Auteur |
Bericht |
Frits77
986 S040
|
daily driver erbij: nul schade vrije jaren?
Net van mijn verzerkingskantoor begrepen dat je schade vrije jaren per auto opbouwt en niet per persoon. Ik heb nu 5 schade vrije jaren en die heb ik voor de P "ingezet". Nu ik er een auto bijneem, heb ik geen schade vrije jaren voor die daily driver. Aldus mijn verzekeringsagent. Beetje vreemd lijkt me: ik rij toch niet in 2 auto's tegelijk.
Iemand bekend met dit verhaal?
|
25 okt 2010 11:06 |
|
|
Cloaca
Porsche diversenOverijssel
|
Re: daily driver erbij: nul schade vrije jaren?
Ja, dat is heel "normaal"..... Aan de andere kant is het ook bespreekbaar als je dit aangeeft. Als je het niet bespreekbaar maakt betaal je de volle pond.....
_________________________________________ Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects
|
25 okt 2010 11:09 |
|
|
Devils son
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
|
Schadevrije jaren zijn inderdaad onderhandelbaar.
|
25 okt 2010 11:19 |
|
|
marino
997 GTS C2 cabrio '11 zwart
ex 964 Jubi #445 '93 viola
ex 996TT '03 zwart
ex 993 TT '98
ex 993 cabrio '94
ex 997 C2 '05vlakbij de Koekstad....
|
Yep, heb dit probleem ook gehad (iets anders maar had ook nul schadevrije jaren opbouw voor mijn P), maar rijd nu 3 jaar en heb inmiddels alweer de maximale 80% korting te pakken! (Het aantal schadevrijejaren blijft overigens hetzelfde, het is de korting die onderhandelbaar is... En daar gaat het natuurlijk om!
|
25 okt 2010 11:34 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
Porsche Panamera GTS 2016
Porsche Boxster CupUrmond
|
Frits,
Een andere optie is de Porsche op basis van Taxatiewaarde te verzekeren. Hier heb je geen BM verklaring voor nodig.
Je kunt dan je schadevrije jaren gebruiken voor je daily driver.
Of je Daily biojn de zelfde vervzekerraar onderbrengen als de Porsche, en deze als 2 gezinsauto aanwenden. je krijgt dan bij de meeste verzekeraars wel de korting van de 5 jaren, maar niet de schadevrije jaren. Deze laatste bouw je op per polis en niet per persoon. ( helaas.)
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
25 okt 2010 14:29 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
... alleen als het `n klassieker betreft M`n 2de en 3de auto schelen maar 1 trede op de BM ladder in vergelijking met de 1ste - schade vrije jaren nagenoeg gelijk ... en heb deze ook nog weleens van de ene naar de andere auto gewisseld
|
25 okt 2010 14:48 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Klopt niet helemaal Olaf,
Je kunt je Porsche al bij 8 jaar en ouder verzekeren tegen Taxatiewaarde, zonder BM verklaring.
_________________________________________ http://www.circuitverzekeringen.nl tevens Porsche en klassieker verzekeringen bij afic.nl
|
27 okt 2010 11:19 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
..... met (te) beperkt aantal km's/jaar. Geen optie dus als je (nog) meer met de Porsche wilt genieten.
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
27 okt 2010 22:29 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
15.000 km per jaar vind ik niet weinig voor een auto voor erbij En daar gaat het hier om. sterker nog. Ik denk dat dat nog niet eens wordt gehaald met deze Boxter
|
28 okt 2010 21:42 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Die 15.000 km/jaar is veel meer ruimte dan ik eerder ben tegengekomen . Mogelijk interessant! Geldt net als bij mijn huidige verzekering: - Geen nachtclausule - Geen alarmeis - Bindende taxatiewaarde conform art. 7:960 BW (geldigheidsduur taxatierapport?) - Geen beperkingen dekking vanwege stoffen cabriokap en schade aan cabriokap valt onder de dekking
_________________________________________ Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster!
|
28 okt 2010 22:26 |
|
|
Olaf
In the Dutch mountains ...911 Carrera S
|
.. jij zal het ongetwijfeld weten - maar voor mij is dit echt nieuws; dat je 'n auto jonger dan 10 jaar o.b.v. taxatiewaarde kunt verzekeren ...
|
28 okt 2010 23:21 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Eric,
Even ter verduidelijking.
Porsches van 8 jaar tot 15 jaar:
keuze uit 10.000 km of 15.000 km per jaar.
Porsches van 15 jaar en ouder:
7500 km en 10.000 km per jaar ( is trouwens wel meer km per jaar mogelijk met een uitzonderingsregel en een iets hogere premie)
Wel nachtcluasule bij klasse 1 alarm, geen bij een klasse 3 alarm. In beide gevallen mag het een fabrieksalarm zijn of vergelijkbaar, mits vermeld in het taxatierapport.
Geen extra hoog risico bij cabrio.
Uiteraard bindende taxatievoorwaarden. Taxatie is 3 jaar geldig.
|
29 okt 2010 7:03 |
|
|
Black Betty
Fifties Café Racer a.k.a. Black BettyVinkeveen
|
Dat klopt: in beginsel bouw je schadevrije jaren op per auto! Je kunt over de b/m-trede (niet over de schadevrije jaren) inderdaad onderhandelen. Daar zijn sommige verzekeraars wel gevoelig voor, zeker als je een goede tussenpersoon hebt die een woordje voor je doet, of als je een goed verhaal hebt (bijv. jarenlang schadevrij gereden met een leaseauto). Koppelen van 2 auto's kan ook: dan krijg je bij beide auto's dezelfde b/m-korting. Er zijn ook maatschappijen die dat doen (ook bijvoorbeeld de b/m van een motor aan die van de dagelijkse auto koppelen). Hou er in dat laatste geval wel rekening mee dat als je schade rijdt met de ene auto, dat ook b/m-consequenties heeft voor de andere auto!
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
29 okt 2010 7:50 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Speedy, Dit laatste is niet waar. het is zeker niet zo dat als je op 1 polis 2 voertuigen hebt verzekerd je bij het calimen van een schade ook in BM trede omlaag gaat op je 2e voertuig.
|
29 okt 2010 9:14 |
|
|
Black Betty
|
Als je op 1 polis twee auto's verzekerd hebt (een zogenaamde combi-polis), kan het inderdaad zo zijn dat de b/m trede per auto geldt. Als je echter 2 verschillende polissen (1 voor iedere auto) hebt bij 1 maatschappij en de b/m-schalen zijn aan elkaar gekoppeld, dan heeft een schade op de ene polis wel consequenties voor de korting op de andere...
Er zijn zoveel verschillende verzekeringsvormen, koppelbare polissen, combi-polissen, met of zonder b/m-tredes, dat het heel moeilijk is om de voor jou juiste verzekering te kiezen.
_________________________________________ it's better to burn out than to fade away
|
29 okt 2010 10:19 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Speedy,
het is al een aantal jaartjes mijn vak. Maar hier heb ik nog nooit van gehoord. Normaal is het bij ( gerenomeerde) verzekeraars dat als je bv 1 auto hebt met bv 14 schadevrije jaren, en een 2 auto met bv 0 schadevrije jaren wilt toevoegen je inderdaad 2 polissen krijgt. De 2e gezinsauto lift mee met de BM korting van de eerste, tevens bouw je op de 2e auto ook schadevrije jaren op. het is absoluut niet zo dat als je vervolgens met de eerste auto een schuldschade veroorzaakt, en daardoor een terugval hebt in jaren en in BM korting. dat vervolgens op de 2e auto ook de BM korting omlaag gaat.
Mocht dit wel zo zijn dan zou ik maar eens heel snel vertrekken bij datzo, hotso flatso verzekeringen, want dat klopt echt niet. De polis is gekoppeld aan het voertuig, en ook de opbouw van korting en jaren.
|
29 okt 2010 11:00 |
|
|
Black Betty
|
Ik ben ook jarenlang (senior) schadebehandelaar geweest (eerst bij een Zwitserse Intermediairsverzekeraar die inmiddels helaas niet meer bestaat) en daarna bij een groot gevolmachtigd intermediair. Met name bij dat gevolmachtigd intermediair heb ik echt een bizarre verscheidenheid aan autopolissen voorbij zien komen, ook gekoppelde polissen waarbij een schade veroorzaakt met de ene auto ook b/m-consequenties had voor de andere, vreemdsoortige clausules, etcetera, enzovoorts, enzoverder... Het bestaat dus wel. Wat ik aan probeer(de) te geven, is dat je bij het afsluiten van een -of meerdere- autoverzekeringen goed moet weten wat je wilt en dat de afgesloten polis(sen) daar ook aan voldoen. Ik zou dan ook iedereen adviseren om dat uit te laten zoeken door een goede tussenpersoon/intermediair.
|
29 okt 2010 11:28 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Speedy, Niks aan toe te voegen.
|
29 okt 2010 11:54 |
|
|
horn
PF #57
|
Aaaaah, nu al?
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
29 okt 2010 14:06 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
In het algemeen worden beperkingen opgelegd om het risico voor de verzekeringsmaatschappij te beperken, maar het causale verband tussen verhoogd risico en het aantal km's/jaar i.c.m. de leeftijd bij dezelfde auto ontgaat me .
|
29 okt 2010 14:10 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Eric.
Op het moment dat je meer km rijd dan dat de polisstandaard aangeeft wil Turien wel een uitzondering maken mits het niet van 10 naar bv 20.000 km per jaar gaat. Dit gaat dan wel ten koste van de premie. Het percentage van de taxatie gaat omhoog.
|
29 okt 2010 14:27 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
Ik leer Harald.
|
29 okt 2010 14:27 |
|
|
Sander911
ex 993, ex 996tt, ex Boxster S, ex 991S, nu een 991 Targa 4GTSWest Maas en Waal
|
Ik ken dat van vroeguh bij de 6 wielenpolis (auto+motor) toen stond de korting inderdaad in verband met beide voertuigen
_________________________________________ "It is amusing. When I believe I reached the limit, I found out that it is possible to go beyond". (Ayrton Senna)
|
29 okt 2010 14:39 |
|
|
EriC4C
Jaguar S-TR
ex-964C4CabrioPF #18
|
Goed om te weten, maar het causale verband tussen verhoogd risico (dus beperkingen en/of hogere premie) en het overschrijden van een leeftijdsgrens van een bepaalde auto blijft me onduidelijk .
|
29 okt 2010 14:47 |
|
|
Jos Targa
Porsche 914 2.7 1970
|
aha, dat bedoel je, tja vind ik zelf ook een beetje vaag, kan je hier eigenlijk ook geen zinnig antwoord op geven. Ik kan me echter bedenken dat men bij het bepalen van de voorwaarden er vanuit is gegaan dat er met een jongere auto over het algemeen wat meer wordt gereden dan een oudere.
|
29 okt 2010 14:58 |
|
|