Auteur |
Bericht |
Wimpie77
|
Andere DD
Ben op zoek naar een andere DD. Rij nu in een Dodge Journey maar daar ben ik klaar mee.
Heb gekeken naar een Kia Sportage en een Hyundai IX35.
Heeft iemand nog suggesties voor dit soort typen auto's?
_________________________________________ * * *
|
10 jul 2011 10:02 |
|
|
erwin996
M140i
|
Re: Andere DD
Nissan Quashqai diesel?
_________________________________________ In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas
|
10 jul 2011 10:03 |
|
|
Ewout
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.Nieuwerkerk a/d IJssel
|
|
10 jul 2011 10:05 |
|
|
Ewout
|
Zoek je nieuw of gebruikt? Budget?
|
10 jul 2011 10:12 |
|
|
Wimpie77
|
Nieuw. Benzine. Budget is ongeveer 28.000 euro. In ieder geval niet meer...
|
10 jul 2011 10:16 |
|
|
Ewout
|
Mijn buurman heeft onlangs in meerdere auto's proefgereden. Onder andere in de Sportage. Ik weet dat hij daar erg over te spreken was en hem bijna had gekocht. Hij heeft uiteindelijk besloten toch liever een gebruikte XC90 te kopen (nee, ik heb niet op hem ingepraat ).
|
10 jul 2011 10:20 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Waarom nieuw?
Je pakt enorm veel afschrijving. Daarvoor kun je een goede gebruikte stevig laten onderhouden. En voor rond de 20 is er al een hoop moois te koop. Ik denk Mercedes G, Range Rover / Discovery / Freelander of zelfs een Cayenne.
Tenzij het lease is natuurlijk, dan moet je wel nieuw.
In dat geval zou ik nog eerder in een RAV 4, een Tiguan of zelfs een Skoda Yeti stappen dan in een Kia of Hyundai, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Wat je ook nog kunt overwegen, geen SUV maar wel een mooie grote ruime auto is een nieuwe Lancia Delta.
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
Laatst bijgewerkt door JorisLoet op 10 jul 2011 10:31, in totaal 3 keer bewerkt.
|
10 jul 2011 10:25 |
|
|
Wimpie77
|
Oke. Bedankt alvast.
Ik heb nog niet gereden in de auto's, maar wel erin gezeten. Sportage vond ik wat stoerder dan de IX35... Verder weinig in die categorie met die prijs.
Nieuw omdat ik geen zin heb in duur onderhoud. Wat nu dus het geval is bij de Dodge. Dodge gaf 2 jaar garantie. In die tijd uiteraard niks stuk. Nu begint het te komen.
Hyundai geeft 5 jaar garantie en Kia 7 jaar.
|
10 jul 2011 10:27 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Toevallig gisteren in een nieuwe Honda CR-V gereden. Beviel me eigenlijk best wel goed. Prijs is alleen wel iets hoger.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
10 jul 2011 10:31 |
|
|
Franz
ex 964, nu Cayenne
+ Audi B9 Competition QuattroNoord-Brabant
|
Of je pimpt een Duster.
_________________________________________ Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.
|
10 jul 2011 10:33 |
|
|
Wimpie77
|
Honda is inderdaad te duur.
Maar die Duster is wel cool... Dus...
|
10 jul 2011 10:35 |
|
|
Ewout
|
Ik heb mijn Espace destijds nieuw gekocht. Ik zou het nu niet meer doen. Je hebt welliswaar minder kans op duur onderhoud maar de afschrijving in de eerste twee jaar is flink. Daar kun je een hoop onderhoud voor laten doen. Op een jong gebruikte heb je overigens vaak ook nog een behoorlijke periode garantie.
Bij de volgende heb ik besloten wel voor hetzelfde bedrag te gaan winkelen (40-45K) maar dan gebruikt in een andere klasse: XC90, X5, KJN of Range rover.
Laatst bijgewerkt door Ewout op 10 jul 2011 10:41, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 jul 2011 10:38 |
|
|
JorisLoet
Ex 3.2 Carrera cabriolet 1987 - ex 911 3.2 Coupé 1986Zürich
|
Hebben de wat meer premium merken niet een wat betere restwaarde? VW versus Kia, Hyundai, Dacia? Goed om te kijken naar total cost of ownership voor de totale periode.
_________________________________________ There is no try - just do or do not!
|
10 jul 2011 10:41 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
Ik weet nog een mooie zwarte nissan qashqai te koop staan voor een nette prijs. Ongeveer 50000km, van 2008, lederen bekleding, 2.0 BENZINE!, panoramadak, automaat. Mocht je belang hebben dan stuur maar pb, dan vraag ik wat meer gegevens.
(en t is een btw auto)
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
Laatst bijgewerkt door ralf996 op 10 jul 2011 16:10, in totaal 1 keer bewerkt.
|
10 jul 2011 11:04 |
|
|
MY00
Cayman S
|
@Ralf, Volgens mij wou ie een benzine.
Indien ik jou was ging ik lekker voor de Sportage. Wat ga je ermee doen, op de een of andere manier heeft de 1.6 (moderne motor) wel een bak 6 en de 2.0 niet.
En 7 jaar garantie zijn echt 7 jaar garantie. Zie dit een duits merk nog niet doen. Indien je een DD zoekt en je het een leuke auto vind "why not", ook de rest waarde zal best wel aardig blijven bij de Sportage, de garantie is namelijk overdraagbaar en dit zal indien 5 jaar oud toch ook wel nog wat extra's brengen. Verder is het afschrijven van 28k naar 10k in 5 jaar, zoiets gelijk dan het kopen van 2e hands grotere auto want deze krijg je als ze ouder zijn dan 10 jaar waarschijnlijk alleen nog maar verkocht naar Afrika, laat staan de onderhoudskosten en kosten voor het rijden.
Het gaat om een DD voor erbij. Wij hebben 5 jaar geleden een Tucson voor mijn vrouw gekocht en deze doet erg goed zijn werk. Vandaar ook mijn bovenstaande verhaal. De volgende zal waarschijnlijk een Sportage worden.
_________________________________________ Mvg,
René
|
10 jul 2011 11:53 |
|
|
barolo
3.2S010
|
Ik zou voor een Ford SMAX gaan met de kop eraf. Is een probleemloze auto, mega ruimte erin. http://www.autoweek.nl/occasion.php?mak ... K&cache=no
_________________________________________ That's thirty minutes away. I'll be there in ten.
|
10 jul 2011 12:02 |
|
|
horn
PF #57
|
+1 en dan de 2.5 v5 turbo... (als die nog bestaat)
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 jul 2011 12:05 |
|
|
Ewout
|
Ik heb samen met mijn buurman in deze auto een proefrit gemaakt. Veel ruimte, krachtige benzine motor (had naar ik mij herrinner 200PK). Alleen kraakte dat ding bij elke verkeersdrempel dat het een lieve lust was. Wij reden in een zeer luxe uitvoering (nieuw 60K) maar dat vond ik een beetje een tegenvaller voor die prijs. Een Espace staat ook bekend om kraakjes maar vergeleken bij de S-max is de mijne fluisterstil.
Edit: de auto waarin wij proefreden was niet de 2,5 T!
|
10 jul 2011 12:06 |
|
|
horn
PF #57
|
Heb de S-Max 1 gehad, met de 2,5 V5 turbo full option. Heb nooit een fijnere reiswagen gehad. Vond hem niet mooi, maar de rijkwaliteiten, uitrusting en bouwkwaliteit maakten dat meer dan goed. Zou zo weer zo'n auto willen (ware het niet dat ik de leaser niet (meer) prive rij dus ook niet zoveel behoefte heb aan die ruimte momenteel). Yaron, kan je geen Sportage van een jaar of 4 kopen? Heb je ook nog 3 jaar garantie en heeft iemand anders de grootste afschrijving al betaald....
_________________________________________ Life is too short to drive boring cars
|
10 jul 2011 12:12 |
|
|
Ewout
|
Had jouw S-max dat gekraak dan niet? Als in de testauto op de binnenbekleding van de deuren drukte begon hij al te kraken.
|
10 jul 2011 12:15 |
|
|
horn
PF #57
|
nada zip zero zilch donut. niet dus.
|
10 jul 2011 12:37 |
|
|
Wimpie77
|
@Horn, dan max een 1 jaar oude Sportage, want het oude model ziet er niet uit...
|
10 jul 2011 12:40 |
|
|
horn
PF #57
|
het nieuwe wel? maar een 1 jaar oude is nog altijd een stuk meer afgeschreven dan een nieuwe... ik zou persoonlijk prive dus nooit een nieuwe auto kopen... maar dat is persoonlijk.
|
10 jul 2011 13:08 |
|
|
PaulusdB
964 Carrera 4 Coupé, zwart, '92Grootenbosch
|
Misschien eerst nog maar eens goed rekenen, Y. - Onderhoud is als een kick-boxer, af en toe en tikje, soms een forse dreun. Pijn doet het zeker, maar je ziet het enigszins aankomen en je overleeft het meestal.
- Afschrijving is als een sluipmoordenaar, je merkt al de tijd helemaal niks en ineens ben je er geweest.
Tenzij je een rationalisatie zoekt om een emotionele aankoop te doen. Dan moet je niet langer mauken en voor de snelle pijn gaan. Een nieuwe auto is gewoon altijd duurder per jaar, tenzij je nu een BPM-vrij en tijdelijk MRB-vrij model scoort. Dan schrijf je m.i. zo weinig af dat het uit kan t.o.v. een goede tweedehandse. (Nog geen BPM-vrije SUV gezien trouwens.)
|
10 jul 2011 13:41 |
|
|
ralf996
ex 996 4s, 993 c2 en
964 c2 tipWeert
|
stomme typfout, het is namelijk een 2.0 benzine
_________________________________________ Wederom op zoek naar ......
|
10 jul 2011 15:29 |
|
|