Zeg Zuugnap:
Voor jou is dat misschien niet van belang,maar ik heb het wel eens aan de hand gehad.En ik denk dat het ook in belang is van Olaf.
Stel:Olaf heeft zijn 911-carrosserie klaar.Via-via weet hij iemand die een 911 Total-loss heeft gereden.Laten we zeggen...........Glijschade tegen boom,chassis ontzet,kenteken deels ingenomen.........
Maar de rest van de auto is nog wel bruikbaar.
Een net gereviseerde motor,Turbo-interieur (hoge wangen),Fuchs-wielen,complete neus is nog goed etc........Alles wat het wrak echt de moeite waard maakt.
Mijn gedachte is:Wrak slopen en alles overzetten op de goede carrosserie,en het wrak wegbrengen.........
Als het aan de STIBA ligt,mag dat niet meer.
Je moet het wrak aanbieden aan een autodemontagebedrijf.Daarna wordt het wrak "vakkundig en milieuverantwoord" gedemonteerd,en vervolgens mag jij je onderdelen duur terugkopen.Dit alles om de autodemontagebrache te redden.Dat is de gedachte erachter.
Het houdt wel in dat veel klassiek materieel niet meer gerestaureerd wordt,maar gewoon "verdwijnt",ook klasieke Porsches.