Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 apr 2025 19:49

Antwoord op onderwerp  [ 121 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Economische verwachtingen voor 2011 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Economische verwachtingen voor 2011
Hoe zien jullie 2011 economisch gezien? Dit jaar voor de eerste keer in 27 jaar geen winstdeling 13 maand en kerstpakket. Dat beloofd wat voor volgend
jaar! Wij hebben het natuurlijk allemaal nog goed, meerdere autos in bezit kunnen nog op vakantie etc. Hebben het als forummers denk ik allemaal wel
redelijk voor elkaar, maar hoe zien jullie het dus voor volgend jaar? prive/zakelijk

Edit P: De forum software past de breedte van je post automatisch aan, dus extra enters hoeft niet! ;)

22 dec 2010 20:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Ex-964 C4, Ex-Boxster, EX Audi S8-> dreaming of cayenne turbo -> 996 gt3
MESTREECH
Bericht Re: Economische verwachtingen voor 2011
Naar mijn inziens zitten we op het diepste punt....

daar de banken steeds moeilijker gaan doen, zal 2011 qua makelaardij verkoop nog slechter worden MAAR... :bang:

Gelukkig is de huursector flink aan t aantrekken dus zoals cruijf zou zeggen elk nadeel heeft ook zijn vordeel.....

Ik denk dat we nog een jaar of 2 last hebben en dan zal de spiraal wel weer omhoogwaarts keren... :thumleft:

Maar het is idd zoals je aal aangaf niet zo'n geweldige jaarafsluiting als andere... :bang:

http://www.degeusmakelaars.com

22 dec 2010 21:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
Bompa's hoekje of
http://www.analist.nl/

22 dec 2010 21:19
Profiel WWW Facebook 
Timeless
Blijft fragiel ...

22 dec 2010 21:30
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Nog steeds progressie in my line of business.

22 dec 2010 22:13
Profiel
ex 911 3.2 carrera "84, ex Boxster 986, ex996 cabrio c4 ex 996 4S
Leiderdorp
heb jij een incassobureau ?

22 dec 2010 22:16
Profiel WWW Facebook 
Timeless
gast schreef:
Ik verwacht in 2011 Porsche te blijven rijden. Say no more.
Wat jij Kennedy?

Hopelijk niet één ......zou nog wel 964RS darbei willen habben , toch Marcello....

22 dec 2010 22:48
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Afhankelijk van waar je naar kijkt maar (voor mij) was 2010 zo slecht nog niet. Aandelen met 18% gestegen, ik heb wel eens andere jaren gehad....en er zullen ook weer andere jaren komen...

23 dec 2010 8:45
Profiel
Mijn hoop is maximaal 35 zetels in maart in de eerste kamer voor VVD, CDA. PVV en SGP.
Ik verdien mijn brood met "linkse hobby's".

23 dec 2010 9:24
PorscheForum Junkie
1986 C1
Friesland
Mijn hoop is minimaal 35 zetels in maart in de eerste kamer voor VVD, CDA. PVV en SGP.
Ik verdien mijn brood met "werken". :mrgreen:

on-topic:
NL politiek heeft geen invloed op de economie.
Met mij gaat het altijd goed. :drive:

23 dec 2010 10:03
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
2011 lijkt mij een jaar te worden met wisselende berichten en wisselende stemmingen.

Zelf heb ik goede hoop op een goed jaar, maar ik heb geen enkele meetbare invloed op de economie, dus...

23 dec 2010 10:24
Profiel
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Richard schreef:
heb jij een incassobureau ?

Nee hoor.

23 dec 2010 10:31
Profiel
Sint-Niklaas (B)
Devils son schreef:
2011 lijkt mij een jaar te worden met wisselende berichten en wisselende stemmingen.

+1
Als er na Griekenland en Ierland in 2010 het komende jaar een groter Europees land zoals Italië of Spanje zwaar in de problemen zou komen om zijn overheidsschulden te (her)financieren zal het een somber economisch jaar worden volgens mij.
Vraag me ook af of er nu inflatie dan wel deflatie zal komen

23 dec 2010 11:03
Profiel
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
Wordt weer een minder jaar. Mensen kunnen het zich steeds minder permiteren om te gaan scheiden. Ook door dalende huizen prijzen moeten ze wel bij elkaar blijven. En ben bang dat echte vooruitgang in de economie wel even op zich laat wachten. Verder is het wel een mooi getal 2011 en blijf ik lekker P rijden.

23 dec 2010 12:01
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Echt dalende huizenprijzen voorzie ik dan weer niet. Zeker als er minder echtscheidingen zijn zie ik niet waar dat door zal worden veroorzaakt. Zo lang de economie steun nodig heeft zal de ECB de rente niet (veel) verhogen en zonder veel gedwongen verkopen (en het merendeel heeft nog altijd als reden: scheiding)... gaat de boel dus gewoon verder op slot, of het kabbelt verder door zoals dit jaar, met misschien een lichte plus aan het eind van het jaar... beetje afhankelijk van de berichtgeving en hoe b.v. het VK zich houdt (ik ben overigens bepaald niet optimistisch).

Eigenlijk verwacht ik dat de wisselende berichten zullen zijn dat er relatief veel negatiefs uit de EU komt (want de politiek heeft hier niet durven snijden) en wat meer positiefs wereldwijd (hoewel het b.v. bijzonder interessant is om te zien hoe de VS om zal gaan met haar schuldpositie, want ook dat is zorgwekkend... maar die hebben wel wat meer vervelende maatregelen durven nemen, dus daar zit weer een potentieel plusje).

O well...

23 dec 2010 13:15
Profiel
Airhead schreef:
Mijn hoop is minimaal 35 zetels in maart in de eerste kamer voor VVD, CDA. PVV en SGP.
Ik verdien mijn brood met "werken". :mrgreen:

on-topic:
NL politiek heeft geen invloed op de economie.
Met mij gaat het altijd goed. :drive:

Dat zie ik toch anders.

Gisteren nog een interesant artikel in de NRC.
Nederlanders zijn een verwend volk en kunnen geen afstand doen van bepaalde verworvenheden waardoor er eigenlijk verkeerd bezuinigd wordt en we achteruit boeren. (ipv op hypotheek rente aftrek, arbeidsmarkt etc)
Afbeelding

23 dec 2010 13:44
PorscheForum Junkie
Cayman S Speedgelb voorheen Boxster S Zenith blau voorheen 964 C4.
Noord Holland
@DS er is een enorm verschil tussen de grote steden en de rest van Nederland. In Purmerend bijv, zijn afgelopen half jaar 5 transacties gedaan met woningen van boven de 500/K i.p.v. vroeger 50 transacties. In Amsterdam en Haarlem(rest weet ik niet) gaat het minder naar beneden en blijven de transacties op de woningmarkt meer op peil vanwege instroom van externen. Het lijk erop dat het lokaal enorm kan verschillen in de economie. En als RFEA (http://www.rfea.nl) maak ik nu vaak mee dat cliënten niet kunnen scheiden als ze uit een Finex locatie komen omdat dan het huis met dik verlies moet worden verkocht.

23 dec 2010 22:09
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
IK heb vandaag tijdens de kerstlunch op de zaak mijn verwachtingen over komend jaar uit moeten spreken, maar verwacht in ons geval niet al te veel verbetering op basis van de economische situatie, wel op basis van een aantal ontwikkelingen binnen het bedrijf zelf. Dus, ben redelijk positief gestemd!

23 dec 2010 22:18
Profiel
soepkip 986 schreef:
@DS er is een enorm verschil tussen de grote steden en de rest van Nederland. In Purmerend bijv, zijn afgelopen half jaar 5 transacties gedaan met woningen van boven de 500/K i.p.v. vroeger 50 transacties.

De hogere prijsklasse ligt op zijn gat, dat is algemeen bekend... Maar ik heb het gewoon over het geheel.

Citaat:
Finex locatie

Vinex. V van vierde nota ruimte. :wink:

24 dec 2010 0:23
Profiel
PorscheForum Junkie
718 Spyder
Ik ga voor 18% plus, net als afgelopen twee jaar :!:

27 dec 2010 0:29
Profiel
Westervoort
Wát een cijfers zeg ; ik zit al vele jaren bij Wilgenhaege en ben al ontzettend blij met m'n 8.82% rendement dit jaar, vond ik al boven verwachting en komt voornamelijk door de inhaalrace van de laatste 3 maanden. Zit dan ook totaal niet in het wereldje zoals sommigen van jullie en heb 't helemaal uit handen gegeven.

27 dec 2010 3:00
Profiel
964 C2
Nou dan heb je toch een prima resultaat behaald Jurgen.
Heb zelf ook een goed jaar gehad, doe het voornamelijk wel zelf, vind ik leuk en sta nog steeds dik in de +.
Dertiende maand krijg ik nooit, kerstpakket wel. Maar wederhelft kwam wel met 13de maand thuis en enorm kerstpakket.
NL in 2011. Denk dat veel mensen het een stuk slechter gaan krijgen en dat het een zeer wisselend jaar wordt wb de economie.
P blijf ik wel rijden, maar hier op het forum is een deel bevoorrecht, maar een deel van de mensen heeft het hier ook een stuk minder dan sommigen denken.
We zijn niet allemaal zelfstandig ondernemer met een buffer.
En een P is leuk, maar kan ook een enorme kostenpost zijn.

27 dec 2010 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Verwachtingen voor 2011:
- Besparingen van de overheid komen hard aan bij het legertje adviseurs dat al jaren van de overheid leeft.
- Geld tekort bij gemeentes, gevolg lastenverzwaring voor Jan Modaal
- Matige groei en weinig inflatie. Stabiele werkloosheid dankzij vergrijzing
- Huizenprijzen gaan 2-3% achteruit
- 996 bouwjaar 1998-2000 gaat 17.000 euro kosten
- 996 mkII gaat naar 25.000 euro
- 997 bouwjaar 2005 voor 38.000 euro
- Wesley en Yolanthe gaan scheiden
- Feijenoord failliet
- Job Cohen wordt burgermeester van Texel

27 dec 2010 10:56
Profiel
Moderator
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Sigrid schreef:
hier op het forum is een deel bevoorrecht, maar een deel van de mensen heeft het hier ook een stuk minder dan sommigen denken.
We zijn niet allemaal zelfstandig ondernemer met een buffer.

"Het forum" bestaat niet, maar is een afspiegeling van de maatschappij. Soms een vertekende, maar vaak en zoals in dit geval ook niet. Alsof overigens alle zelfstandige ondernemers (wel) een buffer hebben :roll: . Ik ken meer dan genoeg voorbeelden van zelfstandige ondernemers die minder inkomen én buffer hebben dan menig persoon in loondienst.

:@: Jurgen: De dwaas doet wat hij niet laten kan, de wijze laat wat hij niet doen kan. :thumleft: :wink:
..... en geen rendementen vergelijken zonder de bijbehorende doelrisicoprofielen te kennen hè!

27 dec 2010 11:31
Profiel
PorscheForum Rakker
911 T (hotrod R) 1970 en 912 SWB uit 1967 en ex 996 Cabrio tip. / ex 911 3.0 SC / ex 912 SWB 1966
Zuidlaren
2011 wordt een sober jaar voor ons bedrijf. gelukkig hebben we goede reserves en zingen we de storm wel uit. vanaf 2012 zie ik weer vooruitgang voor onze branche (facilitaire dienstverlener) we zijn altijd de eersten die het merken bij een crisis en de laatsten die profiteren van een goede economie... maar wij hebben gelukkig geen klagen gezien de reserves en we maken sowieso nog wel winst!

27 dec 2010 11:43
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 121 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende