| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Wat zouden jullie doen? gaarne advies http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=17253 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | molen934 [ 30 jan 2008 9:08 ] |
Berichttitel: | Wat zouden jullie doen? gaarne advies |
Bezit een prachtige BMW touring van c.a. 1½ jaar oud. Er zit zo'n complete computer in met alles erop en eraan. Af en toe stopt deze ermee en dan werkt de radio, telefoon en navigatie niet meer. Auto is al diverse keren naar de garage geweest maar ze krijgen het niet voor elkaar. Nu heb ik ze al een paar keer gemaild om te vragen wat te doen, maar hoor niets meer van ze. De gehele computer hebben ze al een keer vernieuwd, dus ze doen wel hun best maar ja wat nu |
Auteur: | Devils son [ 30 jan 2008 9:49 ] |
Berichttitel: | |
Niet zo makkelijk op te lossen. Als je een defect product (b.v. een videorecorder) een aantal keer ter reparatie hebt gebracht en het product blijft dezelfde kuren vertonen, heb je in beginsel recht op vervanging of eventueel geld terug. Alleen: in deze is het disproportioneel om de gehele auto maar terug te geven. Wat een mogelijkheid is, is dat je een deel van de prijs van de optie terug krijgt als compensatie. Maar ik neem aan dat je gewoon wil dat het werkt... Heb je al eens contact laten zoeken met de fabriek? Kan men niet eens "gewoon" de kabelboom vervangen? Is het mogelijk dat men de auto terugneemt tegen een goede prijs en je een ander aanschaft? Langs die weg moet je denk ik de oplossing zoeken. Waarbij goed overleg het belangrijkste is, want feitelijk heb je niet zo heel veel te eisen, althans, het is lastig om het op te eisen. |
Auteur: | horn [ 30 jan 2008 10:55 ] |
Berichttitel: | |
hele nieuwe computer? of gewoon die van een andere vergelijkbare omruilen (het blijven autohandelaren, dus als je niet kijkt doen ze het ook). Zou wellicht een brief aan bmw nl schrijven... |
Auteur: | molen934 [ 30 jan 2008 11:02 ] |
Berichttitel: | |
Harald, heb je zo weing vertrouwen in de medemens Ga zelf vaak van het goede uit, maar moet helaas toegeven vaak mijn neus te stoten |
Auteur: | wolf [ 30 jan 2008 12:39 ] |
Berichttitel: | |
Eens langsrijden bij de dealer voor een goed gesprek? |
Auteur: | cabrio wim [ 30 jan 2008 12:52 ] |
Berichttitel: | |
Hans, er zit toch 3 jaar garantie op die auto. |
Auteur: | molen934 [ 30 jan 2008 12:53 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Heb ik gedaan, ze zijn eerlijk ze komen er niet uit Ga het nu precies bijhouden hoe vaak hij uitvalt en dan willen ze hem wat langer houden. Het nadeel is dat ik niet echt veel km's rijd, zal hem wat meer aan de kinderen meegeven |
Auteur: | molen934 [ 30 jan 2008 13:00 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Klinkt raar, maar daar gaat het mij niet om (heb ook nog niets hoeven te betalen) Krijg zelfs keurig een 1 serie mee voor niets. Maar ze komen er niet uit |
Auteur: | wolf [ 30 jan 2008 13:06 ] |
Berichttitel: | |
Tja de bal ligt toch bij hen en " we komen er niet uit" vind ik onvoldoende. |
Auteur: | horn [ 30 jan 2008 13:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nee. Maar een BMW dealer die ik ken heeft ooit geprobeerd een 5 maanden oude 328i met 24000 km op de teller te leveren als een nieuwe, na er een nieuwe complete tellerunit in te bouwen. Iets dergelijks meegemaakt met een Golf VR6 die door de dealer als nieuw verkocht werd terwijl hij dat niet was. En van insiders bevestigd gekregen dat dergelijke zaken geen uitzondering zijn. Maar ik zou oprecht zeggen; leuk dat ze zo aardig zijn bij de dealer, maar het was een nieuwe auto. Kwak er maar een nieuwe computer in. En als dat niet werkt, een nieuwe kabelboom. Of een vergelijkbare auto uit de BMW Huis-selectie. Of een hoge korting op een nieuwe. Maar dan moet jij er ook weer geld bij leggen en dat zou ik weer niet willen. Leuk dat ze willen kijken, laat ze het maar oplossen. Bij mijn mini konden ze de constructie van het dak niet aanpassen waardoor het dak sleet. Dan maar niet oplossen. Ze hebben er in anderhalf jaar 3x een nieuw dak opgezet. Verder ben ik het met Wolf eens. Onvoldoende. |
Auteur: | cabrio wim [ 30 jan 2008 13:19 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Zou ik toch even voorleggen aan de technische dienst bij BMW Nederland. Niet te vergelijken maar vriend vann mij had een Opel Frontera maar daar hebben ze van Opel uit de auto meegenomen en alles vervangen wat er maar te vervangen was en later geen problemen meer gehad. |
Auteur: | alvin01 [ 30 jan 2008 19:23 ] |
Berichttitel: | |
teruggaan naar bmw nederland(eventueel importeur) Heb zoiets ooit aan de hand gehad met BMW motorfiets: dealer kon het het niet oplossen, importeur wel!succes! |
Auteur: | horn [ 30 jan 2008 22:57 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Volkomen terecht door een gerespecteerde forumvriend erop gewezen dat er in de autobranche uiteraard kaf onder het koren is, maar dat het niet correct is dealers, zoals ik hierboven doe, allemaal over één kam te scheren. Mijn excuses. Ik was wat kort door de bocht. Ook ik ken meerdere betrouwbare autodealers en -handelaren, waar ik zeer goede ervaringen mee heb. Mijn bovengenoemde voorbeelden betreffen echter beide in hun merk grote bedrijven, waarvan ik nooit verwacht had dat ze zich met dergelijke praktijken zouden inlaten (zoiets 'kleins' maakt in mijn ogen nl meer kapot dan je het waard is). Vandaar. Aan iedereen in de autobranche die betrouwbaar is - sorry, ik bedoelde jou niet! |
Auteur: | plh [ 30 jan 2008 23:20 ] |
Berichttitel: | |
Koop een AUDI . . . uhhh, ik bedoel gewoon BMW Nederland bellen !, het kan niet zo zijn dat . . . ! Het is overigens een erg lastige storing, die bij ieder merk voorkomt. Oók bij een AUDI (gelukkig zéér sporadisch !). |
Auteur: | Gerhard [ 30 jan 2008 23:24 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hm, ik ben al 2 jaar aan het stoeien met de dealer om de kachel fatsoenlijk te laten werken. Vergelijkbaar verhaal als van Molen934. Na ruim een uur rijden begint de kachel van mijn Audi spontaan koude lucht te blazen. |
Auteur: | Olaf [ 30 jan 2008 23:30 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Tja, met ruim 'n half uur ben jij (natuurlijk) nog niet in Friesland
Molen934 ... wat dacht je van "optie Horn" |
Auteur: | plh [ 30 jan 2008 23:31 ] |
Berichttitel: | |
@Gehard: toevallig naderhand xenonverlichting gemonteerd ? Dit wil nl. (ja, hoe is het mogelijk ??) nog weleens een kachelstoring (lees: airco) geven, is onze ervaring. |
Auteur: | molen934 [ 30 jan 2008 23:34 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Dat is zo, en wij van het forum zijn meest redelijk technisch en weten ook dat dit moeilijk ligt Het kan natuurlijk beter zijn dat hij helemaal stopt, maar ja helaas Krijg wel reactie's waar ik wat aan heb, dank daarvoor (Op Olaf na) |
Auteur: | Rob Herfst [ 30 jan 2008 23:36 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Wat zouden jullie doen? gaarne advies | |||||||||
En daar betaal je dan ook nog eens 25% bijtelling over, Hans!! Nu gewoon de BMW maar bij de dealer parkeren met de mededeling dat je hem weer komt halen als het probleem is opgelost en met de 1-serie naar huis en wachten op het telefoontje! |
Auteur: | molen934 [ 30 jan 2008 23:42 ] |
Berichttitel: | |
Hierbij een foto van de BMW, volgens dealer geen gangbare kleur! |
Auteur: | Ooseboos [ 30 jan 2008 23:44 ] |
Berichttitel: | |
Ik rij ook een BMW 3 Touring en heb hetzelfde probleem gehad. Echter na een update van de software (waardoor het systeem ook een heel klein stukje sneller werd) heb ik niet meer teruggehad (afkloppen maar...). Alleen jammer dat de garage na de update vergeten was een sensor te resetten waardoor ik op snelweg opeens geconfronteerd werd met alarmerende teksten en geluiden over uitval van zo ongeveer elektronisch systeem en niet wist hoe snel ik aan de kant moest komen. Ook dit was na een kort bezoekje aan de garage opgelost. Jeroen |
Auteur: | Gerhard [ 30 jan 2008 23:45 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Nee, wel Xenon verlichting, maar dan standaard vanaf fabriek. |
Auteur: | 912 [ 31 jan 2008 2:34 ] |
Berichttitel: | |
Niets is een gangbare kleur als een dealer een auto terug verwacht... |
Auteur: | molen934 [ 31 jan 2008 8:50 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Daar is al een heel topic over gevuld Meneer in deze tijd en die kleur Dat had eigenlijk een 4 cilinder moeten zijn, dat verbruik hé Dit type is niet veel vraag naar, wist u dat Als ik er aan denk zakt mijn broek al af |
Auteur: | Pascal [ 31 jan 2008 9:38 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Hmmm, met of zonder Chrome Line? Maareh, hebben ze nou wel of niet al een keer de hele computer vervangen? Want als dat het niet is, lijkt het inderdaad gewoon een "stroomprobleem" toch? Kom op, trek je sterke schoenen aan, en zorg dat ze (de dealer!) het gewoon oplossen! |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |