Auteur |
Bericht |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
 Remmen voor dieren? wat doen jullie?
Er is ons geleerd altijd doorrijden en niet remmen op de snelweg
Weet nog dat ik jaren geleden achter een (duitse) 911 reed, en we hadden goed de sokken erin en er staken wat eenden over en zonder blikken of blozen stoof hij door
Dit forum lid had al heel snel het middelste pedaal te pakken  , maar dat is niet goed
Kort geleden stak bij Amstelveen / Ouderkerk een hond over en natuurlijk ging men remmen, een enorme aanrijding volgde
Maar wat doe je  , het is een automatisme denk ik en probeer dat er maar uit te krijgen 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 okt 2007 14:34 |
|
 |
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
moeilijk te zeggen, ligt aan de situatie denk ik
_________________________________________ Got coffee?
|
02 okt 2007 14:49 |
|
 |
WdePundert
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.Papendrecht
|
Ik heb dat dilemma altijd als Martin Gauss oversteekt. 
_________________________________________ Verba volant, scripta manent.
|
02 okt 2007 14:51 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Heb dit dilemma gehad met een duif, een eend en een gans- alledrie met fatale afloop voor de vogels. Ik ga niet vol in de remmen dus, tenzij ik weet dat de weg verder vrij is en ik het ook kan halen.
Ik kan inmiddels melden dat je wel een flinkte tijd bezig bent om de veren en het bloed overal vanaf te krijgen. De eend heeft me een spiegelglas gekost, verder geen schade.
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
02 okt 2007 15:11 |
|
 |
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-350z in 't zwart (kort)
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
ex-944 S2 CabrioKrimpen aan den IJssel
|
hangt helemaal van het dier af. Eenden enzo wanneer mogelijk pronbeer ik wel te remmen of te ontwijken, bij twijfel knal ik door. Ik rijd veel over de Ginkelse hei (Binnnedoor van Ede naar Arnhem) en van Ede naar Apeldoorn binnendoor. Er is hier een grote verscheidenheid aan dieren waar ik echt wel voor rem. Wilde zwijnen, Herten, Reeen etc, deze dieren zijn zo groot en zwaar dat het risico op eigel letsel zowiezo erg groot is.
Tis 's ochtends vroeg tweemaal bijna mis gegaan met een zwijn van onbehoorlijk formaat. Geluukig is er dan niemand op de weg en heb ik op deze wegen gelukkig nooit iets anders dan een aantal konijnen aangereden. (Minder gelukkig voor de konijnen...)
Dus remmen is afhankelijk van situatie en formaat.
|
02 okt 2007 15:18 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Dreamer schreef,
Dus remmen is afhankelijk van situatie en formaat.
Maar je hebt zo weing tijd, fractie van 
_________________________________________ Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!
|
02 okt 2007 15:22 |
|
 |
Tom80
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0
nu: fiets, ovUtrecht
|
Des te meer reden om in situaties en op plaatsen van verhoogd risico (zoals 's nachts op de Veluwe) een tandje kalmer aan te doen, om jezelf meer tijd te gunnen...
_________________________________________ Ex-eigenaar van een 'doorleefde' 924 uit 1980 en een paar Audi's, nu alleen nog maar schaalmodellen...
|
02 okt 2007 15:24 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
Reactie is natuurlijk remmen - wat over het algemeen ook nog 'ns veiliger is dan uitwijken
... is alweer 'n tijdje terug dat ik twee kanjers van meeuwen op de neus (koffer & raam) van de 911 kreeg - dit met 'n gangetje van 160  ... heb niet geremd, maar wel in m'n achteruitkijkspiegel gekeken en gezien hoe de door de 911 weggekaatste meeuwen op 'n haar na 'n motorrijder miste(n) die achter mij reed 
|
02 okt 2007 15:26 |
|
 |
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
|
@molen934
Is inderdaad maar een fractie. Alhoewel eenden kunnen soms gewoonweg midden op de weg blijven staan en zie je ze soms al ver te voren. Andere dieren als konijnen en hazen kun je niet voor remmen, die merk je meestal pas op als je ze al onder je wielen hebt.....
Bij een Zwijn of Hert trap je echt je rem in, dit komt door de schrik van het formaat......(tenminste ik trap mijn rem in van schrik)
@Tom80
Is ook het berste. Ik vind het geweldig om deze dieren te zien langs de weg en rijd dan meestal heel rustig voorbij om er na kijken.
|
02 okt 2007 15:29 |
|
 |
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Ik beschouw het even vanuit verzekeringsperspectief...
1) aanrijding met een (loslopend) dier is -veelal- vanaf beperkt casco (WA+) verzekerde en heeft geen negatieve consequenties voor de korting voor schadevrij rijden (de zogenaamde bonus/malus of 'no claim').
2) Remmen voor dieren wordt in het verkeersrecht beschouwd als 'remmen zonder verkeersnoodzaak' en de kans dat je -grotendeels- aansprakelijk bent voor schade die ontstaat doordat iemand achterop rijdt omdat jij voor een dier remt, is mogelijk. Dan heeft het wél consequenties voor je b/m én het is opeens een volledig casco-schade en geen beperk-casco schade (aan de achterkant van je auto), dus WA+ verzekerd zijn is niet voldoende om de schade aan de achterkant van je auto vergoed te krijgen...
3) Uitwijken en tegen een boom, een paaltje, of iets dergelijks rijden waardoor schade ontstaat, is volgens de polisvoorwaarden een volledig casco-evenement en dus heeft dat negatieve gevolgen voor je korting voor schadevrij rijden én is WA+ verzekerd zijn níet voldoende...
Ergo: doorrijden! 
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
02 okt 2007 15:30 |
|
 |
Meneer aard
924 `77Wijchen
|
Uitwijken moet je vooral niet doen, uit de ervaring blijkt als je bijvoorbeeld naar een boom gaat kijken dat je er automatisch heen stuurt.
Gewoon stuur goed vast blijven houden, jezelf een beetje voorbereiden op een mogelijke klap en gewoon door blijven rijden. Zo zal voor het diertje ook een korte dood zijn (hoe zielig het voor sommige ook mag zijn).
Sommige diertjes kunnen aardig wat schade veroorzaken, maat van me had een haas aangereden, radiator en bumper naar de klote (was gewoon door gereden niet geprobeerd te ontwijken), de darmen hingen aan het sleepoog
Tuurlijk zal iedereen wel schrikken maar ik zou gewoon ook lekker het gas erop houden. En naderhand even de wagen aan de kant gooien als ik iets geraakt zou hebben om een inspectie te verrichten.
|
02 okt 2007 16:08 |
|
 |
gantor
996 C2; 944 racer
|
Ik ben er 2 jaar geleden uit een populatie van mogelijk maar drie uilen in geslaagd er eentje van te raken bij ons in mijn ouderlijk dorp
Vol in de remmen, maar te laat opgemerkt wat het was ( dacht aan rondzwervend vuil). Gevolg beest, behoorlijk groot trouwens, zat vast in mijn rooster van mijn BMW. Uitgepulkt, beest leefde nog, meegenomen naar dierenarts. Resultaat: beest heeft het overleeft en aangezien ik niet meer daar woon, niets meer te vrezen. Wel vlooien in mijn auto achteraf 
|
02 okt 2007 16:18 |
|
 |
drknauf
|
_________________________________________ WAT WIT IS MOET WIT BLIJVEN
_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:
|
02 okt 2007 16:22 |
|
 |
craze
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
|
bij de snelheden die sommigen van ons rijden met de P-'s zie je de dieren toch te laat/niet
daarbij, weleens een horzel (dier of toch insect  ) gehoord die op je voorruit te pletter slaat, damn wat een geluid alsof er een kiezel op je ruit slaat
wat ik wil zeggen, is geen opzet in het spel bij mij maar met mijn snelheid die ik weleens wil halen met de PORKER ga ik niet remmen/uitwijken...
maar zie ik een kuikentje oversteken, dan ja; toch proberen uit te wijken /remmen.
hmmmmm, lastige vraag...
_________________________________________ 911 redenen om de 3.2 te pakken!
www.thefloorfactory.nl
|
02 okt 2007 16:27 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
 Re: Remmen voor dieren? wat doen jullie?
Het moet wel kunnen natuurlijk, en als de situatie het maar enigzins toelaat ga ik vol in de remmen.
Ik zou mezelf een enorme l*l vinden als ik zonder blikken of blozen over een eend of konijn zou rijden.
Dat je remt voor een everzwijn lijkt me behoorlijk vanzelfsprekend...  die klap wil je niet meemaken...
|
02 okt 2007 16:34 |
|
 |
Maarten
Ex 964, ex C3.oAmsterdam PF #109
|
Met 120 km/u rijd je al 33 meter per seconde. Op basis van de reactiesnelheden die sommige mensen zichzelf hier toemeten zou ik ze willen adviseren bij Spyker te solliciteren........
|
02 okt 2007 16:34 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Ben zondag binnendoor naar Arnhem gereden(vanaf Lelystad)...is op veel stukken van de Veluwe 70 km/h...mét borden die overstekend wild aanduiden.
|
02 okt 2007 16:38 |
|
 |
drknauf
|
|
02 okt 2007 16:43 |
|
 |
GhostRider
ex. '77 911S US Targa
_ex. '07 Cayenne 957_
ex. ’07 997.1 C2S X51
____'96 993 C4S____
_’12 991.1 C2S X51_
_’10 LP560-4 Spyder_Nederland
|
Heb wel eens een rangerover gewassen, waar een hert in beland was....
Gewoon het interieur afgenomen met de hogedrukspuit alvorens te boenen..... En dan nog kom je veel troep tegen na het afspuiten...
Ben gelukkig niet zo kieskeurig aangelegd....
Dat paard is denk ik wel een fotoshop hoor.... Bij het hert ging de helft al over het dak, dus om een paard zo mooi te raken dat 'ie zo ligt.... mwuaaaa... 
_________________________________________ IF IT ROLLS, THEN RACE IT!
|
02 okt 2007 16:53 |
|
 |
drknauf
|
het was volgens mij een hippique concours schoonspringpaard ofzo
nou ja schoon  het ziet er slordig uit 
|
02 okt 2007 17:10 |
|
 |
molen934
993 2 S / 997 GT3RS
NPC 0019Haarlem e/o
|
Laat me raden  , je kon een Ford winnen 
|
02 okt 2007 17:12 |
|
 |
ironpatje
ex 914, nu Ferrari 208 GTBHaacht
|
ik zou vroeger nog wél remmen voor m'n vrouw haar poes.... 
|
02 okt 2007 17:27 |
|
 |
dreamer
Nissan 370Z roadster
Ex-BWM Z4 3.0
Ex-350Z 313pk grijs
Ex-944, 1984
Ex-968 targa
|
|
02 okt 2007 17:37 |
|
 |
drknauf
|
ja daar remt iedere man voor toch 
|
02 okt 2007 17:39 |
|
 |
Erick
987 Boxster S 3.4 Tiptronic &
Harley - Davidson FXDLS Low Rider SLemmer (PF #48)
|
Hangt van de verkeersdrukte om me heen af!
En uiteraard de snelheid waar ik mee rij.
Onlangs opweg naar vakantie een vos met 202 km per uur in m'n wielkast gekregen. Enorme klap als gevolg. De auto achter me kreeg 'm vol op z'n grill....
Weet het dus niet...
Weten jullie nog die meid bij Blik op de Weg met die paardentrailer  Die zou met trailer niet remmen voor een overstekend kind  Wat een TAKKEWIJF is dat !!!!!!!
Overigens vanmorgen bijna een aanrijding doordat iemand zo ineens naar de rechterbaan kwam terwijl ik naast hem zat. (was in een langzaamrijdende file.)
_________________________________________ Styles change, Style doesn't
|
02 okt 2007 17:58 |
|
|