Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 7:00

Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Aangereden door Politie 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht Aangereden door Politie
Rij net naar huis zie ik terwijl ik op een rotonde rij een politie wagen aankomen die ook de rotonde op wil. Totaal overzichtelijk verder niemand op de weg, alleen één andere auto nog. Ik denk nog hee politie....
Ineens een rotklap, ramt die agent mijn auto van achteren, ik dacht nog wat heb ik gedaan dat ze me proberen van de weg te drukken hahahaha.
Ik stop en kom natuurlijk verontwaardig die auto uit: WAAAT DOE JE NOU??? zegt ie: "ja, ik zag je niet, zat net naar een andere auto achter je te kijken".

Nou ja heel apart, was trouwens niet met de porsche. Hilarisch trouwens vond ik dat ie geen rijbewijs bij zich had (volgens mij was ie ook de bril vergeten :wink: ).
Denk dat die agent totaal in de war was trouwens want hij reed me met zijn linkerkant van de voorbumper aan, maar zat naar de rechterkant van zijn auto te wijzen vlak voor de spiegel omdat ie dacht dat ie me daar mee geraakt had en daar een deuk zat (niets te zien ook hahaha). Ik zeg nog nee joh dat kan toch helemaal niet.
Beetje vreemd, als het een burger was geweest was ie vast wel even getest, maar ja collega polities onder elkaar zijn vast iets soepeler. Er werd wel een andere wagen bijgehaald maar wat die kwam doen?? Niets eigenlijk.

12 jan 2009 4:41
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Timeless
Bericht 
Moskovits , heeft ie ook voor Apeldoorn gedaan , gewoon een whiplash facken :lol:

12 jan 2009 8:53
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Wel stom ja :shock:

Zelf heb je neem ik aan niets, is belangrijker. Neem aan dat de wagens van de ambtenarij goed verzekerd zijn en je wagen netjes hersteld wordt.

Succes met de afhandeling!

Laatst bijgewerkt door dreamer op 12 jan 2009 16:33, in totaal 1 keer bewerkt.

12 jan 2009 11:13
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Wat een verhaal. Sorry dat ik moet lachen maar vind het ondanks alle ellende die het weer met zich mee brengt wel heel komisch.

@dreamer, weet niet of dat nog steeds zo is maar veel auto's binnen de overheid zijn alleen WA verzekerd. Maar goed dat is genoeg om de schade van dynamic te dekken.

12 jan 2009 14:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht 
Zit me achteraf niet lekker dat zo'n agent niet even op alcohol of andere zaken getest wordt. Burgers moeten tegenwoordig al standaard blazen bij een staande houding, dus laat staan bij een ongeluk.
Heb ik het nog niet eens over het feit dat ie alleen surveilleerde en van een heel afgelegen polderdijkje kwam :wink: tussen dronten en kampen.
Ik zeg het, er zit een luchtje aan hahahaha.

12 jan 2009 16:03
Profiel WWW
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Vreemd verhaal, maar ja, als je de macht hebt...

12 jan 2009 17:57
Profiel WWW
Bericht 
Inderdaad wel gek dat zo iemand niet gecontroleerd word :roll: :evil: Vervelend dat het gebeurd is, maar het zal wel weer goedkomen :wink:

12 jan 2009 19:01
Profiel WWW Facebook 
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
Ik begrijp echt het probleem niet hoor :roll: . Een aanrijding als gevolg van onoplettendheid zoals er dagelijks vele plaatsvinden. Vervelend, maar zonder letsel niet meer dan dat. Nu is het toevallig een politieagent die even niet goed op zit te letten. So what, dat is ook gewoon maar een mens hoor die dus menselijke fouten kan maken. Ik vind de gedachte dat het mogelijk met alcohol te maken heeft (te) ver gezocht en vind het niet vreemd dat hij niet direct op het gebruik van alcohol wordt gecontroleerd. Denk je werkelijk dat het bij iedere simpele aanrijding met slechts geringe materiële schade wordt gedaan? Zou wel moeten, dat klopt. Bovendien begrijp ik ook wel dat collega's onder elkaar dat niet (direct ter plekke) zullen doen. Net zoals collega's in andere beroepsgroepen onderling met andere maten meten.

12 jan 2009 20:12
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
Had hij niet dat rode bordje aan met OEPS POLITIE :cheesy:

12 jan 2009 20:47
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
't zijn soms net mensen :wink:

12 jan 2009 21:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
EriC4C schreef:
dat is ook gewoon maar een mens hoor die dus menselijke fouten kan maken.

Helemaal mee eens, maar helaas zijn het vaak lieden van Justitie en dan met name Spee die altijd roepen op commentaar dat de politie ook vaak onnodig hard rijdt of risico's neemt bij achtervolgingen, dat ze een geweldige training hebben gehad.

EriC4C schreef:
Zou wel moeten, dat klopt. Bovendien begrijp ik ook wel dat collega's onder elkaar dat niet (direct ter plekke) zullen doen. Net zoals collega's in andere beroepsgroepen onderling met andere maten meten.

Dat is dus niet goed, en waar is de grens?

Overigens, hab ik de man als mens behandeld (ja ja, hahaha) en had er op dat moment begrip voor. Hadden ze (en dan met name de politie hier in de polder) ook maar zoveel begrip voor de burgers.
Overigens na het incident reden de twee wagens met een snelheid van 80-90 over een weg waar een beperking op dat moment was van 50 km/h. (tussen Kampen en Dronten over een afstand van 4 km, wegwerkzaamheden waar niet gewerkt werd) Ook weer geen probleem voor mij, maar wee als je als burger snachts op een stille polderweg te hard rijdt. Geen excuus is bruikbaar.

Maar nogmaals voor mij was het meer een grappig/lastig toeval.

12 jan 2009 21:21
Profiel WWW
Groningen
Bericht 
dynamic schreef:

..maar helaas zijn het vaak lieden van Justitie en dan met name Spee die altijd roepen op commentaar dat de politie ook vaak onnodig hard rijdt of risico's neemt bij achtervolgingen, dat ze een geweldige training hebben gehad.

Zeggen ze daarmee dat ze onfeilbaar zijn?

12 jan 2009 21:48
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht 
dynamic schreef:
EriC4C schreef:
Zou wel moeten, dat klopt. Bovendien begrijp ik ook wel dat collega's onder elkaar dat niet (direct ter plekke) zullen doen. Net zoals collega's in andere beroepsgroepen onderling met andere maten meten.

Dat is dus niet goed, en waar is de grens?

Voorbij een dergelijke situatie: een alledaagse dertien-in-een-dozijn aanrijding met beperkte materiële schade zonder letsel. :wink:

12 jan 2009 23:00
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 14 berichten ]