Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 14 maart 2025 12:18

Antwoord op onderwerp  [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Poetsmachine en detailing middelen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
993tt, 993 cabrio TOTMBO:964
Bericht Poetsmachine en detailing middelen
Edit: Veplaatst naar "Hier kun je praten over alles wat niets of weinig met ons merk te maken heeft." :idea:

Ik sta op het punt een bestelling te doen bij onderstaande bedrijf:

http://www.cleanyourcar.co.uk/

Pondje is nog laag :wink:
Iemand nog suggesties in NL met ongeveer dezelfde tarieven? Ik betaal niet graag teveel maar ben aan de andere kant ook ongeduldig dus wil het snel hebben. Bovendien heb ik liever geen UK plug :mrgreen:

29 maart 2010 20:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
ex 944 type 1, ex 944 type 2, ex 944 turbo, nu 996 4s
assendelft
Bericht Re: Poetsmachine en detailing middelen
Ik heb hier mijn spullen besteld, snelle levertijd en hebben regelmatig aanbiedingen.

http://www.carclean.nl/

gr, charles

29 maart 2010 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
944{asd} schreef:
Ik heb hier mijn spullen besteld, snelle levertijd en hebben regelmatig aanbiedingen.

http://www.carclean.nl/

gr, charles

+1

Goed bedrijf en heeft ook echt kennis van zaken, niet te beroerd om je advies te geven wanneer je met je auto langs rijdt.

29 maart 2010 21:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex: 986 3.2S Tiptronic
Randstad
Net wat foam applicators, clay en wash & wax kit besteld van Meguiars bij carclean....wordt weer lekker poetsen :cheers:

29 maart 2010 23:51
Profiel
PorscheForum Junkie
ex-911 3.2 '86, ex-TT quattro 260pk, nu saab 9-5 aero 250pk
ken ze vh audi TT forum ( :mrgreen: ), jongens van carclean staan goed aangeschreven!

30 maart 2010 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
ex-993 C2, 2.4T
Leidschendam
Ik heb met veel enthousiasme de site bezocht van Carclean, ze hebben echter zoveel keuze :shock: weet ik weer niet wat ik moet kiezen... :bang:

31 maart 2010 7:26
Profiel Facebook  Twitter 
PorscheForum Rakker
Bedankt voor de reacties, Ik heb de volgende bestelling gedaan bij http://www.cleanyourcar.co.uk Kost me ongeveer 200 Euro had me in NL ongeveer 300 Euro gekost.

SIM180 Rotary Polisher
Lake Country - Green, 6.5 inch, Flat Polishing Pad
Lake Country - Flat 6.5 inch Blue Finishing Pad
CleanYourCar - Ultra Fine Detailing Clay
Clearkote Carnauba Moose Wax
Menzerna Intensive Polish (PO85RD 3.02) - 1 litre
Menzerna Final Finish (PO106FA) - 1 litre
Poorboys Nattys Paste Wax Blue
Chemical Guys - Fabric Guard

En heb nog e.e.a liggen dus kan volgende week aan de slag :ba:

01 apr 2010 20:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Zowwwww vandaag al het spul binnen gekregen, dat gaat wel héél snel, binnen 3 dagen een bestelling uit de UK. Nog een mooie sporttas en proefjes er bij gekregen. :res: Morgen dus snel een UK-->EU verloop halen en poetsen :mrgreen:

02 apr 2010 22:16
Profiel WWW
Moderator
911 Carrera S
... heb je aan 'n verloop genoeg - of moet je ook omvormen van 220V naar 110V :?: :roll:

02 apr 2010 22:31
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
M140i
Menzerna is goed spul :thumleft:

02 apr 2010 22:52
Profiel
PorscheForum Rakker
dynamic schreef:
SIM180 Rotary Polisher

Ik hoop dat je al wat ervaring hebt met machinaal poetsen, anders is beginnen met een echt roterende machine niet aan te raden. Je kunt daarmee namelijk flink in de fout gaan (te hoge temperaturen met lakschade als gevolg, hologrammen, machinesporen). Verder is (vind ik) de fijne afwerking met een roterende machine echt lastig. Beter is een D/A (dual action) die zowel excentrisch als roterend beweegt.

03 apr 2010 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
@Olaf, alleen een andere stekker verloop nodig (verkrijgbaar bij Hema). Spanning en freq. zijn gelijk. Kijk wel uit met USA import daar is het wel 110 V.

@ Frank, Dat is me bekend, tnxs anyway!
Dual action (zoals de DAP) is voor watjes (grapje) :wink:

Nadeel Dual action:
Geen constante break down van de korrels
Agressievere producten nodig voor zelfde resultaat
Niet comfortabel in gebruik (trilt)
In verkeerde handen is bijna iedere machine gevaarlijk!!

Citaat:
The rotary machine is well used by professionals and enthusiast detailers alike. As it is sometimes misused and as a result it can get itself a rather bad name as a dangerous, fire breathing monster that will burn your paint as soon as look at it! Used correctly however, the rotary is a safe and hugely effective machine which doesn’t deserve its reputation.

03 apr 2010 11:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
:thumleft:

03 apr 2010 12:14
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
strak schreef:
Ik heb met veel enthousiasme de site bezocht van Carclean, ze hebben echter zoveel keuze :shock: weet ik weer niet wat ik moet kiezen... :bang:

Ik had precies hetzelfde, overspoeld met aanbod en meldingen van "kenners" waarvan je niet weet of het echt kenners zijn... Ik heb toen hier een enorm uitgebreide vraag met mij door een collega voorgeschreven middelen geschreven, maar die werd "opzij gezet" door een mod.

Dus heb ik het anders aangepakt: Ik heb een afspraak bij CarClean gemaakt en ben er gisteren (vrijdag) geweest. Ik heb er dik TWEE uur doorgebracht en ze hebben mij op mijn eigen auto getoond wat er allemaal mogelijk is. Toegegeven, het kost even wat geld, maar de resultaten waren verbluffend. Onvoorstelbaar wat het verschil tussen mijn eigen werk en dat van hun is. Ik heb echt geklungeld als ik het achteraf bekijk.

Tijdens en na de "demonstratie" heb ik aantekeningen gemaakt en die uitgewerkt. Al is het alleen maar om al die potjes, flesjes en doekjes uit elkaar te houden;-) De aantekeningen zouden kunnen dienen als guideline voor een flink aantal mede-forummers; maar de aantekeningen staan wel vol met merknamen dus ik zal deze niet kunnen posten zonder toestemming van een mod vooraf.

Say the word en ze staan online hier, inclusief foto van "de buit" van vrijdag j.l.;-)

08 mei 2010 12:06
Profiel
Moderator
PF #57
RetroMan schreef:
Ik heb toen hier een enorm uitgebreide vraag met mij door een collega voorgeschreven middelen geschreven, maar die werd "opzij gezet" door een mod.

Je bedoelt die Meguiars 'reclamefolder' die je eerder postte? :scratch:

08 mei 2010 12:13
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Woon je in Juinen of in Ter Weksel? :mrgreen:

Afbeelding

08 mei 2010 15:26
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
horn schreef:
RetroMan schreef:
Ik heb toen hier een enorm uitgebreide vraag met mij door een collega voorgeschreven middelen geschreven, maar die werd "opzij gezet" door een mod.

Je bedoelt die Meguiars 'reclamefolder' die je eerder postte? :scratch:

Die ja. Juist! Ik heb voor bijna 600,- aan spullen aangeschaft. Er van uitgaande dat ik inderdaad doelbewust "Meguiars reklamefolders" in dit forum gooi mag jij nu raden met hoeveel Meguiars produkten ik ben thuisgekomen.

Evil grin, toch al lekker 2 keer de naam genoemd. Maar toch even graag de schatting van het aantal M produkten!

Laatst bijgewerkt door RetroMan op 08 mei 2010 22:51, in totaal 2 keer bewerkt.

08 mei 2010 22:43
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
gast schreef:
Retroman, hier in de buurt kent men het gezegd; sommigen meugt een ander over de kop pissen.

Da's waarschijnlijk DE reden dat het bij jou in de buurt is gebleven. Om te beginnen is het "gezegde". Voor de rest ga ik er beter niet op in.

08 mei 2010 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
erwin996 schreef:
Menzerna is goed spul :thumleft:

Lelijke reklamefolderspammert! Leg uit waarom, of we zetten je opzij!

08 mei 2010 22:53
Profiel
M140i
Menzerna werkt goed, daarom is het goed spul.

08 mei 2010 23:09
Profiel
PorscheForum Rakker
MetalGreen911SC schreef:
Woon je in Juinen of in Ter Weksel? :mrgreen:

Afbeelding

"Hekking, nou doe je het weer!"

"Jawel burgemeester"

09 mei 2010 0:06
Profiel
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
erwin996 schreef:
Menzerna werkt goed, daarom is het goed spul.

Ik denk dat de andere merken ook goed werken en dat het eindresultaat veel meer afhankelijk is van de toegepaste methoden en gebruikte gereedschappen.

Al zoekende op forums viel het mij op dat er enorm op merken wordt ingezet. Discussies die beginnen met "A is beter dan B", "welk merk/type moet ik kiezen" en "Y is goed spul" zijn all over the place. Maar de praktische tip dat je je wax met een "S" moet opzetten ben ik een stuk minder vaak tegengekomen.... Toch vervelend als je daar met je potje wax van 45,- van topmerk Z een vegentekening aan overhoudt.

Andersom geredeneerd durf ik te beweren dat met de juiste methoden en gereedschap er een goed resultaat behaald kan worden ongeacht het toegepaste merk, voor zover dat dat geen Gamma/Aldi/Lidl kwaliteit spul is. En misschien zelfs dan nog wel, maar dat ga ik niet op mijn auto uitproberen;-)

Heren mods, daarom mijn wat zure reaktie; het gaat dus juist niet over een bepaald merk, maar op een of andere manier lijkt dat kwartje (nog) niet te vallen.

Tijdens die clinic (die dus ook niet over merken, maar over methoden ging) hebben we met 2 personen scherp opgelet, lastige vragen gesteld (en beantwoord gekregen), regelmatig onderbroken en een stap teruggedaan, aantekeningen gemaakt en die thuis verder uitgewerkt; zodat ik m'n speeltje stap-voor-stap in prachtige conditie kan krijgen zonder gebonden te zijn aan smeerseltje X of potje Y.

Maar wellicht is er niet zo'n behoefte aan die info en discussieert men liever over de kwaliteit van merk A vs. merk B, dit in de regel zonder degelijke onderbouwing anders dan de eigen ervaring en onderbuikgevoel. Ook prima, maar in mijn ogen een kwalitatief wat lager staande informatie-uitwisseling.

09 mei 2010 10:00
Profiel
M140i
RetroMan schreef:
Ik denk dat de andere merken ook goed werken en dat het eindresultaat veel meer afhankelijk is van de toegepaste methoden en gebruikte gereedschappen.

De toegepaste methode en gereedschappen zijn zeker belangrijk. Maar tussen verschillende merken bestaan wel degelijk kwaliteitsverschillen.

09 mei 2010 10:21
Profiel
PorscheForum Junkie
911 C2 Cabrio
Den Haag
Persoonlijk vind ik het wel intressant, om te weten hoe bijv. wax op te brengen en etc etc. Ik wil eigenlijk ook een roterende poetsmachine kopen, en er ervaring mee opdoen.

09 mei 2010 10:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
997 4S ex Boxster 3.2 S
erwin996 schreef:
RetroMan schreef:

De toegepaste methode en gereedschappen zijn zeker belangrijk. Maar tussen verschillende merken bestaan wel degelijk kwaliteitsverschillen.

Dat zal in algemene zin best zo zijn, maar ik zou dat dan graag onderbouwd willen zien op een andere manier dan "eigen ervaring" of "onderbuikgevoel". En die info is nauwelijks te vinden.

Bij ongeveer gelijke kwaliteit van het middel zijn de methode en gebruikte gereedschappen véél belangrijker.

09 mei 2010 10:33
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 30 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende