Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 nov 2024 0:43

Antwoord op onderwerp  [ 132 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
Groot feest bij het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
911 993 CarreraS Ex 911 997 Coupe, Ex 911 993 Targa
Nuenen / N-Brabent
Bericht Groot feest bij het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB)
Hier kan ik nu ziek van worden :flush:

Afbeelding

Groot feest bij het Centraal Justitieel Incassobureau (CJIB): nog nooit kon de instantie zoveel van de gevreesde acceptgiro’s versturen. De teller staat dit jaar in de buurt van 10 miljoen bekeuringen.
Dit schrijft de Telegraaf. De stijging komt vooral door de toename van het aantal trajectcontroles. In 2006 zorgden deze voor 1,9 miljoen bekeuringen, dit jaar steeg dit getal naar 2,4 miljoen. In 71,5 procent van de gevallen betrof het kleine snelheidsovertredingen (4 tot 10 kilometer per uur te hard).
Koos Spee, hoofd van het Bureau Verkeershandhaving Openbaar Ministerie (BVOM), bestrijdt dat de politie een ‘bonnenfabriek’ is: “We zijn niet uit op een quotum, maar zorgen ervoor dat automobilisten tegenwoordig banger zijn om gepakt te worden. Mensen die veel te hard reden, zijn bovendien langzamer gaan rijden. Hierdoor steeg het percentage bekeuringen voor kleine overtredingen.

14 dec 2007 16:45
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Moeten we nu bang worden :?:

14 dec 2007 16:47
Profiel WWW
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Niet bang maar ziek :pukel:

14 dec 2007 16:50
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
Ik zal best een kerstkaart van ze krijgen :lol:

14 dec 2007 17:19
Profiel WWW Facebook 
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Bericht 
Goede "klant"?

14 dec 2007 17:21
Profiel WWW
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Bericht 
dat kan je wel zeggen, net weer eentje binnen vanwege overtreding vanwege het niet de rijbaan gebruiken... 50 euro

14 dec 2007 17:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Gewoon aan de snelheid houden, is er niets aan de hand en anders niet zeuren! :shock: :lol: Krijg ook zo vaak van die jippie bonnetjes binnen, maar dat is allemaal ingecalculeerd. Zijn ergere dingen om je druk om te maken toch?

14 dec 2007 17:56
Profiel
981 Boxster GTS
Bericht Re: Groot feest bij het Centraal Justitieel Incassobureau (C
hielkema993 schreef:
. . . . . maar zorgen ervoor dat automobilisten tegenwoordig banger zijn om gepakt te worden. . . . .

Begint een beetje op een dictatuur te lijken . . . . :evil:

hielkema993 schreef:
Mensen die veel te hard reden, zijn bovendien langzamer gaan rijden . . . .

Ik zeker niet . . . . , bonnenstroom blijft gestaag doorgaan :) , ingecalculeerd risico laten we maar zeggen.

Met de zgn. "lachwekkende bonnen" wacht ik zo lang mogelijk met betalen, wegen de baten zeker niet op tegen de kosten. Ik weet het, beetje flauw, vorm van burgelijke ongehoorzaamheid.

14 dec 2007 18:13
Profiel
PorscheForum Junkie
Boxster: ex 986-97, ex 986s-02. Cayenne: ex 958-10, 9YA-18
Dirksland
Bericht 
Harry 911 schreef:
Gewoon aan de snelheid houden, is er niets aan de hand en anders niet zeuren! :shock: :lol: Krijg ook zo vaak van die jippie bonnetjes binnen, maar dat is allemaal ingecalculeerd. Zijn ergere dingen om je druk om te maken toch?

Ja, grotere bonnen bijvoorbeeld :mrgreen:

14 dec 2007 18:22
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Harry 911 schreef:
Gewoon aan de snelheid houden, is er niets aan de hand en anders niet zeuren!

Ik ben even vergeten welke malloot het was, maar er is al aangekondigd dat als we ons aan de snelheid gaan houden dat de limieten gewoon omlaag gaan, net zo lang totdat er genoeg binnen komt.

Het is gewoon om het geld te doen en dat hoort niet.

14 dec 2007 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
mogen jullie nooit op de eindejaars borrel en leden vergadering komen dan??

vorig jaar leuke barbeque gehad voor de zomervakantie.

maarja ik betaal dan ook regelmatig mijn lidmaatschap.

14 dec 2007 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Devils son schreef:
Harry 911 schreef:
Gewoon aan de snelheid houden, is er niets aan de hand en anders niet zeuren!

Ik ben even vergeten welke malloot het was, maar er is al aangekondigd dat als we ons aan de snelheid gaan houden dat de limieten gewoon omlaag gaan, net zo lang totdat er genoeg binnen komt.

Het is gewoon om het geld te doen en dat hoort niet.

Ja, Ja, dus in de toekomst is de maximumsnelheid op de snelweg misschien 30km of nog lager? Lijkt me niet. Maximumsnelheden zijn ook voor de verkeersveiligheid bedoeld en dat is terecht.

14 dec 2007 19:00
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht 
Harry 911 schreef:

Ja, Ja, dus in de toekomst is de maximumsnelheid op de snelweg misschien 30km of nog lager? Lijkt me niet.

Ik kan slechts herhalen wat er is gezegd. Ook al zal men in de praktijk het niet zo bijstellen (hoewel 80 km/u op een snelweg natuurlijk ook belachelijk is), de gedachtegang is er wel.

Citaat:
Maximumsnelheden zijn ook voor de verkeersveiligheid bedoeld en dat is terecht.

Op snelwegen (waar de bulk wordt binnengehaald) is de max. snelheid niet relevant voor de veiligheid en is deze ook niet ingesteld om die reden (het was oliecrisis en later aldus Den Uyl "de arbeider moet net zo hard kunnen als de directeur" en nu milieugeneuzel en geluid).

14 dec 2007 19:11
Profiel
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Gunther schreef:
mogen jullie nooit op de eindejaars borrel en leden vergadering komen dan??

vorig jaar leuke barbeque gehad voor de zomervakantie.

maarja ik betaal dan ook regelmatig mijn lidmaatschap.

Nu natuurlijk ook een uitnodiging voor dit feestje!! :wink:

10 mlj-ste bekeuring, misschien mag diegene wel op kosten van de staat 10 dagen naar Center parks :shock:

14 dec 2007 19:16
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2 1991
Bericht 
Blij dat je zelf ook inziet dat het niet gaat gebeuren. Ze praten over zoveel idiote plannen die er nooit doorheen zullen komen. Wat betreft verkeersveiligheid doelde ik op maximumsnelheden binnen de bebouwde kom. Die halve mongolen die ik soms door de stad zie blazen mogen ze van mij gerust hard aanpakken.

14 dec 2007 19:24
Profiel
Bericht 
Harry 911 schreef:
Wat betreft verkeersveiligheid doelde ik op maximumsnelheden binnen de bebouwde kom. Die halve mongolen die ik soms door de stad zie blazen mogen ze van mij gerust hard aanpakken.

Dat mag van mij ook. Flitsen waar het zin heeft: prima! Helaas zie ik ze vooral waar het geld oplevert. En dat vind ik jammer.

14 dec 2007 19:27
Profiel
PorscheForum Rakker
993 C2
Bericht 
GOED NIEUWS ! Eindelijk een overheidsinstantie die wel werkt :!:

:wink:

14 dec 2007 19:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht 
maar natuurlijk wel centerparks bij zandvoort natuurlijk.. en eerste 10 boetes worden kwijt geschonden...

14 dec 2007 19:31
Profiel
Nuenen / N-Brabent
Bericht 
Yes :!:

14 dec 2007 19:52
Profiel
PorscheForum Rakker
996 GT3 Mk1
Het Oosten
Bericht 
Citaat:
dat kan je wel zeggen, net weer eentje binnen vanwege overtreding vanwege het niet de rijbaan gebruiken... 50 euro

Da's jammer, Marco.. waar rij jij dan?, over het gras?.. :lol: :wink:

Laatst bijgewerkt door Auke231 op 15 dec 2007 0:47, in totaal 1 keer bewerkt.

14 dec 2007 19:53
Profiel
PorscheForum Junkie
3.2 cabrio 1987 marineblauw
Nijmegen
Bericht 
Laten we eerlijk zijn, in Nederland zijn geen serieuze problemen; echt niet. Behalve dan die moorddadige chauffeurs die zonder problemen 86 rijden waar je 80 mag (foei!) of, erger nog, 107 rijden waar 100 is toegestaan (schande!). Zij vormen de enige werkelijke dreiging voor onze samenleving en het is goed dat hier paal en perk aan wordt gesteld :wink: .

14 dec 2007 20:53
Profiel
carrera 3.0 1977
Asperen
Bericht 
Citaat:
Mensen die veel te hard reden, zijn bovendien langzamer gaan rijden. Hierdoor steeg het percentage bekeuringen voor kleine overtredingen.

:? :puker: :zwbl:

Dit gaat helemaal nergens meer over! Natuurlijk is dat niet zo! Gewoon iedere burger die niet met zijn neus op de teller rijdt wordt geflitst met 4 km te hard, zondags, s' nachts, onder aan de heuvel, bij het rijden door een groen stoplicht, maakt niet uit, ping ping kassa. Maar kom dat niet met zo'n H*mlappen smoes aan! Misselijk mannetje die Spee, denkt zeker dat we allemaal helemaal achterlijk zijn! :?

15 dec 2007 2:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Dr. Ir. werktuigbouw
86 944, 83 928S
Bericht 
Denniz C2 schreef:
GOED NIEUWS ! Eindelijk een overheidsinstantie die wel werkt :!:
:wink:

Haha :D Ondanks dat het een zeer trieste bedoeling is, is dit wel een erg grappige opmerking :D
WMB mogen ze alle CJIB medewerkers inderdaad zo ongeveer aan de hoogste boom knopen, en koos op de pijnbank gooien. 70% onzinboetes, tsjongejonge, bijna geen land is zo gek. Zwisterland misschien...

15 dec 2007 10:47
Profiel Facebook  ICQ  Twitter 
Moderator
PF #57
Bericht 
HV schreef:
Laten we eerlijk zijn, in Nederland zijn geen serieuze problemen; echt niet. Behalve dan die moorddadige chauffeurs die zonder problemen 86 rijden waar je 80 mag (foei!) of, erger nog, 107 rijden waar 100 is toegestaan (schande!). Zij vormen de enige werkelijke dreiging voor onze samenleving

Gelukkig ziet de politiek het net zo en richt Justitie al haar aandacht op deze laatste criminele stuiptrekkingen in ons probleemloze land :shock: :? :roll:

15 dec 2007 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
997S
Belgische kust
Bericht 
Maar zien jullie resultaten van deze aanpak, en dan bedoel ik minder verkeersdoden ??

15 dec 2007 11:30
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 132 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende