Auteur |
Bericht |
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Top jaar voor Barolo?
S'jonge jonge, dat wordt een jaartje voor onze PF-ist Barolo! Zie de melding van de wijnleverancier! Geachte Wijnliefhebber, We hebben een Barolo uit het topjaar 2006 voor u bemachtigd. Dit oogstjaar staat als ‘uitmuntend’ te boek met een enorme bewaarpotentie. Voor wijnliefhebbers met geduld een unieke kans om van een uitzonderlijk prestigieuze wijn te genieten. http://www.wijnvoordeel.nl
_________________________________________ BETER LAAT DAN NOOIT
|
19 feb 2010 14:11 |
|
|
bully
|
Re: Top jaar voor Barolo?
De potente koning der Italiaanse wijnen
|
19 feb 2010 14:31 |
|
|
barolo
3.2S010
|
De koning der wijnen De wijn der koningen. 2006 nu drinken is kindermoord en 12 euro voor een Barolo, daar zit een luchtje aan. Ik ben van het type eerst proeven, dan pas kopen tenzij het om de top 10 van van de Winespectator gaat. De nummer 1 heb ik net open gemaakt om vanavond soldaat te maken. Als je het rijtje bekijkt staat daar ook nog een Barolo bij en een BeauCastel. Op 1: Casa Lapostolle Clos Apalta Colchagua Valley 2005 96 points / $75 5,987 cases made Chile http://top100.winespectator.com/wineOfTheYear-2008.html
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
19 feb 2010 14:55 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
Exen: 997 4S Cabrio MK1, Boxster 1997,Dodge Dart Swinger, Mustang, Herald, Spitfire, GT6 en TR6Heeze
|
Dat is nog eens drinken met voorzienigheid. De fles nu al geopend Je gaat wat gasten verwennen of drink je vanavond (stiekem) alleen
|
19 feb 2010 15:01 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Vanavond komt mijn oude buurman langs, die al weer een paar jaar terug verhuisd is. Wij hebben vroeger heel wat proeverijen afgelopen en organiseerde Grands Crus Classe etentjes. Dan mocht je alleen meedoen als je een Premier Grands crus classe meenam. Ik herinner mij nog goed dat wij een keer een uitzondering gemaakt hebben voor de inbreng van een CHeval Blancs uit 1964. Dat is de mooiste die ik ooit gedronken heb.
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
19 feb 2010 15:09 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
PB je zojuist die link .... net voordat ik dit topic zag ... net als met 'n Porsche: koopjes bestaan niet
|
19 feb 2010 15:45 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik geloof dat wij maar eens een Barolo proeverij moeten organiseren.
|
19 feb 2010 16:00 |
|
|
RS-R
ex 997 Carrera S.
ex Porsche 993,
ex Porsche Cayman S
PF nr.6
|
Deze kun je gerust kopen.
Superstunt: Barolo uit topjaar 2006 In de Italiaanse streek Piëmonte wordt een uitzonderlijk krachtige en robuuste wijn gemaakt: de Barolo. Deze wijn staat internationaal bekend als de koning onder de Italiaanse wijn. Oogstjaar 2006 is voor Barolo een uitzonderlijk goed jaar. Het Productschap Wijn beoordeelt dit oogstjaar met maar liefst een 9. Een dergelijk topjaar heeft wel tijd nodig om op dronk te komen, maar dan wordt u vervolgens ook getrakteerd op een ongekende wijnsensatie. Wij hebben voor u de Barolo 2006 van het huis Scanavino bemachtigd. De druiven komen van wijngaarden in de heuvels van La Morra, een van de beste gebieden op een hoogte van ongeveer 300 meter. Let op! de voorraad is helaas beperkt dus op=op. Italië (rood): Scanavino Barolo DOCG 2006 Van € 22,95 voor € 11,95 Grootse krachtige wijn gemaakt van de Nebbiolo druif. Diep donkerrood van kleur. Overweldigende geur met hinten van truffel en cederhout. In de smaak fijne kruidige tonen en duidelijke accenten van gerijpt fruit. Drinken vanaf 2014 en op te leggen tot ongeveer 2028. Indrukwekkend!
|
19 feb 2010 16:37 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
|
Een wit paardendrankje uit 1964? En de mooiste? Maar was het wel de lekkerste?
Alle gekheid op een stokje. Een prachtige en vooral lekkere wijn is fantastisch, zeker indien gecombineerd met een mooi gerecht. Ik mag graag een Santa Digna (cabernet sauvignon) drinken en die zijn niet zo prijzig als de Barolo's. Wij zijn in Heeze gezegend (niet alleen vanwege het RK karakter) met enkele fijne restaurants zoals Boreas en VanGaelen. Mocht je daar komen laat het dan weten. Wie weet?
|
19 feb 2010 16:44 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Het was een proeverij met een Margaux, Château Mouton Rothschild uit 1989 (die met de 100 punten van Parker), Château Lafite Rothschild, Château Latour & de Cheval Blanc uit 1964. Tot onze grote verbazing was het witte paard de mooiste wijn die er tussen zat. De inhoud is een Bordeaux blend met Cab Sauv, Merlot & Cab Franc.
|
19 feb 2010 17:10 |
|
|
sanendave
BMW 335i Cabrio
Ex Audi S4 Cabrio
Ex 993 c2
Ex 964 c2 CabrioRotterdam
|
Klinkt niet gek Vwb die aanbieiding: lekker laten gaan. Heb wel eens wat anders geprobeerd van deze wijnstuntvriend (Saint Emillion en geloof ook een spaanse Gran Reserva) en inderdaad: koopjes bestaan niet. Prima om mee te koken
|
19 feb 2010 17:21 |
|
|
$TEEF
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
|
ben erbij (als dat mag natuurlijk..)
_________________________________________ ruimte zit je nooit in de weg
|
19 feb 2010 18:36 |
|
|
turbocruiser
964 C2 1992Amstelveen
|
_________________________________________ "Il mattino ha l' oro in bocca"
|
19 feb 2010 18:39 |
|
|
sarsrich
997 4S Cabrio MK2
|
Okay, houdt me op de hoogte
|
19 feb 2010 20:13 |
|
|
piwis
|
How about een low budget Chateau Migraine???
_________________________________________ "Das Leben ist eine Krankheit, die ganze Welt ein Lazarett, und mein Porsche ist mein Artzt"
|
19 feb 2010 21:13 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Willen jullie nog weten hoe de Casa Lapostolle, Clos Apalta Colchagua Valley 2005 was? Grofweg zijn er 5 categorieën te onderscheiden. 1) De Bah wijn = meteen door de gootsteen 2) De ken net wijn = 1 glas is meer dan voldoende 3) De value for money wijn = 3 glazen is meer dan voldoende 4) De Wauw wijn = Graag een doosje met 12 stuks 5) De Nirwana wijn = Nu bevind ik mij op een Palm strand in de Indische oceaan en wordt mijn rug gemasseerd en.... Deze Apalta was een echte Nirwana wijn.
|
20 feb 2010 0:31 |
|
|