Auteur |
Bericht |
strak
ex-993 C2, 2.4TLeidschendam
|
 Wat te doen?
Afgelopen dinsdag middag ben ik letterlijk en figuurlijk door de grond gezakt. Bij het verlaten van de creche met de dochter op mijn arm zakte de grond/stoep onder mijn voeten weg. Mijn linkerbeen verdween in een ~1mtr diepe put gevuld met water en gelukkig bleef mijn rechter been op het droge. Een tweede geluk was dat ik mijn dochter op de rechter arm had en mijn linkerarm kon gebruiken om mezelf op te vangen. Redelijk perplex, evenals de dames van de creche die getuige waren, heb ik na het overeind klauteren nog 5 minuten in shock naar het gat staan kijken. Vervolgens met nat pak naar huis gereden om in ieder geval de kleine meid weer wat warmte te bieden. De dames van de creche hadden inmiddels diverse mensen ingeseind en er zou actie ondernomen worden. Diezelfde avond is het nog wel eens door mijn hoofd geschoten hoe het anders en slechter af had kunnen lopen, nu alleen wat stijve spieren, nat pak en een paar schoenen die niet meer te redden zijn. De volgende dag heb ik nog wel het management van de creche een mail gestuurd, waar ze ook kort op gereageerd hebben, om nogmaals aan te geven wat er allemaal gebeurd is. Maar mijn vraag is of ik nog, bijvoorbeeld, de gemeente of creche op moet laten draaien voor de geleden (relatief kleine) schade? En hoe?
|
23 okt 2009 7:44 |
|
 |
cabrio wim
|
 Re: Wat te doen?
Melding maken en dan, gebeurt er niks. Gewoon vergeten en lekker verder leven.  Wees blij dat je er niks aan hebt overgehouden.
|
23 okt 2009 7:58 |
|
 |
horn
PF #57
|
was het 'grondgebied' van de creche of van de gemeente. Je kan voor de relatief kleine schade de creche aansprakelijk stellen. Of je dat wat brengt (je dochter zit er en wellicht een toekomstig kind ook nog, jij en/of je vrouw komen daar nog dagelijks) betwijfel ik. Ze zullen er niet blij mee zijn. Wellicht gewoon even een afspraak maken met de directeur en bespreken. Als het de gemeente is - briefje schrijven en schade claimen. Zullen ze wellicht zo betalen.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
23 okt 2009 8:22 |
|
 |
Traveller69
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70Zeist
|
Gewoon nogmaals een vriendelijk mailtje sturen waarin je meldt dat je schoenen onherstelbaar beschadigd zijn. Lijkt me niet meer dan billijk dat de creche of de gemeente (afhankelijk van wiens grondgebied het is) dan voor de schade opdraait.
In een ander land had je er waarschijnlijk veel geld uit kunnen slepen.
Verder:wat Horn schreef net iets voor mij
_________________________________________ I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.
|
23 okt 2009 8:23 |
|
 |
Patrick
|
Ik werk zelf voor een gemeente en we hebben als gemeente ook gewoon een aansprakelijkheidsverzekering en er wordt regelmatig gebruik van gemaakt. Het lijkt me dat de creche of wie dan ook anders dan de beheerder is van het bewuste voetpad een aansprakelijkheidsverzekering heeft. Claimen lijkt me dus heel normaal. Als het gat er nog is even snel een paar foto's maken. Stel je voor dat je door dit geintje (tijdelijk) arbeidsongeschikt zou raken, zou je dan ook niet claimen ? Lijkt me wel, dus nu ook alle redelijke schade claimen.
|
23 okt 2009 8:47 |
|
 |
Richard
ex 911 3.2 carrera "84,
ex Boxster 986,
ex996 cabrio c4
ex 996 4SLeiderdorp
|
Ik denk dat de creche zelf ook wel met de situatie zit ,en derhalve zal aanbieden de "geleden"schade te vergoeden.Dus dat zal neerkomen op een bos bloemen en stomerij.Verder erg vervelend maar besef dat het gelukkig allemaal is meegevallen ( behalve het idee dat je spontaan door de grond zakt(scheringa effect)
|
23 okt 2009 8:48 |
|
 |
cabrio wim
|
Inderdaad, dus gaat daar al die moeite voor doen, ben je meer kwijt dat het oplevert. 
|
23 okt 2009 9:32 |
|
 |
strak
|
Het berichtje dat ik naar het management van de creche had gestuurd was niet verwijtend, maar meer om hun nogmaals op de hoogte te stellen van wat er was gebeurd. Ze lieten duidelijk merken dat ze zij met het voorval wel degelijk in hun maag zitten en zodra zij iets meer weten (ik vermoed van de gemeente), zij mij op de hoogte stellen.
Wat grondgebied betreft denk ik lastig, het gat was precies voor de deur en het was waarschijnlijk de waterleiding die van het centrale systeem naar het pand liep.
|
23 okt 2009 10:11 |
|
 |
Jurgen
Westervoort
|
Het nogmaals op de hoogte stellen lijkt me behoorlijk overbodig, en direct een schadeclaim indienen, zeker met deze goede afloop...tja... natuurlijk is iedereen anders. Ik hou er niet van.
|
23 okt 2009 12:57 |
|
 |
Patrick
|
Het zal je verbazen wat de mensen allemaal durven te claimen als ze over een tegel zijn gestruikeld. Zelf ben ik ook niet zo, maar maak vaak wel anders mee. En de claimende partij vind zichzelf nooit dom geweest, het ligt altijd aan de gemeente.
|
23 okt 2009 13:02 |
|
 |
strak
|
De reden dat ik het management op de hoogte heb gesteld is dat er in het verleden een paar ouders anoniem hadden lopen klagen bij de diverse instanties en de creche daar nog al problemen mee gehad hebben. Nu heeft het management uit de eerste hand gehoord wat er gebeurd is (ipv via via en het verhaal nog eens aangesterkt word) en kunnen zij naar de juiste instanties reageren om zoiets te voorkomen. Je mag best weten dat ik er met enige angst aan terug denk hoe het anders af had kunnen lopen... Misschien moet ik nog even een nuance in de vraagstelling zetten, het gaat/ging mij er om hoe zoiets dan gaat en wie of wat er dan verantwoordelijk is.
|
23 okt 2009 13:28 |
|
 |
Sigrid
964 C2
|
Meestal zijn dit soort "grondgebieden" van de gemeente. Daar kun je zo een schadeclaim indienen. Hier in de gemeente proberen ze dit soort zaken voor te zijn. Rondom de school van Lucas was een slecht voetpad, waar nog al eens iemand struikelde. Een telefoontje en een mailtje en na 2 dagen is men begonnen aan het herstraten. Om al die schadeclaims te voorkomen.
_________________________________________ Taal is muziek......Woorden zijn de instrumenten.....
|
23 okt 2009 15:10 |
|
 |
wolf
ex-Carrera 85 Swiss.0031
|
I am with gast 
_________________________________________ oud is beter
|
23 okt 2009 16:51 |
|
 |
bully
|
me too 
|
23 okt 2009 17:03 |
|
 |
Dimitri-Turbo
Omg. Amsterdam
|
Klopt wat Sigrid 'zegt', de entree's en openbare speelplekken vallen onder beheer van de gemeente! Ik heb geregeld werk bij scholen en kinderopvangen en dit is in iedergeval in Rotterdam in beheer van 'onderhoud wegen' en hier in mijn woonomgeving in diverse dorpen en steden exact het zelfde....
Of de kinderopvang is in een woonhuis oid..... dan zijn er andere regels.
_________________________________________ Het leven gaat door..
|
23 okt 2009 17:56 |
|
|