etc maar daar zijn de kosten al groter en het zelf sleutelen moeilijker voor een hobby-ist. |
Auteur: | cabrio wim [ 18 sep 2007 13:14 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Natuurlijk kun jij zien op de foto wat wij onderhuids gedaan hebben, altijd leuk als je iemand hebt die in de glazen bol kan kijken. Wat betreft 1.8 16v Fase2 heb je gelijk, maar wat er motorisch inligt en met onderstel gebeurt is weten wij. En dat is alles van de Williams. @RS-R, mocht je nog interesse hebben voor het 1.8 blok zijn we aan het reviseren. |
Auteur: | 2000 gtv [ 18 sep 2007 13:31 ] |
Berichttitel: | |
Ik heb destijds zo'n 16v nieuw gekocht.Was er met een half jaar klaar mee en weer weggedaan.Troep, alles ging stuk.lak waaide eraf en alles piepen rammelen en kraken. Reed overigens wel oke.En met de motor had je het gevoel dat hij meer toeren aankon dan werkelijk.Dus konstant in de begrenzer.Maar op de autobahn had je toch echt veel tekort aan die,wat was het? 140pk en 160nm? |
Auteur: | S2 [ 18 sep 2007 13:37 ] |
Berichttitel: | |
Ik had als 2de wagen een Honda Civic coupé Esi (SOHC VTEC 125pk), iets minder krachtig dan de Vti (DOHC VTEC 160pk) maar een ongelooflijk betrouwbare wagen. Heeft me nooit in de steek gelaten en het VTEC gevoel is super. Het is natuurlijk een wagen die je in de toeren moet houden (+4500 rpm) om wat leven in de brouwerij te hebben. Maar als je daarvan houdt, is het een zalige motor. Mijn aanrader: Honda Civic Vti (in 3-deurs) 160 pk zonder tuning! of een Honda Civic coupé Esi (bestaat niet in Vti) |
Auteur: | cabrio wim [ 18 sep 2007 13:53 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Daarom hebben wij hem helemaal gestript en opnieuw gespoten en opgebouwd. Alles is nu rammel en kraakvrij en staat strakker dan als hij ooit de Renault fabriek verliet. Over stuk gaan hebben we (nog) niet te klagen.
Daarom hebben we ook de ombouw gedaan, als je nu 200 gaat en je geeft gas merk je dat hij snel harder wil en kan. Ik moet toch met mijn 3.2 serieus gassen om hem voor te blijven. |
Auteur: | Mick [ 18 sep 2007 13:57 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
De motor vervangen door een 3.6 en wat aanpassingen doen aan het onderstel, want dan heb je een 964 begrijp ik uit jouw opmerking eerder. |
Auteur: | RS-R [ 18 sep 2007 13:57 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Beste Wim,ging mij om het uiterlijk,wat erin zit kan ik idd.niet zien. Heb zelf een Clio Williams gehad. Achterberg getuned( Toen de man op het gebied van de ClioCup in Nederland). Opgeboord blok,235 pk, andere nokkenassen. Proflex wielophanging,speciale 6- bak. 17 inch rally-Speedlines,grotere remmen. Toen de snelste Clio van Nederland. En met alle respect,bij Clio Williams denk ik toch aan wat anders dan aan de Clio van je zoon. Op deze manier zijn er hier op het forum ineens -tig 911 RS-en bij. Maar kan de auto wel waarderen. Wolfje in schaapskleren. |
Auteur: | cabrio wim [ 18 sep 2007 14:03 ] |
Berichttitel: | |
@RS-R kon je dat dan niet zien aan de klokkies, blauw........kreeg je toen geen ingeving Nee alle gekheid op stokje, natuurlijk kun je dat niet zien. |
Auteur: | RS-R [ 18 sep 2007 14:39 ] |
Berichttitel: | |
Jawel,ook de bekleding, mis wel het gouden plaatje. En heeft ie ook de blauwe veiligheidsgordels? Wat hebben jullie motorisch eraan veranderd,en het onderstel? |
Auteur: | Henk965 [ 18 sep 2007 15:47 ] |
Berichttitel: | |
Even een vraagje over verzekeren v. jeudigen. Wat is nu het criterium voor een verzekeringsmij om een broekie nu wel/niet te verzekeren?? Moet ik dan denken aan het aantal pk's, topsnelheid, nieuwwaarde/ dagwaarde?? Of soort verzekering WA of All Risc?? Vragen komen bij me op omdat mijn zoon ook bezig is voor zijn rijbewijs. En paps er nog wel een Delta Integrale bij wil hebben. Of paps zet de auto op zijn naam, maar ja, wat dan als mijn zoon brokken maakt. Ik ga het lezen, Henk |
Auteur: | molen934 [ 18 sep 2007 15:57 ] |
Berichttitel: | |
Henk, Heb net een mailtje verstuurd, even wachten PS Werd dit vroeger ook voor ons gedaan |
Auteur: | Henk965 [ 18 sep 2007 16:42 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Kun je je vraag even toelichten. Voordat ik een verkeerd antwoord geef. |
Auteur: | molen934 [ 18 sep 2007 17:06 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Belde jou ouders ook voor je Weet nog dat ik een BMW 1600 TI kocht en voor de deur zette |
Auteur: | 924 [ 18 sep 2007 17:11 ] |
Berichttitel: | |
M3 e36 ? |
Pagina 1 van 3 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |