Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 nov 2024 1:49

Antwoord op onderwerp  [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Aston Martins lelijk eendje... 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Amsterdam
Bericht Aston Martins lelijk eendje...
Altijd een Aston Martin willen hebben maar Bruin kon het niet trekken? Probeer dan nu het nieuwe lelijke eendje van Aston Martin: de Cygnet (betekent: kuiken van een zwaan). Prachtige lijn en zuinige motor :? , een Aston Martin bij uitstek.

29 jul 2009 19:32
Profiel
Bericht Re: Aston Martins lelijk eendje...
IQ meets am :pale:
nee dank u maar ter vergelijking met de andere kleine auto's is dit het beste ooit

29 jul 2009 19:42
Denk dat dit zoiets is als straks de VW Porsche Polo. :mrgreen:

29 jul 2009 20:19
PorscheForum Super Junkie
foxtrot / oscar
met dank aan de 'pencil pushers' in Brussel voor het bedenken van meer onzinnige regelgeving... :roll:

29 jul 2009 20:20
Profiel WWW
Groningen
Sesselfurzer vind ik een mooiere benaming. :wink:

29 jul 2009 20:23
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
je krijgt deze toch voor nop bij een echte AM??

29 jul 2009 20:25
Profiel WWW
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
lijkt me wel een leuke vervanging van de smartvoor2, ALS we er 1 mogen kopen...

maar dat moet toch wel lukken, bij Dr. Bez, met onze (ook 993 !) Porsche historie :mrgreen:

29 jul 2009 20:56
Profiel
Timeless
Vind hem heel cool , zker als er een er een stukje van de V12 in komt , V2 bijvoorbeeld :wink:

29 jul 2009 21:27
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
Afbeelding
tsja... waarschijnlijk binnenkort ook een porsche op basis van een lupo :lol:

het begint overigens meestal met de wielen
Afbeelding

29 jul 2009 22:16
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Dat doet toch meer pijn ....een Porsche op basis van een Gupo ..... :cry:

29 jul 2009 22:30
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
De aprilgrappen zijn vroeg, voor 2010.

29 jul 2009 23:27
Profiel
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Op zich vind ik het geen gek idee: je kunt zo'n stadautootje alleen kopen als je ook een echte Aston koopt. ervan uitgaande dat niet iedereen dat zal doen, wordt dit kleine guitige karretje een relatieve zeldzaamheid en zal z'n waarde aardig behouden.

Dat betekent weer dat deze kleine Aston een 'klassieker in de dop' is, terwijl hij slechts een fractie van z'n grote broer zal kosten.

Het enige wat me tegenvalt is dat Aston altijd heeft gezegd niet in de 'super car mania' mee te willen doen en alleen echte sportwagens zou willen blijven produceren. Daarom is Aston ook nooit met een Cayenne-achtige auto gekomen en een vierdeurs is er alleen gekomen toen vaststond dat 'de sportieve lijn' gewaarborgd kon blijven. Dat is -denk ik- ook de reden dat de 4-deurs Aston qua belijning toch echt de mooiste quatroporte is.

We doen nu een beetje lacherig over deze move van Aston, maar het zou mij niets verbazen als Porsche binnenkort ook zoiets uit de hoge hoed tovert. Na de Cayenne en Panamera is Porsche heeft Porsche de weg naar een 'kleine instap-Porsche' ook al beetje bij beetje geopend.

De Cayenne en Touareg staan al op hetzelfde platform. Waarom geen Porsche op hetzelfde platform als de nieuwe Polo (of Golf/Scirocco)?

30 jul 2009 0:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Amsterdam
Binnenkort kunnen we de PORSCHE LUPO verwachten. :mrgreen: :cheers:

30 jul 2009 5:22
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Het is natuurlijk wel een slecht idee. Men wil 2.000 tot 4.000 (afhankelijk van de bron) van die doosjes schuiven. Dat is lastig als je ze alleen wil verkopen icm nieuwe AM's.

De exclusiviteit is dus niet gewaarborgd, want men zal uiteindelijk gewoon die dingen aan anderen moeten verkopen. Nog lastig zat want de prijs in Duitsland lijkt boven de 30.000 euro te komen. NL dus ruim 40.000 euro. Maar wel mooi dat iedere malloot een cygnet kan kopen en rondrijden in zo'n ding dus niet automatisch zal worden gezien als "die heeft ook een echte AM thuis", maar ook als "die kon alleen de cygnet betalen".

Daarnaast is het technisch exact dezelfde auto als de iQ. Dus een traag bakje. Voor heel veel meer geld. En persoonlijk zie ik de bodykit om een iQ te laten lijken op een cygnet wel om de hoek komen. Sta je daar met een gebakje van ruim 40K, heeft de buurman voor enkele duizenden zijn iQ om laten bouwen naar een cygnet...

De kans op imagoschade is m.i. levensgroot.

Ook vraag ik mij af wie zo'n gebakje gaat willen. Het is gewoon een toyota met AM neus. Niet bepaald iets om van te watertanden. Voor ruim 40K ken ik een flink pak leuke kleine autootjes.

Paul noemt het leuk ipv de Smart for2. Maar dan vraag ik aan hem: zou hij er echt ruim 40K voor aftikken?

30 jul 2009 9:01
Profiel
Volkswagen 356 Kever Cabrio
Brecht Antwerpen België
Hier staat de uitleg van AM.

Vind het een mooi wagentje, en het is een oplossing voor die domme CO-uitstoot :roll:

Langs de andere kant, zal het er allemaal van afhangen hoe ze de wagen gaan brengen, eigenlijk zoals DS zegt, wat is de meerwaarde van de AM tegenover de Toyota.

Ik vind het wel een leuk ding en zou dit eventueel kopen, al was het maar voor de heb ook al kost het € 40.000, mijn mini koste nog eens € 10.000 meer, maar ben niet bereid om het dubbel te betalen voor een Toyota met enkel een AM body. Indien ze echter de stijl van AM volledig doortrekken in het interieur, motor en ophanging vind ik het zo slecht nog niet.

Het voornemen om enkel aan AM klanten te verkopen is op zich wel leuk, maar vrees dat dit niet haalbaar is.

Het liefst zou ik natuurlijk hebben dat ze enkel de DB9 / DBS bouwen en bij Porsche enkel de 911, maar ondertussen zijn we er al wel achter dat overleven dan echt wel moeilijk word.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 jul 2009 9:19
Profiel WWW
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
ppp 356 schreef:

Ik vind het wel een leuk ding en zou dit eventueel kopen, al was het maar voor de heb ook al kost het € 40.000, mijn mini koste nog eens € 10.000 meer, maar ben niet bereid om het dubbel te betalen voor een Toyota met enkel een AM body. Indien ze echter de stijl van AM volledig doortrekken in het interieur, motor en ophanging vind ik het zo slecht nog niet.

Van wat ik overal lees is de auto technisch 100% gelijk aan de iQ. Dus motor, ophanging, enz. gelijk. Interieur wordt wel op AM-niveau gebracht (wat gelet op de technische mogelijkheden voor de stoelen in moet houden dat er een AM-huidje over heen getrokken wordt, de stoelen uit een AM passen er niet in).

30 jul 2009 9:27
Profiel
Brecht Antwerpen België
Krijg hier juist zomernummer binnen van het AM Magazine.

De wagen exterieur en interieur word 90% AM, ophanging chassis en motor blijft 100% Toyota. Net zoals bij de huidige AM's kan je het interieur vollidg samenstellen naar uw wensen, waar men dan verwacht dat een groot deel van de klanten hier een copy gaan maken van hun huidige wagen.

Wil het wel eens zien, maar vooral eens mee rijden, een AM die van 0-100km/u in ??????? en een top van 150km/u geeft me nu niet direct een whow gevoel.

Geduld is het vermogen je motor stationair te laten draaien wanneer je hem het liefst verschrikkelijk op zijn staart zou trappen.

30 jul 2009 9:39
Profiel WWW
ppp 356 schreef:
Krijg hier juist zomernummer binnen van het AM Magazine.

De wagen exterieur en interieur word 90% AM, ophanging chassis en motor blijft 100% Toyota. Net zoals bij de huidige AM's kan je het interieur vollidg samenstellen naar uw wensen, waar men dan verwacht dat een groot deel van de klanten hier een copy gaan maken van hun huidige wagen.

En dan de hamvraag: ben je nog geïnteresseerd (voor iets meer dan 30K dan, want geen bpm in België)?

Citaat:
een AM die van 0-100km/u in ???????

14,7 seconden... En ik verwacht iets langzamer, want toyota is vaak optimistisch en meer luxe is meer gewicht en als je maar 68pk hebt dan heeft 20-30kg nog best wat invloed.

30 jul 2009 9:52
Profiel
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Verwacht ook niet dat men die exclusiviteit zal (kunnen) handhaven. Dat teveel AM-bezitters toch wel een dikkere 2e (3e..) auto er bij willen.

Dus dat er wel kansen zijn voor ons om er 1 te 'krijgen' :twisted:
Over de prijs had ik nog geen idee, 40k is natuurlijk erg veel geld en zeker voor de uitvoering etc. zoals PPP hier boven net beschrijft :oops:
Zeg maar het 3-voudige voor dezelfde auto als de IQ maar alleen met een ander kleed is natuurlijk belachelijk, dat ga ik niet betalen.
Waarbij ik de prestaties niet belangrijk vind, daarvoor heb ik een andere auto. Erger me nooit aan de acceleratie van de smart.

De smart was ook niet goedkoop - tegen de 20k - viel me op als er lagere prijzen van veel grotere auto's voorbij komen.
Maar het argument 'hoeveelheid auto voor bepaalde prijs' vind ik ook niet interessant; geen moment spijt van deze kleine 8)

30 jul 2009 9:55
Profiel
Paul II schreef:

De smart was ook niet goedkoop - tegen de 20k -

Dan heb je niet het kale basismodel, want die begint al onder de 10. En die 40K is de vanaf prijs. Als je de cygnet gaat personaliseren zal het ook rap naar 50-60K gaan (of meer?).

30 jul 2009 10:02
Profiel
ex-1980 Saturn metallic 924 2.0 nu: fiets, ov
Utrecht
Dan kan AM alleen maar hopen dat de klanten gaan voor de snob value, mensen die in zo'n ding willen rijden omdat iedereen weet dat ze thuis een echte Aston hebben staan.

30 jul 2009 10:10
Profiel
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
briljante aktie
ze geven zo'n toyota er gewoon bij voor in de stad aan kopers van een "echte" AM, daarnaast zijn er genoeg lui die zo'n ding los willen kopen voor 2x de kostprijs, dus het weggevertje kost ze niets :idea:

daarbij wordt de co2 bijdrage van AM gehalveerd

binnenkort als je een nieuwe Cayenne koopt staat er gewoon standaard een Porsche Lupo in de kofferbak, let maar op :wink:

30 jul 2009 10:24
Profiel WWW Facebook 
Devils son schreef:
Paul II schreef:

Dan heb je niet het kale basismodel, want die begint al onder de 10.

Klopt. Komt vooral door de cabrio en Passion uitvoering en verder door bijna alle extra's.

Maar ook een IQ komt voor mij met luxer dan standaard uitvoering op minimaal 15k en dat is dan geen cabrio. En met nog wat andere extra's er bij ...

Gek ook om te zien dat het volgende uitrustingsniveau dan ruim 4000 Euro duurder is doordat er ipv BPM = 0 plots BPM = 3300 € op de rekening komt, door energielabel B ipv A. Dat tikt aardig aan op deze prijzen :idea:

30 jul 2009 11:00
Profiel
Brecht Antwerpen België
Devils son schreef:
Paul II schreef:

Dan heb je niet het kale basismodel, want die begint al onder de 10. En die 40K is de vanaf prijs. Als je de cygnet gaat personaliseren zal het ook rap naar 50-60K gaan (of meer?).

Hangt er weer vanaf wat ze gaan doen bij AM, normaal is de optielijst op een AM zeer beperkt op een DB9 Volante kan bv voor iets van een € 5.000 opties krijgen en dan is hij echt full.

Voor € 40.000 met de prestaties van de Toyota ben ik niet geïntresseerd. Ik koop altijd iets waar ik Fun aan heb en niet voor de ogen van iemand anders, dus zie me dan eerder terug een Mini JCW kopen dan een Toyomartin :D

30 jul 2009 11:36
Profiel WWW
‘64 Kever
ppp 356 schreef:
Voor € 40.000 met de prestaties van de Toyota ben ik niet geïntresseerd. Ik koop altijd iets waar ik Fun aan heb en niet voor de ogen van iemand anders, dus zie me dan eerder terug een Mini JCW kopen dan een Toyomartin :D

Ik niet ;)... JCW komt er niet meer in bij jou ;) (gokje)

30 jul 2009 15:26
Profiel Facebook 
Antwoord op onderwerp   [ 49 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende