Auteur |
Bericht |
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Parkeergarage
De oplossing in Budapest voor het parkeerprobleem, mooi staaltje van techniek, maar denk wel dat het zeer duur is! http://www.woehr.de/en/projekte/budapest_m730/index.htm
|
27 aug 2010 8:58 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
Re: Parkeergarage
.. in Oslo hebben ze 'n soortgelijk systeem
|
27 aug 2010 9:17 |
|
|
felix bahama 912
Porscheloos...Almkerk
|
Overal in Japan al jaren geleden in gebruik, in elk straatje in Tokio bv. Geen velgschade meer (maar lieverd, ik moet wel tegen de stoeprand rijden anders krijg ik het kaartje niet in het slagboom apparaat!), geen blutsen in je deur vanwege de krappe plekken, en geen te kort genomen bochten (maar schat, die bocht kan je echt niet maken met een A8).
Lijkt me vooral voor mijn vrouw in Amsterdam een perfecte oplossing!!
_________________________________________ OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.
|
27 aug 2010 9:29 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
_________________________________________ Got coffee?
|
27 aug 2010 9:35 |
|
|
JMS
Porsche Targa SC 3l. 1980Middelburg (B)
|
Loop weer achter dus, maar ik woon ook op de boerebuiten Maar het blijft wel een mooi project!
|
27 aug 2010 9:47 |
|
|
Marco
Carrera 3.2,
996 Cabrio,
991 GTSThuredriht - NPC#1408 PF#492
|
die in 020 is een stuk eenvoudiger van opzet
_________________________________________ Got coffee?
|
27 aug 2010 9:47 |
|
|
Harmse
997.2 Carrera S '09
ex: 993 C2 '96
ex: 968 cabrio '92
|
In Rotterdam heb je er ook zo een, achter het Rabobank kantoor. Hoekje Keizerstraat - Bulgersteyn (achter de blaak). Maar ik dacht dat die enkel voor de bewoners van dat appartementencomplex beschikbaar was.
_________________________________________ 997.2 Carrera S '09 | ex: 993 C2 '96 | ex: 968 cabrio '92
|
27 aug 2010 9:52 |
|
|
Carrera80
Carrera 3.2 uit 84
|
zelfs breda heeft zo'n garage...
|
27 aug 2010 9:53 |
|
|
horn
PF #57
|
In Amsterdam (hoek Herengracht Raadhuisstraat, achter het postkantoor op het Singel) hadden ze 15 jaar geleden al zo'n garage met lift en schuifsysteem. Je reed je auto in zo'n bakkie, kreeg een soort ponskaart, liep je auto uit, schuifdeur ging dicht en het bakkie werd ergens 'opgeslagen'. Bij terugkomst stopte je je ponskaart in de sleuf en binnen een minuut of 4 ging de deur open en stond je auto er weer. Geen personeelskosten, geen licht etc. Werd gebruikt door een of andere bank.
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
27 aug 2010 10:08 |
|
|
Jay911
'03 996 4S/ '86 Toyota Supra (race)Amsterdam
|
oud systeem, maar goede achterbumper...
_________________________________________ Mooiste bloem? Het klaverblad
|
27 aug 2010 14:32 |
|
|
mark996
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
|
ik heb daar een tijdje gewoond (was trouwens de Witte Keizer).. De garage is voor zowel bewoners als medewerkers van de bedrijven die in de Witte Keizer zitten.. Maar idd niet voor bezoekers van de stad oid.. Erg leuk systeem moet ik zeggen (ook altijd erg veel bekijks bij het in- en uitparkeren), maar wel gevoelig voor storingen (en dat houdt in dat je soms de verkeerde auto krijgt bij het opvragen van je geparkeerde auto en dat je soms wel een tijd kan wachten op je auto..). Ik had toen nog geen P, maar die zou ik daar ook niet zo snel in zetten (de auto wordt namelijk strak gezet via een metalen band met wat rubber die tegen alle 4 de banden aan komt te zitten en hoe minder hoog de wang van de band is, hoe sneller het metaal met het stukje rubber van de 'strakzetter' de velg raakt).. Overigens stonden er in mijn tijd al een aantal P's geparkeerd beneden.. Woonde in mijn tijd ook nog een andere forummer met een 993TT, maar hij is ook al verhuisd geloof ik..
|
27 aug 2010 14:48 |
|
|