Auteur |
Bericht |
LeoH
Amsterdam
|
 sneeuwkettingen 996
Is moeilijk, deze te vinden op het laatste moment
4S + winterbanden zijn al redelijk zeker, maar je moet ze bij je hebben.....
Iemand die z'n ( passende ) kettingen een weekje wil verhuren ?
maat achter : 265-35-18
|
08 jan 2008 20:13 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Vraag me af of ze bestaan in die maat.
Waar ga je heen?
_________________________________________ oud is beter
|
08 jan 2008 20:18 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Champery - Zwitserland.
Ja, ze bestaan wel.
Durf de gok zonder wel te wagen, 4S met winterbanden  maar tis verplicht.
|
08 jan 2008 20:25 |
|
 |
cabrio wim
|
Leo bij ANWB leverbaar voor jouw maat banden, onder de naam Sportmatic 77, staan op de site.
|
08 jan 2008 20:30 |
|
 |
cabrio wim
|
Champery, zeer mooi skigebied. 
|
08 jan 2008 20:31 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
Plak een Aesculaap op je voorruit en kijk vriendelijk/ pas de lunettes soleil.
_________________________________________ oud is beter
|
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Dank Wim, Ik zal ff kijken. 
|
|
 |
alvin01
ex Carrera Coupe 3.2 1987Amsterdam
|
Kan je niet beter zo een tuinhuis op wielen huren met 4wdrive?
Gaat ook veel meer in, zit je wat hoger, heb je watmeer overzicht?

|
08 jan 2008 22:28 |
|
 |
Henk.E
RS4Gelderland
|
wanneer ga je?
|
08 jan 2008 23:27 |
|
 |
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Absoluut, vroeger ben ik er vaak geweest.
On topic:
Ik heb RUD Comfort Centrax liggen voor 225-50-16. Vwb wielomtrek scheelt dat weinig, dus het zou wel eens kunnen passen.
Op zich niet de beste ketting als het gaat om tractie, maar ze liggen er wel in 1 minuut op (vooruit dan: 2 minuten).
Als ik ze maar half februari terug heb mag je ze van mij lenen.
|
09 jan 2008 0:00 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Vertrek 8 febr > 10 dagen
Devil : Dank. Als huur hier niet lukt, geef ik je een seintje.
Alvin01 : kan, maar is dat leuker ? We hebben genoeg ruimte in de 4S met z'n 2. 
|
09 jan 2008 9:01 |
|
 |
DeniS2
911 3.2 | MJ 1989Omgeving Posbank
|
Wij hebben dit jaar ook onze verzameling sneeuwkettingen moeten uitbreiden. Want dit jaar zal bij ons ook de Porsche naar de wintersport brengen. Wij hadden ea ook bij de anwb gezien en nou valt bij mij de maat nog wel mee, maar vond 50 euro voor een paar kettingen die je wss toch weer in de verpakking mee naar huis neemt wat veel.
Afgelopen weekend voor 12 euro geslaag bij de makro, die hadden een behoorlijk assortiment aan maten ik moest type 93 hebben. In de schappen stonden nog in ieder geval twee typen met hogere waarden. Dus wie weet ...
_________________________________________ Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.
|
09 jan 2008 9:22 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
Overigens, los van die kettingen, ben ik wel benieuwd naar ervaringen van anderen met de combi {4-wiel-Porsche + winterbanden} !
Is dat duidelijk merkbaar in de sneeuw c.q. op ( niet te steile )hellingen tov een C2 met winterbanden ? Iemand ervaring ?
|
09 jan 2008 9:48 |
|
 |
cabrio wim
|
Leo, bena een keer met de rode 3.2 2 wiel aandrijving dus  op wintersport geweest en had daar een setje winterbanden op, wel met de maten 195 voor en 205 achter dus iets smaller wat er normaal oplag, en heb de gehele vakantie geen problemen gehad, had ook sneeuwkettingen bij maar niet nodig gehad. Op terug weg vanuit Montafodal tot Karlsrühe sneeuw op snelweg.
Dus lijkt mij het met een C4 in die omstandigheden nog beter.l
|
09 jan 2008 9:58 |
|
 |
Paul II
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning)
(BMW E46 M3: TOP)
|
Leo, winterbanden geven zulke geweldige grip op sneeuw, lijkt wel een schone weg in vergelijking met zomerbanden, dat je met je beschaafde rijstijl nooit het verschil zult merken tussen 2 en 4-wiel aandrijving.
Maar als het héél erg wordt, dus sneeuw die verijsd is dan loopt je huidige P (  ) misschien een fractie meer achter de voorwielen aan, maar wel gas er op houden dan  En dat is serieus, zo geleerd in Finland
Overigens heeft de 911 zo geweldig veel tractie achter, door de motor echt (helemaal) achterin, dat juist bij een helling omhoog (!) ook een 2-wielaandrijver met winterbanden geen probleem heeft.
Tijdens de 8X8 rit - zomerbanden! - had een Boxster met Tip (!) lichte problemen met de aandrijving toen er wat natte sneeuw op de helling lag.
Een 911 met een dikke, maar vooral zware kont is toen maar even voorop gaan rijden. In het spoor van 285 mm kon ook de Boxster toen weer meekomen 
_________________________________________ Porsche-Fahrer: eine Gemeinschaft anspruchsvoller Individualisten - Ferry Porsche
|
09 jan 2008 11:23 |
|
 |
Olaf
911 Carrera S
|
|
09 jan 2008 11:29 |
|
 |
LeoH
Amsterdam
|
@Paul. Ik meen dat op normale weg de tractie achter-voor 90-10% is,
en kan wijzigen naar max 60-40% in gladde omstandiheden, PSM-geregeld. ( vlgs boekje ).
Als je dan weet wat Elke allemaal nog wil stouwen achter de stoelen aan "female attributes"
@Olaf :
We gaan het zien 
|
09 jan 2008 11:43 |
|
 |
Henk.E
RS4Gelderland
|
Heb zelf sinds enkele weken winterbanden (Pirelli Snowsport). Nog geen sneeuw gezien, ondanks trip naar Zwitserland.
Banden vallen me erg tegen onder de normale omstandigheden. Boven 200km/uur wordt ik toch wel angstig. P stuurt niet erg strak bij hogere snelheden.
Regenwater afvoer voelt wel goed aan, duidelijk beter dan mijn (nieuwe) zomerbanden. Geluid valt ook niet tegen.
Heb zelf een setje kettingen aangeschaft. Nog niet gebruikt dus. Kun je wel lenen. Stuur je een PB voor mijn tel. nr.
|
09 jan 2008 11:52 |
|
 |
E.T.
500E, Challenge Stradale
|
Rijd jaarlijks met C4 en winterbanden naar/in de alpen. Ook Pirelli; zonder enige twijfel anders rijdend in vergelijking met zomerConti's, maar voor de winter vind ik ze persoonlijk voldoen. Grip in de sneeuw is super. Tot op heden geen kettingen hoeven te gebruiken. Eea in tegenstelling tot C2 (zomerbandjes!) waarmee ik in verleden nog wel eens gestrand ben voor een lichtjes besneeuwde amsterdamse gracht... Met achterwiel aangedreven auto met winterbandjes in alpen toch wel regelmatig kettingen nodig gehad.
Kettingen die ik, just in case, heb zijn voor 255 bandjes en zullen, denk ik, niet om jouw sloffen passen... (mooie 4S heb je, overigens!)
|
12 jan 2008 14:33 |
|
|