Re: Accessoirelijst Porsche Cayman S 2007
voor je vraag over BPM: gebruik autotelex. Dan weet je zeker dat je de goeie prijzen gebruikt (kost je 14 of 15 euro maar is zo easy...ik vind 't een aanrader)
Voor 'n auto uit 2007 moet je op een bpm van 10-14k rekenen grof gezegd, voor een Cayman S met wat opties. Er gaat per maand ongeveer 'n procent bij of af..dus dat scheelt nogal.
Voor je vraag over tabel vs taxatie: hoeveel km heeft de auto die je op het oog hebt gelopen? Taxatie heeft alleen zin als:
- er schade is
- hij erg veel kom gelopen heeft
...en zelfs dan is het verschil matig te noemen. BPM via het nieuwe systeem met co2 tax is hopeloos dus dat hoef je niet te proberen.
kijk voor een grove indicatie even op
http://www.bpmberekenen.com. Cayman uit 2007 was volgens mij 85k base, reken een 15k voor wat opties en je zit redelijk in de buurt (dus prijs 90-100k invullen) co2 uitstoot is uit m'n hoofd 250 ongeveer (autoweek effe kijken).
Oh, en nog een tip die je misschien wel wil weten:
Reken op een behoorlijke kosten post voor het inbouwen van hoger alarm niveau. Afhankelijk van of je niv3 of 5 nodig hebt (de meeste willen niv5 nieuwprijs >80k) kan dat oplopen tot 2k euro. Toen ik hem importeerde dacht ik dat er al niv3 in zat omdat autotelex dat als standard aangaf, maar die gebruikt de importeur gegevens wat dus niet hetzelfde is als wanneer je hem zelf haalt (voor de rest was die hele aangifte prima in orde -het is ook niet van invloed op de bpm)
...los daarvan ben ik nog steeds blij dat hij uit DE komt... had vrijwel niets op de teller staan en dat soort juweeltjes vind je gewoon niet in NL (laat staan dat je er uberhaupt een vind met jou specifieke wensen heh).
En voor ons nederlanders niet onbelangrijk scheelt het dan nog steeds wel wat
p.s. Cayman ftw !