Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 20:27

Antwoord op onderwerp  [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Het zal je maar gebeuren: knip knip daar gaat je auto! 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Het zal je maar gebeuren: knip knip daar gaat je auto!
Had al 's eerder een vergelijkbaar verhaal gehoord, maar onlangs nog eens gebeurd:

Een vrouw helpt een automobilist die over de kop geslagen is met de auto, en zet die persoon in haar auto. Eerst lijkt de persoon in kwestie niet echt gewond te zijn (adrenaline e.d.), maar hij raakt dan toch in shock. Ambulance arriveert, en vanwege de verslechterende toestand mogen ze de gewonde niet meer zomaar uit de auto halen. De vrouw mag kiezen: het dak eraf of de zijkant slopen.... :shock: :? :cry:

Afbeelding

Alle lof voor deze dame, en ik weet het, het is maar blik, maar ben je met de Porsche: bezint eer ge begint, en zet een eventuele gewonde gewoon in de auto van je voorganger. :wink:

13 maart 2009 9:58
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Bericht 
Die vrouw is nu te horen op 3FM, schokkend verhaal, maar ja wat moet dat moet........

13 maart 2009 10:14
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Je moet ook niet helpen; maar snel filmen met je foon en verkopen die beelden. :roll:

Tenminste dat doen sommigen bij een busbrand met 20 doden op de Autobahn.
Citaat:
Medienberichten zufolge gab es nur wenige Ersthelfer am Unglücksort, die ebenfalls beklagen, dass nicht mehr Autos angehalten haben. Ein Augenzeuge filmte sogar, statt zu helfen, den brennenden Bus mit einer Handykamera und verkaufte das Video an einen Nachrichtensender. Gegen ihn besteht laut Staatsanwaltschaft ein „Anfangsverdacht wegen unterlassener Hilfeleistung“.

http://www.welt.de/vermischtes/article2 ... nmeer.html

Een hartaanval krijgen in een vliegtuig vol met Amerikaanse cardiologen op weg naar een congres op de Bahama's is ook niet echt slim. Om andere, maar nog steeds financiële, redenen.
Modern Times. :silent:

13 maart 2009 10:24
Profiel
Moderator
PF #57
Bericht 
wat een verhaal. als ik iemand geholpen zou hebben zou het me roesten overigens.

verhaal van die camera doet me denken aan het onderzoek dat de overheid in New York deed. Aanrijding met bus in scene zetten met een stadsbus vol camera's. Tijdens de aanrijding zaten 14 acteurs in de bus. Na de aanrijding 14 acteurs en 6 voorbijgangers... :roll: :shock: die aangaven allen erge last van hun nek te hebben... :?

13 maart 2009 10:37
Profiel
Bericht 
Dat meen je niet! :shock: :lol: :? :roll:

13 maart 2009 10:48
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Het zal je maar gebeuren: knip knip daar gaat je auto!
MS964 schreef:
maar ben je met de Porsche: bezint eer ge begint, en zet een eventuele gewonde gewoon in de auto van je voorganger. :wink:

Nou zou ik niet snel een gewonde in mijn auto zetten (omdat dat medisch gezien niet zo handig is), maar ik zou in zo'n geval hoop ik minder denken aan mijn bezit dan aan het helpen van mensen die dat nodig hebben.

13 maart 2009 11:27
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
Evolutionair is het misschien niet zo handig om met je Porsche iemand "te redden" uit een Alto. :wink:

13 maart 2009 11:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Bericht 
Waarschijnlijk krijgt ze ook nog niets van haar verzekering.....

13 maart 2009 11:59
Profiel WWW
Bericht 
99% kans van niet nee. Wellicht - en dat zou klasse zijn - onder een coulance-regeling gezien de omstandigheden. Zou een relatief goedkoop PR-momentje kunnen worden voor de verz maatschapij.

13 maart 2009 12:03
Profiel
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Bericht 
gast schreef:
Nu ik dit gelezen heb kijk ik wel 2x uit voordat ik iemand in mijn auto zet. Tegen de vangrail kan ie ook prima zitten. Kussentje onder het hoofd en de ambulance is er zo.

Taxichauffeurs laten je ook liever doodbloeden, dan dat ze vlekken op de bekleding van hun 1984 200D Wanderdüne oplopen. :roll:

13 maart 2009 12:09
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Bericht 
gast schreef:
Nu ik dit gelezen heb kijk ik wel 2x uit voordat ik iemand in mijn auto zet. Tegen de vangrail kan ie ook prima zitten. Kussentje onder het hoofd en de ambulance is er zo.

Onderschat de afkoeling van het lichaam niet als je daar met je kont tegen de vangrail zit. Afkoelen kan ook zorgen dat je versneld in shok gaat.

Indien mogelijk is het nog steeds het beste van de gewonde zo weinig mogelijk te verplaatsen. Een dekentje en gerustellend praten tegen het slachtoffer kan al wonderen verrichten.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 maart 2009 12:23
Profiel WWW
Bericht 
Ik kan me niet voorstellen dat je in het geval je dit overkomt, zo koel en berekenend kunt denken. Volgens mij handel je dan gewoon. Ik wel tenminste. Ben zo impulsief als maar kan :lol:
Mijn toenmalige echtgenoot heeft een auto met een vrouw en een baby in brand zien vliegen. Ondanks de verwondingen die hij zelf op liep bij de hulpverlening heeft hij geen moment getwijfeld om te helpen.

Blijkbaar zijn er dus mensen die eerst afwegen ipv helpen ...

13 maart 2009 12:31
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Vind dit eigenlijk een normale reactie, je bent beter om dingen te doen waar je zeker van bent dan zomaar impulsief te reageren.

Als het slachtoffer niet verplaatsen betekend dat hij zeker slechter af is dan, bv bij brand of zo, heb je geen andere optie, anders gewoon laten zitten of liggen als je met zulke zaken geen ervaring hebt.

Zelfde met een helm van een motorrijder, lekker laten zitten, hoogstens proberen om het riempje los te maken als het al met een riempje is.

Ben gewoon van met dood vlees te werken, ken niet voldoende van levend vlees om hier zomaar luk raak (impulsief) mee om te gaan.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

13 maart 2009 12:47
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Utrechtse Heuvelrug
Bericht 
Elke situatie is weer anders. Helpen met alle goede bedoelingen zonder kennis van zaken kan ook averechts werken. Als er op de bouw bijv een zwaar ongeluk is gebeurt en het slachtoffer is beknelt geraakt, schakelt het lichaam over op een soort "noodvoorziening, overlevingsstand" Zou je het slachtoffer uit zijn benarde positie proberen te halen (normale reactie van omstanders) zonder steun/hulp van medisch personeel dan krijgt hij/zij een hartaanval en overleeft de persoon het ongeval zeker niet.

13 maart 2009 12:58
Profiel
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht 
les 1 bij traumahulpverlening: let op je eigen veiligheid.

13 maart 2009 13:08
Profiel
Bericht 
Ho, wacht. Hier wordt het woord 'impulsief' anders opgevat dan ik bedoel. Ik zal zeker niet iemand verplaatsen na een ongeval.

Ik bedoel met impulsief dat ik niet ga staan filmen, niet doorrijd en niet ga overwegen of mijn auto of wat dan ook beschadigt wordt. Ik zal wel te hulp schieten waar ik kan!

13 maart 2009 13:47
Groningen
Bericht 
Airhead schreef:
Evolutionair is het misschien niet zo handig om met je Porsche iemand "te redden" uit een Alto. :wink:

Als je het zo bekijkt, zou je het in de huidige maatschappij ook andersom kunnen beredeneren.

13 maart 2009 15:45
Profiel
Brecht Antwerpen België
Bericht 
Lydia schreef:
Ho, wacht. Hier wordt het woord 'impulsief' anders opgevat dan ik bedoel. Ik zal zeker niet iemand verplaatsen na een ongeval.

Ik bedoel met impulsief dat ik niet ga staan filmen, niet doorrijd en niet ga overwegen of mijn auto of wat dan ook beschadigt wordt. Ik zal wel te hulp schieten waar ik kan!

Inderdaad verkeerd begrepen, dan zou ik ook impulsief handelen :wink:

13 maart 2009 18:48
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
2x944 na 1x 944 S2
Zwiep
Bericht 
horn schreef:
wat een verhaal. als ik iemand geholpen zou hebben zou het me roesten overigens.

Ja jij hebt makkelijk praten........met je cabrio. :lol:

13 maart 2009 20:16
Profiel
718 Cayman S
Loosdrecht
Bericht 
Ik heb het er in dienst en bij BHV cursussen ingeramd gekregen: eerst aan je eigen veiligheid denken.
Daarna zoveel mogelijk doen om anderen te helpen. Heb zelf al eens geprobeerd om bloedvlekken op mijn bekleding in de auto vergoed te krijgen. Is moeilijk kan ik je zeggen. Toch zou ik het de volgende keer weer doen.

13 maart 2009 20:21
Profiel
PorscheForum Junkie
ex944 1986 ex911 sc 1983 ex996 1998 ex 996turbo 2001 nu panamera turbo S 2011
Bericht 
dreamer schreef:
Die vrouw is nu te horen op 3FM, schokkend verhaal, maar ja wat moet dat moet........

Als ik goed geluisterd heb , ging het naar omstandigheden goed met het slachtoffer , maar toen hij in haar auto zat ging het minder .

Ik hoop dat ik net zoveel lef heb als deze vrouw , als het nodig is .
Wat mij betreft is deze vrouw een heldin . :res:

13 maart 2009 20:38
Profiel Facebook 
Bericht 
ze heeft van hyundai een nieuwe auto gekregen....das pas reclame..

13 maart 2009 23:44
Profiel
997.2 4s pdk
tholen
Bericht 
ja zo zie je maar weer soms worden goede dingen beloond!

anton964

14 maart 2009 0:03
Profiel
Turbo S - 542pk
Friesland
Bericht 
Ik zou in dat soort omstandigheden me weinig druk maken om mijn eigen auto. Eigen veiligheid en veiligheid rondom het ongeval gaan voor en daarna alles doen wat verstandig is om het slachtoffer in een stabiele toestand te krijgen.
In eerste instantie laat je iemand in de positie waarin hij zich bevind en verplaats je iemand niet maar wanneer dat niet mogelijk is zal ik iemand niet zomaar op het asfalt laten zitten of liggen.
Hoe en wat je precies in dat soort situaties doet gaat vaak toch op de automatisch piloot dus daar kun je hele topic over volschrijven hier maar als je het meemaakt reageer je meestal 'impulsief' zoals Lydia schrijft.
Overigens heb ik ook wel dingen meegemaakt waarbij mensen de eerste paar minuten gewoon uit de auto stappen en er weinig aan de hand lijkt te zijn. Pas als de adrenaline af neemt en ze langzaam tot rust komen blijken ze van alles te mankeren en worden ze alsnog per ambulance afgevoerd.

Wel een heel mooi gebaar van Hyundai dat ze deze vrouw tegemoet komen. :res:

14 maart 2009 1:09
Profiel WWW
Bericht 
Ach, ze raken die dingen op het moment toch niet kwijt, dus.... :twisted:

Nee hoor, inderdaad mooi gebaar! :D

14 maart 2009 1:13
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 32 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende