Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 17 nov 2024 1:39

Antwoord op onderwerp  [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Buitenlands kenteken 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Curaçao
Bericht Buitenlands kenteken
Hallo iedereen.
Ik kom regelmatig een paar dagen naar Nederland maar ik wil voortaan eigenlijk wat langer blijven en meer toeren door Europa. Normaal huur ik voor die paar dagen een auto op Schiphol maar als ik langer blijf is het misschien beter een auto te kopen.
Nu vraag ik me af hoe het werkt als je ergens een auto koopt, bijvoorbeeld in Duitsland, en die auto op dat kenteken laat staan en daar wegenbelasting en verzekering te betalen. Kan dat? Ik woon op Curacao en ben niet van plan me ergens anders in te schrijven. Ik weet dat er hier mensen zijn die in Nederland wonen en hier een auto hebben gekocht voor als ze hier op vakantie zijn. Dat moet in Europa toch ook kunnen? Als ik in Duitsland een auto koop en op Duits kenteken laat staan dan heb ik geen gezeur met invoer e.d. (dus goedkoper dan een Nederlandse auto) en kan ik als toerist in Europa rondrijden.
Wat denken jullie?

05 jul 2011 2:18
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Buitenlands kenteken
Het gaat er (voor Nederland) om waar je je recidentie hebt. En dat is voor jou Curacao.

Je kan dus gewoon met een auto rijden die kentekenregistratie in Curacao heeft :wink:

Hoe het in Duitsland zit - met het op naam van een kenteken zetten, als je daar niet woonachtig bent, weet ik niet.

Voor Luxembourgse platen heb je in iedergeval een woon- (of bedrijfs) adres aldaar nodig :wink:

05 jul 2011 2:53
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
Als niet ingezetene van NL kan je in principe geen voertuig op naam zetten

05 jul 2011 5:33
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Volgens mij moet je inderdaad de Curacaose platen op je auto in Nederland kunnen schroeven. Het lijkt me ook niet mogelijk om voor langere tijd een Duits kenteken op je naam te hebben staan als je geen ingezetene van Duitsland bent.

Ik hoop alleen voor je dat om Curacaose platen te krijgen, je de auto niet eerst naar Curacao hoeft te brengen ;)

05 jul 2011 6:04
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Je zou natuurlijk een campertje kunnen kopen :arrow: betaal je maar voor 3 maanden per jaar :wink:

.. of zo'n houderschaps- en BPM- vrije Toyota :popcorn:

05 jul 2011 6:09
Profiel WWW Facebook 
Moderator
PF #57
koop een leuke 911, zet ik hem wel op mijn naam en verzorg hem de rest van het jaar voor je. Kom jij naar Europa, staat hij gewassen en afgetankt voor je klaar... :idea:

05 jul 2011 7:00
Profiel
Moderator
911 Carrera S
horn schreef:
koop een leuke 911

Cabrio, Turbostoelen, Open Luchtfilter ... :wink:

05 jul 2011 7:39
Profiel WWW Facebook 
3.2 '88 (HET geluid) 993 2S '97 (DE kont) 997 2S '09 (Gewéldig door 45 jaar 911-verfijning) (BMW E46 M3: TOP)
Marcel schreef:
Als niet ingezetene van NL kan je in principe geen voertuig op naam zetten

Ook voor een Duits kenteken moet je in D. staan ingeschreven.

Het kopen daar is geen probleem, het kenteken is dus wel een punt.

05 jul 2011 8:47
Profiel
horn schreef:
koop een leuke 911, zet ik hem wel op mijn naam en verzorg hem de rest van het jaar voor je. Kom jij naar Europa, staat hij gewassen en afgetankt voor je klaar... :idea:

En als Horn op vakantie is of als het hem even niet goed uit komt dan neem ik het van hem over!

05 jul 2011 8:53
Profiel
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Ik heb nog wel een parkeerplaats op 5 minuten afstand van Schiphol waar je hem kan stallen ;)

05 jul 2011 8:56
Profiel
Moderator
PF #57
mooi. Daar wil ik dan best binnenkort 3 weken parkeren :twisted:

05 jul 2011 10:04
Profiel
PorscheForum Junkie
911 3.0 SC & 911 2.4E Targa & Boxster 3.2S
Neem eens contact op met Shipside

Tax free cars, lekker rondrijden in Europa en dan weer van de hand doen, of meenemen naar huis :D

(wat een prijzen zonder belastingen........) :shock:

05 jul 2011 10:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Bedankt voor de reacties zover.
@ Horn, Wimpie en Sandelow: Wat geweldig aardig van jullie! Wie heeft er vrienden nodig als je lid bent van het porscheforum? Bedankt maar al die opoffering kan ik niet van jullie vragen :wink:
Om Curacaose platen te krijgen moet ik de auto eerst in Curacao invoeren. Dan weer verschepen naar Europa en iedere twee jaar weer terug voor de keuring. Niet echt de bedoeling. Daarbij, als ik hem in Rotterdam binnenbreng moet ik hem van de douane tijdelijk invoeren voor max. 6 maanden. Schiet dus ook niet op. Misschien moet ik iemand in Duitsland zoeken op wiens adres ik mij kan inschrijven zonder uit Curacao uit te schrijven.
Al met al dus nog niet zo gemakkelijk.

05 jul 2011 13:29
Profiel
993 Targa, Q7 3.0TDI, Beetle Cabrio, , 600 XR, HD Street Glide Glide Special, Oud Huijzer 616
Uden
ik heb wel eens een aantal auto's op naam gehad toen ik in Schotland woonde, echter deze stonden al op mijn naam voordat we verhuisden en dan is er niet zoveel aan de hand. Je betaalt gewoon de gebruikelijke dingen, echter toen ik toen een motor wilde kopen ging dat ineens niet meer....dus die hebben we toen op mijn vrouw d'r naam gezet....

05 jul 2011 14:09
Profiel
Cayman S 2009, 924 1977
kun je hem niet gewoon op naam van iemand anders inschrijven die wel woonachtig is in NL of D. lijkt me simpeler dan jezelf hier bij iemand in te schrijven

05 jul 2011 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986
Zürich
Pas even op met zomaar inschrijven ergens. Er kan (inkomsten) belastingplicht ontstaan met meerdere landen die je aanslaan. Uiteindelijk wint het land waar je het middelpunt van je leven hebt, maar ga jij maar eens volrkoming dubbele belasting formulieren aanvragen etc. Zo simpel werkt het niet. Beste nog (neem aan dat je de Nl nationaliteit hebt) karretje met Nl kenteken ergens in NL neer zetten.

05 jul 2011 21:48
Profiel
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Volgens mij is de simpelste oplossing (buiten op naam van iemand in NL zetten) dan toch een Luxemburgse/Duitse vennootschap oprichten en die de auto laten kopen. Deze route wordt in ieder geval veel gevolgd door mensen die auto's met veel BPM erop kopen. Op zich zitten hier nog wel wat haken en ogen aan en hangt het er dus nogal vanaf wat je wilt gaan rijden. Voor een Golfje van 20k schiet het niet echt op denk ik 8)

05 jul 2011 21:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Curaçao
Bedankt voor de goede adviezen. Ik wil me inderdaad liever niet ergens anders inschrijven. Een buitenlandse vennootschap is op zich een goed plan maar voor de toch korte periodes dat ik in Nederland ben wil ik eigenlijk een niet al te dure auto kopen (rond Euro 35k).
Mijn laatste plan is een auto in Spanje te kopen en hem op naam van een vriend te zetten die in Madrid woont. Moet nog wel even kijken of ik dan als zg. "tweede bestuurder" in de verzekering kan. Met een spaanse auto kan ik gewoon in Nederland en Europa rondtoeren.
Ik zag op een spaanse site deze twee auto's. Wat vinden jullie hier van?
ps. Die turbovelgen zijn straks misschien te koop voor een vriendenprijsje!
http://www.autocasion.com/coches-segund ... -ref776054
http://www.autocasion.com/coches-segund ... -ref567975
De eerste is een limited 30-jahre editie, de tweede lijkt me erg mooi v.w.b. kleuren.

06 jul 2011 1:07
Profiel
Moderator
PF #57
ik zou die jubi doen.

06 jul 2011 6:27
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Ik ook in deze.

06 jul 2011 6:50
Profiel
Uden
en hoeft die spaanse auto dan niet elk jaar terug voor een spaanse apk of zo....Al met al vind ik het een omslachtig plan ....Geld ga je er niet mee verdienen, veel dingen op je hals halen wel (spaanse auto, verzekering, stalling, onderhoud, wie brengt hem naar schiphol als je aankomt, wat ga je doen als je hem weer wilt verkopen, is je vriend te vertrouwen, hoeveel dagen ben je eigenlijk in NL?.....)

06 jul 2011 8:09
Profiel
Nissan 370Z roadster Ex-BWM Z4 3.0 Ex-350Z 313pk grijs Ex-350z in 't zwart (kort) Ex-944, 1984 Ex-968 targa ex-944 S2 Cabrio
Krimpen aan den IJssel
Wow die Jubi is mooi en niet te duur zeg..... gaan ze hier niet voor een puist meer weg tegenwoordig?

06 jul 2011 8:33
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Onlangs bij Wolbert een soortgelijke Jubi verkocht voor een vraagprijs iets onder de 40K Euro, wat inderdaad (ook) een lage(re) prijsklasse is. (Auto heeft dan ook geen 2 weken te koop gestaan)

Off Topic - Jubi's in de markt :arrow:

Waldshut-Tiengen Deutschland

Fulda - Deutschland

Hamburg - Deutschland

Neudenau Deutschland

Arezzo - Italie

LAST BUT NOT LEAST - Number 30 - In Paris - Frankrijk

06 jul 2011 9:32
Profiel WWW Facebook 
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
de prijs van die laatste lijkt me overigens een grapje, of zie ik iets over het hoofd?

06 jul 2011 9:54
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Alleen een dwaas gaat 125000 euro betalen voor een jubi.

06 jul 2011 9:57
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 67 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende