Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 1:44

Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Vrouw ketent zich vast aan auto!!! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Vrouw ketent zich vast aan auto!!!
Mijn zoon loopt stage bij de Renault dealer Finesse, maar zoals ik jullie al eerder vertelde gingen ze failliet :cry:
Een vrouw kocht een Saab cabrio voor € 12.500,-- bij het bedrijf en maakte het bedrag keurig over en op dat moment werd het failliesement uitgesproken :evil:
Zij kreeg de auto niet mee van de curator en was natuurlijk des duivels :twisted:
Hij moest vandaag nog wat werk afhandelen en de vrouw vloog de showroom in en ketende zich vast aan de auto :?
Ze hadden wel met haar te doen, ze was in de steek gelaten door haar man en nu dit ook nog :evil: :twisted: :roll:
Er was misschien nog wel kans dat zij haar geld terug kon krijgen, maar niet de auto (volgens de curator) :shock:
Weet iemand op het forum of zij nog ergens recht op heeft :?:

PS
Bob kan zijn stage voortzetten bij de Renaultdealer in de Velserbroek.

13 feb 2009 23:23
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Vrouw ketent zich vast aan auto!!!
molen934 schreef:
Er was misschien nog wel kans dat zij haar geld terug kon krijgen, maar niet de auto (volgens de curator) :shock:
Weet iemand op het forum of zij nog ergens recht op heeft :?:

Kans dat je geld terug krijgt is er natuurlijk altijd... Ik heb ook ooit nog 3 cent gekregen op een vordering van 250 euro. Maar dat is niet iets waar je gelukkig van moet worden.

De auto is nog niet geleverd en daarmee geen eigendom geworden. Zuur, maar zo is het nu eenmaal.

13 feb 2009 23:33
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
dit kan natuurlijk niet.ik zou zeggen ik niets zij niets en hoe je dat doet kan je zelf wel verzinnen.het was haar geld en daar heeft niemand anders recht op!

anton964

14 feb 2009 0:26
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Tja... zij is waarschijnlijk niet de enige schuldeiser. Eerlijk zullen wij alles delen wat over gebleven is...

14 feb 2009 0:29
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht 
Ben bang dat dit hele dikke helaas pindakaas voor die mevrouw wordt... :cry: Triest...

Een algemene tip in deze tijden (niet dat het die mevrouw geholpen had, maar meer in het algemeen): betaal zo min mogelijk aan (ongeacht wat, keukens, badkamers, meubels etc), en betaal zo laat mogelijk vóór levering (en vergewis je wellicht of het bedrijf in kwestie nog open is). Werkt niet tegen alles, maar een beetje op je hoede zijn kan geen kwaad.

14 feb 2009 0:57
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Bericht 
Wat je soms met je vrouw zou willen doen,doet zij zelf :shock: :mrgreen:

14 feb 2009 1:01
Profiel Facebook 
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht 
Bij faillisementen komen eerst belastingdienst en sociale verzekeringen aan de beurt. De rest mag daarna zien wat ze nog binnen kunnen krijgen, daartoe worden alle roerende en onroerende zaken uit een boedel te gelde gemaakt.

Ik zie het dus somber in wat die Saab betreft of de retournering van het reeds betaalde bedrag. Heel erg vervelend voor die mevrouw.

14 feb 2009 1:46
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Bericht 
"Boter bij de vis" voorkomt heel veel problemen...maar ja mevrouw zal wel niet met 12,500 euro over straat hebben gewild alleen....

14 feb 2009 10:40
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Ik begrijp wel dat een bedrijf klanten/leveranciers niet uit kan/gaat leggen dat er misschien een faillisement aan komt,
maar zou het niet mogelijk zijn een regeling te bedenken waarbij transactie's op het allerlaatst, zoals bij deze mevrouw, achteraf ongeldig/void wordt verklaard?
Beetje analoog aan het idee waarbij schenkingen "in het zicht van de dood" immers ook niet door de belastingdienst via het schenkingsrecht maar via het successierecht worden afgehandeld.
Of is dat eigenlijk niet simpel/elegant in een wetje te vatten?

on-topic:
Saab rijden blijft Opel fahren gegen Mercedes Preise. 8)

14 feb 2009 10:54
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht 
Airhead schreef:
Saab rijden blijft Opel fahren gegen Mercedes Preise. 8)

FF off topic :wink:

Dat ik begon met werken kwam Fa. Flinterman uit Bentveld met de Saab's naar mijn werkgever en heb mevr en meneer Flinterman regelmatig teruggebracht met zo'n 2 takt Saab en vrijloop :!:
Ook had je ze met de Ford V4 motoren erin, heb heel wat aan die bolle auto's gewerkt :lol:
Het was wel kwaliteit hoor, dat mooie dikke plaatwerk wat ook nog de luchtgekoelde Porsche's heeft :idea:

14 feb 2009 12:17
Profiel
a.k.a. Jurgen, ex-996 carrera coupe 3.6 ex-986 boxster 2.7 S ex-944 Type I en II
Amsterdam
Bericht 
Heb ooit een keer een dealer die treuzelde met afleveren en dat al twee keer uitgesteld had, terwijl ik toen al wel 30 mille in guldens had betaald van een jonge tweedehands, de papieren laten brengen. Die op mijn naam stonden en het copie deel III. Is uiteindelijk niet failliet gegaan, maar heb mijn auto daar toen wel weggehaald.

Smoesje was toen telkens: de nieuwe schijven van de VR6 moesten uit Duitsland komen, had ook de importeur niet op voorraad; de verkeerde zijn binnengekomen, de monteur is ziek!

Als je betaald, moet je het eigendomsbewijs gelijk hebben!

14 feb 2009 13:59
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
ze kan het eventueel op bedrog gooien dat het bedrijf wist dat ze failliet zouden gaan art. 3:44 lid 1 bw en art. 3:44 lid 3 bw. als dat wordt geaccepteerd dan zal de overeenkomst worden vernietigd met terugwerkende kracht. ontbinding zal niet veel zin hebben want dat heeft geen terugwerkende kracht ogv art.6:269bw. er ontstaan wel ongedaanmakingsverbintenissen ogv art.6:271bw , maar in dat geval wordt je een van de vele schuldeisers en kan je naar je geld fluiten. als bedrog wordt aangenomen wordt de eigendomsoverdracht beschouwd nooit te hebben plaats gevonden en ben je dus nog gewoon eigenaar van het geld

14 feb 2009 14:55
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Welk geld... Ik denk dat je formeel gelijk hebt maar dat de kans dat mevrouw haar geld terug ziet vrij marginaal is.

14 feb 2009 15:17
Profiel
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
Bericht 
het geld is de 12500 die betaald is

als bedrog wordt aangenomen heeft ze gewoon recht op dr geld, andere schuldeisers gaan dan niet voor

14 feb 2009 16:06
Profiel Facebook 
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht 
Was cynisch bedoeld. Ik denk dat er gewoon niet zo heel veel meer te halen zal zijn.

14 feb 2009 16:07
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 16 berichten ]