Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 15:42

Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Zakelijke boete 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Zakelijke boete
Heren,

Ik heb een paar boetes liggen die ik met auto's gemaakt heb geregistreerd op mijn eenmanszaak en vof. Hiervan is er 1 een snelheidsovertreden welke ik niet van de winst af kan trekken. Dat is duidelijk als ik het zo lees via Google en logisch. Via Google lees ik ook dat een boete in de vorm van een naheffingsaanslag (parkeerboete) wel aftrekbaar is.

Twee bekeuringen heb ik liggen voor het rijden door een straat met geslotenverklaring. Hier mag je tot 09:00 niet rijden, dit doe ik wel, scheelt me namelijk 20 minuten per ochtend. Is dit een naheffingsaanslag en kan ik deze zakelijk betalen en zodoende van de winst aftrekken of is een boete in de vorm van een naheffingsaansleg ook niet aftrekbaar?

Bedankt!

30 maart 2011 19:05
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Zakelijke boete
Ik snap niet dat je dat tweede 'gevalletje" hier ter sprake brengt op deze manier. :bang:

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."

30 maart 2011 19:08
Profiel
997 4S Cabrio ex. 993 4S, ex. 964 C4, ex. 968
Nederland
CaseyyesaC schreef:
Heren,

Ik heb een paar boetes liggen die ik met auto's gemaakt heb geregistreerd op mijn eenmanszaak en vof. Hiervan is er 1 een snelheidsovertreden welke ik niet van de winst af kan trekken. Dat is duidelijk als ik het zo lees via Google en logisch. Via Google lees ik ook dat een boete in de vorm van een naheffingsaanslag (parkeerboete) wel aftrekbaar is.

Twee bekeuringen heb ik liggen voor het rijden door een straat met geslotenverklaring. Hier mag je tot 09:00 niet rijden, dit doe ik wel, scheelt me namelijk 20 minuten per ochtend. Is dit een naheffingsaanslag en kan ik deze zakelijk betalen en zodoende van de winst aftrekken of is een boete in de vorm van een naheffingsaansleg ook niet aftrekbaar?

Bedankt!

Gewoon betalen dus :flush:

30 maart 2011 19:21
Profiel
PorscheForum Rakker
997.2 4S / 993 TT
'Parkeerboete' is een naheffingsaanslag parkeerbelasting en is (indien zakelijke rijder) aftrekbaar. Boetes, lees verkeersovertredingen, zover ik weet niet. Curieus overigens als je de winst moet drukken met boetes :|

30 maart 2011 19:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Boxster 3.4 S
Twente
sinds wanneer zijn boete's zakelijik nog aftrekbaar :roll:

Gewoon betalen, niet mee eens, dan voor laten komen :idea:

30 maart 2011 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
ex- 964 C2C Indisch rood, nu 996 C2 handbak.
Regio Den Haag
Wet IB 2001
Artikel 3.14. Van aftrek uitgesloten algemene kosten
1. Bij het bepalen van de winst komen niet in aftrek kosten en lasten die verband houden met de volgende posten:
c. geldboeten opgelegd door een Nederlandse strafrechter en geldsommen betaald aan de Staat ter voorkoming van strafvervolging in Nederland of ter voldoening aan een voorwaarde verbonden aan een besluit tot gratieverlening, bestuurlijke boeten, geldboeten opgelegd op basis van bij wet geregeld tuchtrecht, geldboeten opgelegd door een instelling van de Europese Unie, alsmede kosten als bedoeld in artikel 234, zesde lid, en artikel 235, derde lid, van de Gemeentewet;

Daaruit leid ik af dat geldboetes niet aftrekbaar zijn.

Naheffingsaanslagen parkeerbelasting zijn wel aftrekbaar. Je betaalt namelijk alsnog het verschuldigde parkeergeld vermeerderd met administratiekosten. Die vallen niet onder de aftrekuitsluiting van artikel 3.14 wet IB 2001....

30 maart 2011 20:03
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Sanhi schreef:
'Curieus overigens als je de winst moet drukken met boetes :|

Het gaat toch gewoon om het zakelijk wel of niet kunnen betalen van een bekeuring, is toch niet zo'n vreemde 'wens"??

30 maart 2011 20:41
Profiel
M140i
Lijkt me ook niet zo'n vreemde vraag. Als je dit 6x per week doet, lopen de boetes aardig hoog op.

30 maart 2011 21:35
Profiel
Lada
Helemaal in het zuiden.
Misschien niet meer doen dan en wat eerder uit je nest komen?

Als je een Porsche rijdt zijn bekeuringen een "statement". Breek je de regels krijg je straf (i.d.g. een boete dus niet zeuren). Als je Porsche rijdt zal je dat al a.d. :ass: roesten. Indien niet, koop een anderen wagen.

31 maart 2011 2:23
Profiel
PorscheForum Rakker
+1 Delnoy

Als je willens en wetens een overtreding maakt moet je niet miepen. Blijkbaar verdien je per 20 minuten meer dan die boete kost anders stond je wel vroeger op. Andere oplossing is langer uitslapen. :mrgreen:

31 maart 2011 7:26
Profiel
987 Boxster Spyder, Ex. Porsche 356 speedster outlaw rep, ex 964 C2
Den Haag
De boete zelf is niet aftrekbaar, de € 6 administratiekosten die tegenwoordig in rekening worden gebracht is wel aftrekbaar.

Voor boetes is een wettelijke aftrekuitsluiting opgenomen. De parkeerboete is zoals al gemeld feitelijk en juridisch een naheffingsaanslag parkeerbelasting. Technisch geen boete dus wel aftrekbaar. Sta je fout geparkeerd en krijg je daar een boete voor, dan is dat weer niet aftrekbaar.

31 maart 2011 9:16
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bedankt voor de info, lekker gewoon prive betalen dus. Thx!

31 maart 2011 9:26
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Wat een hoop moraalridders in dit draadje weer zeg... :thumbdown:

Als iets fiscaal aftrekbaar is, dan neem je het gewoon mee in de aangifte. Doodnormaal. Vrijwillig meer belasting betalen dan wettelijk noodzakelijk is iets wat weinigen zullen doen...

05 apr 2011 12:23
Profiel
Moderator
PF #57
... en vind ik ook best een beetje dom ...

05 apr 2011 12:40
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Het is mijn hobby ook niet... :mrgreen:

05 apr 2011 13:34
Profiel
Moderator
PF #57
ach, hobby's mogen dan wel weer best een beetje dom zijn :cheesy: (moet je maar eens aan je totmbo vragen hoe ze over een tunnelrun denkt... :lol: )

05 apr 2011 16:59
Profiel
Veel ex-en: Ex 964 C2 en C4, ex 996 turbo en ex 997 Carrera S
Devils son schreef:
Wat een hoop moraalridders in dit draadje weer zeg... :thumbdown:

Als iets fiscaal aftrekbaar is, dan neem je het gewoon mee in de aangifte. Doodnormaal. Vrijwillig meer belasting betalen dan wettelijk noodzakelijk is iets wat weinigen zullen doen...

+1

05 apr 2011 17:01
Profiel
horn schreef:
moet je maar eens aan je totmbo vragen hoe ze over een tunnelrun denkt...

Op weg naar ons hotel waar wij altijd verblijven met de wintersport is op enkele km's van de aankomst een mooie tunnel. Iedere keer dat we daar doorheen rijden gaan de ramen naar beneden... Ik weet derhalve vrij aardig hoe mij vrouw over een tunnelrun denkt. :mrgreen:

05 apr 2011 17:06
Profiel
Moderator
PF #57
Afbeelding

05 apr 2011 17:16
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Boetes die te herleiden zijn aan het bewust schijt hebben aan je omgeving, daar heb ik geen enkele moeite mee. Die kunnen ze wat mij betreft niet vaak genoeg uitdelen. Hup, terug me die bonnen quota.

Ik mag hopen dat die niet zakelijk aftrekbaar zijn, wat een flauwe kul zeg.
Je doet t zoch zelf, het heeft toch geen zak met je bedrijfsvoering te maken ?
Begrijp ook niet wat dat met moraalridderij te maken heeft.

08 mei 2011 14:24
Profiel
lindemans schreef:
Begrijp ook niet wat dat met moraalridderij te maken heeft.

Dat de übermoraalridder van dit forum iets niet snel als moraalridderschap wenst te betitelen snap ik. Ik zal ook niet snel zeggen dat iemand hard rijdt... :mrgreen:

08 mei 2011 16:29
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Hup, aanpakken die hardrijders! :mrgreen: :drive: 8)

08 mei 2011 17:59
Profiel
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Grappig dat mensen vaak snel op hun achterpoten staan, als een ander iets doet wat niet mag bij henzelf in de straat. Maar dat anderen vooral niet moeten zeiken als ze dat zelf andersom doen. Eigenlijk vind ik dat gewoon hypocriet.

11 mei 2011 9:40
Profiel
Nou ben ik net als iedereen hypocriet, dus dat ga ik niet ontkennen, maar ik begrijp even niet waar jij het over hebt...

Misschien over jezelf, want het zal toch niet zo zijn dat jij nooit eens een regeltje overtreedt? :mrgreen:

11 mei 2011 11:10
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Dat van die naheffingsaanslag parkeerbelasting wist ik niet.
Deze heb ik slechts één maal in ontvangst mogen nemen.
De volgende keer dat ik er eentje krijg trek ik hem gelijk af van de belasting.
Er zijn genoeg zaken waar ik de volle mep voor moet betalen (o.a. kinderopvang) terwijl een ander door de fiscus flink ondersteund wordt.

Ik wil absoluut niet meer betalen dan strikt noodzakelijk is.

11 mei 2011 11:11
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende