Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 20:41

Antwoord op onderwerp  [ 13 berichten ] 
mooie routes en passen in noord italie 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
3.2 carrera cabrio "88
stein lb
Bericht mooie routes en passen in noord italie
Wij willen deze zomer naar italie op vakantie . Nu ben ik aan het denken om dit met de porsche te gaan doen , en daar een paar mooie routes te gaan rijden . Op de eerste plaats staat natuurlijk de stelvio pas. Maar zijn er hier meer mooie routes bekend in die regio , oostenrijk mag natuurlijk ook ,die rijden we dan op de terugweg naar huis. De uitvalsbasis in italie zal waarschijnlijk het gardameer of de bloemenriviera zijn.
Sugesties zijn zeer welkom , van deze zal ik een lijstje maken in dit draadje.

1: stelvio pas

1:18 schaalmodellen te koop : kijk hier voor de lijst

en hier voor de foto`s

02 feb 2009 1:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Stelvio pas, is inderdaad mooi om naar te kijken, maar van al de passen die ik vorig jaar gedaan heb, de minste om te rijden en daar gaat het toch om.

Snap nog steeds niet wat de kinderen van Top Gear daar zo fantastisch aan vinden. :roll:

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

02 feb 2009 7:40
Profiel WWW
Boxster S 3.4 zwart 2007 993 TT Arenarood 1997
Rosmalen
Bericht 
Vanaf Alba (CN) richting Imperia, via het binnenland.

Dus NIET via de A6/A10, maar via Monasterolo Casotto, Colle di Casotto, Trappa, Nava, Cesio en dan Imperia. :thumleft:

Vervolgens zijn wij naar San Remo, Nice en Antibes gereden.

02 feb 2009 7:56
Profiel
PorscheForum Rakker
993 2S, "59" 911 IROC RSR, Carrera GT Speedster 1958, 911ST 1969 replica
Delfgauw
Bericht 
Ik ga deze topic even in de gaten houden, wij zijn omstreeks de Mille Miglia in de omgeving van Brescia. Dacht ook een dagje Stelvio pas te doen maar als iemand mooiere routes kent??

02 feb 2009 10:39
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Zoek maar eens wat op de kaarten van http://www.toureninfo.de/ zeer uitgebreid.

Bedenk goed wat en waneer je wilt doen. Veel Italiaanse 90km/u wegen zitten vol met regionaal verkeer. In de late zomer/herfst rij je in de omgeving van Bolzano zo 30 minuten achter een file van tractors met karren met appels. Ook bv. de Reschenpas van en naar Merano is erg druk. Ben je de halve dag bezig om van en naar je pasje te rijden. :roll:

02 feb 2009 20:25
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 Jubi 793
uit Uithoorn
Bericht 
Het stuk van de Stelvio pas naar Livigno (Italie) en dan door richting Davos Zwitserland vond ik het allermooist.

Maar in Zuid-Tirol de Grossglockner pas is ook leuk (moet je wel toegang voor betalen, soort tolweg). Het hele gebied rondom Bolzano is fantastisch om te rijden.

Zie hier wat ik gereden heb vorig jaar

02 feb 2009 21:59
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
gassen schreef:
Het stuk van de Stelvio pas naar Livigno (Italie) en dan door richting Davos Zwitserland vond ik het allermooist.

Ik sluit mij bij PPP aan ---- Stelvio is leuk om naar te kijken, zowel van boven naar beneden als van beneden naar boven --- maar om te rijden :shock: :(

02 feb 2009 22:24
Profiel WWW Facebook 
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Ik ken niet echt specifieke routes, maar als je wat afzakt richting de toscane kan je echt zeer gaaf rijden, rustig, bochtig, goed asfalt, leuke plaatsjes met op het centrale plein een espresso barretje :D

02 feb 2009 22:31
Profiel
3.2S
010
Bericht 
Ik zou via de Romantische strasse richting Oostenrijk gaan. De Silvretta pas, Nauders, Stelvio. De Stelvio is indrukwekkend vanwege zijn hoogte. Terug via Zwitserland. Misschien nog een ommetje naar Cortina D'ampezzo. Met Google maps zie je de leuke routes met één oog opslag. :wink:
Afbeelding
Op de grens van Oostenrijk Italie richting de Stelvio.

03 feb 2009 13:53
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht 
barolo schreef:
Met Google maps zie je de leuke routes met één oog opslag. :wink:

Zien is niet rijden :idea:

- zoals een ieder zijn of haar voorkeur heeft voor het type Porsche waarin gereden wordt - zo zal men ongetwijfeld ook verschillende meningen hebben over "wat lekker rijden" is :wink:

03 feb 2009 14:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Beetje uit de buurt; maar Locarno/Ascona(CH) naar Domodossola(I) vind ik ook een mooie weg(SS337/Centovalli). Rustig, met krappe bochten, en zo nu en dan een vloeiend sneller deel.
Lunchen in Re (I, Prov. del Verbano Cusio Ossola) naast de kathedraal is ook een aanrader. Vanuit Domodossola kan je dan weer binnen 15 minuten de Simplon omhoog stampen richting Zwitserland. Ben je de kool in je uitlaat ook weer kwijt. 8)
Vanuit Brig kan je dan weer naar Ulrichen (saai stukje) en daar begint de Nufenenpas naar Airolo. Dan zit je weer op de A2 Gottardo (Luzern-Lugano-Como)

NB de hierbovengenoemde Silvretta vind ik niet echt de tolkosten waard. Aan de andere kant is het maar €11,00 oid

03 feb 2009 21:01
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Vanaf het Gardameer:

Riva - Torbole - Rovereto - Folgaria - Lavarone (fort bezoeken) - Caldonazzo (heerlijke uitzicht) - Tenna - Pergine (kasteel/lunch) - Baselga (steenpilaren) - Cavalese - Canazei - Cortina d'Ampezzo - Dobbiaco - Brunico

03 feb 2009 22:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
In Zwitserland kan ik je in de buurt de 3 van Chur naar Sankt Moritz aanraden en dan de 29 van Sankt Moritz naar Tirano (I) aanraden. Mooie overzichtelijke en snelle bergwegen waar ik nooit een veldwachter gezien heb. Vandaar wordt de weg minder mooi maar rijdt je vrij snel naar Lago d'Iseo of Garda.

SR48 en SS 55 van Canazei via Cortina naar Belluno is ook mooi.

Stelvio is inderdaad mooi voor het uitzicht, maar overcrowded met Engelsen.

Ten zuiden van Brescia/Garda is er vooral heel veel Po-vlakte tot aan de Apenijnen. Als je in de Apenijnen wil rijden zijn tussen Bologna en Florence de Futa en de Raticosa mooi (en bekend van de 1000M).

Als je naar de Bloemenriviera gaat loopt tussen Genua en Parma de A15 snelweg, met name de eerste 60 km vanaf Genua zijn heel spectaculair. Meer Nordschleife dan snelweg. Je kunt vanaf Genua ook de SS45 naar Bobbio nemen naar de Colli Piacentini. Prachtige weg, maar brood meenemen want er komt geen eind aan.

05 feb 2009 22:55
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 13 berichten ]