Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 18:24

Antwoord op onderwerp  [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Aston Martin toont de ballen die Porsche niet heeft 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht Aston Martin toont de ballen die Porsche niet heeft
Afbeelding
nu.nl schreef:
Aston Martin in hoogste Le Mans-klasse
Aston Martin gaat dit jaar tijdens Le Mans racen in de LMP1-klasse. Daarin willen ze de diesels van Audi en Peugeot gaan bestrijden. Aston Martin doet het natuurlijk gewoon met een V12 benzinemotor.

Aston Martin boekt tijdens Le Mans al twee jaar op rij winst in de GT1 klasse met de DBR9. Dit jaar wil het merk vieren dat vijftig jaar geleden Carroll Shelby en Roy Salvadori met een DBR1 als eerste over de finish kwamen.

Dit jaar moet dus de algemene winnaar van Le Mans weer naar Engeland. Aston Martin doet dus mee in de LMP1-klasse. De auto komt uit deze traditionele Gulf-kleuren.

Reglementen veranderd

De afgelopen jaren worden de podia van de 24 uurs-race gedomineerd door de diesel sportscars van Audi en Peugeot. Dit jaar worden de reglementen zodanig veranderd dat ook de benzineauto’s weer kans hebben op de overwinning.

Dat is voldoende om Aston Martin te overtuigen van deelname want hun racer is voorzien van de V12 uit de DBR9. De auto is gebaseerd op de Charouz Racing System Lola uit 2008 en wordt ontwikkeld in samenwerking met Lola, Michelin, Koni en BBS.

Aston Martin wil zich geheel richten op de LMP1-klasse en laat dit jaar de DBR9’s dus thuis. Op 13 en 14 juni worden de 24 Uren van Le Mans verreden.

Of kunnen we nog wat moois verwachten uit Zuffenhausen...

27 jan 2009 16:56
Profiel WWW Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Vast niet. Kost alleen maar geld en daar houden ze niet van (geld uitgeven). Jammer blijft het!

27 jan 2009 17:03
Profiel
Timeless
Bericht 
Leuk natuurlijk voor AM , maar wat heeft dit met de ballen te maken van onze gezamelijke verslaving Porsche:?: :!: :? :shock:

Ballen heeft Porsche al jaren , eunuch zijn is voor andere wggelegd :wink:

27 jan 2009 17:08
Profiel
Bericht 
dit zou Porsche gewoon aan hun stand verplicht moeten zijn, maar Heritage is dan ook een Engels begrip

27 jan 2009 17:12
Profiel WWW Facebook 
Bericht 
Ja klopt en zo heeft Suzuki de Swiftcup. Porsche heeft roem vergaard in de lange afstandsracerij, denk aan de Mille Miglia, de Targa Florio of de Carrera PanAmericana. Ik had gehoopt en toch ook wel verwacht dat die LMP2 de opstap zou betekenen naar de hoogste klasse. Nu is het, om maar een parallel te gebruiken, hetzelfde als Ajax die zo goed presteert in de Eerste Divisie. Marketingtechnisch levert het misschien niets op, behalve roem en image; aan de andere kant hoeft het ook niets te kosten. Van ieder model breng je een speciale gelimiteerde LM-versie uit. Er zullen zelfs nu genoeg kopers te vinden zijn die voor een paar stickers en paar stukjes carbon in het interieur een forse upprice betalen voor zo'n uitvoering. Dan nog een beetje merchandising en je bent helemaal uit de kosten. Porsche kan dat, AM zie ik dat nog niet doen. Maar die jongens staan er wel. De reden, de kans op falen... iets anders kan ik niet verzinnen.

De mooiste dingen zijn geboren uit ongebruikelijke en risicovolle beslissingen. Zou leuk zijn als ze daar in Zuffenhausen ook nog eens aan terugdenken. Want het was destijds natuurlijk wel een rare knakker die de motor in de kofferbak monteerde.

Dan nog even over de Boxster... :mrgreen: :wink:

27 jan 2009 19:03
Profiel WWW Facebook 
Groningen
Bericht 
Ach, zo goed als eigenaar van Audi, wat valt er dan nog te winnen? :wink: :wink:

27 jan 2009 19:05
Profiel
Bericht 
Nee hoor, ik bekijk het meer marketingtechnisch dan je denkt. Een Porsche kopen is meer emotie dan ratio. Een Dacia Logan is een rationelere beslissing. Het is ook aan AG om die emotie op peil te houden...

27 jan 2009 21:45
Profiel WWW Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Vraag: heeft het zin om in een door diesels gedomineerde wedstrijd als (nog) niet-dieselaar mee te willen doen?
Zowel technisch als marketingtechnisch niet handig op dit moment. Misschien dat P met de diesel techniek van Audi een poging kan gaan wagen, maar het merk zal voorlopig niet met deze in afstandsraces dominante techniek geassocieerd willen worden.

27 jan 2009 21:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
Bericht yep
Marco :thumright:

+1

Merknaam en sportieve imago "hoog in het vaandel houden" is voor sportwagenfabrikanten belangrijk, toch :lol:

27 jan 2009 21:56
Profiel
Timeless
Bericht 
Mee doen of niet mee doen , voorlopig maakt Porsche de meeste winst per verkocht auto.......dus tja , wat is wijsheid :roll:

27 jan 2009 22:01
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Bwa, vraag me af hoe het zit met de relatie tussen races en meer verkopen. Verkoopt Ferrari meer wagens doordat ze in de F-1 rijden? Zouden ze minder verkopen als ze daar niet reden, maar in een andere klasse?

Zo ook met Porsche volgens mij. Tuurlijk is de Porsche SuperCup er, maar die krijgt weinig tot geen aandacht (in vergelijking tot de Le Mans en de F1!), dus da's niet extreem veel marketing volgens mij. Sterker nog, volgens mij verdienen ze flink aan alleen de SuperCup zelf al ;)

Porsche in de Le-Mans op de LMP1 zou wel gaaf zijn, maar of het slim zou zijn is de volgende vraag... Alhoewel, de 917's, 962's... *hmmmm* :cheesy:

27 jan 2009 22:02
Profiel Facebook 
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
paSCal schreef:
Bwa, vraag me af hoe het zit met de relatie tussen races en meer verkopen. Verkoopt Ferrari meer wagens doordat ze in de F-1 rijden?

nee dat doen ze puur voor de lol.

27 jan 2009 22:27
Profiel
Groningen
Bericht 
Rad911 schreef:
Vraag: heeft het zin om in een door diesels gedomineerde wedstrijd als (nog) niet-dieselaar mee te willen doen?
Zowel technisch als marketingtechnisch niet handig op dit moment. ..etc

Nu.nl uit het eerste bericht schreef:
De afgelopen jaren worden de podia van de 24 uurs-race gedomineerd door de diesel sportscars van Audi en Peugeot. Dit jaar worden de reglementen zodanig veranderd dat ook de benzineauto’s weer kans hebben op de overwinning.

27 jan 2009 22:30
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
@ Jort: ik neem mijn woorden terug!!

Wat een watjes, daar bij Porsche!!! :wink:

27 jan 2009 22:39
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Ik had ze wel graag zien racen in de LMP1, hoort er toch wel bij vind ik 8) .
Ze zijn toch iets te veel de weg van de gewone autoproducent in gedoken en de spirit lijkt er een beetje uit te zijn.. :( . Misschien is deze houding aan de andere kant wel een eerste vereiste om te kunnen overleven vandaag de dag, maar waarom kan AM dit dan wel?

27 jan 2009 22:40
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
wolf schreef:
paSCal schreef:
Bwa, vraag me af hoe het zit met de relatie tussen races en meer verkopen. Verkoopt Ferrari meer wagens doordat ze in de F-1 rijden?

En het tweede deel van de vraag? En levert het meer op dan het kost (blijkbaar wel zou je denken)? En gaat zoiets ook op voor Porsche :idea:

En toen werd het lastig volgens mij. Gelukkig heb ik geen marketing of commerciele achtergrond :cheesy:

27 jan 2009 23:08
Profiel Facebook 
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
"Ferrari is van oudsher het team in de Formule 1 dat het minst afhankelijk is van inkomsten van buiten de Formule 1. Het krijgt elk jaar een gigantisch budget ter beschikking van moederbedrijf FIAT. Ferrari en FIAT zullen haar autoverkoop door de kredietcrisis ongetwijfeld zien terug lopen maar dit zal geen grote invloed gaan hebben op de Formule 1-activiteiten. Naast haar bijdrage van FIAT lijkt Ferrari ook een trouw sponsorpakket te hebben met bedrijven die niet direct hele grote problemen kunnen verwachten door de wereldwijde kredietcrisis. "

bron: f1pits.net

27 jan 2009 23:11
Profiel
Groningen
Bericht 
Weet wel dat het (recentere) succes in de F1 bijna gelijk op ging met een flinke opleving van de verkoopcijfers.

Lastig om daar een precieze relatie te leggen, maar zowel naam en faam, als technische know how vonden en vinden direct of indirect hun weg naar de straatauto's, dat geloof ik wel.

Laatst bijgewerkt door Jort op 27 jan 2009 23:15, in totaal 2 keer bewerkt.

27 jan 2009 23:13
Profiel
‘64 Kever
Bericht 
Maar wat staat hierboven (bij Rad) nu? Verkopen ze er wel wel of niet meer auto's door? :cheesy: (en en en en)

En dat er uit de F-1 en race-wereld veel naar straat auto's komt is zeker waar (en waarschijnlijk ook wel goed ;) )

Anyhow, Porsche in de LMP-1: GO GO GO!

27 jan 2009 23:13
Profiel Facebook 
‘64 Kever
Bericht 
Tja, F1... Weet ik niet, Porsche is goed in het bouwen van relatief lichte wagens, met relatief weinig vermogen, die relatief ernstig snel gaan ;)...
In de F1 gaat dat volgens mij niet op. Tel daarbij op, dat de F1 meer media-circus is dan racerij ;) (let wel: ik volg het al een jaar of 2-3 niet meer, misschien is dat ondertussen weer wat terug naar normaal hoor!)

27 jan 2009 23:23
Profiel Facebook 
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht 
f1 niet wat mij betreft... wel le mans, hoogste klasse...

28 jan 2009 11:45
Profiel
foxtrot / oscar
Bericht 
gast schreef:
Marco, jij bekijkt het met je racehart. Dan is het logisch. Maar 99% van de Porsche kopers heeft niet zo'n hart.

Klopt... 99% van de Porsche kopers zijn tegenwoordig allemaal heaumeaux...

gast schreef:
Maar die emotie komt niet van het racen, dat is wat ik denk. Tuurlijk is emotie de hoofdreden om een P te kopen, maar om die emotie aan te spreken hoeft je geen LMP1 te gaan racen.

Maar het intussen wel pretenderen... Ga maar in de showroom kijken: LeMans dit, Steve McQueen dat, Mille Miglia zus, etc...
De "racing heritage" is alleen nog te vinden in de gift-shop :roll:
Hoogste tijd voor daden ipv mooie verkoop praatjes

28 jan 2009 14:01
Profiel WWW
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
paSCal schreef:
wolf schreef:
paSCal schreef:

En het tweede deel van de vraag? En levert het meer op dan het kost (blijkbaar wel zou je denken)? En gaat zoiets ook op voor Porsche :idea:

En toen werd het lastig volgens mij. Gelukkig heb ik geen marketing of commerciele achtergrond :cheesy:

tuurlijk. imago is alles. is allemaal doorgerekend.

28 jan 2009 14:31
Profiel
PorscheForum Rakker
928,911 targa
Destelbergen
Bericht 
Eigenlijk zou dit wel te doen zijn voor Porsche. o.a. door de techniek van de 997 turbo's te gebruiken moeten ze heel veel koppel onderin kunnen krijgen om te wedijveren met de diesels

28 jan 2009 14:44
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
ex 997 Carrera S, ex 3,2 ex 993 C2 PF#233
Limburg
Bericht 
Als de RS Spyder niet door een rietje hoefde te ademen zou deze een LMP1 op bochtige circuits al aardig partij kunnen geven kijk maar naar het ALMS.

Maar ik ben het helemaal met de stelling eens dat AM op dit gebied meer lef heeft als Porsche. Bloed mooie auto trouwens die AM ook een verademing wat betreft geluid tov de diesels.

28 jan 2009 17:14
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 33 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende