Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 4:28

Antwoord op onderwerp  [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
ANWB, Route Mobiel, KNAC of wat? 
Auteur Bericht
Moderator
PF #57
Bericht ANWB, Route Mobiel, KNAC of wat?
Vandaag weer optimaal genoten van de kwaliteit van de belgische snelwegen :evil: Met de leaser op de terugweg van Gent naar Antwerpen een klapband gekregen (4 nieuwe Conti Sportcontact twee weken geleden erom gelegd :? ), op de vluchtstrook gezet en toen gaan bellen. Ooit met de beemer is in de bocht van de A2 naar de A10 mijn auto na een klapband door een vrachtwagen (die het nodig vond de binnenbocht over de vluchtstrook te nemen) van zijn krik gereden terwijl ik er naast op de grond zat. Sindsdien durf ik niet meer op de vluchtstrook een wiel te wisselen als er continu vrachtwagens langsrijden (6 baans snelweg, smalle vluchtstrook en jez*s, wat een hoop trucks op dat traject :shock: ). Heb dus de leasemij gebeld, die mij doorverbond met de alarmdienst NL, die mij doorverbond met de Belgische Audi importeur, die mij doorverbond met de Audi servicedienst, die mij doorverbond met de ANWB Alarmdienst, die niets voor me konden doen en de verbinding verbrak... :cry:

Enfin, om 14.50u kreeg ik de klapband. Om 15.15u had ik eindelijk de Belgische Wegenwacht aan de telefoon die aangaven na 30 minuten er zouden zijn. Om 16.30u :shock: was de beste man er (nadat het inmiddels 20 minuten gestortregend had en ik in mijn overhempje in de berm stond, zeiknat te zijn... :bang: Wiel gewisseld en op de thuiskomer naar huis. Om 14.30u weggereden in Pittem, om 19.45u thuis... :evil:

Dit was de inleiding :lol:

Ik had nl. daar in de berm tijd om me te bedenken dat het met de leaser goed geregeld was, maar ik voor de 911 en totmbo's Jeep niks heb geregeld. En dat is niet handig.

Hier zal vast wel ervaring genoeg aanwezig zijn: Wat te doen om eea voor twee auto's te regelen (die op twee verschillende namen staan)? ANWB/Wegenwacht? KNAC? In principe rijdt de Jeep nooit in het buitenland en zelden op de snelweg en de Porsche zelden in het buitenland.

Tips en ervaringen zijn van harte welkom. Bij voorbaat dank! :salut:

14 mei 2009 21:20
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Bericht Re: ANWB, Route Mobiel, KNAC of wat?
Mijn strategie: nergens lid van (behalve daily driver via werk), als het nodig is word ik wel on the spot lid, iets duurder maar in de loop der jaren allang verdiend. :idea:

14 mei 2009 21:22
Profiel
Moderator
PF #57
OK, wie bel je dan als er wat gebeurt?

14 mei 2009 21:23
Profiel
Wegenwacht.

14 mei 2009 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
Ben lid van de ANWB, voor Europa. Maakt niet uit met welke auto.

Valt met de kosten best mee (dacht 90E per jaar), nooit gedoe als je wat hebt, altijd de ANWB die voor je klaar staat.

Kan met de 997 en Porsche Approved ook Porsche Assistance bellen. Weet van een recente ervaring van een vriendje dat ook dat prima werkt.

14 mei 2009 21:32
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bij mij is het zo dat ik via 1 pasje van de wegen wacht voor alle auto's waar ik in zit geholpen wordt ? Dwz als ik ze bel komen ze ( tot nog toe )

14 mei 2009 21:33
Profiel WWW Facebook 
Rob997S schreef:
Valt met de kosten best mee (dacht 90E per jaar), nooit gedoe als je wat hebt, altijd de ANWB die voor je klaar staat.

Het gaat me niet om de kosten, ik wil alleen tegen elke prijs voorkomen dat ik 'De Kampioen" elke maand op mijn deurmat aantref! :mrgreen:

14 mei 2009 21:35
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C4 1990
utrecht
ook hier wegenwacht, de grap is dat het lidmaatschap van de wegenwacht op NAAM staat, het maakt dus niet uit met welke auto je bent. Voor je partner kun je een partner kaart aanvragen voor gereduceerd tarief.

WW repareert ook echt, routemobiel sleept alleen maar.

14 mei 2009 21:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Een keer een 986, 997, 993, 964, 911E en een 944.
Utrechtse Heuvelrug
MS964 schreef:
Het gaat me niet om de kosten, ik wil alleen tegen elke prijs voorkomen dat ik 'De Kampioen" elke maand op mijn deurmat aantref! :mrgreen:

Lees de Kampioen slechts vanwege de goede interviews en artikelen :wink: :mrgreen:

14 mei 2009 21:41
Profiel
Jaja, dat zeggen ze allemaal! :D

14 mei 2009 21:46
Profiel
Mijn ervaring als vrouw-met-pech-onderweg: sinds ik met de kids alleen woon en dat ia nu bijna 8 jaar ben ik lid geworden van de ANWB. Heeft me al 2 keer geholpen. Auto netjes naar de garage gebracht en mij naar huis! Kosten vallen inderdaad mee.

Als "De Kampioen' in de bus valt, bekijk ik even snel de kortingsbonnen waarna het blad ongelezen in de papierbak terecht komt!

14 mei 2009 21:47
718 Cayman S
Loosdrecht
WW met IRK, heb ik al sinds ik auto rijdt en ik heb er inmiddels al 5x in het buitenland gebruik van gemaakt. Van het repareren van gescheurde waterslangen bij een Ascona tot het repatrieren van mijn Volvo 164 vanuit Beaune (nokkenaslager eruit gelopen...)
Staat idd op naam en is dus voor alle wagens waar je in rijdt geldig.
Heb zo ook op mijn IRK toen ik bij Parijs als passagier in de Xantia van mijn broer mee reed zijn dynamo kunnen laten repareren toen deze ineens de geest gaf.

14 mei 2009 21:50
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
MS964 schreef:
Mijn strategie: nergens lid van (behalve daily driver via werk), als het nodig is word ik wel on the spot lid, iets duurder maar in de loop der jaren allang verdiend. :idea:

Zo is dat :wink: En nu maar weer afkloppen!

14 mei 2009 22:03
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
15 jaar zonder gedaan, tot ik 'n ouwe Porsche kocht. :mrgreen: Toen toch maar ANWB-lid geworden en al twee keer profijt van gehad.

KNAC schijnt ook wel goed te zijn. Afgelopen weekend mijn eerste Route Mobiel-auto gezien, dat zegt niet veel goeds als je regelmatig op de weg zit.

14 mei 2009 22:04
Profiel
MS964 schreef:
ik wil alleen tegen elke prijs voorkomen dat ik 'De Kampioen" elke maand op mijn deurmat aantref! :mrgreen:

Geen enkel probleem, kreeg er hier 2, voor onze zoon en voor ons. :?
Even gebeld, en krijg er geen meer. 8)

@Horn, ANWB nemen, zelfs met de klassieker in het buitenland perfect geholpen, kwamen met de vervang auto (proton) op ambulance, alles overgeladen en wij verder zonder problemen. :ba:
Na vakantie stond auto al op opgegeven adres te wachten. :thumleft:

14 mei 2009 22:10
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
ik ben ook tevreden over de wegenwacht. nooit langer dan een half uur gewacht en imponerend te zien hoe snel die jongens een diagnose stellen. wel allemaal pre-computer auto's.

14 mei 2009 22:17
Profiel
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Ik heb de Bovag Mobiliteitsgarantie! Geen punt, dat de auto een Frans kenteken heeft! Geldig in heel Europa 8)

14 mei 2009 22:18
Profiel Facebook 
Enkel het oprijden van de kikker op de Wegenwacht-ambulance gaf enorm veel problemen. Zowel vooruit als achteruit er op rijden.

Maar Horn's TOTMBO rijdt in een Jeep dus dat moet goed gaan. Wachttijden waren bij mij tussen een half uur en een uur. Als vrouw alleen is langs de weg staan (één keer 's avonds) nog minder grappig!

14 mei 2009 22:22
964.c4
assendelft
hier ook anwb,
prima service en niet te duur en gewoon voor elke auto die ik bestuur.
heb ze een keer laten komen voor de porsche die een lekke olie leiding had en verteld dat ze niet met een sleepwagen maar met een autoambulance moesten komen en dat doen ze dan ook zonder vragen of moeilijk te doen.

heb een snelle prijs berekening gedaan bij route en dat leek mij duurder.

14 mei 2009 22:24
Profiel WWW Facebook 
993 biturbo 2WD
Cerisy la Forêt Fr.
Lydia schreef:
Enkel het oprijden van de kikker op de Wegenwacht-ambulance gaf enorm veel problemen. Zowel vooruit als achteruit er op rijden.

Een kikker springt er toch op :mrgreen:

14 mei 2009 22:45
Profiel Facebook 
PorscheForum Junkie
964 c2 cabrio marine blauw en 996 4S seal grau
genemuiden
hier ook ANWB al sinds 1986 (toen stond ik met een lekke radiator van een saab langs de kant) daarna nog twee keer van geprofiteerd, altijd goed :res: :salut:

14 mei 2009 22:52
Profiel
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Hier ook ANWB (+ IRK voor de camper :mrgreen: ) Staat idd op naam dus ze komen ongeacht welke auto je rijdt. TOTMBO wordt ook via partner tarief geholpen. Prima voor elkaar. Idd voordeel tov bv routemobiel dat ze echt eerst ter plekke proberen je auto weer rijdend te krijgen, en niet op zaterdagmiddag je auto naar de dichtst bijzijnde dealer slepen waar je maandag weer naar toe kan gaan bellen hoe nu verder :evil:

Kampioen kan je idd afzeggen, maar is zo af en toe wel humoristisch leesvoer :mrgreen:

14 mei 2009 22:57
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
horn schreef:
Wat te doen om eea voor twee auto's te regelen (die op twee verschillende namen staan)?

Wegenwacht - die is persoons gebonden - maar mijn ervaring is dat er nooit aan de persoon in kwestie wordt gevraagt zich te legitimeren :arrow: 1 van de 2 zou dus 'n copietje van de pas mee kunnen nemen :idea:
Ja kan het ook 'fair' spelen en TOTMBO als gezinslid aanmelden :wink:

Routemobiel is auto gebonden - heb je in jouw geval 2 volledige lidmaatschappen nodig :|

14 mei 2009 23:00
Profiel WWW Facebook 
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Medewerker van de wegenwacht krijgt vooraf van de centrale al veel info. Als hij de melding krijgt ziet hij ook op welke naam de pas staat. Als dit een man is, zal hij waarschijnlijk wel een opmerking maken als hij een vrouw aantreft. :wink:

14 mei 2009 23:28
Profiel
Panamera Turbo
Rotterdam
Afbeelding

14 mei 2009 23:33
Profiel WWW
Antwoord op onderwerp   [ 70 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende