Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:08

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Nissan GTR 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht Nissan GTR
Nissan wil de rangorde van de supersportwagens op zijn kop gaan zetten met de nieuwe Nissan GTR. 480pk, bijna 600nm koppel over groot toerenbereik, 4wd (waarden vergelijkbaar met 997 turbo dus), daarnaast een zeer snelle automatische bak die alle opponenten lin reactiesnelheid lijkt te verslaan, met o.a. als resultaat een rondetijd op de Nordschleife die beduidend lager ligt (!) dan de 997 Turbo, alleen de GT2 (530 pk) is nog net iets sneller.
Los van de in mijn ogen dubieuze looks moet deze auto (die naar schatting K100 moet gaan kosten) dus wel wat opschudding gaan veroorzaken in de markt. Heeft natuurlijk niet de iconische eigenschappen van een 911, maar wel degelijk historie in de vorm van de vermaarde Nissan Skyline.
Wat denken jullie van deze nieuweling :?:

13 jan 2008 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
944 s2 cabrio ----Porsche 964 car 2 cabrio---Porsche 964 C4 RUF(Amazone)---Boxster 2.7------Porsche 993---Porsche 996 C2 cabrio---Porsche 964 C2 Ruf(grijs)---Porsche 996 Turbo--- Porsche 997 S2
Antwerpen
Bericht 
Als ze hem bij mijn voordeur afdroppen ga ik hem zeker niet weigeren maar om 100k op tafel te leggen voor een Jap,daar denkt geen enkel haar op mijn hoofd aan.:twisted:
Die 100k kan ik veel beter spenderen aan een wagen met Duitse roots. :wink:

no fun,no life.......

you only live once,
make it a good one!!!!

13 jan 2008 11:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Amsterdam
Bericht 
Afbeelding

Dobbelsteen 8)

13 jan 2008 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Ik denk dat het een goede commerciele zet is van Nissan, het nadeel is dat de legendarische Skyline-legende waarschijnlijk om zeep gaat worden geholpen door een (te) goedkope prijs . De Skyline GT-R heeft bijna zoveel historie als de 911, jammer dat ze de nieuwe alleen nog maar GT-R noemen en niet meer Skyline. Ik moet nog zien of de 100k prijs haalbaar is maar wanneer dat zo is dan zullen ze het wel gaan merken bij o.a. Porsche. Japanse auto's zijn bovendien kwalitatief beter dan Europese auto's . Ikzelf heb meer met Porsche maar dat er mensen over gaan stappen vind ik best begrijpelijk... Ze komen ook nog uit met een superlichte versie met meer peeka's... :roll: :shock: :wink:

13 jan 2008 13:02
Profiel
Amsterdam
Bericht 
Auke231 schreef:
.... De Skyline GT-R heeft bijna zoveel historie als de 911....

Geen lange "sportwagen"-historie. Waarbij de originele geen enkele overeenkomst heeft met de laatste, maar meer een kopie is van chevrolet uit die tijd !
Afbeelding 1956-1963. Prince Skyline ALSI-2

13 jan 2008 13:14
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Nissan GTR
HV schreef:
met o.a. als resultaat een rondetijd op de Nordschleife die beduidend lager ligt (!) dan de 997 Turbo

Dat wordt geclaimd door Nix-an, maar Horst von Saurma zette in plaats van de geclaimde tijd van 7.38 een tijd van 7.50 neer. Dat is iets sneller als Horst met de 997 Turbo reed, maar die krijgt dit jaar een sterkere motor en gaat ook met DSG leverbaar worden.

Het hangt er dus maar om of de supertesttijd van de GT-R daadwerkelijk beter zal zijn dan die van de nieuwe 997 Turbo.

13 jan 2008 13:19
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Ik denk niet dat je een Skyline moet gaan vergelijken met een Porsche - en mij zou het ook geen bal schelen of dat ding sneller op de ring zou zijn dan de nieuwe GT2. Auto's komen en gaan, en de een vind een Japanner leuk, de ander een Duitser..

Ik heb de vorige editie van de Skyline een keer mogen bewonderen bij een tankstation in de buurt van Utrecht. Was een blauwe met een hele vette sound; in gezeldschap van een getunde Hyundai en een Impreza met een aso grote vleugel achterop :? Je moet er maar van houden... In ieder geval snap ik WEL wat de mensen er leuk aan vinden, het is een zeldzaam geval natuurlijk. Iedereen die op dat moment bij het tankstation stond was ze aan het nakijken toen ze weer wegreden..

Afbeelding
Forget Ferrari, the Skyline's the ultimate icon for the PlayStation generation. Brilliant to drive, it can be tuned for mad power outputs of up to 1000bhp, and it looks awesome too. Has inspired a whole new generation of petrolheads.

13 jan 2008 13:35
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Gatverdamme wat een lelijke dingen :!: :!: :shock:

13 jan 2008 14:07
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
GTR is zeker geen Porsche, helemaal eens, maar volgens de eerste recenties wel een zeer scherpe sportauto die behoorlijk is uitgebalanceerd. Ik ben zelf ook Porschegek, en dat is juist ook de reden dat ik altijd weer tevreden lees hoe menig Porsche in een vergelijk met andere merken zijn superioriteit toont, ook met in veel gevallen minder PK's. Dan gaat het uiteraard om de 997: Uitgebalanceerd en geperfectioneerd kort gezegd. (bij mijn eigen 3.2, cabrio dus per definitie al niet zo hardcore, gaat het overigens om andere zaken als de schoonheid van de auto, de historie, het geluid en het rijgenot. Maar dat neemt niet weg dat met genoegen alle artikelen lees waarin de 997 zijn opponenten keer op keer overklast :wink: ).
Een eerdere in bepaalde opzichten vergelijkbare uitdager vond ik de Audi R8. Erg mooi en strak, maar inmiddels zijn er (pfoeh) toch ook wat kritiekpunten naar voren gekomen en lijkt hij onder de eindstreep Porsche niet van de troon te kunnen stoten. En nu ben ik dus wel benieuwd van welke kant de GT-R zich zodadelijk in dergelijke duellen met de 997 toont!

13 jan 2008 14:10
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Echt mooi vind ik het ding niet. Nordschleife claims geloof ik pas als ze onder echt gelijkwaardige omstandigheden zijn gereden. Op 7 min 30 (=450 seconden) is 4,5 seconden dus maar 1% verschil. Een andere rijder zal heel wat meer uitmaken. En regen/vocht/wind etc. ook!

13 jan 2008 14:32
Profiel
Bericht 
Rob993Tip schreef:
Gatverdamme wat een lelijke dingen :!: :!: :shock:

echt niet ik vind de nieuwe nissan skyline gt-r zeer mooi de foto hier onder zo is ie (hij heeft ook een bebaalde benaming net zo als de 911 de nieuwe is de r35 die frost liet zien is r34)
kijk maar op
www.nismo-skyline.nl
Afbeelding

13 jan 2008 15:02
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Citaat:
Geen lange "sportwagen"-historie

Zo ver ging ik niet terug. Wat ik bedoelde is vanaf de jaren 70. In de jaren tachtig domineerden ze het toerwagen-gebeuren in zo'n beetje heel Azië.

13 jan 2008 16:27
Profiel
PorscheForum Rakker
911 carrera 3.2 targa 1984
hoeven
Bericht 
I love the skyline gt-r. ik vind het echt mooie auto's, wil er in de toekomst graag nog eentje aanschaffen.

14 jan 2008 1:40
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Best leuke auto, onlangs nog een artikel gelezen icm 911 turbo. :lol:

14 jan 2008 8:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Maasmechelen
Bericht 
Mooie auto!

Voor op de kermis...

16 jan 2008 23:28
Profiel
Bericht 
Hieronder het treffen van de twee auto's op 4 filmpjes. 8) en :?

http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/ ... -997-turbo

17 jan 2008 10:02
PorscheForum Rakker
Porsche 944 Turbo s
Den Haag
Bericht 
Ik vind de GT-R een mooie auto en de techniek schitterend. De auto is gewoon bijzonder snel en makkelijk tegen de limiet aan te rijden.
Het is gewoon razend knap dat Nissan voor dat geld een dergelijke complexe maar snelle auto neer kan zetten.

Dat een 997 turbo (veel meer GT dan sportauto) langzamer is verbaast me niets. Je ziet op de filmpjes dat de Porsche veel meer in zijn veren hangt (comfortabel), op veel mindere banden staat (schijnbaar een ruig test leven achter de rug) en dat de automaat voor onbalans zorgt bij het aanremmen van bochten.
Als je deze voldbloed sport auto wilt vergelijken met een Porsche op het circuit, pak dan een GT3 of GT2, die zijn vanuit dezelfde filosofie ontworpen.
-----------------------------------------------------------

17 jan 2008 20:36
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Bericht 
Kan hier niet een slotje op, want al die Japanse lelijkheid op dit mooie Duitse Forum doet pijn aan mijn ogen! :twisted: :puker:

17 jan 2008 22:28
Profiel WWW
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
op slot op slot zei duimelot :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

17 jan 2008 22:29
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Een nederlaag kan hard aankomen voor de echte puristen. :lol: :lol:
Laat ons gewoon eerlijk zijn, Jappen waren eerst goede copieerlui, maar denk dat er nu menig landje van kan leren, vooral opgebied van electronica in de meeste wagens, en hoe zou het komen dat ze altijd bovenaan staan in de reeks mist pech gevoelige wagens.
Dit schrijf ik nu niet omdat ik toevallig een Jap heb, want die is van mijn vrouw. Voor mij zijn gewoon de oudjes het mooist, heb het allemaal niet op die moderne herbruikbare produkten.

18 jan 2008 10:14
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Bericht 
funnyname schreef:
Ik vind de GT-R een mooie auto en de techniek schitterend. De auto is gewoon bijzonder snel en makkelijk tegen de limiet aan te rijden.
Het is gewoon razend knap dat Nissan voor dat geld een dergelijke complexe maar snelle auto neer kan zetten.

Dat een 997 turbo (veel meer GT dan sportauto) langzamer is verbaast me niets. Je ziet op de filmpjes dat de Porsche veel meer in zijn veren hangt (comfortabel), op veel mindere banden staat (schijnbaar een ruig test leven achter de rug) en dat de automaat voor onbalans zorgt bij het aanremmen van bochten.
Als je deze voldbloed sport auto wilt vergelijken met een Porsche op het circuit, pak dan een GT3 of GT2, die zijn vanuit dezelfde filosofie ontworpen.

Heel netjes verwoord :wink:

18 jan 2008 10:21
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht 
Nissan is alweer bezig met een upgrade van deze GT-R.
Keramische schijven,en nog wat meer vermogenom ookdie topsnelheid wat beter te kunnen halen.
Inderdaad betere concurrentie voor de GT2 en GT3.
Blijf het zelf wel eenzeer indrukwekkende wagen vinden.

18 jan 2008 10:55
Profiel
Bericht 
Die auto kan mij niet bekoren, ook al is hij snel. Dán nog liever de Chevy uit de jaren vijfig!

En krijg een indo maar eens in een Jappen-auto...

18 jan 2008 11:05
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
cabrio wim schreef:
en hoe zou het komen dat ze altijd bovenaan staan in de reeks mist pech gevoelige wagens.

Ze staan niet altijd bovenaan in die lijstjes... Nog afgezien van het feit dat die lijstjes mij weinig zeggen.

18 jan 2008 11:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Saab 9-3 T cabrio, ex: 924 '80 toekomst: ?
Gooiland
Bericht 
ik houd van Noord-Europeese auto's... de rest vind ik over het algemeen maar lelijk en zonder een goed eigen imago en karakter...

18 jan 2008 16:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende