Smog, snelheid en de wet.!!!
Mocht gisteren weer even een dagje op en neer naar Maastricht, zitten we op de expresweg naar Antwerpen en branden vanaf afslag Melsele, ring Antwerpen en de E313 tot knooppunt Lummen de matrixborden boven de weg met SMOG 90, schiet lekker op dan.
Pas vanaf de E314 kan het gas er weer op, tot 120 km/h.
Heb me daar maar een beetje aan gehouden, en gelukkig, want op de E313 stonden veel auto's lang de kant van de weg die door de politie eraf gehaald waren met motoren, zo ook een zwarte Porsche 996 cabrio die mij nog met hoge snelheid passeerde.
Ook staan er lang dat gehele traject borden met SMOG 90, maar dit zijn vaste borden met tekst, dus die kun je niet even uitzetten of weghalen. Volgens het laatste bericht deze morgen op Donna zal vandaag de smog weer een deel verdwenen zijn.
Maar nu komt mijn vraag waar ik gisteren tijdens de rit aan zat te denken.
Als nu vandaag de matrixborden niet meet branden met SMOG 90, maar de borden staan dan nog wel langs de kant van de weg, mag je in mijn ogen volgens de wet ook maar 90, want het zijn gebodsborden, of zie ik dit verkeerd, of hebben ze ons weer met de spreekwoordelijke zin, we zijn weer de jippie, ons beet en blijft zo het gehele traject voor altijd 90 km/h.
Blijkbaar zaten meer mensen met deze vraag, want gisteren avond op Donna, werd hetzelfde gevraagd en konden ze daar geen antwoord op geven, alleen maar dat het weer een leuk en hot item zal worden voor het Belgische gerecht.
Het dit maar even hier gepost, omdat er op het forum meer Belgen actief posten dan op het Belgische Porsche forum.
Wat is jullie mening hier over.