| www.porscheforum.nl | http://85.214.53.153/ |
|
Aston Martin toont de ballen die Porsche niet heeft http://85.214.53.153/viewtopic.php?f=17&t=21685 |
Pagina 1 van 2 |
Auteur: | Marco [ 27 jan 2009 16:56 ] | |||||||||
Berichttitel: | Aston Martin toont de ballen die Porsche niet heeft | |||||||||
Of kunnen we nog wat moois verwachten uit Zuffenhausen... |
Auteur: | Maarten [ 27 jan 2009 17:03 ] |
Berichttitel: | |
Vast niet. Kost alleen maar geld en daar houden ze niet van (geld uitgeven). Jammer blijft het! |
Auteur: | amandus [ 27 jan 2009 17:08 ] |
Berichttitel: | |
Leuk natuurlijk voor AM , maar wat heeft dit met de ballen te maken van onze gezamelijke verslaving Porsche:?: Ballen heeft Porsche al jaren , eunuch zijn is voor andere wggelegd |
Auteur: | Marco [ 27 jan 2009 17:12 ] |
Berichttitel: | |
dit zou Porsche gewoon aan hun stand verplicht moeten zijn, maar Heritage is dan ook een Engels begrip |
Auteur: | Marco [ 27 jan 2009 19:03 ] |
Berichttitel: | |
Ja klopt en zo heeft Suzuki de Swiftcup. Porsche heeft roem vergaard in de lange afstandsracerij, denk aan de Mille Miglia, de Targa Florio of de Carrera PanAmericana. Ik had gehoopt en toch ook wel verwacht dat die LMP2 de opstap zou betekenen naar de hoogste klasse. Nu is het, om maar een parallel te gebruiken, hetzelfde als Ajax die zo goed presteert in de Eerste Divisie. Marketingtechnisch levert het misschien niets op, behalve roem en image; aan de andere kant hoeft het ook niets te kosten. Van ieder model breng je een speciale gelimiteerde LM-versie uit. Er zullen zelfs nu genoeg kopers te vinden zijn die voor een paar stickers en paar stukjes carbon in het interieur een forse upprice betalen voor zo'n uitvoering. Dan nog een beetje merchandising en je bent helemaal uit de kosten. Porsche kan dat, AM zie ik dat nog niet doen. Maar die jongens staan er wel. De reden, de kans op falen... iets anders kan ik niet verzinnen. De mooiste dingen zijn geboren uit ongebruikelijke en risicovolle beslissingen. Zou leuk zijn als ze daar in Zuffenhausen ook nog eens aan terugdenken. Want het was destijds natuurlijk wel een rare knakker die de motor in de kofferbak monteerde. Dan nog even over de Boxster... |
Auteur: | Jort [ 27 jan 2009 19:05 ] |
Berichttitel: | |
Ach, zo goed als eigenaar van Audi, wat valt er dan nog te winnen? |
Auteur: | Marco [ 27 jan 2009 21:45 ] |
Berichttitel: | |
Nee hoor, ik bekijk het meer marketingtechnisch dan je denkt. Een Porsche kopen is meer emotie dan ratio. Een Dacia Logan is een rationelere beslissing. Het is ook aan AG om die emotie op peil te houden... |
Auteur: | Rad911 [ 27 jan 2009 21:52 ] |
Berichttitel: | |
Vraag: heeft het zin om in een door diesels gedomineerde wedstrijd als (nog) niet-dieselaar mee te willen doen? Zowel technisch als marketingtechnisch niet handig op dit moment. Misschien dat P met de diesel techniek van Audi een poging kan gaan wagen, maar het merk zal voorlopig niet met deze in afstandsraces dominante techniek geassocieerd willen worden. |
Auteur: | Martin K. [ 27 jan 2009 21:56 ] |
Berichttitel: | yep |
Marco +1 Merknaam en sportieve imago "hoog in het vaandel houden" is voor sportwagenfabrikanten belangrijk, toch |
Auteur: | amandus [ 27 jan 2009 22:01 ] |
Berichttitel: | |
Mee doen of niet mee doen , voorlopig maakt Porsche de meeste winst per verkocht auto.......dus tja , wat is wijsheid |
Auteur: | Pascal [ 27 jan 2009 22:02 ] |
Berichttitel: | |
Bwa, vraag me af hoe het zit met de relatie tussen races en meer verkopen. Verkoopt Ferrari meer wagens doordat ze in de F-1 rijden? Zouden ze minder verkopen als ze daar niet reden, maar in een andere klasse? Zo ook met Porsche volgens mij. Tuurlijk is de Porsche SuperCup er, maar die krijgt weinig tot geen aandacht (in vergelijking tot de Le Mans en de F1!), dus da's niet extreem veel marketing volgens mij. Sterker nog, volgens mij verdienen ze flink aan alleen de SuperCup zelf al Porsche in de Le-Mans op de LMP1 zou wel gaaf zijn, maar of het slim zou zijn is de volgende vraag... Alhoewel, de 917's, 962's... *hmmmm* |
Auteur: | wolf [ 27 jan 2009 22:27 ] | |||||||||
Berichttitel: | ||||||||||
nee dat doen ze puur voor de lol. |
Auteur: | Jort [ 27 jan 2009 22:30 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
|
Auteur: | Rad911 [ 27 jan 2009 22:39 ] |
Berichttitel: | |
@ Jort: ik neem mijn woorden terug!! Wat een watjes, daar bij Porsche!!! |
Auteur: | Auke231 [ 27 jan 2009 22:40 ] |
Berichttitel: | |
Ik had ze wel graag zien racen in de LMP1, hoort er toch wel bij vind ik . Ze zijn toch iets te veel de weg van de gewone autoproducent in gedoken en de spirit lijkt er een beetje uit te zijn.. . Misschien is deze houding aan de andere kant wel een eerste vereiste om te kunnen overleven vandaag de dag, maar waarom kan AM dit dan wel? |
Auteur: | Pascal [ 27 jan 2009 23:08 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
En het tweede deel van de vraag? En levert het meer op dan het kost (blijkbaar wel zou je denken)? En gaat zoiets ook op voor Porsche En toen werd het lastig volgens mij. Gelukkig heb ik geen marketing of commerciele achtergrond |
Auteur: | Rad911 [ 27 jan 2009 23:11 ] |
Berichttitel: | |
"Ferrari is van oudsher het team in de Formule 1 dat het minst afhankelijk is van inkomsten van buiten de Formule 1. Het krijgt elk jaar een gigantisch budget ter beschikking van moederbedrijf FIAT. Ferrari en FIAT zullen haar autoverkoop door de kredietcrisis ongetwijfeld zien terug lopen maar dit zal geen grote invloed gaan hebben op de Formule 1-activiteiten. Naast haar bijdrage van FIAT lijkt Ferrari ook een trouw sponsorpakket te hebben met bedrijven die niet direct hele grote problemen kunnen verwachten door de wereldwijde kredietcrisis. " bron: f1pits.net |
Auteur: | Jort [ 27 jan 2009 23:13 ] |
Berichttitel: | |
Weet wel dat het (recentere) succes in de F1 bijna gelijk op ging met een flinke opleving van de verkoopcijfers. Lastig om daar een precieze relatie te leggen, maar zowel naam en faam, als technische know how vonden en vinden direct of indirect hun weg naar de straatauto's, dat geloof ik wel. |
Auteur: | Pascal [ 27 jan 2009 23:13 ] |
Berichttitel: | |
Maar wat staat hierboven (bij Rad) nu? Verkopen ze er wel wel of niet meer auto's door? (en en en en) En dat er uit de F-1 en race-wereld veel naar straat auto's komt is zeker waar (en waarschijnlijk ook wel goed ) Anyhow, Porsche in de LMP-1: GO GO GO! |
Auteur: | Pascal [ 27 jan 2009 23:23 ] |
Berichttitel: | |
Tja, F1... Weet ik niet, Porsche is goed in het bouwen van relatief lichte wagens, met relatief weinig vermogen, die relatief ernstig snel gaan ... In de F1 gaat dat volgens mij niet op. Tel daarbij op, dat de F1 meer media-circus is dan racerij (let wel: ik volg het al een jaar of 2-3 niet meer, misschien is dat ondertussen weer wat terug naar normaal hoor!) |
Auteur: | $TEEF [ 28 jan 2009 11:45 ] |
Berichttitel: | |
f1 niet wat mij betreft... wel le mans, hoogste klasse... |
Auteur: | Jeroen914 [ 28 jan 2009 14:01 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | |||||||||||||||||||
Klopt... 99% van de Porsche kopers zijn tegenwoordig allemaal heaumeaux...
Maar het intussen wel pretenderen... Ga maar in de showroom kijken: LeMans dit, Steve McQueen dat, Mille Miglia zus, etc... De "racing heritage" is alleen nog te vinden in de gift-shop Hoogste tijd voor daden ipv mooie verkoop praatjes |
Auteur: | wolf [ 28 jan 2009 14:31 ] | |||||||||||||||||||||||||||
Berichttitel: | ||||||||||||||||||||||||||||
tuurlijk. imago is alles. is allemaal doorgerekend. |
Auteur: | KEV-911 [ 28 jan 2009 14:44 ] |
Berichttitel: | |
Eigenlijk zou dit wel te doen zijn voor Porsche. o.a. door de techniek van de 997 turbo's te gebruiken moeten ze heel veel koppel onderin kunnen krijgen om te wedijveren met de diesels |
Auteur: | Joost993 [ 28 jan 2009 17:14 ] |
Berichttitel: | |
Als de RS Spyder niet door een rietje hoefde te ademen zou deze een LMP1 op bochtige circuits al aardig partij kunnen geven kijk maar naar het ALMS. Maar ik ben het helemaal met de stelling eens dat AM op dit gebied meer lef heeft als Porsche. Bloed mooie auto trouwens die AM ook een verademing wat betreft geluid tov de diesels. |
Pagina 1 van 2 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |