Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 7:38

Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
Smog, snelheid en de wet.!!! 
Auteur Bericht
Bericht Smog, snelheid en de wet.!!!
Mocht gisteren weer even een dagje op en neer naar Maastricht, zitten we op de expresweg naar Antwerpen en branden vanaf afslag Melsele, ring Antwerpen en de E313 tot knooppunt Lummen de matrixborden boven de weg met SMOG 90, schiet lekker op dan. :evil: Pas vanaf de E314 kan het gas er weer op, tot 120 km/h. :wink:
Heb me daar maar een beetje aan gehouden, en gelukkig, want op de E313 stonden veel auto's lang de kant van de weg die door de politie eraf gehaald waren met motoren, zo ook een zwarte Porsche 996 cabrio die mij nog met hoge snelheid passeerde.
Ook staan er lang dat gehele traject borden met SMOG 90, maar dit zijn vaste borden met tekst, dus die kun je niet even uitzetten of weghalen. Volgens het laatste bericht deze morgen op Donna zal vandaag de smog weer een deel verdwenen zijn.
Maar nu komt mijn vraag waar ik gisteren tijdens de rit aan zat te denken.
Als nu vandaag de matrixborden niet meet branden met SMOG 90, maar de borden staan dan nog wel langs de kant van de weg, mag je in mijn ogen volgens de wet ook maar 90, want het zijn gebodsborden, of zie ik dit verkeerd, of hebben ze ons weer met de spreekwoordelijke zin, we zijn weer de jippie, ons beet en blijft zo het gehele traject voor altijd 90 km/h.
Blijkbaar zaten meer mensen met deze vraag, want gisteren avond op Donna, werd hetzelfde gevraagd en konden ze daar geen antwoord op geven, alleen maar dat het weer een leuk en hot item zal worden voor het Belgische gerecht.
Het dit maar even hier gepost, omdat er op het forum meer Belgen actief posten dan op het Belgische Porsche forum.
Wat is jullie mening hier over.

20 feb 2008 9:40
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Deze borden worden 's nachts terug omgedraaid, Belgische efficiëntie.

Deze week heeft een politierechter enekele mensen vrijgesproken omdat het bord 90 met daaronder smog niet in de wegcode is opgenomen.

Nu is er een discussie, want het bord staat inderdaad niet in de wegcode, maar de vermelding SMOG is enkel een aanduiding waarom er slechts 90 mag gereden worden en neemt de geldigheid van het bovenstaande bord van 90 niet weg.

Als ik nuchter ben, vind ik dat hier de rechter serieus in de fout is gegaan, en de bovenstaande uitleg van de verkeerseenheid klopt. Tenslotte zijn het ook 2 afzonderlijke borden die per toeval onder elkaar hangen.

Ben benieuwd hoe dit gaat uitdraaien.

http://www.zita.be/nieuws/binnenland/667192_smogboetes-zijn-wel-wettelijk.html?utm_source=visual&utm_medium=zita-home

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 feb 2008 11:06
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
964 Cup
Brussels, Belgium
Bericht 
Ik vrees er ook voor dat rechter het verkeerd voorheeft...er staat een bord dat aangeeft dat je ni sneller dan 90 mag, dus je bent verplicht je daaraan te houden.

...belachelijk gedoe allemaal...soit, da's een andere discussie.

20 feb 2008 11:10
Profiel
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht 
Duidelijk dat die rechter geen groene jongen is.

Ik had ook eerst zoiets van, f*/"é 90, dat zullen we eens zien.
Totdat ik op de baan was en heel Vlaanderen stonk van de vuile lucht. Brussel was het ergst van allemaal. Ook al denk ik dat die 90 niet veel uithaalt omdat mijn diesel net heel zuinig is tussen de 90 en 120.

Het is vooral het stadsverkeer, het snel acceleren dat de roetwolken veroorzaakt. Waarom vragen ze niet gewoon om heel rustig te vertrekken als er smog alarm is ? Lijkt me niet evident om die attitude te veranderen, maar soms zal het toch wel nodig worden.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be

20 feb 2008 11:17
Profiel WWW Facebook 
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
hoorde gisteren avond op de radio dat ze allemaal de bon kunnen verscheuren.smog is niet opgenomen in de wet van bels.

gr anton964

20 feb 2008 11:50
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik zou toch even wachten met die bon te verscheuren, smog is niet opgenomen in de verkeerswet, maar het bordje van 90 wel :wink:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

20 feb 2008 12:18
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Ik vin die da sneller als 90 gaan wanneer er zoveel tamtam over is int nieuws moet de gevolgen maar dragen. Zelfde als het 120 is, rij je sneller (oh ja ben ook al genoeg de bon op gezet) neem dan ook de gevolgen erbij! Loop zo niet altijd heiliger als de paus te doen. Ik vin het altijd smerig dat de ene rechter vrijspreekt en kom je toevallig in dendermonde voor de rechtbank weet je al zeker dat de maxium boete staat te wachten.
Iedereen gelijk voor de wet. Iedereen weet van de borden, de smog whatever :roll: dus neem er ook de gevolgen bij.

Is maar mijn mening e, wil hier niemand mee aanvallen ofzo ma vin het erg voor de ene wel, de andere dan weer niet blablabla :D Belgisch toch?

20 feb 2008 12:28
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
ppp 356 schreef:
Deze borden worden 's nachts terug omgedraaid, Belgische efficiëntie.

Dit meen je niet hé, praat je over een serieuze afstand Melsele / Lunnen en heel wat bordjes, of nemen ze dan daar de plaatselijke werkelozen voor. :lol:

20 feb 2008 13:25
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Meen ik dus wel, waarschijnlijk nemen ze daar de mannetjes van "Glen Jansens" voor :?

20 feb 2008 13:30
Profiel WWW
Bericht 
anton964 schreef:
hoorde gisteren avond op de radio dat ze allemaal de bon kunnen verscheuren.smog is niet opgenomen in de wet van bels.

gr anton964

Maar snelheid aanduiding op de borden en matrixborden is wel van toepassing, dus ben het eens bij ppp 356 eens, en daar gaat het om, als ze dus die borden 90 laten staan, de smog weg is, en niet omdraaien ook al staat de tekst smog onder, moet je je aan de opgegeven snelheid houden.

20 feb 2008 13:33
Bericht 
Aha, de keizer van de wegwijzer. 8) heeft het toch weer voor elkaar. :wink:

20 feb 2008 13:36
Antwoord op onderwerp   [ 11 berichten ]