Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 9:31

Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
En als je er een raakt..... 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Veghel
Bericht En als je er een raakt.....
Collega van mij is veroordeeld voor €250- + proeftijd van 2 jaar omdat mevrouw slingerde over de weg en mijn collega haar raakte met zijn rechter spiegel mevrouw valt en helaas sleutelbeen gebroken..... zou er eindelijk tegen worden opgetreden :?:

En hoe pak je een hele kudde fietsers :?: :finger: echt niet :uh: :zwbl: :evil:

02 apr 2009 19:15
Profiel
EX-968 #1201 productie 1994
Rotterdam
Bericht Re: En als je er een raakt.....
Ja, dat is eigenlijk het kromme van de wetgeving in Nederland: De fietser is dusdanig zwaar beschermd dat deze zo gezegd zonder licht, stom lazerus, ogen afgebonden en zonder handen aan het stuur zich op zijn stalen ros mag voortbewegen over de weg en de automobilist die hem niet meer kan ontwijken mag de rekening betalen. Puur onbillijk en doorgeslagen wetgeving.

02 apr 2009 19:45
Profiel
964 C2
Ja, ik als fietser moet hier natuurlijk even op reageren. Ik erger me kapot aan al die fietsers, niet alleen de jeugd. Men is te beroerd om een vinger uit te steken, behalve de verkeerde dan, verlichting ho maar,met z'n vieren naast elkaar, waarom niet?
Ik stap wel eens uit of draai m'n raampje open en spreek ze dan in hun taal aan. Gelukkig wordt er wel eens flink gecontroleerd hier, vooral aktieweken verlichting e.d., maar het is en blijft nooit genoeg die controle. Maar ja, behalve flitsen en gordels wordt er natuurlijk uberhaupt weinig gecontroleerd.O ja, hier is de favoriete controle.....parkeerbonnen :!:

En als automobilist verlies je het altijd, voetgangers en fietsers zijn de zwakkere in het verkeer :?:

02 apr 2009 19:48
Profiel
Groningen
Umm.. iemand uit mijn directe omgeving heeft er één zonder licht en met een slok op geschept. Laatstgenoemde kan het helaas niet navertellen, maar de automobilist ging (terecht) vrijuit.

02 apr 2009 19:49
Profiel
PorscheForum Junkie
ex 914, nu Ferrari 208 GTB
Haacht
ik ben (op m'n fietske) omvergereden,
de andere partij was zeer snel terug weg.....(vluchtsmisdrijf)
en ben (voor de rest van m'n leven ) 10 % invalide (zal waarschijnlijk meer zijn, is nog niet uitgesproken..., maar geld weegt niet op tegen alle dagen pijn lijden (vergelijkbaar met een zenuw van een tand dat bloot ligt....))

dus soms is een fietser echt wel "de zwakke weggebruiker" :idea:

02 apr 2009 19:52
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Wie heeft er hier als scholier/student géén dingen gedaan, waarvan je nu denkt: stom, idioot, belachelijk of keihard aanpakken die gasten?
Nadenken begint voor de meesten pas na hun 18e (Voor sommigen nooit :roll: ).
IK vind het goed als de politie er aandacht aan besteedt, maar heb niet de illusie dat pubers zich massaal voorbeeldig gaan gedragen.

02 apr 2009 19:54
Profiel
Veghel
Mijn jeugd heb ik in Diemen/Amsterdam oost doorgebracht maar ik heb never nooit niet dit soort caprioolen uitgehaald en ik was echt niet t braafste jongetje van de klas... :bang: :wink:

02 apr 2009 20:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 987 NPC 1687
Amsterdam
Ik denk dat iedereen hier wel een mening over heeft.
De maatschappij vindt helaas dat iedereen moet kunnen autorijden, best vreemd? niet iedereen kan muziek maken of is technisch, niet iedereen begrijpt verkeer toch zullen we wel moeten deelnemen aan het verkeer!!!! Soms krijg je niet eens een baan als je geen rijbewijs hebt.

Mijn dagelijkse werk is mensen opleiden tot buschauffeur/ vrachtautochauffeur en andere verkeersopleidingen.
Mijn ervaring is dat het grootste gedeelte van de verkeersdeelnemers niets van elkaar wil begrijpen.
De fietser
Is kwestbaar maar realiseert zich dit niet....en weet vaak niet dat een auto minder wendbaar is!!!

De automobilist:
Heeft geen greintje begrip voor de jeugdige fietser, geeft "grote voertuigen" totaal geen ruimte in het verkeer.

De beroepschauffeur:
Denkt vaak dat hij de beste is? heeft last van bedrijfsblindheid en wordt helaas (bijna) nooit bij geschoold... elke andere beroepsgroep wel!! en neemt hierdoor vaak onbewust onnodige risico's

De les(vracht)auto/autobus:
Is altijd te langzaam!!
Heeft het moeilijk in het huidge drukke verkeer.....niemand heeft hier begrip voor!!!
Zij gaan er straks wel voor zorgen dat we de boodschappen in de winkel krijgen of met het openbaarvervoer kunnen, dan wel met de bus op vakantie kunnen.

Laten we altublieft iets meer respect in het verkeer voor elkaar hebben.

www.verkeersschooltrilling.nl

02 apr 2009 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '81
Surhuisterveen
Ik vind je bijdrage heel gefundeerd, maar in combinatie met je Underscore ( of hoe noem je je onderste tekstregel?) is ie extra leuk!! :D

@ spike bedoeld natuurlijk.

02 apr 2009 21:51
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Fietsters zonder rijbewijs gedragen zich denk ik onveiliger, ze hebben geen idee hoe idioot ze doen, hoe gevaarlijk ze bezig zijn en hoe moeilijk ze in te schatten zijn voor automobilisten. Bij mij door de wijk komt veel school jeugd, deze hebben nog nooit van verkeersregels gehoord, voorrang, nemen ze ook als ze het niet hebben, 4 -5 breed door de straat etc etc..... Hou soms echt mijn hart vast.

Moet ik wel eerlijkheidshalve zeggen dat ik ook pas voorzichtig geworden ben op de fiets en mijn hand uitsteek (wanneer er overig verkeer is) zoals het hoord sinds ik een rijbewijs heb.......

02 apr 2009 22:45
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
De Porscherijder
Rijdt zonder fouten!

:roll:

02 apr 2009 23:28
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Nicolò schreef:
De Porscherijder
Rijdt zonder fouten!

:roll:

Niemand zegt dit :arrow: Denk dat de eerste die foutloos rijd nog geboren moet worden.........

03 apr 2009 7:37
Profiel
3.2 Carrera '87er J-serie
Hier is zelfs wel wat meer geworpen dan slechts een eerste steen.
:wink:

03 apr 2009 8:00
Profiel
Ex 3.2 Cabrio, ex 993 Cabrio, nu 987.
Papendrecht
Scherp, Speedy G. :)

03 apr 2009 14:08
Profiel WWW
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
ironpatje schreef:
ik ben (op m'n fietske) omvergereden,
de andere partij was zeer snel terug weg.....(vluchtsmisdrijf)
.. invalide ... pijn lijden ...

Dat is met geen geldboete of voorwaardelijk goed te maken :|

:@: Rodger that! :arrow: Ik ben zeker niet Pro-Fiets ... maar sommige automobilisten kunnen er ook wat van :x ... moeders is voor de kerst (2008) van haar fiets gereden ... niet slingerend :wink: ... maar door 'n automobiliste die met beslagen ramen reed, dat direct heeft toegegeven en daarna door de politie is vast gezet :!:

03 apr 2009 14:41
Profiel WWW Facebook 
Veghel
Terecht Olaf .... ik praat ook niet alle automobilisten goed en met doorrijders heb ik een heel slechte ervaring mee :cry:dodelijk +drank en auto verstoppen :twisted: maar praat zeker over de jeugdigen in dorpen en volwassenen in de grote steden kunnen er ook wat van :twisted:

03 apr 2009 14:53
Profiel
ex Cayenne S, ex Cayenne GTS, ex 964 C2, ex 69er Hotrod, ex 993 C4 coupé, ex 550 Spyder replica, ex 964 carrera 4 cabriolet, ex 944 lux.
Haarlem
Zowel automobilisten als fietsers zullen met elkaar rekening moeten houdne in het verkeer maar waar ik mij steeds meer aan erger en over verbaas is het gemak en welhaast de vanzelfsprekendheid waarmee fietsers (ouderen, jeugd, moeders met kind achterop = geen uitzonderingen) door rood rijden.

There are no old Porsches, only new owners.

03 apr 2009 14:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
spike schreef:
De beroepschauffeur:
Denkt vaak dat hij de beste is? heeft last van bedrijfsblindheid en wordt helaas (bijna) nooit bij geschoold... elke andere beroepsgroep wel!! en neemt hierdoor vaak onbewust onnodige risico's

Edit: bovenstaande tekst van Spike in 'n quotebox gezet :idea: O.
Als Boxy&Boraman even op wijzig klikt, kan hij zien hoe hij dat de volgende keer zelf kan doen :wink:

Vanaf september dit jaar tot september 2015 hoef je zelfs geen chauffeursdiploma meer te halen en kun je 7 :shock: jaar zo de weg op (mits je natuurlijk in het bezit bent van een "groot" rijbewijs, afgegeven voor september 2009....

03 apr 2009 16:19
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
3.2 wit, '86
Amsterdam
Mijn vriendin is onlangs in de auto "aangereden" door een fietser zonder licht die tegen het verkeer in fietste.

Het is dan zo dat het niet de schuld van mijn vriendin is maar zij was wel (deels) aansprakelijk.

Onze schade (niet aan een P gelukkig) is NIET vergoed en wij moesten de helft van de schade van de fietser vergoeden.......

Anderzijds, er is onlangs ook een meisje van 12 van haar fiets gereden door een vrachtwagen met aanhanger en container, die maakte een stuurfout, schampte het meisje, zij viel onder de wielen en kan het dus niet na vertellen, verschrikkelijk.

Tsja, wat is dan wijsheid??

Een fietser is zwak en ik geloof dat ik het wel ok vind dat je als automobilist tot op zekere hoogte extra voorzichtig met ze moet zijn.

Meer fietspaden wellicht??

03 apr 2009 17:21
Profiel
Veghel
Dat geeft dan nog niet het recht om een weg op deze manier te mogen gebruiken op de fiets of brommer :roll:

03 apr 2009 17:37
Profiel
opzich vind ik jullie wel gelijk hebben, maar ik ben zelf 15 ik rij elke dag op fiets naar school 4 km heen en dan ook nog terug, ik rij dan wel wat harder dan de andere fietsers, maar Veiligheid staat voorop vind ik, ik heb zelf ook bijna aanrijdingen gehad, maar dat waren niet mijn fouten, sommige kijken niet eens bij een rotonde of een fietser aan komt, terwijl die voorrang heeft, dat is mij 2 keer overkomen
sommige automobilisten rijden als gekken, bij ons in de wijk, knallen ze met dik 45 de straat door waar het 30 is en kinderen op de stoep spelen enz. dat vind ook te ver gaan, dat is mijn mening

03 apr 2009 18:05
PorscheForum Junkie
Ex 986 S '01, 981 PDK '12
PF# 1732
Ik rij ook op de scooter naar mijn werk, en kom vaak in het donker terug.

Als ik dan om 22:30h buiten de bebouwde kom fietsers zonder licht en natuurlijk het liefst met een MP3 speler op het hoofd te nauwernood kan ontwijken, sla ik ze het liefst meteen in de greppel....... :bang:

DAAR moest de politie beter op letten, fietsen zonder licht !

03 apr 2009 18:25
Profiel WWW
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
esgigt schreef:
Ja, dat is eigenlijk het kromme van de wetgeving in Nederland: De fietser is dusdanig zwaar beschermd dat deze zo gezegd zonder licht, stom lazerus, ogen afgebonden en zonder handen aan het stuur zich op zijn stalen ros mag voortbewegen over de weg en de automobilist die hem niet meer kan ontwijken mag de rekening betalen. Puur onbillijk en doorgeslagen wetgeving.

Eehhh... Da's dus niet waar. Ik kan hier wel een heel verhaal gaan afsteken over artikel 185 WVW, de reflexwerking, overmacht, etcetera, enzovoorts, enzoverder, maar dat heeft denk ik weinig zin.

Als je echt wilt weten hoe een en ander in elkaar steekt en werkt, wat je als automobilist moet betalen (of je verzekeraar), wat je kunt verhalen op een fietser, zou ik zeggen: lees het volgende eens:

http://www.verzekeraars.nl/UserFiles/Fi ... totaal.pdf

Er is meer mogelijk dan je denkt, meer te verhalen en een fietser komt niet overal mee weg, hoor...

03 apr 2009 18:27
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Melvin19 schreef:
... kinderen op de stoep spelen enz. dat vind ook te ver gaan ..

Ze moesten (ook) dat gaan verbieden :!: Kinderen die op de stoep spelen .. :mrgreen:

03 apr 2009 18:46
Profiel WWW Facebook 
ex 996 4s, 993 c2 en 964 c2 tip
Weert
het is in nederland als volgt: als een bestuurder van een motorrijtuig een fietser aanrijdt is de automobislist de sjaak. Als de fietsen jonger dan 14 jaar is zal 100% van de schade vergoed moeten worden tenzij er aan de kant van de fietser sprake is van bewuste roekeloosheid of opzet. Als de fietser ouder dan 14 jaar is wordt minimaal 50% vergoed tenzij wederom sprake is van bewuste roekeloosheid of opzet. Het percentage kan wel hoger dan 50% worden, d.m.v de zogenaamde billijkheidscorrectie. Eigenlijk te gek voor woorden die regelgeving hier, maarja met zoveel dingen in nederland ben ik het absoluut niet eens

03 apr 2009 19:37
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende