Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 18 nov 2024 8:39

Antwoord op onderwerp  [ 6 berichten ] 
Onderzoek voertuigvolgsystemen 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Onderzoek voertuigvolgsystemen
Beste forum leden,

Momenteel volg ik een Marketing opleiding op de HVA en voor mijn afstudeeropdracht kijk ik naar de beste manieren om voertuigen te beveiligen tegen diefstal (nog steeds een groot probleem). In dit onderzoek kijk ik specifiek naar voertuigvolgsystemen. Daarom is het voor mij interessant om er o.a. achter te komen hoeveel mensen al bekend zijn met voertuigvolgsystemen, hoeveel mensen het al gebruiken en hoe men er in het algemeen tegen aan kijkt.

Daarom het vriendelijke verzoek om mijn online enquête in te vullen. Het is een vrij korte enquête die binnen 3-5 minuten in te vullen is. U zou mij hier enorm mee helpen! Het onderzoek is alleen voor mensen die een voertuig bezitten.
Alvast vriendelijk bedankt!,

Robert Janssen

MOD: link geveegd - zie commentaar in het 2 na volgende bericht.

15 mei 2011 20:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 911 3.0SC 1982
Varik
Bericht Re: Onderzoek voertuigvolgsystemen
Ik zit in deze systemen. Je bent altijd een keer welkom.

Pb bij interesse

15 mei 2011 20:49
Profiel
Moderator
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Linkt - na invullen van enquete - door naar o.a. Gezondheidsbevordering Universiteit Maastricht Enquete - daarmee de link in de eerste post geveegd (mede omdat in de enquete MI vragen staan die niks met het volg systeem te maken hebben)
:salut:

.. lezers die hun "ei" kwijt willen bij TS kunnen contact met hem opnemen via PB :idea:

15 mei 2011 21:11
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
^^^^ Deze ^^^^
Amsterdam
Rjanssen schreef:
Beste forum leden,

Momenteel volg ik een Marketing opleiding op de HVA en voor mijn afstudeeropdracht kijk ik naar de beste manieren om voertuigen te beveiligen tegen diefstal (nog steeds een groot probleem). In dit onderzoek kijk ik specifiek naar voertuigvolgsystemen.

Beste Robert,

Het lezen van je eerste zin heeft mijn interesse gewekt. Diefstal, zeker van onze geliefde Porsches is uiteraard een groot probleem. Een onderzoek naar de beste manier om de auto hiertegen te beveiligen is dan zeker interessant. Je tweede zin deed bij mij echter een vraag rijzen. Als je wil onderzoeken hoe je je auto het beste tegen diefstal kan beveiligen, waarom kijk je dan specifiek naar voertuigvolgsystemen? Zou je niet veel breder moeten kijken, of in ieder geval moeten onderbouwen waarom je specifiek naar voertuigvolgsystemen kijkt?

Groet,

Ralph

15 mei 2011 23:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
911 3.2 Cabrio 1989
Omgeving Haarlem
Een voertuig volgsysteem is m.i. geen beveiliging tegen diefstal; het is een optie die kan helpen als het goed al gestolen is; een laatste hulpmiddel om iets terug te kunnen vinden.

Zeker nu in bepaalde categorien autos een dergelijk systeem verplicht is gesteld door verzekeraars, weten boeven ook met hoge zekerheid dat er zo'n systeem in hun buit zal zitten. Prioriteit 1 is dan dus het uitschakelen danwel "jammen" daarvan.

Er zal vast wel eens een auto teruggevonden worden hiermee, maar ik vind dit een hoog marketing gehalte hebben, en vooral zakkenklopperij door de aanbieder van de "terugvind-service".

17 mei 2011 16:17
Profiel
PorscheForum Rakker
911 SC '82
Amsterdam
Ik begrijp dat de link naar de UVM betrouwbaar over komt maar normaliter zou ik zeggen dat vragen aangaande mijn diefstal/inbraak preventiesystemen hoogstens van mijn assurantiepersoon of de politie mogen komen. Dus voorzichtig met deze enquête. Geen persoonlijke gegevens opgeven!

17 mei 2011 17:12
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 6 berichten ]