Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 11 apr 2025 18:26

Antwoord op onderwerp  [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Moeite met de waarde van (oude) Porsche's 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Moeite met de waarde van (oude) Porsche's
Was van de week ff aan het buurten bij een kennis van de NPC.
Na de verkoop van zijn bedrijf heeft hij wat oudere Porsche's gekocht voor zijn hobby en af en toe verkoopt hij er ook een paar.
Reed in zijn vrij recente 4S cabrio en moet zeggen dat reed geweldig wat pakt zo'n ding op zeg.
Ook van binnen de afwerking zie dan ook wel de waarde van zo'n auto terug.
Maar dan heeft hij een paar 356 cabrio's en één van 1953 en dan fluistert hij in mijn oor wat dat waard is, begrijp dat niet echt :oops:
Ook stond er een coupé met wat werk :wink: (nou ja wat werk) en ging er in zitten en dan heb ik wel moeite met zo'n prijs.
Hij heeft ook een paar 911 jes van eind jaren 60 en één nog met de boekjes en onder de 100.000 km's en liep wel heel erg mooi, maar ook dito zo'n waarde.
Wil zelf eigenlijk ook wel een leuke 356 erbij hebben maar zal door de (zure) appel heen moeten bijten, ze zijn gewoon duur :idea:

01 sep 2011 8:13
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Bericht Re: Moeite met de waarde van (oude) Porsche's
Wet van vraag en aanbod.

Kennelijk vind jij die oude modellen ook het geld wat er voor gevraagd wordt waard, want je overweegt het nog steeds... Pas als potentiële kopers af gaan haken vanwege de prijs zijn ze echt te duur.

01 sep 2011 8:39
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Mensen kopen ze ook omdat ze weten dat ze in waarde stijgen.....
Auto's kopen is niet echt een goede investering..... echter met dit soort auto's.....

01 sep 2011 8:41
Profiel
Cayenne Turbo, ex RS6 met wat extra pit, ex 996 Turbo met wat extra pit, ex 964, ex 964, ex 968 cabriolet, ex 944
Cloaca schreef:
Mensen kopen ze ook omdat ze weten dat ze in waarde stijgen.....

Om te beginnen weet je dat nooit. Het is in sommige gevallen waarschijnlijk, maar dat is wat anders.

Ik denk overigens dat het merendeel van de aankopen liefhebberij is. Misschien speelt het beleggingselement wel mee, maar de hoofdreden lijkt mij in de meeste gevallen toch echt liefhebberij.

01 sep 2011 9:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Porscheloos...
Almkerk
Mijn auto is in 5 jaar in waarde verdrievoudigd, heb er ook wel een grote emmer geld ingestopt.....Als je ze koopt voor de waardestijging mag je er alleen naar kijken en vooral niet in rijden. Ik rij ongeveer 10.000 km per jaar met mijn 912.....kost ook wat.

Met aandelen , onroerend goed etc. weet je tegenwoordig ook niet wat de uitkomst is, met de Porsche kan je leuk karrren!!

01 sep 2011 9:47
Profiel
Moderator
911 Carrera S
molen934 schreef:
Wil zelf eigenlijk ook wel een leuke 356 erbij hebben maar zal door de (zure) appel heen moeten bijten, ze zijn gewoon duur :idea:

Je leeft maar 1 keer, Hans ... gewoon dat zure spaargeld van de bank trekken en zo'n ge-upgrade kever kopen :!:

(ook omdat ik denk dat ze nog wel in waarde blijven stijgen ... al is het maar net iets meer dan de bank aan rente geeft ...)

01 sep 2011 10:00
Profiel WWW Facebook 
Porsche diversen
Overijssel
gast schreef:
Inderdaad, wet van vraag een aanbod, echter is het de kunst NU de auto 's te kopen waarvan de vraag nog moet gaan stijgen :idea:

Ik weet niet of er nu auto's op de markt zijn die echt geld gaan waard worden.....
Het is net alsof de huidige auto's nooit meer echte oldtimers zulen worden.....
De herkenbare stijl van vroeger is er al lang niet meer.....

01 sep 2011 10:00
Profiel
Porsche diversen
Overijssel
Olaf schreef:
Je leeft maar 1 keer, Hans ... gewoon dat zure spaargeld van de bank trekken en zo'n ge-upgrade kever kopen :!:

Helemaal mee eens Olaf.... als je dat goed investeert in een auto levert dat meer op dan een jaartje op je spaarrekening....

01 sep 2011 10:02
Profiel
felix bahama 912 schreef:
Mijn auto is in 5 jaar in waarde verdrievoudigd, heb er ook wel een grote emmer geld ingestopt.....

Waardestijging minus het geld wat je erin hebt gestopt?

01 sep 2011 11:00
Profiel
Moderator
911 Carrera S
gast schreef:
Geld is niet om te beleggen, geld is om van te leven.

.. maar een goede belegging kan je leven wel aangenamer maken :popcorn:

Geen afschrijving is wat mij betreft ook winst :idea:

01 sep 2011 11:17
Profiel WWW Facebook 
Carrera 3.2, 996 Cabrio, 991 GTS
Thuredriht - NPC#1408 PF#492
recente porsches is statistiek; oudere meuk is wdgeg

01 sep 2011 11:51
Profiel WWW Facebook 
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
gast schreef:
My 2cents.

Daar kom je ook niet ver mee, marcel... :mrgreen:

Ik heb geprobeerd om enigzins 'afschrijvingsvrij porsche te rijden, met als gevolg dat ik heel veel geld in mijn beide 993's heb moeten stoppen om ze dagelijks te kunnen rijden. Heb nu met de 996 een auto gekocht waar ik weer behoorlijk op afschrijf, maar heb naast een beurt en een accu nog niks aan overige kosten gehad... kost in beide gevallen ongeveer evenveel, denk ik tot nu toe...
Heb nu wel meer plezier in het rijden, want het werkt gewoon altijd. Mis alleen de looks van de oude dames af en toe.... :wink:

01 sep 2011 11:52
Profiel
marino schreef:
Mis alleen de looks van de oude dames af en toe.... :wink:

Tsja... ieder zijn meug...

Afbeelding

:mrgreen:

01 sep 2011 12:32
Profiel
997 GTS C2 cabrio '11 zwart ex 964 Jubi #445 '93 viola ex 996TT '03 zwart ex 993 TT '98 ex 993 cabrio '94 ex 997 C2 '05
vlakbij de Koekstad....
Ik zei ook, af en toe.....

En daarnaast, een 3.2 is bijvoorbeeld laten we zeggen 25,26 jaar oud, geen verkeerde leeftijd om naar te kijken, toch? :wink: Dan waren mijn 993's zelfs veel te jong... :shock:

01 sep 2011 13:00
Profiel
M140i
molen934 schreef:
Maar dan heeft hij een paar 356 cabrio's en één van 1953 en dan fluistert hij in mijn oor wat dat waard is, begrijp dat niet echt :oops:
Ook stond er een coupé met wat werk :wink: (nou ja wat werk) en ging er in zitten en dan heb ik wel moeite met zo'n prijs.
Hij heeft ook een paar 911 jes van eind jaren 60 en één nog met de boekjes en onder de 100.000 km's en liep wel heel erg mooi, maar ook dito zo'n waarde.

Tja, wat heet duur? Ik vind een 15 jaar oude 993 $S (oops, ik bedoel 4S) voor 50K duur, in aanmerking nemend dat je voor 112K een splinternieuwe 991 rijdt... Of voor 50K een 6 of 7 jaar oude 997...

Elke auto heeft zijn liefhebbers, en veel heeft met budget te maken. Als je genoeg budget hebt, koop je gewoon de auto die je wil hebben en maak je je nergens druk om :thumleft: :ba:

01 sep 2011 13:19
Profiel
997 cabrio S, ex 964 carrera 2 cabrio.
Nieuwerkerk a/d IJssel
Hans, je kunt ook nog overwegen om bv een mooie 356 speedster replica te kopen. Wel de prachtige looks, modernere techniek onderhuids (betere rijeigenschappen en dito prestaties) maar niet het bijbehorende prijskaartje.
Je moet alleen met het idee kunnen leven dat het geen "echte" is....

Ik speel zelf wel eens met deze gedachte (ik heb een kennis met een grote schuur vlakbij wonen waar deze zou kunnen staan). :drive:

01 sep 2011 13:23
Profiel
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
is een leuke optie, edwin lammertink (Porsche twente) verkoopt ze, kiek moar eens doar :thumleft:

Afbeelding Afbeelding

01 sep 2011 13:30
Profiel
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
erwin996 schreef:
Tja, wat heet duur? Ik vind een 15 jaar oude 993 $S (oops, ik bedoel 4S) voor 50K duur, in aanmerking nemend dat je voor 112K een splinternieuwe 991 rijdt... Of voor 50K een 6 of 7 jaar oude 997...

Kijk dat bedoel ik nu, heb zelf zo'n S en als je in de auto zit en er mee rijd voel en zie je de kwaliteit :wink:
Als ik in zo'n oude 356 zit en ik zie die deurstijlen, bekleding en afwerking zie kan mij dit niet echt bekoren en zie ook niet direct de waarde terug.
Een mooie E type of Big Healy misschien nog eerder :idea:

01 sep 2011 13:39
Profiel
M140i
molen934 schreef:
Kijk dat bedoel ik nu, heb zelf zo'n S en als je in de auto zit en er mee rijd voel en zie je de kwaliteit :wink:
Als ik in zo'n oude 356 zit en ik zie die deurstijlen, bekleding en afwerking zie kan mij dit niet echt bekoren en zie ook niet direct de waarde terug

Schitterende auto, een 993 2S of 4S, maar zo zie ik er zelf weer niet de waarde in terug die ik wel in de 996 terugvind. De carrosserie van de 993 maakt een zeer stevige indruk, maar het interieur komt ouderwets op mij over (dunne raamstijlen, dashboard, rechtopstaande voorruit, kleine ruitewissertjes). Als ik een onbeperkt budget had, kocht ik er zeker een 993 2/4S bij :thumleft: Maar gegeven mijn budget geef ik de voorkeur aan een modernere auto. Net zoals jij doet bij het vergelijken van een 993 met een 356 :wink:

Wat betreft "waarde ervan terug zien": oude auto's zijn kwalitatief altijd minder dan moderne auto's qua constructie, degelijkheid, stijfheid en roestbestendigheid. Ik zie zelf totaal de waarde niet van een 911 Carrera RS uit de jaren 70, nu je voor hetzelfde geld een nieuwe 991 turbo rijdt. Maar als ik geld genoeg had voor zo'n klassieker, dan zou ik me er waarschijnlijk meer voor gaan interesseren, er een kopen, en totaal niet nadenken over de vraag of ik er "waarde in zou terugzien". Ik zou er gewoon van genieten.

01 sep 2011 14:22
Profiel
Ewout schreef:
Hans, je kunt ook nog overwegen om bv een mooie 356 speedster replica te kopen. Wel de prachtige looks, modernere techniek onderhuids (betere rijeigenschappen en dito prestaties) maar niet het bijbehorende prijskaartje.
Je moet alleen met het idee kunnen leven dat het geen "echte" is....

Ik speel zelf wel eens met deze gedachte (ik heb een kennis met een grote schuur vlakbij wonen waar deze zou kunnen staan). :drive:

+1

Heel verleidelijk. Zeker aangezien ik met zo'n auto veel zou willen rijden en dat is dan zonde met zo'n goed geconserveerde originele... Ja, of je moet geld wegpissen leuk vinden natuurlijk.

01 sep 2011 14:30
Profiel
Moderator
911 Carrera S
Ewout schreef:
"356 speedster replica"
Wel de prachtige looks, modernere techniek onderhuids (betere rijeigenschappen en dito prestaties) maar niet het bijbehorende prijskaartje.

Jij denkt echt dat dat kever-spul beter is dan origineel 356 :?: :shock:

01 sep 2011 15:02
Profiel WWW Facebook 
‘64 Kever
Inderdaad ja?! Mooie misvatting.... ;)

Enne, Hans:
molen934 schreef:
Als ik in zo'n oude 356 zit en ik zie die deurstijlen, bekleding en afwerking zie kan mij dit niet echt bekoren en zie ook niet direct de waarde terug.
Heb je wel in een auto die gewoon klaar was gezeten? Of in een "waar nogal wat aan moest gebeuren"? Want da's natuurlijk wel een groot verschil... Ja, het is geen moderne auto, maar afwerking is mijn inziens helemaal netjes mogelijk hoor. Ja, het is anders, dat lijkt me logisch, er is namelijk geen plastic in de auto aanwezig (om eens iets simpels te noemen), maar buiten dat... Kom eens op de koffie naar die van mij kijken man :cheesy:

01 sep 2011 15:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
993tt + VW Kever 1303 GSR (originele fabrieksrally), Lowlight Ghia, ex-964 Jubi 826
Kever-techniek is dan weer te upgraden met Porsche-spullies (zoals ik heb gedaan)...en zo is de cirkel weer rond.

01 sep 2011 15:42
Profiel WWW
Olaf schreef:

Jij denkt echt dat dat kever-spul beter is dan origineel 356 :?: :shock:

Als hij het over modernere techniek heeft zal hij niet over keveronderdelen praten neem ik aan...

01 sep 2011 15:52
Profiel
vlakbij de Koekstad....
Een vriend van mij heeft er een, en die heeft 140 pk, wist niet dat kevers dat haalden?? :scratch:

01 sep 2011 15:59
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 53 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende