Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 15 nov 2024 6:23

Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 99  Volgende
Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Beurs/Kredietcrisis/Prijzen huizen, auto's, ...
Import uit de USA zal nog wel een flinke vlucht gaan nemen!! Ik denk dat ik stiekum toch maar eens naar een 997 ga kijken :twisted:

Laatst bijgewerkt door Maarten op 25 nov 2008 0:48, in totaal 4 keer bewerkt.

29 apr 2008 18:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Freelance Copywriter - ex-911 2.2S 1969 - PF #369
amsterdam
Bericht 
ik naar een leuk strandhuisje in Florida... ;-)

29 apr 2008 18:46
Profiel WWW
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht 
Ik naar een mooie Buel (n soort Harley). :wink:

29 apr 2008 18:55
Profiel
964.c4
assendelft
Bericht 
buell ! :twisted:

robert
Afbeelding

Laatst bijgewerkt door rob964.c4 op 29 apr 2008 19:22, in totaal 1 keer bewerkt.

29 apr 2008 19:18
Profiel WWW Facebook 
___________________ ρσяѕ¢нє, тнєяє iѕ ησ ѕυвѕтιтυтє ___________________
een westerling heeft een horloge de oosterling de tijd ___________________
Bericht 
hij zoekt er een met een l :wink:

_____HEAVEN IS 9 ELEVEN :^:

29 apr 2008 19:22
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Huis van m'n vriendin in de VS is ruim gehalveerd in prijs, binnen 3 jaar tijd. Gemiddelden vertellen maar een klein deel van het verhaal.

29 apr 2008 19:35
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Stond laatst een stuk in het FD over executieverkopen in Florida. USD 190k voor een nieuw huis (puur voor de speculatie gekocht, nooit bewoond), dubbele garage, lap grond. The works. Zo'n gek idee is het niet Ingo!

29 apr 2008 20:51
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
goeie speculatie... :?

29 apr 2008 21:02
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
ingo schreef:
ik naar een leuk strandhuisje in Florida... ;-)

... met d(i)e tornado's :roll:

Afgelopen jaar gekeken - 200.000 USD voor 'n caravan op 'n trailerpark :shock:

29 apr 2008 21:14
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4S Cabrio; ex 996 4S; ex 930 (2x); ex 3.0 cabrio
Bericht 
Komt er hier ook aan....

Kan niet anders als de recessie inzet en veel mensen worden ontslagen. Voordeel op de jaren 1975-1980 is dat de hypotheekrente vooralsnog vrij laag is.

Doorstroming is ook een heikel punt. Welke jongeren kunnen (in de Randstad) nog een huis betalen van gemiddeld 245.000 exclusief kosten?

Ik woon voorlopig even in een huurhuis en wacht af :idea:

29 apr 2008 21:31
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Academische starter bij een bank zit op een mille of 30 (net als een beginnende loodgieter tegenwoordig maar dat terzijde ;-)). Dus met zijn 2-en is dat te doen. Net aan zeg maar

29 apr 2008 21:35
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Jort schreef:
Huis van m'n vriendin in de VS is ruim gehalveerd in prijs, binnen 3 jaar tijd. Gemiddelden vertellen maar een klein deel van het verhaal.

Jij woont ook niet echt duur in het verre noorden van ons land :idea:
Enorm he die prijsverschillen in zo'n klein landje :!:

29 apr 2008 21:45
Profiel
Bericht 
Maarten schreef:
Citaat:
Dus met zijn 2-en is dat te doen. Net aan zeg maar

Tja als er dan kinderen komen en waar blijven de vakanties.

Simpel: als je een huis koopt van € 250.000 met 10% k.k. ben je per maand alleen voor rente € 275.000 x 5% :12 = € 1.145 per maand bruto kwijt. Bij een LH-druk van 42% derhalve netto € 665. Daarnaast nog de inrichting en alle vaste kosten...

De doorstroming wordt niet echt gestimuleerd.

29 apr 2008 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
1989 911 Carrera 2 (964)
Baarn, NL
Bericht 
Zag laatst een advertentie van mijn P. dealer hier in Californie die Caymannen en 911's aanbiedt met $15.000 korting op de MSRP prijs. Vorig jaar kreeg ik nog maar 5000 korting op de Boxster. Overigens staat het parkeerterrein van de dealer met gebruikte Caymannen van 2007. Waarschijnlijk van mensen die de lease niet meer konden opbrengen. De service manager wees mij in de werkplaats op een Carrera GT met kapotte koppeling. Kost $27.000 om te vervangen en de eigenaar had zoveel geld met onroerend goed verloren dat hij geen geld had om de GT te laten repareren.......

Kortom, de Porsche handel ligt hier geloof ik ook op zijn gat :(

29 apr 2008 22:14
Profiel WWW Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht 
Vraag me hier in Nederland dan af waar al de verplichte huizenverkopers (in) moeten gaan wonen, huurhuizen zijn er niet of anders in de maandelijkse lasten (bijna) net zo duur .... :roll:

29 apr 2008 22:33
Profiel
Groningen
Bericht 
Denk ik even terug aan de jaren '80. Stonden hele gezinnen met kleine caravans illegaal achter in het weiland. Dat waren koude winters :shock:

In CA waar mijn vriendin woont, zijn de huurhuizen nu ook belachelijk goedkoop. Voor $1500 per maand een kast van een huis.

29 apr 2008 23:59
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel B. schreef:
Komt er hier ook aan....

Want? De vraag is nog steeds hoger dan het aanbod.

Correcties bij bepaalde woningen is prima mogelijk, maar een daling over de gehele linie ligt niet voor de hand.

En de economie draait verder vrij aardig, zelfs in de VS...

De kredietcrisis ligt feitelijk al weer achter ons.

Zeggen dat de huizenprijzen in NL ook wel zullen dalen is dus nergens op gebaseerd.

30 apr 2008 9:05
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Marcel B. schreef:

Simpel: als je een huis koopt van € 250.000 met 10% k.k. ben je per maand alleen voor rente € 275.000 x 5% :12 = € 1.145 per maand bruto kwijt. Bij een LH-druk van 42% derhalve netto € 665. Daarnaast nog de inrichting en alle vaste kosten...

Reken eens uit wat die twee auto's voor de deur per maand kosten... Wonen is vrij belangrijk zeg maar. Ik zou eerder een tweede auto inleveren dan een huis. Maar wie ben ik...?

30 apr 2008 9:08
Profiel
Bericht 
P-911 schreef:
Vraag me hier in Nederland dan af waar al de verplichte huizenverkopers (in) moeten gaan wonen, huurhuizen zijn er niet of anders in de maandelijkse lasten (bijna) net zo duur .... :roll:

Precies.

30 apr 2008 9:09
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:
Citaat:
Reken eens uit wat die twee auto's voor de deur per maand kosten... Wonen is vrij belangrijk zeg maar. Ik zou eerder een tweede auto inleveren dan een huis. Maar wie ben ik...?

Dat ben ik helemaal met je eens, maar als je in het begin van je carriere zit, dan heb je gewoon te weinig inkomen om een "gewone" eengezinswoning te kopen en daarom stagneert de doorstroming.

Als je overigens de tweede auto zou verkopen voor € 20.000, dan kun je daar nog niet eens je k.k. van betalen :wink:

30 apr 2008 9:39
Profiel
Bericht 
Marcel B. schreef:

Dat ben ik helemaal met je eens, maar als je in het begin van je carriere zit, dan heb je gewoon te weinig inkomen om een "gewone" eengezinswoning te kopen en daarom stagneert de doorstroming.

Dat klopt wel: de betaalbaarheid van woningen voor starters en éénverdieners staat onder druk. Maar dat zorgt niet zo zeer voor dalende prijzen, maar voor een stagnerende markt.

Citaat:
Als je overigens de tweede auto zou verkopen voor € 20.000, dan kun je daar nog niet eens je k.k. van betalen :wink:

Nee, maar met de besparing kun je al snel de helft van de hypotheek of meer ophoesten!

Als je goed kijkt is wonen in een koopwoning veel goedkoper dan huren (tenzij huurtoeslag) en heel erg veel goedkoper dan autorijden.

30 apr 2008 9:57
Profiel
Groningen
Bericht 
Devils son schreef:

De kredietcrisis ligt feitelijk al weer achter ons.

Beetje voorbarig. Zelfs als de kredietcrisis an sich achter ons zou liggen, dan zijn de factoren die de crisis mede veroorzaakt hebben als ook de gevolgen van de crisis naar het nu lijkt nog lang niet voorbij. Denk daarbij ook nog aan de volstrekt verstoorde handelsbalans, hoge (en nog steeds oplopende) inflatie, dalende huizenprijzen, oplopende consumer leningen en betalingsachterstanden, recessie in FL en CA en het enige feit dat nog staat is onzekerheid troef.

Als "ons" refereert aan NL, dan is er eigenlijk nooit echt sprake geweest an een crisis.

30 apr 2008 10:36
Profiel
Bericht 
Devils son schreef:
"Als je goed kijkt is wonen in een koopwoning veel goedkoper dan huren (tenzij huurtoeslag)"

Ben ik niet helemaal met je eens. Je netto hypotheekrente kun je beschouwen als huurprijs. Voor de waardevermeerdering of vermindering ben je dan afhankelijk van de markt.

Als je een huis gekocht hebt voor bovengenoemde € 250.000 (incl. kk € 275.000) en je gaat niet op één of andere manier sparen om het huis "vrij" te krijgen blijf je altijd met die schuld van € 275.000 zitten (aflossingsvrije hypotheek).
De problemen beginnen pas als net als eind jaren 70, begin jaren 80) de huizenprijzen fors gaan dalen. Als je dan je huis wilt verkopen blijf je met een aanzienlijke restschuld zitten.

Als die 13% van de VS los gelaten wordt op die € 250.000 zou dat betekenen dat je bij verkoop er nog maar € 217.500 voor zou ontvangen. Als je dat dan verrekent met de hypotheek van € 275.000 heb je een verlies van € 57.500. :roll:

30 apr 2008 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
944
Grave
Bericht 
Ik heb zo'n 3 jaar geleden mijn MB 450 slc 5.0 verkocht om een mooie 911 te kunnen kopen.Dat idee heb ik laten varen,omdat ik een mooi aanbod kreeg voor de aanschaf van het ouderlijk huis.De 911 is dus blijven staan..............Komt wel een keer. :wink:

Maar mij valt het toch op dat jij voor zo'n 45 K aan auto achter je huis hebt......Is toch een mooi begin. :idea:
......die heeft pech !!

30 apr 2008 10:56
Profiel
Bericht 
Jort schreef:

Beetje voorbarig.

Over een half jaar spreken wij elkaar...

30 apr 2008 11:08
Profiel
Dit onderwerp is gesloten, je kunt geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen   [ 2475 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 99  Volgende