Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 03 apr 2025 16:31

Antwoord op onderwerp  [ 102 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Welcome Kia 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht Welcome Kia
Aangezien ik het Ferrari topic niet wilde vervuilen: hier even een nieuw topic opgemaakt.

Ik heb vanmiddag een Kia aangeschaft, kleine 9000 euro, metallic blauwe lak ( die kost 400 euro extra )...
http://www.kia.nl/showroom/picanto2008.aspx

..reden van aanschaf is niet omdat ik de 924 perse weg wilde doen(tenzij ik een geschikte koper vind die hem verder wil opknappen :) ) maar omdat ik een zuinig autootje moest hebben voor werk. Anders was ik meer dan 240 euro per maand kwijt geweest alleen al aan benzine. Schijnt dat deze kia in verbruik tussen de 1 op 13 a 1 op 18 zit. Ligt aan de rijstijl. Ik heb er al in mogen rijden (showmodel) en ben dik tevreden. Toch nog aardig wat ruimte, een rustig motortje en een goede wegligging. Enigste waar ik nog aan moet wennen is de rem. Die is dusdanig direkt dat je als je achterin zit zowat door de hele auto heen vliegt haha

De 924 word alleen nog maar gebruikt voor evenementen IN Nederland tot ik weer genoeg gespaard heb. De vakantie naar Belgie(francorchamps) en Duitsland(Dinslaken) is afgezegt. Jammer, maar tis effe niet anders :wink:

26 feb. is de grote dag: dan kan ik de Kia ophalen. Ik zal dan snel wat foto's plaatsen hier!!

18 feb 2008 19:27
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht 
Ik weet niet of ik zit te wachten op foto's van een Kia Picanto... :(

M'n vriendin heeft -tegen mijn advies in overigens :roll: - een Opel Agilla gekocht.

Daar loop ik ook niet graag mee te koop :lol:

18 feb 2008 19:31
Profiel
PorscheForum Junkie
KIA/ex-924 driver
DEN(k) HELDER
Bericht 
Mijn eerste keuze was eigenlijk ook geen Kia, maar een VW Bora..maar die was toch 2de hands geworden en was te zwaar geweest voor de verzekering .. TOCH vind ik deze auto wel iets hebben. Ala, het is geen Mini of een nieuwe Fiat 500, maar die ronde koplampjes deden wel wat met mij = schattig! :lol:

(Keuze 3 was overigens de Hyundai i30, maar die bleek later toch te duur :? Hetzelfde voor de nieuwe Mazda 2, die ik dat agressieve groen toch ook weer heel bijzonder vond.)

Laatst bijgewerkt door FROST op 18 feb 2008 19:37, in totaal 1 keer bewerkt.

18 feb 2008 19:34
Profiel Facebook 
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Ik kan begrijpan dat Frost heel tevreden is met haar aankoop, en wens haar hierbij alle succes met haar nieuwe aankoop.

Ondanks de opmerking van Speedy, heb ik veel liever een nieuwe Picanto of Opel Agila dan eender welke afgereden tweedehands.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

18 feb 2008 19:35
Profiel WWW
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Frost....Je gaat nu € 9000 in 1 keer uitgeven (inlusief 2 vakanties afgezegd) en je klaagt over 240 euro per maand aan benzine voor de Porsche.

Moet vrouwenlogica zijn :D

Voor deze Kia kun je dus 37 maanden benzine betalen voor de 924, en dan hou ik nog niet eens rekening met de extra verzekering en de extra wegenbelasting en de benzine voor de Kia.

Maar toch veel plezier ermee. :thumleft:

18 feb 2008 20:06
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Marcel B. schreef:
Moet vrouwenlogica zijn :D

Helemaal mee eens Marcel. Zij had voor 5K een mooie 944 kunnen kopen en er een paar jaar van genieten. Waarschijnlijk heeft de 944 dan een hogere inruilprijs dan de Kia. :wink:

18 feb 2008 20:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Je moet op lange termijn kijken Marcel, waar is uw logica :roll: :D

Natuurlijk zit wel wat in met de nieuwe wagen tegenover een (duurdere nieuwprijs) 2e hands.
Toch leuk dat je de 924 mss gaat houden, zoals daarnet in P en F toppic, ik ken de geschiedenis niet maar ga het eens opzoeken op het forum hier... mijn excuses als ik te snel conclusies nam over je nieuwe aankoop.

Ben zelf geen KIA-fan maar zeker veel succes ermee, als dat jouw keuze is zal je je er zeker beter bij voelen! Normaal gezien kan er maar weinig mis gaan met een nieuwe auto. Heb je daar ook zo 7 jaar garantie enal?

Ik wacht op de pics 8)

18 feb 2008 20:24
Profiel WWW Facebook 
Amsterdam
Bericht 
Marcel B. schreef:
Frost....Je gaat nu € 9000 in 1 keer uitgeven

Of niet in 1 keer ? Mogelijk via lening / financiering ?
Lijkt mij dat de 924 dan toch maar beter snel weg kan. Zoniet gaat het leven aanzienlijk duurder worden dan tot nu :idea:
Succes

18 feb 2008 20:28
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
Ondanks andere opmerkingen hier kan ik jou keuze goed voorstellen Babs!
Tuurlijk had je voor dat geld ook een 944 kunnen kopen maar wat krijg je daar voor onkosten aan? Nu heb je de komende tijd je fabrieksgarantie en onderhoud wat te overzien is, imho een wijs besluit :thumright:
Ik hoop dat je veel plezier zal beleven aan je pikante autootje!

18 feb 2008 21:00
Profiel
ex 997S, ex 996 GT3, ex 996C2, ex 993C4, ex Boxster
ex RS4
Bericht 
Als je veel moet rijden en daarom een betrouwbaar en zuinig autootje zoekt kan ik me voorstellen dat je liever een nieuwe Kia koopt dan een afgetrapte 944. Lijkt me dat Frost een verstandige keuze heeft gemaakt.

Speedy356 schreef:
M'n vriendin heeft -tegen mijn advies in overigens :roll: - een Opel Agilla gekocht.

Daar loop ik ook niet graag mee te koop :lol:

Ach, die van mij rijdt in een Twingo... :roll: praat ik ook liever niet over. :lol:

18 feb 2008 21:14
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
ieder doet wat hij of zij wil met het geld maar geef mij dan toch maar een deftige tweedehands dan een kia,een vriend heeft gisteren een golf V vierdeurs die zelfs goed voorzien was van opties, 105pk diesel gekocht met net 30000km op de teller voor €10000,-

Maar we kunnen niet ontkennen dat onze dame smaak heeft, ze heeft een zwak voor Porsches en dat kunnen we niet afkeuren 8)

suc6 alvast met de aankoop :wink:

grtz Geert :wink:

Laatst bijgewerkt door TERRUM op 18 feb 2008 22:11, in totaal 1 keer bewerkt.

18 feb 2008 21:19
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
TERRUM schreef:
een vriend heeft gistern een golf V vierdeurs die zelfs goed voorzien was van opties, 105pk diesel gekocht met net 30000km op de teller voor €1000,-

:shock: :roll: :?:

ws een typefoutje?

18 feb 2008 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
Bert schreef:
TERRUM schreef:
een vriend heeft gistern een golf V vierdeurs die zelfs goed voorzien was van opties, 105pk diesel gekocht met net 30000km op de teller voor €1000,-

ws een typefoutje?

IDD, €10000,- maar dan is het nog niet veel hé :roll: :oops: :lol:

18 feb 2008 22:12
Profiel
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht 
Frost veel plezier met je nieuwe aanwinst. :wink:

18 feb 2008 22:18
Profiel
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
pfffft toch nog 1000€ duurder als de KIA nieuw! En je hebt de 7 jaren garantie er zelf niet bij. Op de golf mss 1 jaar maximum... Heeft ook een hamlappen zon golfken V origineel. 8)

18 feb 2008 22:20
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
911 3.2 cabrio
Haarlem PF # 2694
Bericht 
TERRUM schreef:
Bert schreef:
TERRUM schreef:

ws een typefoutje?

IDD, €10000,- maar dan is het nog niet veel hé :roll: :oops: :lol:

Vergeet niet dat de prijzen van auto's in NL aanzienlijk hoger liggen dan in BE ! Een vergelijkbare Golf V kan hier maar zo het dubbele kosten 2e-hands.

18 feb 2008 22:32
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Veel plezier Frost met de neiuwe 'zakelijke' aanwinste enne, niet weg doen he, die 924!

18 feb 2008 22:46
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
ik vind het prachtig voor frost maar ik hoop niet dat ze verwacht dat we nu allemaal opgewonden raken van een kia . Dit is en blijft een porsche forum, alhoewel soms...

18 feb 2008 22:58
Profiel
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Frost, ik snap er even niets meer van.

Op 20 augustus 2007 schrijf je het volgende:
Citaat:
Auto moest vandaag voor APK, daar is ie goed door heen gekomen, maar de monteur wist wederom niets te beginnen met het slechte lopen van de motor. Hij heeft nu nieuwe boegiekabels en boegies bestelt, dat kost me alles bij elkaar 120 euro. Nu zou ik normaal ook zeggen, ach, dat valt best mee, maar ik ga binnen nu en een maand in mijn apartement wonen en als ik DIT soort problemen BLIJF houden dan zie ik geen andere uitweg dan de verkoop van mijn geliefde Porsche... Ik ben van plan het nog een paar maanden aan te zien, misschien tot het einde van dit jaar. (Geen problemen meer = auto houden.)
Een motorrivisie kan ik helaas niet betalen, net zo min een cilinderrevisie

En nu, amper een half jaar later, heb je een nieuwe Kia besteld.......

18 feb 2008 22:59
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Bericht 
Frost, gefeliciteerd!
Ga je nu ook www.kiaforum.nl ?

18 feb 2008 23:25
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Zo zo, een nieuwe wagen? Tja, wie het breed heeft... :wink: Van harte, maar als ik in jouw financiële situatie was geweest (tenminste, wat we ervan weten) had ik nooit een nieuwe auto gekocht, maar eentje waar de kop een aantal jaren af was. Een nette auto met niet al te veel kilometers van 1, 2 of 3 jaar oud is niet meteen een afgetrapte bak. En ik zou nooit een Koreaan hebben gekocht, maar dat is weer wat anders.

Maar wie betaalt.....Ik hoop dat je er veel plezier aan beleeft!

18 feb 2008 23:45
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Bericht 
:shock: ... is die Kia-site overbelast - of laat mijn compjoeter 'm niet toe :roll:

Is het 'n Picanto 1.0 of Picanto 1.1 :?:

19 feb 2008 0:23
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
haha, ik dacht wat lees ik nu weer...
maar gelukkig heb je ook de P nog.
zou zelf inderdaad ook een goede 2e hands hebben gekocht van een jaartje of 2 oud, dan is de grootste afschrijving er al van af, maar da's persoonlijk.
Veel plezier met je Kia in ieder geval.
Een tweede auto, wat een luxe... ;-) (ik heb er dus maar eentje...)

19 feb 2008 2:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 Turbo
Brussel, België
Bericht 
Maar dan wel direct een 2.2S 8)

19 feb 2008 7:18
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Barbara, succes met de nieuwe Picanto, en houd je 924 ook in eer als een heer. voor jou temiste dan, voor ons is het een dame :wink:

19 feb 2008 9:07
Antwoord op onderwerp   [ 102 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende