| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Audi Quattro (OER) http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=21497 |
Pagina 1 van 4 |
Auteur: | Ernest 986 [ 12 jan 2009 16:58 ] |
Berichttitel: | Audi Quattro (OER) |
Is er hier ook iemand die verstand heeft van de zgn Oer Quattro. Ik kijk er wel eens naar maar ben met name geinteresseerd in degene met de digitale kilometer teller. Volgens mij is dat de versie met 220pk en 20 kleppen. Weet iemand hier meer van of een goede link? |
Auteur: | MS964 [ 12 jan 2009 17:00 ] |
Berichttitel: | |
Goede link? Audiforum.nl. |
Auteur: | amandus [ 12 jan 2009 17:13 ] |
Berichttitel: | |
Groot liefhebber van de Oer - Quattro maar dan wel de verkorte sport versie , lange niet boeiend , zoals MS 964 al schrijft er is een RS forum waar ze ook een Oer Q topic hebben |
Auteur: | Olaf [ 12 jan 2009 17:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: Audi Quattro (OER) | |||||||||
www.google.nl - OerQ op AudiForum - De Audi (oer-)quattro Motortype: B2/85 |
Auteur: | Ernest 986 [ 12 jan 2009 17:27 ] |
Berichttitel: | |
Bedankt. Ik vraag mij met name af in welk type de digitale teller zat omdat je veel oer quattro 2e handsen ziet met analoge tellers en wel de 200 PK. Mijn Oom had een oer quattro in 1985 met digitale teller. Eb bedankt voor de links. gr. Ernest |
Auteur: | Michiel [ 12 jan 2009 17:42 ] |
Berichttitel: | |
het digi dash zat in de UrQ modellen vanaf de facelift (vlgs mij vanaf '85). Zeer leuke auto's die UrQ's, vooral die 5-cilinder! |
Auteur: | Ernest 986 [ 12 jan 2009 17:49 ] |
Berichttitel: | |
Mooi geluid maar toch net niet zo mooi als de Porsche. Veel van die auto's zien er echt afgeragd uit. Heb er ooit 1 hele mooie gezien bij Pon in Leusden in hun privé garage met slechts 15.000 km erop. |
Auteur: | $TEEF [ 12 jan 2009 18:18 ] |
Berichttitel: | |
erg gaaf, de korte in goede staat zitten flink in de lift, kijk ook nog wel eens... gelukkig heb ik een kleine garage |
Auteur: | bully [ 12 jan 2009 18:23 ] |
Berichttitel: | |
www.janlosauto die heeft ze staan, veel succes |
Auteur: | $TEEF [ 12 jan 2009 18:26 ] |
Berichttitel: | |
www.janlosautos.nl |
Auteur: | bully [ 12 jan 2009 18:28 ] |
Berichttitel: | |
dank je ben nog niet zo thuis op de computer |
Auteur: | Tom80 [ 12 jan 2009 20:58 ] |
Berichttitel: | |
Ik sleutel nog wel eens aan die dingen, weet er wel wat van. Wat wil je horen? Digitale teller kwam voor modeljaar '84 als ik me niet vergis, vanaf modeljaar '85 beter afgewerkt en beschermd tegen roest. De Urq is nooit verzinkt geweest, wat ze je ook willen wijsmaken. De eerste drie jaren zijn rampenbakken- slechte elektra (brakke porseleinen zekeringen), veel roest. Modeljaar '85 is ook de mooiere 'schuine' (relatief) voorkant, bredere wielen, betere elektra. '88 en '89 zijn nog verfijnder, minder turbogat en een Torsen-differentieel. '90 en '91 zijn de 20Vs, heel zeldzaam. De Urq is niet fijn om aan te sleutelen, de turbomotor paste nooit goed in de motorruimte, het resultaat is dat je om ook maar iets te doen eerst van alles los moet halen. Een klusje van een uur duurt rustig vier uur op die manier. Verder wel een ikoon van een auto, lekker vet turbogat, vierkante jaren '80-vorm, foute brede schermen. Kicken om in te rijden ook, hoewel als ik eerlijk ben een Coupé quattro (ongeblazen) lekkerder te rijden is op het randje. Wel een groot snelheidsgevoel en een heerlijk motorgeluid. Een goede 10V kost tegenwoordig rond de 17.000 euro, een 20V het dubbele. Er is veel bagger met slecht gerepareerde roest en achterstallig onderhoud te vinden en veel verbeunde auto's ('82er omgebouwd tot '85+). Net een 911, dus. |
Auteur: | Ernest 986 [ 12 jan 2009 21:10 ] |
Berichttitel: | |
Tom bedankt voor je input. Ik denk inderdaad dat het makkelijker is om een redelijke 911 te vinden dan een redelijke oer Quattro. Een echte goed zal inderdaad wel zo'n 35/K gaan kosten. Dan maar liever een mooie 911. |
Auteur: | Tom80 [ 12 jan 2009 21:20 ] |
Berichttitel: | |
Ik denk dat het ongeveer even lastig zal zijn om een goede te vinden (als je je niet beperkt tot Nederland) maar ik zou voor de Porsche gaan. Waarom? Omdat de onderdelenvoorziening voor de Urq op sterven na dood is. Audi heeft vrijwel niets meer en er wordt niets bijgemaakt. En in tegenstelling tot de 911 is er ook geen bloeiende aftermarket onderdelenvoorziening. Enige voordeel bij een Audi is dat een motorrevisie goedkoper uitpakt, en minder snel nodig zal zijn. |
Auteur: | amandus [ 12 jan 2009 21:24 ] |
Berichttitel: | |
1985 , 65.000 gelopen en 109.000 euri enne kicken bak . Ooit bij Top-gear tegen een F40 geraced , volgens mij moets de Ferarri het afleggen Staat wel behoorlijke tijd te koop ..... |
Auteur: | Tom80 [ 12 jan 2009 21:31 ] |
Berichttitel: | |
Da's een Sportquattro. Leuk, maar niet normaal mee te rijden door de korte wielbasis, enorm instabiel. Hendgebouwd, niks meer van te leveren, buitenkant vrijwel geheel van kevlar. Toen de onderdelen nog leverbaar waren, kostte een motorkap 13.000 gulden en een tankklepje 2000. Ding heeft overigens maar 300 pk... |
Auteur: | amandus [ 12 jan 2009 21:34 ] |
Berichttitel: | |
Staat toch wel erg hoog op mn lijst , staatloterij en hij staat voor de deur en het moeilijke rijden vergeef ik hem ...... Uiterlijk zo bruut |
Auteur: | Marco [ 12 jan 2009 21:40 ] |
Berichttitel: | |
http://hk.youtube.com/watch?v=vky1uh_kC ... re=related |
Auteur: | Tom80 [ 12 jan 2009 21:44 ] |
Berichttitel: | |
Rijgedrag van de SQ is echt heel link, wisselend tussen over- en onderstuur. De SQ heeft overigens altijd de 20V-motor. Het was de homologatieversie, gebouwd door Baur op basis van een ingekorte Urquattro-bodemgroep. Zo uit mijn hoofd hebben ze 20 cm uit de achterste voetruimte gehaald, gevolg is een achterbank die strak achter de voorstoelen staat. De voorruit van de SQ staat steiler rechtop dan die van de Urquattro, het verhaal gaat dat de eerste testrijders (Walter Röhrl, Michèle Mouton) klaagden over reflecties. |
Auteur: | Ernest 986 [ 12 jan 2009 21:49 ] |
Berichttitel: | |
Als die daar over klaagden dan hoef je er zelf echt niet meer mee te proberen te rijden. |
Auteur: | amandus [ 12 jan 2009 22:11 ] |
Berichttitel: | |
Wat is ie BRUUT Mikey , kga gaan maar weer eens een straatje kopen |
Auteur: | Tom80 [ 12 jan 2009 22:11 ] |
Berichttitel: | |
Er zijn twee Sport quattro's in Nederland, een rode en een blauwe (heel zeldzaam). Er zijn 224 Sport quattro's gebouwd. |
Auteur: | Rad911 [ 12 jan 2009 22:37 ] |
Berichttitel: | |
Droomwagen... zonder meer. Samen met de Lancia Stratos. |
Auteur: | amandus [ 12 jan 2009 22:48 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
Wat een BRUUT filmpje , helemaal TOP , thnx . En dan te bedenken dat ie nog instabiel reed ook .....grapje Tom 80 |
Pagina 1 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |